Mercedes EQA

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Lama » stř 02. čer 2021 8:38:11

Prostě projevit zájem o koupi. Přijet e-Nirem a při rozlučce řeknete, že vás medvěd nepřesvědčil, že zatím zůstanete u Nira 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » stř 02. čer 2021 8:42:29

Lhát se nemá :lol: No uvidím, já bych se klidně projel i za poplatek, chápu, že nic není zadarmo, ale prodejce koupí demo auta se slevou 40% a prodá ho za 6 měsíců se slevou 25%, takže jsou v pohodě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Lama » stř 02. čer 2021 8:53:16

Nebudete přeci lhát. Zájem máte, když se chcete projet a třeba vás to ohromí a uděláte objednávku. Když se neprojedete, tak přeci nekoupíte, ikdyž já Konu koupil, aniž bych v elektrické seděl, natož se s ní projel...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » čtv 03. čer 2021 8:25:48

Tak nakonec dobrý, půjčí mi to za týden na celý víkend, tak bych měl udělat recenzi....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 13. čer 2021 18:27:21

Tak jsem auto projel a budou následovat nějaké zkušenosti a moje postřehy. Celkově z venku je to pěkné auto (i když mi to to předali špinavý jako prase) tak myčka ten nedostatek hned vyřešila :)
Přílohy
EQA_3.jpg
EQA_1.jpg
EQA_2.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 13. čer 2021 18:37:26

Co se týká věcí, kterých si hned všimnete. První věc když nastoupíte, je dlouhý displej, který je v nepřirozené poloze vůči očím, tedy není na ně kolmý, je kolmý na podvozek auta. Druhá věc, ač tlačítka vypadají luxusně, až tak luxusní nejsou a tlačítko start je přímo ošklivá umělá hmota, tedy opravdu nehezké.
Dalším překvapením je, že při couvání se ozve podivný zvuk z kufru, to zaharaší znak Mercedesu, který se vyklopí a aktivuje zadní kameru. Auto má velmi tichou pohonnou jednotku a i kola jsem velmi dobře odhlučněna od vozovky, obě věci lépe než u e-Niro, takže taková věc trochu zaskočí.

Barevné noční osvětlení je opravdu diskotékové i když se dá navolit v podstatě libovolná barevná paleta, tohle je jedna z předvolených.

EQA_4.jpg


EQA_14.jpg
EQA_14.jpg (130.6 KiB) Zobrazeno 10410 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 13. čer 2021 18:45:47

MB dělá věci nejen praktické, ale i pro efekt a po otevření dveří osvětlí prostor u nich znakem Mercedesu.

Kufr je zhruba o 100 litrů menší než u e-Niro, tedy u auta o 10 cm delším je to celkem překvapení. Otevírání a zavírání dveří kufru je elektrické, to je výhoda. Stačí je zatlačit na horní hranu znaku MB a dveře se otevřou, zavření je pak pomocí tlačítka na spodní hraně dveří kufru.

EQA má spoustu zajímavých vychytávek. Mimo jiné, neřeší rozšířenou realitu na předním skle, ale na displeji vedle navigace, kde ukazuje do jaké ulice (včetně názvu) se má odbočit.

EQA_5.jpg


EQA_10.jpg


EQA_6.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 13. čer 2021 18:49:00

Velmi povedená vychytávka je u semaforů. Pokud zastavíte na semaforech, kamera zvětší zorné pole a ukáže semafory před autem. Tedy znáte ty často schovaná světla za zrcátkem, nebo hranou střechy? S tím je konec, EQA to řidiči ukáže na displeji.
Přílohy
EQA_7.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 13. čer 2021 19:02:41

Zadní i přední kamera je jak Full HD kvalita, nicméně při couvání ten velký zorný úhel kamery poněkud řidiče zmate a špatně se odhaduje vzdálenost k zadním předmětům, tohle je u e-Niro vyřešené lépe, tedy bez zkreslení.

