Soul EV-servis

Moderátor: Josef

Peter613
Příspěvky: 3
Registrován: stř 26. led 2022 19:06:44

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Peter613 » ned 18. zář 2022 17:09:15

Zaujímalo by ma čo sú to za hodnoty myslím že je tam celková spotreba a celková rekuperácia no ktorú hodnotu k čomu priradiť neviem auto má 45000km cca
P.S. ktorá app. Je na diagnostiku najlepšia čo sa týka SOUL 30KWh Ďakujem
Přílohy
Screenshot_2022-09-18-11-35-55-373_com.ovz.carscanner.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4119
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Josef » ned 18. zář 2022 18:59:52

Hodnoty Cumulative charge (discharge) ukazují kolik auto nabilo a vybilo kWh za celý svůj provoz. Z toho se určit nedá prakticky nic jiného než ztráta, tedy energie, která zmizela z baterií, což je v tomto případě asi 3%. Běžná rekuperace dělá cca 5-20%, záleží v jakém terénu a jakou rychlostí se auto pohybuje. Rekuperace je nízká na dálnici, naopak vysoká v kopcích.

Celkem pěkná je aplikace Torque nebo se dá použít evDash.

eNiro už má aplikaci pro telefon, která také ukazuje částečně data a zajímavé statistiky. Jak vidno, denní spotřeba (horní část obrázku) je poměrně nízká, nicméně nezahrnuje spotřebu elektroniky, tedy je potřeba připočíst spotřebu klimatizace a elektroniky. Rekuperace na obrázku je ale nadprůměrně vysoká, protože jsem byl 2x na horách, kde jsem sjížděl opravdu vysoké kopce.
Přílohy
Niro.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1904
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Lama » ned 18. zář 2022 20:06:41

Peter613 píše:Zaujímalo by ma čo sú to za hodnoty myslím že je tam celková spotreba a celková rekuperácia no ktorú hodnotu k čomu priradiť neviem auto má 45000km cca
P.S. ktorá app. Je na diagnostiku najlepšia čo sa týka SOUL 30KWh Ďakujem

Jak už psal Josef, hodnoty uvedené na přiloženém obrázku vyjadřují celkové množství energie, které bylo dodáno do baterie v kWh a Ah a kolik bylo z baterie odebráno. Rozdíl hodnot je ztráta v baterii a podělením hodnot velikostí baterie (cca30kWh) získáte počet cyklů baterie a teoreticky když to porovnáte s celkovými ujetými km, tak i průměrnou spotřebu za celou dobu života vozidla (tedy lehce by se přišlo i na přetočený tachometr). ;)

Pro SOUL 30kWh je přesně určená aplikace "Soul EV Spy" https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulspy
Dlouho byla aplikace zdarma a s implementací nových vozů je nyní za 400,-Kč. Občas jsem ji použil i pro Ioniq_28 a pak pro Konu. Nejvíce používám Torque_Pro, kde si ale musíte postahovat a nahrát PIDy pro vaše konkrétné vozidlo a pak si vytvořit požadované obrazovky.
Ve vašem případě bych asi použil přímo aplikaci pro Soul ""Soul EV Spy"", nebo můžete zůstat u CarScanneru, ze kterého je obrázek. Na dalších stránkách (je jich několik,...celkem asi 150 i více údajů) jsou další zajímavé údaje. Třeba zda není špatný některý článek, který z článků je nejslabší, atd, atd.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
RadovanR
Příspěvky: 9
Registrován: úte 12. črc 2022 20:53:33

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod RadovanR » pát 24. bře 2023 14:07:18

Pred par dny jsem mel dlouhy rozhovor s panem primo ze zastoupeni kia (jedna se o cloveka, ktery resi pro kiu elektromobily a objizdi autorizovane servisy kdyz si samy nevedi rady a resi komplikovane pripady, alespon tak jsem jeho funkci pochopil). Rekl mi par zajimavosti o mem elektrickem soulu z roku 2016 s 27kwh baterkou. Zasadni informace byla, ze tyhle prvni souly vubec neumi balancovat clanky pri rychlodobijeni na DC stanicich. To je bohuzel informace, kterou jsem se nikde do ted nedozvedel a tak jsem zrejme svou baterku zbytecne trapil. Nicmene by me zajimalo, jestli mate zkusenosti s tim, ze vase souly se nabiji na DC do 94%, coz jsem posleze zjistil, je i udaj uvedeny v navodu k autu. Muj vuz se do nedavna (mozna do nejakeho updatu pri servisni prohlidce?) nabijel do 100%, pokud jsem se nestihl vratit k autu vcas. Bohuzel auto u DC nabijeni neumozniuje nastaveni zastaveni nabijeni po dosazeni nejake hodnoty nabiti.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4119
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Josef » pát 24. bře 2023 21:07:54

Přiznám se, že jsem nabijel víceméně jen na AC na 80% a na DC občas jen do 75%. Baterie byla na cca 94% po 5 letech a 65 tis. km. Zkušenosti jsou u nás jednoznačné, DC u Soulu baterii likvidovalo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
RadovanR
Příspěvky: 9
Registrován: úte 12. črc 2022 20:53:33

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod RadovanR » pon 27. bře 2023 12:49:58

Josef píše:Přiznám se, že jsem nabijel víceméně jen na AC na 80% a na DC občas jen do 75%. Baterie byla na cca 94% po 5 letech a 65 tis. km. Zkušenosti jsou u nás jednoznačné, DC u Soulu baterii likvidovalo.


