Mercedes-Benz B Electric Drive
Moderátor: Josef
Mercedes-Benz B Electric Drive
Typ elektromotoru - Asynchronní motor
Kapacita baterie (kWh) - 28.0
Jmenovitý výkon (kW (k) při ot/min) - 132 (180) 9900-12,500 (Maximální výkon, stálý výkon 65kW)
Největší točivý moment (Nm) - 340
Zrychlení 0-60 km/h (sec.) - 3.9
Zrychlení 0–100 km/h (sec.) - 7.9
Max. rychlost (km/h) - 160 (electronicky omezeno)
Doba nabíjení z domácí zásuvky (230V/13A) (h) - 9.0
Doba nabíjení v dobíjecí stanici (400V/16A) (h) - 2.40
Spotřeba elektrické energie NEDC (kWh/100 km) - od16.6
Dojezd na elektrický pohon NEDC (km) - 200
Dojezd na elektrický pohon EPA (km) - 140
Cd, součinitel odporu vzduchu - 0.28
Zavazadlový prostor (VDA) (I) [4] - 501–1456
Průměr otáčení (m) - 11.00
Pohotovostní/užitná hmotnost (kg) [5] - 1725/445
Celková hmotnost (kg) - 2170
Max. zatížení střechy (kg) - 75
Pneumatiky/disky kol vzadu - 205/60 R 16 92V
Pneumatiky/disky kol vpředu - 205/60 R 16 92V
Systém pohonu - Pohod předních kol
Převodovka - jedno rychlostní převodovka
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Rozhodl jsem se přidat Mercedes Benz B ED, protože při svém výběru EV o něm také uvažuji a informací je o něm poměrné málo.
http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... tridy-b-ed
http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... dno-nabiti
http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... tridy-b-ed
http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... dno-nabiti
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Díky za popis! Problém tohoto mercedesu je, že zcela nepochopitelně nemá možnost rychlodobíjení. Tedy na delší cesty je nepoužitelný - čekat na nabíjení déle, než pak mohu jet již opravdu není ono. V případě, že tato nevýhoda někomu nevadí, je to velmi slušný elektromobil. Líbí se mi to tlačítko prodloužení dojezdu. Každý si může vybrat mezi dojezdem a životností baterie.
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Jezdím denně do 60km, občas do 100km, delší trasy tak desetkrát za rok. Zatím nepočítám, že bych si vystačil pouze s EV, ale je pravda, že absence rychlonabíjení je velké mínus. Takhle se dá jezdit pouze do cca. 70km "kolem komína", nebo do cca. 140km někam dál, pokud se zdržím alespoň 3,5 h a je kde nabíjet.
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Jan Čapek píše:Díky za popis! Problém tohoto mercedesu je, že zcela nepochopitelně nemá možnost rychlodobíjení. Tedy na delší cesty je nepoužitelný - čekat na nabíjení déle, než pak mohu jet již opravdu není ono. V případě, že tato nevýhoda někomu nevadí, je to velmi slušný elektromobil. Líbí se mi to tlačítko prodloužení dojezdu. Každý si může vybrat mezi dojezdem a životností baterie.
Rychlodobíjení už lze řešit jak pro M-B 250e tak pro Toyotu RAV4 EV. Lze zakoupit v USA. Jediná nevíhoda je, že je umístěné pod přední kapotou. Více info na quickchargepower.com
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Je možné v tuto chvíli někde v ČR, ideálně poblíž Prahy tento elektromobil shlédnout případně i vyzkoušet?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Přestali je vyrábět, poslední kousek, který měli v Olomouci, jsem testoval loni v únoru 2017 http://www.hybrid.cz/test-mercedes-benz ... velkym-ale
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
V sobotu 22.9. si jedu do Německa pro elektroskutr E-Vivacity a při té příležitosti se stavím na obhlídku a zkušební jízdu tohoto Mercedesu B250E:
https://home.mobile.de/home/index.html? ... _265401969
Co jsem koukal do popisu a na fotky tak Balíček Range Plus to má, jedinou nevýhodu u tohoto konkrétního auta vidím v absenci vyhřívání sedadel.
Je to velká nevýhoda v zimě, když bych auto každý den parkoval v pozemní garáži, kde bude vždy nad 15st Celsia? Tepelné čerpadlo tam jak jsem vyčetl z recencze vůbec nedávali. Mám se zaměřit ještě na nějaké další věci ohledně výbavy vozidla, které jsou důležité?
https://home.mobile.de/home/index.html? ... _265401969
Co jsem koukal do popisu a na fotky tak Balíček Range Plus to má, jedinou nevýhodu u tohoto konkrétního auta vidím v absenci vyhřívání sedadel.
Je to velká nevýhoda v zimě, když bych auto každý den parkoval v pozemní garáži, kde bude vždy nad 15st Celsia? Tepelné čerpadlo tam jak jsem vyčetl z recencze vůbec nedávali. Mám se zaměřit ještě na nějaké další věci ohledně výbavy vozidla, které jsou důležité?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Testovaný kus měl spousty věcí navíc, ale často nepostradatelných. Takže bych si vytiskl test a šel řádek po řádku, zda je to nabízené autíčko má či ne. Jde o evropské salám auto, kdy první Pack obsahuje volant a další nadstandard
Chybějící vyhřívání je velká škoda. Dá se samozřejmě dokoupit vyhřívaný potah sedadla vražený do zásuvky zapalovače, ale elegantní to nebude. Jde hlavně o delší stání mimo garáže a obyčejné ježdění, teplo na záda a zadek je moc fajn.
