Elektroskůtr HECHT EQUIS

Další dopravní prostředky na elektrický pohon

Moderátor: Josef

220V
Příspěvky: 30
Registrován: ned 30. kvě 2021 16:28:40

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod 220V » pát 04. čer 2021 14:27:55

...
Naposledy upravil(a) 220V dne stř 16. bře 2022 12:03:02, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » sob 05. čer 2021 20:37:56

Ještě by ch dodal k tomu cukání - rekuperace mě to rekuperovalo ješte asi i 1-2 sec. po pouštění brzdy a když to přestalo rekuperovat, tak to zase hodilo mírný kopanec popředu. Prostě mi není jasné proč to tam mají není snad problém udělat i levnou řídící jednotku bez cukání.
Na jízdy pro pivo do sousední vesnice možná OK ,ale v hustém provozu po městě to nešlo ani náhodou.
Originál jednotka jako náhradní díl stojí 2100 Kč ,ale v německu jsem to ji našel za polovinu. Oprotu tomu kvalitní jednotka proramovatelná přes PC stojí od 5500 Kč, takže docela ranec a ještě není jen tak ji vyměnit, má jinou logiku ovládání rekuperace-brzdy , naprosto jiný systém signálu pro tachometr (hecht má ještě analogový signál pro tacho). Jinak funguje i signál z bočního stojánku, aby nefungoval plyn, když je na stojánku.

Ale pak s jídlem roste chuť a zjistíte, že to nedají ty olověné baterky, jinak já jsem přes BMSL změřil spotřebu a s originál jednotkou jsem na 1Ah kapacity ujel 2,5 Km s novou sinusovou 2,8 Km takže spotřeba šla dolu. Pokud ujedete 50 Km, tak máte baterky ve skvělé formě 20Ah*2,5 Km=50 Km dojezdu vychází to přesně, ale životnost baterie při takto plném cyklování bude 50-100 cyklů max. s tím,že po 20 Cyklech už ujedete jen třeba 40 Km.
Proto mě zajímá jaké trasy s tím pravidelně jezdíte, třeba do práce, nebo tak, pokud to máte na 20-30 Km pro zábavu a hned se bude nabíjet, tak OK.
Kapacita našelo Lithia je 53 Ah s tím že využitelně používáme cca 35 Ah protože nenabíjíme na plné napětí s tím že dojezd máme 2,8*35= 98 Km což na naše učely je dostačující
220V
Příspěvky: 30
Registrován: ned 30. kvě 2021 16:28:40

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod 220V » sob 05. čer 2021 22:45:03

.............
Naposledy upravil(a) 220V dne ned 03. dub 2022 16:27:34, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Josef » ned 06. čer 2021 6:12:33

Citigo e IV píše:Ještě by ch dodal k tomu cukání - rekuperace mě to rekuperovalo ješte asi i 1-2 sec. po pouštění brzdy a když to přestalo rekuperovat, tak to zase hodilo mírný kopanec popředu.

Tohle dělá i e-Niro, dělal to i starý Soul.

ale životnost baterie při takto plném cyklování bude 50-100 cyklů max. s tím,že po 20 Cyklech už ujedete jen třeba 40 Km.

Tohle si mi nezdá, baterie musí dát 500 cyklů v pohodě, to že klesá kapacita průběžně je ale jasné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » ned 06. čer 2021 9:00:10

František píše:Těch 50km sem samozřejmě jel jen jednou. Jinak to chci jen každodenní ježdění do města na 5+5km a jednou za týden 32km ale spíš jednou za 14dni. A ta jednotka z Německa se jen zapojí nebo potřeba nějaké konektory řešit apod? Mám velký zájem o koupi.

Jinak už sem dřív jsem elektro měl. (Guewer Classic) takže to znám. Přijedu domu a prostě hned zapojím a nabijim. Je to 2s práce. Takhle sem jezdil tenkrát furt i v zimě a baterky jakoby měli menší dojezd a pořad to jelo a jelo a jelo asi 3 roky v kuse. Pak sem skútr prodal pan si tam dával jiné baterky ale ty moje pořad jezdily. (Asi proto ze nejsem dement a čtu návod) v návodu je napsané i u Hechtu že je dobré baterie vždy dat po jízdě nabít. Pokud někdo koupi tento stroj 2x se projede a to nechá vybité rok v garáži tak je jasné že to baterky nezvladnou…

