Mercedes-Benz B Electric Drive

Moderátor: Josef

MKM
Příspěvky: 27
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod MKM » ned 28. úno 2016 12:22:32

image.jpeg
Model baterie - Lithium-iontové
Typ elektromotoru - Asynchronní motor
Kapacita baterie (kWh) - 28.0
Jmenovitý výkon (kW (k) při ot/min) - 132 (180) 9900-12,500 (Maximální výkon, stálý výkon 65kW)
Největší točivý moment (Nm) - 340
Zrychlení 0-60 km/h (sec.) - 3.9
Zrychlení 0–100 km/h (sec.) - 7.9
Max. rychlost (km/h) - 160 (electronicky omezeno)

Doba nabíjení z domácí zásuvky (230V/13A) (h) - 9.0
Doba nabíjení v dobíjecí stanici (400V/16A) (h) - 2.40
Spotřeba elektrické energie NEDC (kWh/100 km) - od16.6
Dojezd na elektrický pohon NEDC (km) - 200
Dojezd na elektrický pohon EPA (km) - 140
Cd, součinitel odporu vzduchu - 0.28

Zavazadlový prostor (VDA) (I) [4] - 501–1456
Průměr otáčení (m) - 11.00
Pohotovostní/užitná hmotnost (kg) [5] - 1725/445
Celková hmotnost (kg) - 2170
Max. zatížení střechy (kg) - 75

Pneumatiky/disky kol vzadu - 205/60 R 16 92V
Pneumatiky/disky kol vpředu - 205/60 R 16 92V

Systém pohonu - Pohod předních kol
Převodovka - jedno rychlostní převodovka
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
MKM
Příspěvky: 27
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod MKM » ned 28. úno 2016 13:13:24

Rozhodl jsem se přidat Mercedes Benz B ED, protože při svém výběru EV o něm také uvažuji a informací je o něm poměrné málo.
http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... tridy-b-ed
http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... dno-nabiti
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 80
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Jan Čapek » ned 28. úno 2016 14:40:16

Díky za popis! Problém tohoto mercedesu je, že zcela nepochopitelně nemá možnost rychlodobíjení. Tedy na delší cesty je nepoužitelný - čekat na nabíjení déle, než pak mohu jet již opravdu není ono. V případě, že tato nevýhoda někomu nevadí, je to velmi slušný elektromobil. Líbí se mi to tlačítko prodloužení dojezdu. Každý si může vybrat mezi dojezdem a životností baterie. :)
MKM
Příspěvky: 27
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod MKM » ned 28. úno 2016 17:57:33

Jezdím denně do 60km, občas do 100km, delší trasy tak desetkrát za rok. Zatím nepočítám, že bych si vystačil pouze s EV, ale je pravda, že absence rychlonabíjení je velké mínus. Takhle se dá jezdit pouze do cca. 70km "kolem komína", nebo do cca. 140km někam dál, pokud se zdržím alespoň 3,5 h a je kde nabíjet.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 90
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Karel » čtv 02. srp 2018 16:26:58

Jan Čapek píše:Díky za popis! Problém tohoto mercedesu je, že zcela nepochopitelně nemá možnost rychlodobíjení. Tedy na delší cesty je nepoužitelný - čekat na nabíjení déle, než pak mohu jet již opravdu není ono. V případě, že tato nevýhoda někomu nevadí, je to velmi slušný elektromobil. Líbí se mi to tlačítko prodloužení dojezdu. Každý si může vybrat mezi dojezdem a životností baterie. :)


Rychlodobíjení už lze řešit jak pro M-B 250e tak pro Toyotu RAV4 EV. Lze zakoupit v USA. Jediná nevíhoda je, že je umístěné pod přední kapotou. Více info na quickchargepower.com
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8600km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM, najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4, najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1700km
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 90
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Karel » pon 13. srp 2018 14:44:21

Je možné v tuto chvíli někde v ČR, ideálně poblíž Prahy tento elektromobil shlédnout případně i vyzkoušet?
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8600km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM, najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4, najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1700km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 394
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Radovan » stř 22. srp 2018 23:47:07

Přestali je vyrábět, poslední kousek, který měli v Olomouci, jsem testoval loni v únoru 2017 http://www.hybrid.cz/test-mercedes-benz ... velkym-ale
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 90
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Karel » pon 17. zář 2018 11:13:00

