Sion elektrické auto z Německa
Moderátor: Josef
Re: Sion elektrické auto z Německa
Tak a je to tady, baterie 54 kWh! To už bude pro hodně lidí zajímavé, teď to bude zase ale o minimálně 5000 Eur dražší, ne-li více.
https://sonomotors.com/en/sion/battery/
https://sonomotors.com/en/sion/battery/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
EDIT: Odvolavam, co jsem odvolal, cetl jsem "zinc cobalt" misto "zero cobalt"
Re: Sion elektrické auto z Německa
Taky odvolávám tu cenu, stále tam svítí 25.500,- EUR
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Ano, cena by se, alespon pro uz objednane, zvysovat nemela.
Trochu je divne, ze dojez zvysil jen trochu, z puvodniho cca 255km na 305km.
LFP baterka bude tezsi, ale ze by to udelalo tolik? Nebo to jen lepe (realneji) zmerili?
Ale jinak urcite fajn, rychlejsi nabijeni, odolnejsi..
Trochu je divne, ze dojez zvysil jen trochu, z puvodniho cca 255km na 305km.
LFP baterka bude tezsi, ale ze by to udelalo tolik? Nebo to jen lepe (realneji) zmerili?
Ale jinak urcite fajn, rychlejsi nabijeni, odolnejsi..
Re: Sion elektrické auto z Německa
Ona je to ze strany Sono taková finta, zatímco předtím udávali baterii 35 kWh s využitelnou kapacitou, dnes udávají 54 kWh, ale využitelná je jen 47 kWh, tedy nárůst je jen 12 kWh. U předchozí verze udávali spotřebu 14 kWh, nyní to je 15,4 kWh. Ale rozhodně to posun je a auto je rozhodně využitelnější a a dnešní dobu je taková baterie poměrně velká, je řada nových BEV, které jsou na tom výrazně hůře.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Jo, to už jsou parametry srovnatelné s e208 a e-Corsa, využitelnou mají 45 kWh a dojezd bude taky tam cca. stejný. Pokud zachovají cenu těch 25 tis. eur, tak už by to mohlo mít naději.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Bohužel Corsa má při vyšších rychlostech hodně vysokou spotřebu, uvidíme co Sion.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Od krabice s plochou zádí nelze očekávat nic světoborného (tím to auto nechci urážet, jen konstatuju fakt).
Ještě kdyby to šlo koupit bez těch solárních panelů o nějaké to euro levněji, tak nemám výhrady.
Ještě kdyby to šlo koupit bez těch solárních panelů o nějaké to euro levněji, tak nemám výhrady.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Třeba bude verze, že odpojí solární panely a dají slevu 100 EUR Dokážu si představit s tímto autem jezdit zcela bez nabíjení po Kanárských ostrovech.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Když už tam celá ta paráda kolem solárního nabíjení je, tak by ještě mohli udělat přípojku na další panely.
Třeba do 1kWp. Člověk by si mohl vozit skládací solární panely v kufru. Nebo mít nějaké na baráku.
Třeba do 1kWp. Člověk by si mohl vozit skládací solární panely v kufru. Nebo mít nějaké na baráku.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Nějak si nedovedu představit vozit s sebou panely 1kWp a to co je na baráku, je bezproblémově pripojitelne k každému BEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já si myslím, že z toho auta nic nebude. Budou odkládat uvedení do výroby, oškubou ještě pár investorů a pak to zabalí.
Pár lidí se napakuje a stovky jich zapláčou.
Pár lidí se napakuje a stovky jich zapláčou.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Sion elektrické auto z Německa
Nevím, z čeho vychází tato úvaha. Desetitisíce lidí jim poslalo poměrně hodně peněz, takže se nejedná o pár set lidí a myslím, že to má daleko větší šanci než HE3DA.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Z ničeho udělat automobilku se vším všudy je prostě mega komplikovaný. Dá se postavit fabrika na kusovky jako jsou supersporty nebo třeba F1, kde se vše dělá na koleni. Sériová produkce je jiný kafe. To auto je už teď out a pokud něco vyleze na světlo boží, bude tu za stejnou cenu ID.1, malá Tesla a další. Sion jak to vedou je mrtvola už teď.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Sion elektrické auto z Německa
To si nemyslím, že to je mrtvý projekt. Auto má pořád v něčem náskok před konkuerencí. ID3. má výrazně menší prostor, ID.1 bude městské auto s malinkým kufrem, když pominu u Sionu solární panely na autě, tak má výstup 11 kW na externí zařízení, obří kufr apod. Ne každý potřebuje mraky asistentů, které někdy spíše otravují život.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Za mě to asi nebude špatné auto.
Na pohonu elektromobilů není co vylepšovat. 10 let staré auta nijak nezaostávají za součanou produkci (spíše jsou lepší, když se podívám na zázarak od dáčky). Jediné co jde dopředu je baterie. A to se nechá měnit za pochodu.
Lepší obrázek o autě si udělám, až uvidím nějaký reálný crash test. Na asistenty kadí pěs. Méně je někdy více.
Co se týče multimédia. Mě osobně by úplně stačilo cokoliv 2din android z číny. A podle mě by to šlo rozšířit o aplikaci pro správu auta a jízdní data.
DO ovládání topení/klimy klidně přes klíčenku na 433 s dosahem 1km.
Ale takové auto aby zaujmulo, tak musí mít něco extra. Což podle mě jen samotná prostorná karoserie, ani ty panely nezařídí. Jediné čím by to mohlo bojovat s konkurencí bude cena. Na punkt exkluzivity jako tesla to sázet nemůže.
