Zkušenosti s provozem E-golfu
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Nojo, ale není potřeba startovat auto a pohodlně si to člověk odmrazí z domova. Samozřejmě nezávislé topení to řeší u spalováků, ale to má instalované jednotky % aut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Ano, pokud auto umožňuje vzdálené ovládání topení. Což asi už moderní EV mají skoro všechny, že? U spalováků ano, nezávislé topení má málo aut. Ale možná by stažilo, pokud auto má možnost vzdáleně nastartovat a zapnout topení, to už by snad měly mít i spalováky, když se už taky chlubí konektivitou
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
BEV vyráběné od r. 2019 mají standardně aplikaci a topení (i klimatizaci) lze prakticky u všech zapnout dálkově (výjimka se určitě najde). U spalováků sice lze nastartovat dálkově, ale je to spíše luxusní auto s automatem a zase to má pár % aut. Já jsem sice měl u E-klasse dálkové topení Webasto, ale klimatizace tam nebyla. Každopádně Webasto bylo před těmi 10 lety luxusní věc a fungovala v zimě skvěle.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Před měsícem jsem si pořídil svoje první EV. Je to e-golf 2020, nájezd 7500km. Auto má tepelné čerpadlo a dnes jsem mohl konečně vyzkoušet na delší cestě. Vyjížděl jsem ráno, teplota venku během celé jízdy byla 5-6 stupňů, uvnitř celou dobu automat na 24,5 a baterka byla na 100%, najel jsem celkem 160km a po příjezdu mi ukazoval ještě dojezd 75km. Spotřeba byla dle palubního počítače 13,3kwh/100. Průměrná rychlost byla 55km/hod. Jel jsem převážně okresky a vedlejší silnice, ale došlo i na cca 20km dálnice. Asi by se dalo říct, že jsem jel spíš na spotřebu, ale je to moje normální tempo, jsem spíš kliďas . Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
loping1 píše:.....Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.
Myslel jste správně, v zimě 200 těžko dále. Teplota 5-6°C nejí zima. Napište dojezd ze stejné trasy, až bude minus 5-6°C a více pod nulou
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Topení na 24,5°C je teda hodně, ale je vidět, že to Golf dal v pohodě v velmi dobrou spotřebou. Já teď jezdím podobné trasy za kolem 15 kWh/100 km v těchto teplotách.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Lama píše:loping1 píše:.....Každopádně jsem docela nadšený, myslel jsem si že v zimě 200 nedám.
Myslel jste správně, v zimě 200 těžko dále. Teplota 5-6°C nejí zima. Napište dojezd ze stejné trasy, až bude minus 5-6°C a více pod nulou
Uvidíme, výzvu přijímám, až bude venku -5 tak projedu stejnou trasu .
Já jsem chtěl TČ právě proto, že jsem docela zimomřivej a komfortu se rozhodně nevzdám. To topení bylo na hodně, ale zdá se mi, že topí míň jak tiguan, tam mi stačí 23. Taky jsem zjistil, že při eko režimu topí výrazně méně, takže eko režim bude v golfu vždy vypnutý, stejně tak rekuperace při odebrání nohy z plynu....rád plachtím.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Jj, bez čerpadla nebrat, teď jsou ty teploty, kdy umí nejvíc ušetřit, hlavně když někdo rád v autě saunu.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
loping1 píše:Uvidíme, výzvu přijímám, až bude venku -5 tak projedu stejnou trasu .
Bohužel v -5°C se tepelné čerpadlo už moc neuplatní, tedy naroste spotřeba díky topení přes PTC.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
loping1 píše:Spotřeba byla dle palubního počítače 13,3kwh/100.
Ta spotřeba je super. Je vidět, že i eGolf umí jezdit veľmi úsporně, nejen Ioniq nebo Kona...
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Je to reálné, nebo nejspíš nějaký podvod?
https://www.autoscout24.cz/nabidky/volk ... roid-share
najeté kilometry : 17.000 km
první registrace : 09/2019
cena: € 10.500,-
https://www.autoscout24.cz/nabidky/volk ... roid-share
najeté kilometry : 17.000 km
první registrace : 09/2019
cena: € 10.500,-
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Moje zkušenost: když si seřadíš nějaký typ auta podle ceny, tak těch prvních pět je vždycky podvod. Ostatně ověření nic nestojí: napiš email a uvidíš.
