Mám možná hloupý dotaz:
Když je Nissan Leaf 30kwh 2017 připojený do 3F zásuvky (červené), nabíjí se ze dvou fází nebo jen z jedné? Jáké potřebuji jističe na zásuvce? Stačí 3x16A a nebo musí být víc? Díky za odpověď
Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Moderátor: Josef
Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Leaf vzdycky jen z jedne. Pokud je to s vykonnejsi nabijeckou a je plan ji vyuzit naplno, tak je treba 3x32A a wallbox, kabel k autu to neda, ten (pokud se spravne pamatuju) jede max nejakych 13A.
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Nebo můžete nabíjet z nabíječky podporující dvě fáze 6kw a ktomu postačí červený pětikolík 3×16A...Ale cena za rychlé nabíjení je vysoká...
http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... type1.html
http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... type1.html
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Díky moc za odpověď. Tak to mě teda Nissan zklamal. Doufám že ta nová verze 40kwh je na tom lépe:-(
Takže mám dvě možnosti, buď zvýšit jištění na 3x32A (na pozemku, kde mám na hranici budku s elektroměrem) a nebo koupit ten Wallbox (v garáži, kde mám slabší rozvody).
Takže mám dvě možnosti, buď zvýšit jištění na 3x32A (na pozemku, kde mám na hranici budku s elektroměrem) a nebo koupit ten Wallbox (v garáži, kde mám slabší rozvody).
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Novy leaf je na tom uplne stejne.
Pozor, klasicky wallbox neni NEBO, ale A - jsou to "jen" silove draty a generator ridicich signalu, prochazejici energii nijak netransformuje, takze je porad treba 3x32A (s tim, ze dve faze jsou nevyuzite).
NEBO by byla ta DC nabijecka z predchoziho prispevku.
Pozor, klasicky wallbox neni NEBO, ale A - jsou to "jen" silove draty a generator ridicich signalu, prochazejici energii nijak netransformuje, takze je porad treba 3x32A (s tim, ze dve faze jsou nevyuzite).
NEBO by byla ta DC nabijecka z predchoziho prispevku.
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Ono v tomto směru a v podobné cenové relaci je to v podstatě všude stejné, více fázové palubní nabíjení má tuším jen i3 (3f, ale až verze 96Ah) a myslím že novější e-Golf má 2 fáze, a pak to mají EV, která ale neumí DC (jako třeba to Bčko nebo Fiat 500e). Ale jak jsem psal jinde, já osobně jsem neměl doma nikdy potřebu hrotit rychlost nabíjení, z mého pohledu bych při nákupu rozhodně upřednostnil možnost DC.
Spíše mě zaráží, jak jste jinde psal, že chcete EV s tepelným managementem baterie (což je samozřejmě rozumná priorita), a to Leaf postrádá.
Spíše mě zaráží, jak jste jinde psal, že chcete EV s tepelným managementem baterie (což je samozřejmě rozumná priorita), a to Leaf postrádá.
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Samozřejmě chlazení baterií vodou je lepší než vzduchem, ale je to otázka taky ceny a ostatních užitných vlastností.
Stále se chci držet limitu 500tisíc včetně DPH +-20tisíc Kč za ojetinu 2016 a mladší, najeto do 40tisíc km, auto pro 4-5 dospělých pasažérů. Dále preferuju v ČR prodávaný a servisovatelný typ:
Kia Soul EV je dražší a má menší prostor pro zavazadla.
Hyundai Ioniq je ještě dražší a vzadu nad hlavami nízký strop.
Mercedes B250 je dražší a nemá rychlonabíjení.
BMW i3 je dražší a není pro pět dospělých.
Nissan Leaf 30kwh se do cenového limitu vejde, ale baterky jsou chlazené vzduchem.
Takže vzhledem k tomu, že je to druhé auto do rodiny (důvody jsem už napsal), zatím mi stále nejlépe vychází ten Leaf 30kwh.
Stále se chci držet limitu 500tisíc včetně DPH +-20tisíc Kč za ojetinu 2016 a mladší, najeto do 40tisíc km, auto pro 4-5 dospělých pasažérů. Dále preferuju v ČR prodávaný a servisovatelný typ:
Kia Soul EV je dražší a má menší prostor pro zavazadla.
Hyundai Ioniq je ještě dražší a vzadu nad hlavami nízký strop.
Mercedes B250 je dražší a nemá rychlonabíjení.
BMW i3 je dražší a není pro pět dospělých.
Nissan Leaf 30kwh se do cenového limitu vejde, ale baterky jsou chlazené vzduchem.
