Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Moderátor: Josef
Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Chtěl bych v elektromobilu provozovat stejně jako nyní kompresorovou autoledničku, ve spalováku mi v pohodě vydrží dva dny v zaparkovaném vozidle (autobaterie 80Ah). Je nějaké řešení, aby šlo zapojit 12V autochladničku v elektromobilu? V Hyundaji mi sdělili, že pokud si udělám z 12V baterky stálých 12V zástrčku, tak za pár hodin se baterka vybije a nelze nijak zajistit dobíjení z trakční baterie, pokud auto parkuje. Nemáte někdo nějaký fígl, jak toto vyřešit? Zdá se mi divné, když je v BEV malá elektrárna, že nemůžu provozovat malou ledničku na kempingu.
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
na inom fóre bolaokolo toho dlhá debata, o. i. ide počet cyklov 12v batérie - skracovanie životnosti. niekde na fóre je aj diskusia o natvrdo nastaveného počtu dobíjaní palubnej batérie, ovypínaní všetkého ožného pri dlhom parkovaní, ... na spaľovacom fóre píšu o nemožnosti "doroebnia" 12v zásuvky trvale pod prúdom - počítač to vyhodnotí akonchybu a ...
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Moderní BEV mají zásuvku 230V, která by měla být napájená z trakční baterie (každé auto to může mít jinak), tedy ledničku připojit na 230V v autě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
A funguje Vám v e-Niro i při vypnutém autě? Kolega e-Niro má a zásuvka prý dává jen 200W výkonu?
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
karlic píše:Chtěl bych v elektromobilu provozovat stejně jako nyní kompresorovou autoledničku, ve spalováku mi v pohodě vydrží dva dny v zaparkovaném vozidle (autobaterie 80Ah). Je nějaké řešení, aby šlo zapojit 12V autochladničku v elektromobilu? V Hyundaji mi sdělili, že pokud si udělám z 12V baterky stálých 12V zástrčku, tak za pár hodin se baterka vybije a nelze nijak zajistit dobíjení z trakční baterie, pokud auto parkuje. Nemáte někdo nějaký fígl, jak toto vyřešit? Zdá se mi divné, když je v BEV malá elektrárna, že nemůžu provozovat malou ledničku na kempingu.
Pokud máte IONIQ_5, nebo ho plánujete, pak nemusíte nic řešit a můžete připojit celý barák. Tento vůz má u zadních sedadel jednu zásuvku 230V/16A a druhou lze připojit vně vozu přes nabíjecí TYP2 speciální konektor.
Již hotové zásuvky 230V má více aut, třeba eNIRO.
Jinak se můžete připojit k 12V baterii přes cigaretové konektory (tak jsem měl připojenu autoledničku já), nebo se připojit přímo na póly 12V baterky.
Pokud třeba u Kony nebo Nira (obdobně tomu bude u jiných vozů) zapnete kempovací mód, pak nemusíte mít strach o 12V baterku - auto je schopno ji dobíjet až 1200W (psalo se zde o tom při řešení zapojení velkého hudebního zesilovače). Pokud jiné vozidlo nemá kemping mód, pak budete muset nechat "nastartované vozidlo". Pokud chcete použít baterku zcela samostatně, pak každá baterka má na sobě uvedeny Ah, třeba Kona má 45Ah. Vámi uvedených 80Ah mají většinou naftová vozidla. Elektromobily mají kapacity podobné benzínům, spíše menší.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Radovan píše:A funguje Vám v e-Niro i při vypnutém autě? Kolega e-Niro má a zásuvka prý dává jen 200W výkonu?
U nových i spalovacích aut už nefungují při vypnutém autě ani 12V cigaretové zásuvky. To u ještě u Forda Focuse 2006 jsem měl v cigaretové zásuvce zapojen dobíjecí solární panýlek umístěný za sklem. Nicméně myslím, že i eNIRO má kempovací mód, ve kterém jistě fungují všechny zásuvky (kdyžtak mi Josef opraví).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Radovan píše:A funguje Vám v e-Niro i při vypnutém autě? Kolega e-Niro má a zásuvka prý dává jen 200W výkonu?