Co mě vyloženě zklamalo jsou sedáky. Jestliže v e-Niru mi přijdou úzké, tak v EQA jsou dětské. Sice je sedák (vysunutý) delší o 4 cm než v e-Niro, ale v místě vpředu, kde končí červená linka postranního vedení, má 31 cm (e-Niro 38 cm) a vzadu má 27cm (e-Niro 31 cm). Po půldenním ježdění jsem už cítil nepříjemné otlačení na stranách stehen a v místě kyčlí. Pro mě ideální rozměr by byl vpředu 40 cm, vzadu 37 cm.
Přílohy
EQA_9.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Lama » ned 13. čer 2021 20:20:52

Josefe, zkuste ty kamery ve tmě. Na slunci vypadají všechny hezky.
Jinak to má zajímavě vychytávky. Mají kamery pohled 360? Ten mi u Hyundai chybí.
Budete zkoušet také nabíjení a spotřebu na vám známé trase (pro porovnání s Nirem)?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 13. čer 2021 22:04:09

Udělal jsem několik cest, ta spotřeba nevypadá tak zle. Např. sobotní cesta Kladno-Praha Barandov-Praha Chodov (dálnice 130 km/h) celková spotřeba 15.9 kWh/100 km, trasa dlouhá 46km, teplota 27°C. Trasa Praha Chodov-Praha Velká Chuchle přes Jižní spojku spotřeba 12.1 kWh/100 km, trasa dlouhá 13 km, teplota 26.5°C. Dnes jen dálnice Praha Chodov-15km dálnice D1 a zpět 110-130 km/h, spotřeba 20.5 kWh/100 km, trasa dlouhá 30 km, teplota 18°C.

Refereční cesta dnes, trasa dlouhá 15 km spotřeba e-Niro 9.9 kWh/100 km, EQA spotřeba 12.5 kWh/100 km, teplota 18°C. Cesta zpět spotřeba e-Niro 14.8 kWh/100 km, EQA 16.9 kWh/100 km, teplota 18°C.

Tedy obecně, EQA spotřebou na e-Niro nemá, nicméně není to tak špatné, hlavně město je lepší než se psalo na fdrive. Po městě se dá jezdit do 16 kWh/100 km bez problému.

Nabíjení testovat nebudu, je dostatečně popsáno na youtube např. od Bjorna Nylanda.

Co se týká kamery, kvalita obrazu v EQA je výrazně lepší a při couvání ve stížených světelných podmínkách je rozdíl viditelný. Navíc EQA má 4 couvací módy, např. jeden s pohledem na čidla a obraz, nebo jeden opravdu hodně širokouhlý 180°, bohužel 360°obraz nemá. e-Niro má zašumnělý obraz výrazně nižší kvality.

EQA_12.jpg


EQA_13.jpg


EQA_11.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » ned 13. čer 2021 22:23:48

Možná padne otázka, zda bych EQA měnil za e-Niro. Přiznám se, že ne. Ano, je to Mercedes, design pěkný, ale technologii pohonů stále nemají ideální, displeje infotainmentu mi moc nesedí a sedačky jsou pro mě špatné.

Mají tam ale celou řadu pěkných vychytávek. Mezi další patří režim plachtění. Přestože tento konkrétní kus nemá adaptivní tempomat (čistě SW věc), tak to inteligentní plachtění funguje tak, že auto dodává cca 1-1,5 kWh energie do motoru a tak udržuje auto bez stisku akceleračního pedálu auto stále v pohybu, který na rovině lehce zpomaluje. Jakmile je v dosahu před řidičem jiné auto, přibrzdí stejně jako e-Niro. Navíc ale reaguje na omezení rychlosti přečtené kamerou, ale dokonce i na začátek obce dle navigace, ani jedno e-Niro neumí. Tedy jedete z kopce, auto si drží rychlost a před začátkem obce zpomalí na 50 km/h, aniž by se řidič čehokoli dotkl, přestože auto nemá zapnutý adaptivní tempomat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Lama » pon 14. čer 2021 8:45:36

Niro to také umí, ale PHEV. Proč to do BEV nedali je divné.
Jinak kamery má medvěd pěkné i v noci.
Ohledně toho lehkého 1-1,5kW do plusu - stejně tak to má IONIQ_28 a proto tak úžasně plachtí a má perfektní spotřebu. U Kony mi zprvu bylo divné, proč také tak úžasně neplachtí...., a pak jsem na to přišel ;) Jde o to malé minus přeměnit na plus. Ono i ta 1kW udrží auto hodně v pohybu 8-)
Tím jsem tedy odhalil moje nízké spotřeby :shock:
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » pon 14. čer 2021 10:18:15

Dalo by se to u e-Niro řešit něčím podobným jako je V-tech chip. Nastavilo by se kolem 1 kWh (tedy nikoliv 0 kWh, jak to mají nastavené standardně) stálého příkonu na motor. Já tyhle věci nehlídám, jezdím jako normálním autem a spotřeba mi přijde dobrá. Jak vidno EQA ani to plachtění nepomůže k lepší spotřebě než e-Niro, ale na druhou stranu ta spotřeba EQA není žádná tragedie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » pon 14. čer 2021 11:08:56

