Zkušenosti s provozem E-golfu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » čtv 07. říj 2021 12:09:12

Nojo, ale není potřeba startovat auto a pohodlně si to člověk odmrazí z domova. Samozřejmě nezávislé topení to řeší u spalováků, ale to má instalované jednotky % aut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » čtv 07. říj 2021 12:39:26

Ano, pokud auto umožňuje vzdálené ovládání topení. Což asi už moderní EV mají skoro všechny, že? U spalováků ano, nezávislé topení má málo aut. Ale možná by stažilo, pokud auto má možnost vzdáleně nastartovat a zapnout topení, to už by snad měly mít i spalováky, když se už taky chlubí konektivitou :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » čtv 07. říj 2021 13:15:14

BEV vyráběné od r. 2019 mají standardně aplikaci a topení (i klimatizaci) lze prakticky u všech zapnout dálkově (výjimka se určitě najde). U spalováků sice lze nastartovat dálkově, ale je to spíše luxusní auto s automatem a zase to má pár % aut. Já jsem sice měl u E-klasse dálkové topení Webasto, ale klimatizace tam nebyla. Každopádně Webasto bylo před těmi 10 lety luxusní věc a fungovala v zimě skvěle.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod loping1 » čtv 11. lis 2021 15:42:04

Před měsícem jsem si pořídil svoje první EV. Je to e-golf 2020, nájezd 7500km. Auto má tepelné čerpadlo a dnes jsem mohl konečně vyzkoušet na delší cestě. Vyjížděl jsem ráno, teplota venku během celé jízdy byla 5-6 stupňů, uvnitř celou dobu automat na 24,5 a baterka byla na 100%, najel jsem celkem 160km a po příjezdu mi ukazoval ještě dojezd 75km. Spotřeba byla dle palubního počítače 13,3kwh/100. Průměrná rychlost byla 55km/hod. Jel jsem převážně okresky a vedlejší silnice, ale došlo i na cca 20km dálnice. Asi by se dalo říct, že jsem jel spíš na spotřebu, ale je to moje normální tempo, jsem spíš kliďas ;) . Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Lama » čtv 11. lis 2021 17:42:15

loping1 píše:.....Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.

Myslel jste správně, v zimě 200 těžko dále. Teplota 5-6°C nejí zima. Napište dojezd ze stejné trasy, až bude minus 5-6°C a více pod nulou 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » čtv 11. lis 2021 17:43:01

Topení na 24,5°C je teda hodně, ale je vidět, že to Golf dal v pohodě v velmi dobrou spotřebou. Já teď jezdím podobné trasy za kolem 15 kWh/100 km v těchto teplotách.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod loping1 » čtv 11. lis 2021 18:52:19

Lama píše:
loping1 píše:.....Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.

Myslel jste správně, v zimě 200 těžko dále. Teplota 5-6°C nejí zima. Napište dojezd ze stejné trasy, až bude minus 5-6°C a více pod nulou 8-)


Uvidíme, výzvu přijímám, až bude venku -5 tak projedu stejnou trasu 8-).

Já jsem chtěl TČ právě proto, že jsem docela zimomřivej a komfortu se rozhodně nevzdám. To topení bylo na hodně, ale zdá se mi, že topí míň jak tiguan, tam mi stačí 23. Taky jsem zjistil, že při eko režimu topí výrazně méně, takže eko režim bude v golfu vždy vypnutý, stejně tak rekuperace při odebrání nohy z plynu....rád plachtím.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Turbo » čtv 11. lis 2021 23:16:16

Jj, bez čerpadla nebrat, teď jsou ty teploty, kdy umí nejvíc ušetřit, hlavně když někdo rád v autě saunu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » pát 12. lis 2021 8:28:59

loping1 píše:Uvidíme, výzvu přijímám, až bude venku -5 tak projedu stejnou trasu 8-).



Bohužel v -5°C se tepelné čerpadlo už moc neuplatní, tedy naroste spotřeba díky topení přes PTC.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » sob 13. lis 2021 0:45:55

loping1 píše:Spotřeba byla dle palubního počítače 13,3kwh/100.