Takže vzhledem k tomu, že je to druhé auto do rodiny (důvody jsem už napsal), zatím mi stále nejlépe vychází ten Leaf 30kwh.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Tak je dobře, že už v tom máte poměrně jasno. Každý máme jiné priority, jiné možnosti a jiný vkus, tak je logické, že jezdí po silnicích tolik rozdílných aut. Jen si dovolím několik poznámek:
1) Osobně mám s Leafem zatím sice nulovou praktickou zkušenost, tak to můžete brát s rezervou, ale dá se něco nastudovat od zkušeností uživatelů a z různých recenzí. Mě osobně z toho vychází, že o nějakém tepelném managementu se u Leafa moc hovořit nedá a u jeho nové generace je to dokonce poměrně průšvih. Pokud neznáte hybrid.cz tak doporučuji tam přečíst nějaké recenze a následné komentáře pod nimi.
2) Pro baterii není problém pouze vysoká teplota, ale stejně tak i nízká. Např. některá e-kola/motorky nejdou z důvodů ochrany baterie pod 5°C používat a ani nabíjet. U EV s tepelným managementem dochází před nabíjením a při provozu za nízkých teplot vždy k ohřevu baterie. i3 má za nízkých teplot velmi citelně omezený výkon než dojde k ohřátí baterie.
3) Z toho, co mám o bateriích nastudováno, se domnívám, že to, co v EV zkracuje životnost baterie, nebude v naprosté většině cyklická zátěž (počet nabití a vybití), ale právě provoz baterie mimo rozsah optimálních provozních teplot.
4) U ojetého EV bude mít z hlediska jeho ceny na trhu zásadní vliv stav jeho baterie. Na druhou stranu Nissan nabízí výměnu baterie u Leafa I. generace za nějakých 60tis Kč, u 30kWh verze to bude asi poměrně ke kapacitě o něco víc, ale i tak je to na dnešní poměry celkem solidní cena. Pokud jedete na auto k aut. dealerovi, tak se na tu cenu výměny baterie schválně zeptejte, myslím že to bude zajímat víc lidí.
Nechápejte to prosím jako že Vám nutím Ioniqa, ale jako dobře míněnou přátelskou radu
1) Osobně mám s Leafem zatím sice nulovou praktickou zkušenost, tak to můžete brát s rezervou, ale dá se něco nastudovat od zkušeností uživatelů a z různých recenzí. Mě osobně z toho vychází, že o nějakém tepelném managementu se u Leafa moc hovořit nedá a u jeho nové generace je to dokonce poměrně průšvih. Pokud neznáte hybrid.cz tak doporučuji tam přečíst nějaké recenze a následné komentáře pod nimi.
2) Pro baterii není problém pouze vysoká teplota, ale stejně tak i nízká. Např. některá e-kola/motorky nejdou z důvodů ochrany baterie pod 5°C používat a ani nabíjet. U EV s tepelným managementem dochází před nabíjením a při provozu za nízkých teplot vždy k ohřevu baterie. i3 má za nízkých teplot velmi citelně omezený výkon než dojde k ohřátí baterie.
3) Z toho, co mám o bateriích nastudováno, se domnívám, že to, co v EV zkracuje životnost baterie, nebude v naprosté většině cyklická zátěž (počet nabití a vybití), ale právě provoz baterie mimo rozsah optimálních provozních teplot.
4) U ojetého EV bude mít z hlediska jeho ceny na trhu zásadní vliv stav jeho baterie. Na druhou stranu Nissan nabízí výměnu baterie u Leafa I. generace za nějakých 60tis Kč, u 30kWh verze to bude asi poměrně ke kapacitě o něco víc, ale i tak je to na dnešní poměry celkem solidní cena. Pokud jedete na auto k aut. dealerovi, tak se na tu cenu výměny baterie schválně zeptejte, myslím že to bude zajímat víc lidí.
Nechápejte to prosím jako že Vám nutím Ioniqa, ale jako dobře míněnou přátelskou radu
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Já se všemi body co jste napsal souhlasím.
Vím že Leafy mají problémy s vysokou s degradací kapacity baterie, dokonce 30kwh degraduje více než 24kwh verze.
Ale vydedukoval jsem že se to týká hlavně vysokých okolních teplot v kombinaci s rychlým nabíjením nebo nabíjením na 100% ve velkém vedru. Takže hlavně jižní státy Evropy a Kalifornie s tím mají problémy.
Jsou někde popsané zkušenosti uživatelů např z Norska?
Diskutoval jsem na toto téma před pár měsíci s dealerem Nissanu BS Auto Průhonice a prý u nás s vysokými teplotami zas takový problém není. A co se týká nízkých teplot, tak prý Tekna co má vyhřívání zadních sedadel předehřívá automaticky baterky před započetím nabíjení. Degradace baterky pod 3 dílky se prý zatím v ČR nereklamovala ani jednou. Jedna baterie se měnila, ale z jiného důvodu.
V sobotu jdu k jinému dealerovi skouknout toho Leafa, tak samozřejmě toto téma opět nadhodím. Ale předpokládám, že bude chtít auto prodat, takže mi pravdu stejně neřekne:-) Ale na cenu a podmínky výměny baterie se zeptám. Dál nadhodím téma nabíjení z jedné fáze, třeba mi dá na to slevu:-)
Vím že Leafy mají problémy s vysokou s degradací kapacity baterie, dokonce 30kwh degraduje více než 24kwh verze.