Ja mam 150 000 a vzhledem k tomu ze mi chladno nevadi, tak zimni dojezd mam kolem 100km. Blby je, ze jsem se ptal i na cenu nove baterie a to bylo poprve co mi nekdo tohle oficialne sdelil. Bez par tisicivek 400 000 kc a balancovani pri rychlodobijeni to nevyresi. Ted mam ale vetsi obavy nez z dojezdu, z trendu pomalu mizejicich chademo nabijecek - treba ted brnenske teplarny odstranili chademo z tech svych, protoze pry uzivatele zadaji rychlejsi nabiujecky. Neznate nekdo nejaky adapter chadem/ccs ktery by tohle potencialne vyresil? Pripadne nejakeho sikovneho elektro/automechanika, ktery by mohl umet poradit, nebo vymenit?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4119
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Josef » pon 27. bře 2023 13:58:37

Náhrada Chademo za CCS v autě není řešitelná, v ideálním případě co nejdříve prodat auto a koupit s CCS Soula nebo jiné BEV. Tesla to měla vyřešené adaptérem Chademo-CCS, dnes se dá koupit za pár tisíc, ale nemyslím si, že to bude fungovat do jiných aut, netuším.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1904
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Lama » úte 28. bře 2023 8:23:43

Včera jsem viděl nabíjet u LIDLu IONIQ_5 s vzhledově stejným adapterem jako používá Tesla.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4119
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Josef » úte 28. bře 2023 8:27:32

Ionig 5 má CCS, tedy jednalo se o nějakou redukci na AC?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
RadovanR
Příspěvky: 9
Registrován: úte 12. črc 2022 20:53:33

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod RadovanR » úte 28. bře 2023 17:18:58

Lama píše:Včera jsem viděl nabíjet u LIDLu IONIQ_5 s vzhledově stejným adapterem jako používá Tesla.


byl pripojen na chademo, presto ze auto ma CCS? Ja bych potreboval presny opak - do auta pripojit chademo a na druhem konci do adapteri pripojit ccs kabel z nabijecky...

zeptal jsem se chat.openai.com a ten tvrdi:
Ano, je možné připojit elektrické auto s konektorem CHAdeMO k dobíjecí stanici s konektorem CCS pomocí adaptéru. Existují adaptéry, které umožňují připojení vozidla s konektorem CHAdeMO k dobíjecí stanici s konektorem CCS a naopak.

Všimněte si však, že adaptér bude vyžadovat další připojení a může mít vliv na rychlost nabíjení. Záleží také na specifikacích dobíjecí stanice a vozidla, protože některé stanice mohou mít nižší výkon pro dobíjení pomocí adaptéru.

Před použitím adaptéru se ujistěte, že je kompatibilní s vaším vozidlem a dobíjecí stanicí a že máte dostatečné znalosti o bezpečném používání adaptéru.

jeste se ho doptam jestli se opravdu neplete a kde to sehnat :)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1904
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Lama » úte 28. bře 2023 20:29:53

Josef píše:Ionig 5 má CCS, tedy jednalo se o nějakou redukci na AC?

Byla to redukce DC - DC. Nevím ale zda z ChaDeMo nebo CCS_Yazaki.
Už jsem totiž viděl i Konu (zde na fóru je někde i fotka), která měla sice CCS, které nahoře nemělo Mennekes, ale Yazaki.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1904
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Lama » úte 28. bře 2023 20:40:10

RadovanR píše:
Lama píše:Včera jsem viděl nabíjet u LIDLu IONIQ_5 s vzhledově stejným adapterem jako používá Tesla.


byl pripojen na chademo, presto ze auto ma CCS? Ja bych potreboval presny opak - do auta pripojit chademo a na druhem konci do adapteri pripojit ccs kabel z nabijecky...

zeptal jsem se chat.openai.com a ten tvrdi:
Ano, je možné připojit elektrické auto s konektorem CHAdeMO k dobíjecí stanici s konektorem CCS pomocí adaptéru. Existují adaptéry, které umožňují připojení vozidla s konektorem CHAdeMO k dobíjecí stanici s konektorem CCS a naopak.

Všimněte si však, že adaptér bude vyžadovat další připojení a může mít vliv na rychlost nabíjení. Záleží také na specifikacích dobíjecí stanice a vozidla, protože některé stanice mohou mít nižší výkon pro dobíjení pomocí adaptéru.

Před použitím adaptéru se ujistěte, že je kompatibilní s vaším vozidlem a dobíjecí stanicí a že máte dostatečné znalosti o bezpečném používání adaptéru.

jeste se ho doptam jestli se opravdu neplete a kde to sehnat :)

Myslím, že může být i redukce opačná, než používá Tesla, kterou tedy potřebujete, ale měl bych obavu, zda bude probíhat správně komunikační protokol. Co si pamatuji z doby dávno minulé, tak Tesly měly s nabíjením přes redukci problém - tedy spíše asi dělaly problém provozovatelům nabíjecích stanic (konkrétně šlo tenkráte o ČEZ, který i vydával nějaké prohlášení pro Tesláky...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4119
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Soul EV-servis

Příspěvekod Josef » úte 28. bře 2023 20:47:13

Lama píše:
Josef píše:Ionig 5 má CCS, tedy jednalo se o nějakou redukci na AC?

Byla to redukce DC - DC. Nevím ale zda z ChaDeMo nebo CCS_Yazaki.
Už jsem totiž viděl i Konu (zde na fóru je někde i fotka), která měla sice CCS, které nahoře nemělo Mennekes, ale Yazaki.


Možné to asi je, já mám dodnes redukci Yazaki-Mennekes doma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50