Chybějící vyhřívání je velká škoda. Dá se samozřejmě dokoupit vyhřívaný potah sedadla vražený do zásuvky zapalovače, ale elegantní to nebude. Jde hlavně o delší stání mimo garáže a obyčejné ježdění, teplo na záda a zadek je moc fajn.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
me by chybělo rychlonabijeni
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
To je největší průser toho auta. Kdyby alespoň umělo 2x11 kW, jak to měly starší Tesly, když má docela velkou baterku a vše od Tesly. Ale neumí.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
nokia9500 píše:me by chybělo rychlonabijeni
Ja jsem se to kolegovi uz snazil vysvetlit, ale jsou to jeho penize. Mozna si to ted neuvedomuje, ze EV bez DC ma vyrazne nizsi uzitnou hodnotu, kor po Praze...
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Já se jdu na to auto jen podívat, kupovat ho nebudu:-) Jen mě zajímalo jak to jezdí, jaký je to komfort atd., když to srovnám například s Kia Soul EV.
Pokud bych do tohoto elektromobilu někdy šel, tak jen za velmi zajímavou cenu, například v plné výbavě, nájezd do 50tisíc, cena do půl mega, což v tomto případě nehrozí.
Já můžu e-auto stejně jako e-motorku či skůtr nabíjet zdarma, 7dní v týdnu v práci, takže rychlodobíjení zase tak moc asi nevyužiju. Teď najedu za týden do práce na e-motorce 100-120km a nebo přes víkend dejme tomu 160km s velkou přestávkou na dobíjení.
Na delší výlety bych uvažoval spíš Hyundai Kona EV. Ale muselo by to být auto č.1 v rodině ne auto č.2 což je moje současná situace a ještě několik let bude.
Pokud bych do tohoto elektromobilu někdy šel, tak jen za velmi zajímavou cenu, například v plné výbavě, nájezd do 50tisíc, cena do půl mega, což v tomto případě nehrozí.
Já můžu e-auto stejně jako e-motorku či skůtr nabíjet zdarma, 7dní v týdnu v práci, takže rychlodobíjení zase tak moc asi nevyužiju. Teď najedu za týden do práce na e-motorce 100-120km a nebo přes víkend dejme tomu 160km s velkou přestávkou na dobíjení.
Na delší výlety bych uvažoval spíš Hyundai Kona EV. Ale muselo by to být auto č.1 v rodině ne auto č.2 což je moje současná situace a ještě několik let bude.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Tak včera jsem konečně viděl a krátkou jízdou otestoval MB B250E a musím říct, že je to moc fajn auto.
Když porovnám jízdní komfort, pocit z řízení a vnitřní prostor, tak je to oproti elektromobilům co jsem prozatím řídil (Leaf, Soul, i3) auto, které mě asi nejvíc oslovilo. Škoda že zrovna tenhle kus nemá vyhřívané sedačky a jeho cena 21500Eur, na to že to má najeto 50tisíc km, je pro mě ještě moc vysoká.
Když porovnám jízdní komfort, pocit z řízení a vnitřní prostor, tak je to oproti elektromobilům co jsem prozatím řídil (Leaf, Soul, i3) auto, které mě asi nejvíc oslovilo. Škoda že zrovna tenhle kus nemá vyhřívané sedačky a jeho cena 21500Eur, na to že to má najeto 50tisíc km, je pro mě ještě moc vysoká.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
A jak se s takovým autem jezdí delší strasy, když nemá rychlonabíjení? Asi blbě, co?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Je to auto primárně určené pro trasy 140-160km dlouhé, po dálnici samozřejmě méně. Pokud chci jet dál tak si musím dát 2,5h pauzu na 3f zásuvce.
Pokud bych chtěl pravidelně jezdit delší trasy, tak lze v USA koupit za 3 tisíce dolarů rychlonabíječku. Já jezdím trasy po ČR max. 120km s možností nabíjení všude kam jezdím a také kdykoliv v práci 4km od bydliště, takže rychlodobíjení v tuto chvíli nepotřebuji.
Pokud bych chtěl pravidelně jezdit delší trasy, tak lze v USA koupit za 3 tisíce dolarů rychlonabíječku. Já jezdím trasy po ČR max. 120km s možností nabíjení všude kam jezdím a také kdykoliv v práci 4km od bydliště, takže rychlodobíjení v tuto chvíli nepotřebuji.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
mě absence rychlodobíječky nevadí, spíš je to pro mě moc komfortní auto. Jsem zvyklej na P-Ion, Leaf. Do města a jízdy po CZ je v pohodě. Dobíječek s menekesem je dost, tak si taky dám pauzu na dobití a nemám problém.Po vlastní ose jsem s ním dojel z Berlína. Asi je v plné výbavě s různými příplatkovými doplňky kolem. Teď na podzim by se hodilo vyhřívání zadních sedaček a volantu, na což jsem si přivykl u Leafu. Tuším že ve voze je tepelné čerpadlo, z dojezdu mě to nic neubírá-na display a hezky topí, to jsem o Ionu říci nemohl, i když mám zaizolovaný výměník. Škoda jen, že na ČEZáckých dobíječkách, když jsou obsazeny rychlodobíjecí stojany mě to dobíjí ještě menším výkonem, normálně mě dobíjí cca 12kW.
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
na slovensku "od mercedesu k mercedesu", montovali "firemné" nabíjačky, podobné aké sú niekde pre smarta ED (videl som na predajni a na videu).
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Ceny v DE teď už od 15.000 eur:
https://www.autoscout24.cz/lst/mercedes ... =1&atype=C
https://www.autoscout24.cz/lst/mercedes ... =1&atype=C
Re: Mercedes-Benz B Electric Drive
Já myslím, že tohle auto je již vývojové poměrně zastaralé, vyšší spotřeba, menší dojezd a cena úplně malá není.
Audi Q4 Sportback e-tron 50