Ale vydedukoval jsem že se to týká hlavně vysokých okolních teplot v kombinaci s rychlým nabíjením nebo nabíjením na 100% ve velkém vedru. Takže hlavně jižní státy Evropy a Kalifornie s tím mají problémy.
Jsou někde popsané zkušenosti uživatelů např z Norska?
Diskutoval jsem na toto téma před pár měsíci s dealerem Nissanu BS Auto Průhonice a prý u nás s vysokými teplotami zas takový problém není. A co se týká nízkých teplot, tak prý Tekna co má vyhřívání zadních sedadel předehřívá automaticky baterky před započetím nabíjení. Degradace baterky pod 3 dílky se prý zatím v ČR nereklamovala ani jednou. Jedna baterie se měnila, ale z jiného důvodu.
V sobotu jdu k jinému dealerovi skouknout toho Leafa, tak samozřejmě toto téma opět nadhodím. Ale předpokládám, že bude chtít auto prodat, takže mi pravdu stejně neřekne:-) Ale na cenu a podmínky výměny baterie se zeptám. Dál nadhodím téma nabíjení z jedné fáze, třeba mi dá na to slevu:-)
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
V sobotu jsem byl s manželkou vyzkoušet toho Leafa 30kwh. Jsem moc rád, že i manželka to auto konečně viděla zblízka a sama ho i řídila, takže si na elektromobil jako takový mohla konečně vytvořit objektivnější názor. A světe div se, ono se jí to auto docela zamlouvalo:-) Sice říkala že je to auto pro pitomce, když se tam nemusí řadit se spojkou, ale myslím že by si velice rychle zvykla.
Ověřil jsem si zároveň několik věcí, které jsem doposud jen četl na internetu:
-oproti jiným elektromobilům (Soul EV, BMW i3) není zrychlení z nuly tak excelentní
-při vyšších rychlostech mimo obec je pocit z řízení takový zvláštní, jakoby jsem tu vazbu od vozovky do řízení v mírných zatáčkách vůbec necítil
-při zavírání dveří (hlavně těch zadních) je zvuk takový plechový, jako by tam bylo málo protihluhové izolace.
Dále jsem řešil s prodejcem tyto dotazy:
-zahřívání baterek před nabíjením v nízkých teplotách.........o tom nic nevěděl
-nabíjení pouze z jedné fáze..............to mi potvrdil, že musím mít jištění 32A
-cena baterie 30kwh.......................asi 250tisíc s DPH
-výměna baterie............................lze vyměnit i jen vadné články, lze vyměnit 24kwh za 30kwh
Takže i tak pro mě prospěšný test (poprvé jsem se vezl na zadním sedadle Leafu) a pro manželku první úspěšné seznámení s elektromobilem.
Nicméně prodejce nebyl ochotný sundat cenu auta dolů ani o korunu, takže jsme ho v klidu přenechali dalším zájemcům:-)
Ověřil jsem si zároveň několik věcí, které jsem doposud jen četl na internetu:
-oproti jiným elektromobilům (Soul EV, BMW i3) není zrychlení z nuly tak excelentní
-při vyšších rychlostech mimo obec je pocit z řízení takový zvláštní, jakoby jsem tu vazbu od vozovky do řízení v mírných zatáčkách vůbec necítil
-při zavírání dveří (hlavně těch zadních) je zvuk takový plechový, jako by tam bylo málo protihluhové izolace.
Dále jsem řešil s prodejcem tyto dotazy:
-zahřívání baterek před nabíjením v nízkých teplotách.........o tom nic nevěděl
-nabíjení pouze z jedné fáze..............to mi potvrdil, že musím mít jištění 32A
-cena baterie 30kwh.......................asi 250tisíc s DPH
-výměna baterie............................lze vyměnit i jen vadné články, lze vyměnit 24kwh za 30kwh
Takže i tak pro mě prospěšný test (poprvé jsem se vezl na zadním sedadle Leafu) a pro manželku první úspěšné seznámení s elektromobilem.
Nicméně prodejce nebyl ochotný sundat cenu auta dolů ani o korunu, takže jsme ho v klidu přenechali dalším zájemcům:-)
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
S tou baterií (cenou) to je celkem zvláštní, na jaře z toho bylo celkem haló... ale ani bych se nedivil, že pro trh ČR to neplatí.
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
je pravděpodobné, že řešení existuje:
https://www.muxsan.com/English/products ... se-charger
https://www.muxsan.com/English/products ... se-charger
Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky
Jenže kdo potřebuje takto rychle nabíjet doma, zvláště za tu šílenou cenu? Měl jsem Soul 27 kWh a 3 roky jsem nabíjel ze zásuvky 230V a nikdy jsem nepotřeboval více než těch 2,5 kW příkonu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50