https://cz.hecht.cz/blog/podzim/jak-spr ... ku-na-zimu


Jsem se asi špatně vyjádřil, v německu jsem našel cenu na originál -myšleno tu cukací jednotku za 50€ , tím jsem chtěl říct, že Hecht má u nás díly trochu drahé. Já mám jednotku od nás tuto: https://eskutr.cz/regulatory/984-ridici-jednotka-kelly-kls-n-sin-wave-bldc-30v-72v-160a-380a.html v číně není o nic levnější když se vezme doprava a clo. Jednotka má uplně jiný konektory , přečtesi návod a musíte aspoń tušit jestli to dáte, parametry na nastavení a "palivové mapy plynu" Vám mohu dodat. Dá se tam nastavit rekuperace při puštění plynu já mám 5% a při namáčknutí brzdy dal jsem 20%. A hodnoty maximálního proudu já mám max. 80A . A pokud si chtete provětrat priuse, tak se stavte jsem z Liberecka a nechám Vás svést :D .

S tím jak jezdíte určitě i to olovo vydrží, jsem myslel že s tím máte v umyslu jezdit 50 Km každý den, aby jste se pak nedivil, že po 2-3 mesících nedojedete do cíle. :D

PB baterky mají při 50% vybíjení životnost tak 500-800 cyklů, při 80% už jen tak 250 a někde jsem vyděl datasheet kde bylo při 100% d.o.d. opravdu jen 50 cyklů. Ty baterky v mém skutru díky zanedbanému nabíjení udělali cykl jen jeden :D za 2,5 roku najeto 50 Km a baterie KO.
220V
Příspěvky: 30
Registrován: ned 30. kvě 2021 16:28:40

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod 220V » ned 06. čer 2021 9:53:40

..........
Naposledy upravil(a) 220V dne ned 03. dub 2022 16:27:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Josef » ned 06. čer 2021 16:17:31

Dojezd 30-40 km má koloběžka, od skútru bych čekal více.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
220V
Příspěvky: 30
Registrován: ned 30. kvě 2021 16:28:40

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod 220V » ned 06. čer 2021 20:41:22

..........
Naposledy upravil(a) 220V dne ned 03. dub 2022 16:27:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Josef » ned 06. čer 2021 21:45:06

Koloběžka s reálným dojezdem 40 km, váží přes 20 kg a stojí 25-30 tisíc. Já bych si představoval skútr s dojezdem 100 km, proto to porovnání rozdíl je jen váze, ostatní je stejné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Marek71 » ned 06. čer 2021 21:48:55

A koloběžka má výhodu, že ji lze dát do kufru auta :-)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » ned 06. čer 2021 22:30:24

Josef píše:Koloběžka s reálným dojezdem 40 km, váží přes 20 kg a stojí 25-30 tisíc. Já bych si představoval skútr s dojezdem 100 km, proto to porovnání rozdíl je jen váze, ostatní je stejné.


Nevím jaká koloběžka za tuhle cenu ujede 40 km a hlavně kde nemusíte do kopce přišlapávat a jedete poloviční rychlostí jak ten skůtr a to je hodně znát. Spotřebu u 120 Kg skutru + 100 Kg jezdec počítejte kolem 3,5 kWh/100 Km a to se bavíme o rychlostech do 50 Km/h, takže ten skutr na dojezd 100 Km musí mít baterku kolem 4kWh a to v Lithiu není za pár korun, to umí snad jen Vespa elektrica a ta stojí 180 tis. korun.
Bavíme se tu o reálným dojezdu takže u čínských skútrů si udávené dojezdy vydělte dvěma.
Podle mě elekrický skutr si koupíá ten kdo má možnost nabíjení v místě stání, takže požadavek na reálný dojezd 100 Km je mimo mísu to jsou tři -ctyři hodiny jízdy po městě, kdo to dobrovolně dá? Ten dojezd je daný nemá to topení ani klimu jako auto.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Josef » ned 06. čer 2021 22:38:06

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod e-Kája » pon 07. čer 2021 0:17:20

Maximální rychlost elektrokoloběžek by měla být omezena na 25km/h nebo ne?
Tím pádem mě ve městě bude každé auto předjíždět, což není moc bezpečné. Navíc elektrokoloběžka je řidiči aut daleko snáze přehlédnutelná než elektroskutr. Dále do elektroskutru se mi do úložných prostor vejde spoustu věcí (nákup apod.), což bych musel na koloběžce tahat na zádech. Já bych tedy elektrokoloběžku bral jedině jako ideální doplněk do kufru elektroauta, když si chci během nabíjení ukrátit čas prohlídkou historické části města:)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Josef » pon 07. čer 2021 6:38:28