Jak píše Lama, e-Niro se přepne do Utility Mode a pak je zásuvka pod napětím. Autolednička má zpravidla 230V/60W, takže 200W je dostatečných.
V e-Niro při vypnutém stavu funguje pouze nabíjecí USB, to taky není špatná funkce, telefon 12V baterii nevybije, tedy pokud tam nebude nějaký ten týden
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Lama píše:karlic píše:Chtěl bych v elektromobilu provozovat stejně jako nyní kompresorovou autoledničku, ve spalováku mi v pohodě vydrží dva dny v zaparkovaném vozidle (autobaterie 80Ah). Je nějaké řešení, aby šlo zapojit 12V autochladničku v elektromobilu? V Hyundaji mi sdělili, že pokud si udělám z 12V baterky stálých 12V zástrčku, tak za pár hodin se baterka vybije a nelze nijak zajistit dobíjení z trakční baterie, pokud auto parkuje. Nemáte někdo nějaký fígl, jak toto vyřešit? Zdá se mi divné, když je v BEV malá elektrárna, že nemůžu provozovat malou ledničku na kempingu.
Pokud máte IONIQ_5, nebo ho plánujete, pak nemusíte nic řešit a můžete připojit celý barák. Tento vůz má u zadních sedadel jednu zásuvku 230V/16A a druhou lze připojit vně vozu přes nabíjecí TYP2 speciální konektor.
Již hotové zásuvky 230V má více aut, třeba eNIRO.
Jinak se můžete připojit k 12V baterii přes cigaretové konektory (tak jsem měl připojenu autoledničku já), nebo se připojit přímo na póly 12V baterky.
Pokud třeba u Kony nebo Nira (obdobně tomu bude u jiných vozů) zapnete kempovací mód, pak nemusíte mít strach o 12V baterku - auto je schopno ji dobíjet až 1200W (psalo se zde o tom při řešení zapojení velkého hudebního zesilovače). Pokud jiné vozidlo nemá kemping mód, pak budete muset nechat "nastartované vozidlo". Pokud chcete použít baterku zcela samostatně, pak každá baterka má na sobě uvedeny Ah, třeba Kona má 45Ah. Vámi uvedených 80Ah mají většinou naftová vozidla. Elektromobily mají kapacity podobné benzínům, spíše menší.
Takže narozdíl od infolinky Hyundai vy tvrdíte, že lze mít v Kona Electric 2021 při zaparkovaném autě aktivovanou 12V zásuvku, která jede z trakční baterie, čili autochladnička pofičí klidně měsíc? Můžete napsat, jak se to zapíná, abych poradil infolince Hyundai?
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Info linka je poslední věc, kam bych volal Samozřejmě 12V zásuvka běží již pouze po stisknutí tl. Start, bez zapnutí řídících systémů auta, ale pouze z 12V baterie. Pokud "nastartujete" vyberete Utility mode a tak se odpojí pohonná jednotka, nicméně vše ostatní běží včetně topení a klimatizace, tentokrát ale z trakční baterie a baterie 12V so dobíjí proudem zhruba 9 A. Vzhledem k tomu, že auto odebírá bez klima a topení 0,25 kWh, dokážete si spočítat, jak dlouho v tomto módu (auto lze zamknout) vydrží. Ještě dodám, že bych tímto způsobem auto několik dnů trápit nechtěl a pořídil si nějaký FVE panel a baterii.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
karlic píše:Chtěl bych v elektromobilu provozovat stejně jako nyní kompresorovou autoledničku, ve spalováku mi v pohodě vydrží dva dny v zaparkovaném vozidle (autobaterie 80Ah). Je nějaké řešení, aby šlo zapojit 12V autochladničku v elektromobilu? V Hyundaji mi sdělili, že pokud si udělám z 12V baterky stálých 12V zástrčku, tak za pár hodin se baterka vybije a nelze nijak zajistit dobíjení z trakční baterie, pokud auto parkuje. Nemáte někdo nějaký fígl, jak toto vyřešit? Zdá se mi divné, když je v BEV malá elektrárna, že nemůžu provozovat malou ledničku na kempingu.