Ta spotřeba je super. Je vidět, že i eGolf umí jezdit veľmi úsporně, nejen Ioniq nebo Kona...
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » ned 28. lis 2021 17:25:49

Je to reálné, nebo nejspíš nějaký podvod?

https://www.autoscout24.cz/nabidky/volk ... roid-share

najeté kilometry : 17.000 km
první registrace : 09/2019
cena: € 10.500,-
_luky_
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 20. úno 2020 11:37:47

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod _luky_ » pon 29. lis 2021 20:20:27

Moje zkušenost: když si seřadíš nějaký typ auta podle ceny, tak těch prvních pět je vždycky podvod. Ostatně ověření nic nestojí: napiš email a uvidíš.
VW e-Golf 2015
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Marek71 » pon 29. lis 2021 20:44:01

Jo, to byl podvod už to tam není. Ale neřekl bych, že vždy jsou ty první nabídky podvodné. Ale teda, když jsou tak nápadně levnější, tak je to jasné.

Jinak VW eGolf 100 kW se už dá sehnat od cca. 17-18 tis eur. Koukal jsem, Carvago si prihodí tak dvacku plus další za administrativu a dovoz.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » pon 29. lis 2021 21:17:55

V poslední době jsou podobné podvody všude. Kamarád nikdy nechce koupit nic za plnou cenu, tak shání věci levně a často naráží jen na podvody. Už ho ty levné věci stály dost peněz.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Citigo e IV » pon 29. lis 2021 23:13:36

Kamarád si přivezd e-golfa ročního s 9000 Km za 525 tis včetně DPH s odpočtem na firmu, vše oK ,ale kupoval to na dálku osobně tam nejel.
Až doma zjistil že nemá tepelné čerpadlo a mělo ho mít a dokonce nemá ani tempomat jako vůbec. A tlačítko na vyhřívání předního okna taky nikde..
Jinak je pěkný má i slušnej infotaiment dvojitou digi klimu, jo a nemá vytápěnej volant.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod e-LUKY » úte 30. lis 2021 7:25:18

"Jinak je pěkný má i slušnej infotaiment dvojitou digi klimu, jo a nemá vytápěnej volant."

Žádný e-golf nemá vyhřívání volantu, ale nikdy mi to nevadilo.
Teď vyhřívání volantu mám a pálí to na ruce tak to vůbec nezapínám!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » úte 30. lis 2021 7:44:15

Vyhřívání volantu považuju za skvělou věc. Samozřejmě stačí zapnout na dvě minuty, aby se ohřál lehce nad teplotu rukou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Lama » úte 30. lis 2021 8:04:37

Bez vyhřívání volantu bych už auto nechtěl, zapínám ho téměř pokaždé. Vyhřívané čelní sklo je také super, hlavně u BEV.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Josef » úte 30. lis 2021 8:28:13

Ohledně vyhřívání předního skla, v čem je BEV jiné od spalováku? Od doby, co používám v autech nezávislé topení (2009), tak jsem vyhřívání předního skla nepotřeboval a hlavně mi vadí ta jemná síťka v okně, která v noci dělá difrakci světel protijedoucích aut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti s provozem E-golfu

Příspěvekod Lama » úte 30. lis 2021 9:49:28

Josefe, jako zkušený elektromobilista snad víte znáte rozdíl mezi BEV a spalovákem.... ;)
Od 2006 jsem měl ve Focusu originál bufík, tak vím o čem to pohodlí je. Nicméně i vyhřívané čelní sklo ve Focusu se občas hodilo. Stačí když jedete s plnou a ukecanou obsádkou a začne pršet a skla se začnou zevnitř rosit. My co jsme začínali elektromobilitu na trojčatech (MiEV, iOn, Zero), tak známe jízdy na dojezd bez topení s pootevřenými okénky a stejně se to sklo hodně rosilo. Ono i při topení byl problém s orosením... Co by za vyhřívané čelní sklo majitelé trojčat dali ... 8-) .
Ano u nový BEV je to o dost jiné, ale jen jako příklad CitiGo, které dobře topí a přesto si majitelé vyhřívané čelní sklo vychvalují.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)