V sobotu 22.9. si jedu do Německa pro elektroskutr E-Vivacity a při té příležitosti se stavím na obhlídku a zkušební jízdu tohoto Mercedesu B250E:

https://home.mobile.de/home/index.html? ... _265401969

Co jsem koukal do popisu a na fotky tak Balíček Range Plus to má, jedinou nevýhodu u tohoto konkrétního auta vidím v absenci vyhřívání sedadel.
Je to velká nevýhoda v zimě, když bych auto každý den parkoval v pozemní garáži, kde bude vždy nad 15st Celsia? Tepelné čerpadlo tam jak jsem vyčetl z recencze vůbec nedávali. Mám se zaměřit ještě na nějaké další věci ohledně výbavy vozidla, které jsou důležité?
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8600km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM, najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4, najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1700km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 394
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Radovan » pon 17. zář 2018 21:24:17

Testovaný kus měl spousty věcí navíc, ale často nepostradatelných. Takže bych si vytiskl test a šel řádek po řádku, zda je to nabízené autíčko má či ne. Jde o evropské salám auto, kdy první Pack obsahuje volant a další nadstandard :(

Chybějící vyhřívání je velká škoda. Dá se samozřejmě dokoupit vyhřívaný potah sedadla vražený do zásuvky zapalovače, ale elegantní to nebude. Jde hlavně o delší stání mimo garáže a obyčejné ježdění, teplo na záda a zadek je moc fajn.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
nokia9500
Příspěvky: 42
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod nokia9500 » pon 17. zář 2018 21:28:49

me by chybělo rychlonabijeni :roll:
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 394
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Radovan » pon 17. zář 2018 21:36:38

To je největší průser toho auta. Kdyby alespoň umělo 2x11 kW, jak to měly starší Tesly, když má docela velkou baterku a vše od Tesly. Ale neumí.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Turbo
Příspěvky: 115
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Turbo » úte 18. zář 2018 13:34:11

nokia9500 píše:me by chybělo rychlonabijeni :roll:


Ja jsem se to kolegovi uz snazil vysvetlit, ale jsou to jeho penize. Mozna si to ted neuvedomuje, ze EV bez DC ma vyrazne nizsi uzitnou hodnotu, kor po Praze...
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 90
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Karel » úte 18. zář 2018 15:29:17

Já se jdu na to auto jen podívat, kupovat ho nebudu:-) Jen mě zajímalo jak to jezdí, jaký je to komfort atd., když to srovnám například s Kia Soul EV.
Pokud bych do tohoto elektromobilu někdy šel, tak jen za velmi zajímavou cenu, například v plné výbavě, nájezd do 50tisíc, cena do půl mega, což v tomto případě nehrozí.
Já můžu e-auto stejně jako e-motorku či skůtr nabíjet zdarma, 7dní v týdnu v práci, takže rychlodobíjení zase tak moc asi nevyužiju. Teď najedu za týden do práce na e-motorce 100-120km a nebo přes víkend dejme tomu 160km s velkou přestávkou na dobíjení.
Na delší výlety bych uvažoval spíš Hyundai Kona EV. Ale muselo by to být auto č.1 v rodině ne auto č.2 což je moje současná situace a ještě několik let bude.
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8600km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM, najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4, najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1700km
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 90
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Karel » ned 23. zář 2018 15:52:04

Tak včera jsem konečně viděl a krátkou jízdou otestoval MB B250E a musím říct, že je to moc fajn auto.
Když porovnám jízdní komfort, pocit z řízení a vnitřní prostor, tak je to oproti elektromobilům co jsem prozatím řídil (Leaf, Soul, i3) auto, které mě asi nejvíc oslovilo. Škoda že zrovna tenhle kus nemá vyhřívané sedačky a jeho cena 21500Eur, na to že to má najeto 50tisíc km, je pro mě ještě moc vysoká.
Přílohy
DSCN7482.JPG
DSCN7485.JPG
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8600km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM, najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4, najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1700km
dracekvo
Příspěvky: 75
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod dracekvo » pon 24. zář 2018 8:25:20

A jak se s takovým autem jezdí delší strasy, když nemá rychlonabíjení? Asi blbě, co?
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 90
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Mercedes-Benz B Electric Drive

Příspěvekod Karel » pon 24. zář 2018 8:47:56

Je to auto primárně určené pro trasy 140-160km dlouhé, po dálnici samozřejmě méně. Pokud chci jet dál tak si musím dát 2,5h pauzu na 3f zásuvce.
Pokud bych chtěl pravidelně jezdit delší trasy, tak lze v USA koupit za 3 tisíce dolarů rychlonabíječku. Já jezdím trasy po ČR max. 120km s možností nabíjení všude kam jezdím a také kdykoliv v práci 4km od bydliště, takže rychlodobíjení v tuto chvíli nepotřebuji.
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8600km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM, najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4, najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1700km