Tak to bych chtěl vidět tu kompresorovou ledničku co Vám na olověnou baterku 12V 80Ah vydrží dva dny a ještě pak to auto nastartujete.
Prosím administrítora o smazání celé této nesmyslné diskuze děkuji
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Zazněly tu zajímavé informace, škoda mazat. Samozřejmě lepší auto lednice umí 40 nebo 60W, tedy i na to EKO auto s 80 Ah baterií po 2 dnech ani neškytne.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Navíc kompresorová lednice má hlídání napětí na baterce, takže by BEV šlo i po té ativované ochraně 100% "nastartovat" protože to potřebuje jen proud na sepnutí stykačů. Takže informace v počátku diskuze jsou jasně zavádějící až skoro konspiračně proti elektromobilní
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Myslím, že konkrétně Kona by teoreticky utáhla kompresorovou ledničku při spotřebě 45W cca nepřetržitě dva měsíce
https://www.filsonstore.cz/autochladnic ... ibEALw_wcB
https://www.filsonstore.cz/autochladnic ... ibEALw_wcB
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Hezká lednička s kompresorem i když si myslím, že těch 3.8 A bere na 230V při maximálním chlazení, tedy přes 85W.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Josef píše:Hezká lednička s kompresorem i když si myslím, že těch 3.8 A bere na 230V při maximálním chlazení, tedy přes 85W.
To bylo první na co jsem koukal. Píší při 12V a že ji lze tedy zapojit na 12V cigaretovou zásuvku. Při 230V by to nebylo 85W, ale 850W
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Pravda, ledničky mají kolem těch 85W na 230V, tedy 0,38A ....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kompresorová autochladnička 12V v BEV
Mám kompresorovou autochladničku Indel TB18A a opravdu bez problémů jede dna dny na 80A, doporučuju.
TECHNICKÉ PARAMETRY TB18:
Napájení: 12/24V DC
Příkon kompresoru: 35W
Energetická účinnost: A+++
Spotřeba energie za den*: pouze 0,15 kWh ~ 12,5Ah (12V) ~ 6,2Ah (24V), *vnitřní teplota 5°C, okolní teplota 25°C
Rozsah regulace teploty: -24°C~+18°C
Vnější rozměry d/š/v mm: 565/232/405
Vnitřní rozměry d/š/v mm: 265/175/325-355 + 170/115/180
Kompresor: SECOP BD Micro BD1.4F (Secop je společnost vlastnící Danfoss)
Chladivo: R134a CFC FREE (bezfreonové)
Izolace: polyuretanová pěna, bezfreonová
Certifikace: CE, EMC, E (homologace)
Hmotnost: 8,6Kg
TECHNICKÉ PARAMETRY TB18:
Napájení: 12/24V DC
Příkon kompresoru: 35W
Energetická účinnost: A+++
Spotřeba energie za den*: pouze 0,15 kWh ~ 12,5Ah (12V) ~ 6,2Ah (24V), *vnitřní teplota 5°C, okolní teplota 25°C
Rozsah regulace teploty: -24°C~+18°C
Vnější rozměry d/š/v mm: 565/232/405
Vnitřní rozměry d/š/v mm: 265/175/325-355 + 170/115/180
Kompresor: SECOP BD Micro BD1.4F (Secop je společnost vlastnící Danfoss)
Chladivo: R134a CFC FREE (bezfreonové)
Izolace: polyuretanová pěna, bezfreonová
Certifikace: CE, EMC, E (homologace)
Hmotnost: 8,6Kg