Tady to měřili a vyšla jim spotřeba 15 kWh/100 vs. 12,1 u Kony.
https://fdrive.cz/clanky/norsky-test-do ... -hory-7246

Absolutně to asi nelze brát za bernou minci vzhledem k pomalosti provozu v Norsku, ale jako srovnání je to OK. Takže tam, kde Kona bude brát 16, EQA pojede za cca. 20.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » pon 14. čer 2021 14:05:34

Je vidět že EQA, Mustang a Polestar 2 docela žerou a dohání dojezd tou větší baterií. V tabulce mi jednoznačně chybí parametr dojezd/velikost baterie, který by ukázal nejlepší efektivitu aut. Tedy Mercedes EQA má 451 km/66,5 kWh = 6.78 km/kWh, Mustang 618 km/ 88 kWh = 7.02 km/kWh a Polestar 467 km/75 kWh = 6.22 km/kWh. Hned je to pořadí trochu jiné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » pon 14. čer 2021 14:50:21

Ale vždyť to tam je, akorát v evropském formátu, na jaký jsme zvyklý i ze spalováků (l/100 km resp. kWh/100 km) a ne v tom americkém mpg (miles per galon) resp. Wh na km. Jako, jo, je to důležité, ale spoustu uživatelů spíš zajímá jak daleko s EV dojedou. resp. ten, kdo nabíjí jenom doma a jezdí 100-200 km trasy, tak toho zajímá asi vís spotřeba a náklad na km. Ale když někdo jezdí pravidelně dál, tak ho zajímá spíš dojezd na baterku a pak případně rychlost DC nabíjení.

Já pokud bych kupoval EV, tak mě zajímá jak je vybavené, jaká je cena a jak daleko dojede plus jak rychle nabíjí. Velikost baterky, jestli má 64 nebo 72 nebo kolik, mi je docela jedno.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 7:01:41

Je tam uvedená spotřeba, ale pletete si dojezd v mpg (dojezd/spotřeba) s efektivitou dojezdu což se počítá z kapacity baterie a dojezdu. Ano, pro řadu uživatelů je sice fajn porovnat si pouze dojezd, ale je potřeba myslet na to, že ty dojezdy v tabulce jsou platné pro pomalou jízdu v Norsku a u nás to bude při běžné jízdě zcela jiné. Druhá věc je určovat pořadí aut a na to jsem poukazoval, že hodnotit auta podle dojezdu, když neznáme velikost baterie je dost ošidné, protože zvítězí ten, kdo má velkou baterii a rozumnou spotřebu (nikoliv nejmenší). V takovém případě pak zvítězí auto se 150 kWh baterií a mizernou spotřebou.

To že je Mercedes EQA na chvostu tabulky je tedy zkreslující, je na tom výrazně lépe s efektivitou než celá plejáda aut před ním a je na tom prakticky stejně jako Enyaq 80.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Marek71 » úte 15. čer 2021 8:31:21

Ne, nepletu.
Vy jste psal, že vám tam chybí parametr dojezd/velikost baterie, který by ukázal nejlepší efektivitu aut a jako příklad jste to uvedl ve formátu 6.78 km/kWh. Jí tvrdím, že ten údaj o efektivitě (spotřebě) tam je, ale v našem evropském formátu kWh/100 km, jak se to uvádí i u spalovacích aut a ne ten formát, co jste uvedl vy, to je spíš ekvivalentní tomu, co se uvádí v USA - tedy miles per galon = km na kWh. Ch8pete, co myslím?

Je jasné, že ty spotřeby a dojezdy jsou z Norského prostředí, taky to dělali Norové pro Nory. Taky jsem uvedl, že to pro naše podmínky není relevantní, ale že samozřejmě se dají ty auta srovnat - jako srovnání navzájem to smysl má.

Jo, pořadí podle dojezdu je ošidné, protože vyhraje, jak správně říkáte, auto s větší baterkou a rozumnou spotřebou. Ale zřejmě to v Norsku má význam, resp. určitě pro spoustu lidí (já tvrdím že většinu), má spíš význam info o dojezdu než o spotřebě. To aby si pak člověk dojezd počítal :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Mercedes EQA

Příspěvekod Josef » úte 15. čer 2021 8:45:43

Spotřeba přece není efektivita. To že má auto malou spotřebu, ještě neznamená, že má efektivní pohon. Malá spotřeba se může rovnat malé baterce a tedy malé váze vozidla, viz Corsa-e nebo Mazda MX-30, které si mají malou spotřebu, ale poměrně neefektivní pohon.
Audi Q4 Sportback e-tron 50