Podle mě by se měli oprostit od všeho nepotřebného. Tj. dát tam jen nějaké obyč rádio 2 din, TČ, vyhřívané sedadla a volant. Asistenty jen ty nejnutnější pro homologaci. Solární panely, měniče a další nepotřebné věci třeba za příplatek. A hlavně dát cenu okolo půl mega.
Pak nebudou statčit vyrábět a všem okolo s těma předraženejma SUV krámama vypálí rybník.
Prototže když vemu třeba auto jako ion. Co v něm je? Karoserie, baterie, měnič motor. Víc auto na baterky nepotřebuje. Tak co jim sakra trvá tak dlouho. Všechno ostatní jako solární panely, 11kW měniče a další věci mohli začít vymejšlet až pro druhou generaci.
Na pohonu elektromobilů není co vylepšovat. 10 let staré auta nijak nezaostávají za součanou produkci (spíše jsou lepší, když se podívám na zázarak od dáčky). Jediné co jde dopředu je baterie. A to se nechá měnit za pochodu.
Lepší obrázek o autě si udělám, až uvidím nějaký reálný crash test. Na asistenty kadí pěs. Méně je někdy více.
Co se týče multimédia. Mě osobně by úplně stačilo cokoliv 2din android z číny. A podle mě by to šlo rozšířit o aplikaci pro správu auta a jízdní data.
DO ovládání topení/klimy klidně přes klíčenku na 433 s dosahem 1km.
Ale takové auto aby zaujmulo, tak musí mít něco extra. Což podle mě jen samotná prostorná karoserie, ani ty panely nezařídí. Jediné čím by to mohlo bojovat s konkurencí bude cena. Na punkt exkluzivity jako tesla to sázet nemůže.
Podle mě by se měli oprostit od všeho nepotřebného. Tj. dát tam jen nějaké obyč rádio 2 din, TČ, vyhřívané sedadla a volant. Asistenty jen ty nejnutnější pro homologaci. Solární panely, měniče a další nepotřebné věci třeba za příplatek. A hlavně dát cenu okolo půl mega.
Pak nebudou statčit vyrábět a všem okolo s těma předraženejma SUV krámama vypálí rybník.
Prototže když vemu třeba auto jako ion. Co v něm je? Karoserie, baterie, měnič motor. Víc auto na baterky nepotřebuje. Tak co jim sakra trvá tak dlouho. Všechno ostatní jako solární panely, 11kW měniče a další věci mohli začít vymejšlet až pro druhou generaci.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Sion elektrické auto z Německa
Vývoj a investice do výroby sériového vozu od nuly stojí miliardy. Ne korun, ale EUR. Vybraných 100 milionů je dost málo. Pokud do toho nevstoupí velký hráč, co ty miliardy investuje, nebude z projektu nic. Tohle je buď tunel jako Blanka, nebo naivita lidí, co projekt vymysleli.
Kolik znáte v Evropě automobilek, co za posledních třeba 50 let vznikly z ničeho a mají sériovou produkci?
To auto nemůže být na bezpečnostních asistentech úplně ošizené, jinak v EU neprojde homologací. Za dva roky bude těch blbostí v autě povinně ještě víc. A to taky navyšuje cenu. Jak pro zákazníka, tak i pro výrobce jako vstupní investice.
Kolik znáte v Evropě automobilek, co za posledních třeba 50 let vznikly z ničeho a mají sériovou produkci?
To auto nemůže být na bezpečnostních asistentech úplně ošizené, jinak v EU neprojde homologací. Za dva roky bude těch blbostí v autě povinně ještě víc. A to taky navyšuje cenu. Jak pro zákazníka, tak i pro výrobce jako vstupní investice.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Sion elektrické auto z Německa
Predpokladam, ze to je to, v co skryte doufaji - ze je koupi nejaky velky hrac (otazkou je, proc by to delal) driv, nez dojdou vybrane penize.
Ale treba jsem jen prehnane pesimisticky.
Auto samotne vypada co se parametru tyce pouzitelne (no dobre, bez lisejniku na palubce bych se obesel), ale ty kroky smerem k seriove vyrobe jaksi zatim chybi.
Ale treba jsem jen prehnane pesimisticky.
Auto samotne vypada co se parametru tyce pouzitelne (no dobre, bez lisejniku na palubce bych se obesel), ale ty kroky smerem k seriove vyrobe jaksi zatim chybi.
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já se nechám překvapit. Ději se někdy takové věci, že by tomu člověk nevěřil, třeba že v podstatě startup Rimac koupí většinový podíl Bugatti. Proč, nikdo neví, smysl to moc bez informací nedává. To že velké automobilky utratí za vývoj miliardy EUR chápu, jsou to obří společnosti s náklady milion EUR za hodinu. Vývoj lidového auta pro široké vrstvy, společností s 1000x nižšími náklady bude někde jinde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Zas ty stavajici automobilky maji vyhodu, ze pro novy model nemusi stavet tovarnu a linku, ale vetsinou "jen" prekonfiguruji stavajici linku ze zastaraleho modelu Jedu Smrdim na novejsi model Jedu Probijim. Alespon jsem neslysel, ze by nekdo nabizel montazni linku "as a service".
EDIT: predpokladam, ze nekde pujde najit cislo, kolik musela do sve prvni linky narvat Tesla
EDIT: predpokladam, ze nekde pujde najit cislo, kolik musela do sve prvni linky narvat Tesla