VW e-Golf 2015
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Jo, to byl podvod už to tam není. Ale neřekl bych, že vždy jsou ty první nabídky podvodné. Ale teda, když jsou tak nápadně levnější, tak je to jasné.
Jinak VW eGolf 100 kW se už dá sehnat od cca. 17-18 tis eur. Koukal jsem, Carvago si prihodí tak dvacku plus další za administrativu a dovoz.
Jinak VW eGolf 100 kW se už dá sehnat od cca. 17-18 tis eur. Koukal jsem, Carvago si prihodí tak dvacku plus další za administrativu a dovoz.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
V poslední době jsou podobné podvody všude. Kamarád nikdy nechce koupit nic za plnou cenu, tak shání věci levně a často naráží jen na podvody. Už ho ty levné věci stály dost peněz.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Kamarád si přivezd e-golfa ročního s 9000 Km za 525 tis včetně DPH s odpočtem na firmu, vše oK ,ale kupoval to na dálku osobně tam nejel.
Až doma zjistil že nemá tepelné čerpadlo a mělo ho mít a dokonce nemá ani tempomat jako vůbec. A tlačítko na vyhřívání předního okna taky nikde..
Jinak je pěkný má i slušnej infotaiment dvojitou digi klimu, jo a nemá vytápěnej volant.
Až doma zjistil že nemá tepelné čerpadlo a mělo ho mít a dokonce nemá ani tempomat jako vůbec. A tlačítko na vyhřívání předního okna taky nikde..
Jinak je pěkný má i slušnej infotaiment dvojitou digi klimu, jo a nemá vytápěnej volant.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
"Jinak je pěkný má i slušnej infotaiment dvojitou digi klimu, jo a nemá vytápěnej volant."
Žádný e-golf nemá vyhřívání volantu, ale nikdy mi to nevadilo.
Teď vyhřívání volantu mám a pálí to na ruce tak to vůbec nezapínám!
Žádný e-golf nemá vyhřívání volantu, ale nikdy mi to nevadilo.
Teď vyhřívání volantu mám a pálí to na ruce tak to vůbec nezapínám!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Vyhřívání volantu považuju za skvělou věc. Samozřejmě stačí zapnout na dvě minuty, aby se ohřál lehce nad teplotu rukou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Bez vyhřívání volantu bych už auto nechtěl, zapínám ho téměř pokaždé. Vyhřívané čelní sklo je také super, hlavně u BEV.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Ohledně vyhřívání předního skla, v čem je BEV jiné od spalováku? Od doby, co používám v autech nezávislé topení (2009), tak jsem vyhřívání předního skla nepotřeboval a hlavně mi vadí ta jemná síťka v okně, která v noci dělá difrakci světel protijedoucích aut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Josefe, jako zkušený elektromobilista snad víte znáte rozdíl mezi BEV a spalovákem....
Od 2006 jsem měl ve Focusu originál bufík, tak vím o čem to pohodlí je. Nicméně i vyhřívané čelní sklo ve Focusu se občas hodilo. Stačí když jedete s plnou a ukecanou obsádkou a začne pršet a skla se začnou zevnitř rosit. My co jsme začínali elektromobilitu na trojčatech (MiEV, iOn, Zero), tak známe jízdy na dojezd bez topení s pootevřenými okénky a stejně se to sklo hodně rosilo. Ono i při topení byl problém s orosením... Co by za vyhřívané čelní sklo majitelé trojčat dali ... .
Ano u nový BEV je to o dost jiné, ale jen jako příklad CitiGo, které dobře topí a přesto si majitelé vyhřívané čelní sklo vychvalují.
Od 2006 jsem měl ve Focusu originál bufík, tak vím o čem to pohodlí je. Nicméně i vyhřívané čelní sklo ve Focusu se občas hodilo. Stačí když jedete s plnou a ukecanou obsádkou a začne pršet a skla se začnou zevnitř rosit. My co jsme začínali elektromobilitu na trojčatech (MiEV, iOn, Zero), tak známe jízdy na dojezd bez topení s pootevřenými okénky a stejně se to sklo hodně rosilo. Ono i při topení byl problém s orosením... Co by za vyhřívané čelní sklo majitelé trojčat dali ... .
Ano u nový BEV je to o dost jiné, ale jen jako příklad CitiGo, které dobře topí a přesto si majitelé vyhřívané čelní sklo vychvalují.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)