Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Provedl jsem aktualizaci infotainmentu a map sám, po stažení z oficiální stránky KIA.
https://update.kia.com/EU/CS/navigationUpdate
Vložil do USB flash disk 64 GB s aktualizací a vybral jsem standardní aktualizaci (je k dispozici ještě rychlá a plánovaná). Po aktualizaci jsem musel stisknut znovu tl. Aktualizovat, neboť stále ukazovalo auto aktualizaci z minulého roku a tentokrát se neaktualizovalo 40 minut, ale jen 8 minut. Tohle podle mě často zapomenou v servisu udělat a aktualizace neproběhne celá. Změny, které update udělá jsou zde: https://update.hyundai.com/EU/CS/update ... iew/396%20
Nové modré ikony se mi v motivech ale neobjevily, stále jsou tam ty hnusné fialové.
Zároveň se aktualizovala navigace na nejnovější mapy.
https://update.kia.com/EU/CS/navigationUpdate
Vložil do USB flash disk 64 GB s aktualizací a vybral jsem standardní aktualizaci (je k dispozici ještě rychlá a plánovaná). Po aktualizaci jsem musel stisknut znovu tl. Aktualizovat, neboť stále ukazovalo auto aktualizaci z minulého roku a tentokrát se neaktualizovalo 40 minut, ale jen 8 minut. Tohle podle mě často zapomenou v servisu udělat a aktualizace neproběhne celá. Změny, které update udělá jsou zde: https://update.hyundai.com/EU/CS/update ... iew/396%20
Nové modré ikony se mi v motivech ale neobjevily, stále jsou tam ty hnusné fialové.
Zároveň se aktualizovala navigace na nejnovější mapy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Když dáte Rychlá, tak se nemusíte o nic starat. Rozdíl je asi pouze v tom, že Standardní běží na pozadí a nechá se Stornem zrušit. Hraje při ní rádio, chodí SMSky, na které se nechá odpovědět atd. Myslím, že by to šlo přes Standartní aktualizovat i za jízdy. Při Rychlé nefunguje nic a musí se jen čekat. Běží 2x kontrola a 2x průběh instalace 0-100% s tím, že druhý průběh je už rychlý (asi je to to, co jste spouštěl následně ručně).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dík za info, nechával jsem to dělat v servisu, ale zbytečná komplikace, často znají toho o BEV méně, jak jejich majitelé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kapacitu baterie má Niro Luboše výbornou, degradace celkem malá, ale je možné, že tím neustálým nabíjením na DC to jeden článek neustál.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Luboš má ten jeden stejný článek "vadný" již od nového vozu (odpovídá na to i v komentářích). Na reklamaci to ale není, baterka se bere jako celek.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ano je vadný už déle, ale na 38 tis. byl ještě OK.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Před dvěma týdny jsem pořídil e-Niro a Tiguan je v prodeji, takže jsem kompletně elektrifikoval. Rád bych se zeptal majitelů jak řešili kola. Původní ráfky jsou na zimních a plánuji pořídit něco na léto. Máte někdo nějaký tip na hezké, levné, lehké aero disky?
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Letní kola používám originál KIA, zimní jsem vybíral z internetu, je tam nepřeberné množství.
mojepneu.cz DEZENT TZ dark 7x17 5x114.3 ET 50
mojepneu.cz DEZENT TZ dark 7x17 5x114.3 ET 50
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak po update no nejnovější firmware zmizela chyba resetování nastavení plánovaného nabíjení a po update map je již chyba v mapě v pořádku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Přišel jsem na zajímavou věc, dá se zobrazit rychlost podle GPS v engineering módu, bohužel nastavení zůstane jen do uspání řídící jednotky v autě, pak se nastavení zresetuje. Podle GPS ukazuje tachometr auta o 7 km méně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dnes jsem vyzkoušel před zapnutím auta zapnout pás a opravdu to částečně funguje, z úvodní melodie po zapnutí zmizí nepříjemných pět hlasitých tónů za sebou, alespoň něco
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Uvítací melodie by se měla dát nastavit na krátkou a dlouhou. Případně zaměnit soubor.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Bohužel netuším kde to změnit, nikde jsem o tom nenašel na internetu ani čárku. Kde to tedy lze změnit?
