Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » stř 13. říj 2021 11:15:20

Vembloud píše:Až budu mít nejakou delší cestu, zkusím SoH přepočítat podle tohoto vzorce.
Průměrnou spotřebu dosazujete podle palubniho počítače za ujetou trasu nebo výpočtem z nabijeni?


Tak jsem včera při nabíjení zjistil, že SOH spadlo o další desetinu na 99,6% při 42 000 km. z 99,7 na 99,6 jsem ujel cca 2000 km.
Začnu si při nabíjení dělat záznamy o SOH a udělám graf s predikcí budoucích hodnot a budu sledovat jak rychle degradace baterie probíhá. Otázkou je zda se bude zrychlovat nebo zpomalovat. Aktuálně to vypadá na 1% 20 tkm (ze dvou hodnot, navíc stanovených orentačně nelze dělat odhady).
Se zárukou na 7 let /150 000 km bych měl mít ke konci záruky baterii odhadem na 94-95%.

K odečtu SOH používám toto zařízení https://evobd2.com/ které údaje bere přímo z BMS a řídicích jednotek.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 13. říj 2021 18:47:39

Tohle zařízení umí zobrazovat SOH baterie Kony a Nira? To by mě zajímalo, jak to dělá, když ty hodnoty, podle kterých se to počítá, se v BMS se vůbec nemění.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » stř 13. říj 2021 20:47:43

Ano, je to zařízení primo vyvinute pro Konu, Niro a Soul.
Co se týče výpočtu SOH, tak pozadí výpočtu neznám.
Dodavatel zarizeni k výpočtům nedodal žádné inforamce,, jen mi sdělil, že se hodnoty načítají přímo z auta.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 13. říj 2021 21:06:11

Josef píše:Tohle zařízení umí zobrazovat SOH baterie Kony a Nira? To by mě zajímalo, jak to dělá, když ty hodnoty, podle kterých se to počítá, se v BMS se vůbec nemění.

Neumí to %SOH vyčíst - je počítané 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 13. říj 2021 21:57:44

OK, rozumím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 19. říj 2021 8:21:54

Minimální degradace po 92 tis.km (mnohem menší než Tesla)...
https://www.youtube.com/watch?v=rdoC3JxRZLY
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 19. říj 2021 8:48:31

Koukal jsem na to včera, je to dost neuvěřitelný, zvláště, když to auto na těch cestách často dobíjí na DC. Pravda, Kia nepřistoupila na šílené nabíjecí výkony 150-200 kW apod. a de facto nabíjí články stejným proudem, jako je nabíjeli u starých Kia Soul apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » úte 19. říj 2021 8:49:54

vypadá to dobře, jen doufám že MY2020 na tom bude podobně:-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 19. říj 2021 9:47:50

Je potřeba počítat s tím, že rozpyl degradace baterie je klidně +/- 3% při nájezdu 90 tis. km. Tedy v praxi může mít jedno auto 8% a druhé 3%, tak jak to má např. Tesla. Ten první případ, tedy degradace 8% má Bjorn Nyland, který ty auta docela trápí.
Přílohy
tesla.png
tesla.png (54.61 KiB) Zobrazeno 6972 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 19. říj 2021 11:30:59

Josef píše:Koukal jsem na to včera, je to dost neuvěřitelný, zvláště, když to auto na těch cestách často dobíjí na DC. Pravda, Kia nepřistoupila na šílené nabíjecí výkony 150-200 kW apod. a de facto nabíjí články stejným proudem, jako je nabíjeli u starých Kia Soul apod.

Josefe, vy máte také od Luboše tu měřící krabičku? Myslím, že ji má také eLUKY...
Pak by jste tam měli mít také vypočítané %SOH.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 19. říj 2021 11:46:02

E-LUKY ji má ode mě, já mám ten novější model (i když ta původní mi přišla ergonomicky lepší). Umí to SOH spočítat na delší trase, chce to opravdu vybít ze 100% na 10% pak je ten výpočet OK.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 19. říj 2021 12:52:06

Josef píše:E-LUKY ji má ode mě, já mám ten novější model (i když ta původní mi přišla ergonomicky lepší). Umí to SOH spočítat na delší trase, chce to opravdu vybít ze 100% na 10% pak je ten výpočet OK.

A máte za dobu používání už nějaké takové měření?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 19. říj 2021 12:59:23

Jednou jsem to dělal, když bylo e-Niro nové a vyšlo mi 66,3 kWh a můj výpočet byl 66,4 kWh kapacita baterie, takže to sedělo. Bohužel nejezdím trasy cca 400 km v kuse a tedy to měření nemám nikdy celé. Je nutné připojit evDash k externím zdroji, protože po vypnutí auta se jinak celý záznam smaže a pak se to dá měřit i s přestávkami.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 19. říj 2021 13:50:56

Josef píše:Jednou jsem to dělal, když bylo e-Niro nové a vyšlo mi 66,3 kWh a můj výpočet byl 66,4 kWh kapacita baterie, takže to sedělo. Bohužel nejezdím trasy cca 400 km v kuse a tedy to měření nemám nikdy celé. Je nutné připojit evDash k externím zdroji, protože po vypnutí auta se jinak celý záznam smaže a pak se to dá měřit i s přestávkami.

Znáte vzorec pro výpočet? Zkusil bych dosadit svoje dlouhé jízdy.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 19. říj 2021 14:06:05

Tady jsme to probírali :http://elektroforum.cz/viewtopic.php?p=16293#p16293
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » úte 19. říj 2021 14:18:58

Josef píše:Tady jsme to probírali: http://elektroforum.cz/viewtopic.php?p=16293#p16293
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 19. říj 2021 14:40:33

Jasně, takto to také počítám. Ale Luboš to myslím počítá z kumulované energie vydané a dodané... Myslel jsem ten jeho vzorec pro porovnání.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 20. říj 2021 20:50:01

Bohužel jeho vzorec nemám. Jen mě napadá, že ideální výpočet ze spotřeby, které uvádí auto, je na dálnici, kde je rekuperace poměrně malá, na okreskách to bude zkresleno rekuperací kolem 20%. Pokud se to počítá z dat z OBD, tak to bude asi přesnější, protože tam vidíme celkové nabití a celkovou spotřebu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » stř 24. lis 2021 15:08:54

Nová generace e-Niro?
https://www.autorevue.cz/toto-je-nova-k ... ve-ctvrtek

Myslel jsem, že už nebude v el. verzi, když mají už novou el. platformu. Ale zase, proč nevyužít potenciál Niro, když se prodává? teda, do doby, než bude EV v podobné velikosti na nové platformě. Přeci jenom, EV6 je větší. Akorát bych čekal cenu podstatně nižší než u EV6, uvidíme.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 24. lis 2021 16:54:35

Zajimavé, taky jsem si myslel, že Niro skončí a bude něco podobného na nové platformě a bude čisté elektrické.
Audi Q4 Sportback e-tron 50