Ještě dodám, že třeba dřívější Kona EV to vypnutí (Welcome sound) měla v menu kapličky, novější 2021 už to prý nemá, e-Niro to nemělo nikdy.
Ještě dodám, že třeba dřívější Kona EV to vypnutí (Welcome sound) měla v menu kapličky, novější 2021 už to prý nemá, e-Niro to nemělo nikdy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já si jen matně vzpomínám, že po aktualizaci se mi to to ptalo, zda chci krátké nebo rychlé spouštění. Zda to lze někde později v uživatelském menu nastavit nevím. Možná přes ing.mód ..., nebo pak zaměnit konkrétní zvukový soubor. Já mám tedy v Koně krátké uvítání, pouze krátkou melodií, bez pípání.
Teď jsem to byl vyzkoušel a pokud se nepřipoutám, pak přes melodii zazní 6x hlasitý tón. S připoutáním pouze krátká melodie. Takže to pípání je pouze signalizace něčeho, v tomto případě nezapnutého pasu.
Teď jsem to byl vyzkoušel a pokud se nepřipoutám, pak přes melodii zazní 6x hlasitý tón. S připoutáním pouze krátká melodie. Takže to pípání je pouze signalizace něčeho, v tomto případě nezapnutého pasu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Díky za info. Po té aktualizaci se mě na nic infotainment neptal (před aktualizací jen jak rychle aktualizovat). Po zapnutí pásu to tolik nekřičí, přesně jak píšeš. Zkoušel jsem engineering menu, ale tam to nastavit nejde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dnes v 4°C jsem opět kontroloval na trase 300 km SOH baterie a při 39 tis. km vyšlo 100,5%, prostě KIA umí.
Doplním, že v zimě je prakticky zbytečné dobíjet na rychlonabíječce, protože baterie po příjezdu na nabíječku měla 11°C a příkon byl na 43 kW. Teprve v závěru nabíjení se baterie dostala nad 25°C, kdy nabíjení na UFC nabíječce dává smysl.
Doplním, že v zimě je prakticky zbytečné dobíjet na rychlonabíječce, protože baterie po příjezdu na nabíječku měla 11°C a příkon byl na 43 kW. Teprve v závěru nabíjení se baterie dostala nad 25°C, kdy nabíjení na UFC nabíječce dává smysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Vyměnil jsem letní pneu za Michelin e Primacy a první zkušenost spotřeby je oslňující. Byla to tedy cesta po R35 z Pardubic do Litomyšle a zpět, takže ploužení max 90km/h v koloně, zpátky už se jelo lépe, ale i tak si myslím, že výsledek je působivý. Oproti pneu , které jsem dostal od prodejce, to byly Kleber Dynaxer, tak spotřeba asi o 2 kwh nižší. Netušil jsem že pneumatiky udělají takový rozdíl ve spotřebě. Ty Klebry měly v energetickém štítku C, Michelin má A.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Pneu jednoznačně vliv mají, i mezi zimními je rozdíl. Samozřejmě ideální by bylo udělat test ve stejné teplotě na stejné trase s oběma druhy pneu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Jeden zajímavý postřeh, nabíjím doma klasickou přenosnou nabíječkou KIA 12A. V zimě to nabíjí rychlostí 3.0 % baterie za hodinu, teď na jaře 3.4 % za hodinu. Možná má něco podobného i u Kony.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Jeden zajímavý postřeh, nabíjím doma klasickou přenosnou nabíječkou KIA 12A. V zimě to nabíjí rychlostí 3.0 % baterie za hodinu, teď na jaře 3.4 % za hodinu. Možná má něco podobného i u Kony.
Možná rozdílné napětí v síti.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)