Já neměl namysli elektrokoloběžku jako náhradu skútru. Samozřejmě koloběžky jsou jiný segment, daleko skladnější, většina z nich se vejde do kufru auta. Jen bych od skútru očekával jiný dojezd tedy něco jako tento model. Jak je to správně s rychlostí koloběžek nevím, některé mají těch 45 km/h. Je v tom zmatek stejně jako s elektrokolama, správně by tam měl být motor, který pouze pomáhá, ale koupíte si kolo klidně s výkonem 1200W a rychlostí 45 km/h a nemusíte ani šlápnout. Když se podíváte na internetu, tak se mi nějak hranice mezi koloběžkou a skútrem v určitých modelech začíná ztrácet, člověk už neví, zda je to ještě koloběžka, nebo skútr.

Když se vrátím k tématu, ta předělávka je zajímavá, ale vyplatí se asi při koupi tak za 50% ceny toho skútru, což asi s mrtvými baterkami bylo možná i méně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Marek71 » pon 07. čer 2021 10:11:06

Ten e-Ves skůtr nevypadá špatně, trochu mi připomíná Vespu. Asi náhoda... :-) Ale jinak dobrý dojezd, do práce a zpátky pro většinu lidí s rezervou. Ale ta cena... známý koupil 125 Honda PCX za 70.
220V
Příspěvky: 30
Registrován: ned 30. kvě 2021 16:28:40

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod 220V » pon 07. čer 2021 10:15:15

..........
Naposledy upravil(a) 220V dne ned 03. dub 2022 16:27:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » pon 07. čer 2021 10:17:14

Ten model co jste dal odkaz je zajímavý dojezd bude slušný, horší to bude, když se zeptáte na cenu náhradní baterky a její záruku, rovnou Vám řeknou, že na nějakých 8 let jako u automobilů, to můžete zapomenout a cena 75 tis je víc jak dvounásobek toho Hechta, který má podle mě mnohem povedenější design. Ještě aby to za ty peníze nedojelo 2 x tak dál :D .

Nový Hecht stojí 30 tis , starší , ale skoro nejeté s max 200-300 Km stojí lehce nad 20 tis. když někomu umřou baterky tak se může rozhodnout jestli tam za 7-10 tis dá nové a bude ho nabízet za 20, nebo ho prodá rychle a v klidu za desítku. Já jsem si takhle přivezl za 10 tis. předváděčku najeto 46 Km. Když se do toho dají kvalitní baterky z elektromobilu, tak to je podle mě lepsí jak nový s baterkama z elektrokola na která dostanete záruku půl roku :D
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » pon 07. čer 2021 10:19:11

František píše:
Citigo e IV píše:
Řešil jsi nebo viděl někde držák na kufr ? Ptám se jen proto jestli si ho mám vyrobit nebo jsi na nej někde narazil
Díky :)


Sem sundal to opěradlo a kufr jsem přišrouboval na to bílé vzadu.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod e-Kája » pon 07. čer 2021 10:19:45

U těch elektroskůtrů a elektomotorek je problém v tom, že jejich prodejci lžou ohledně maximálního dojezdu ještě daleko více, než prodejci elektromobilů :cry:
Takže když vidím napříkad údaj o max. dojezdu až 90km, je to myšleno pro jízdu ve měste (průměrná rychlost max 30km/h), po rovině, váha jezdce max. 70kg, bezvětří a okolní teplota +/-25stupňů. :roll:
Takže pokud se zvedne průměrná rychlost například na 60km/h (mimo město) klesne ten dojezd odhadem na 60km, což už není žádná sláva. Na druhou stranu tohle elektroskůtristu jezdícího výhradně po městě trápit nemusí.

V tomhle směru hodně oceňuji Peugeot E-Vivacity, žes tím dojezdem zalhali jen malinko :lol: Takže přesto, že deklarovaný maximální dojezd výrobcem je 60km, ujedu na něm 50-55km, a to kopec nekopec, při váze jezdce 90kg, a ikdyž bych to držel neustále na maximálce 45km/h. A pokud bych se přepnul do módu maximálky 25 km/h, je deklarovaný dojezd 100km, takže věřím tomu, že bych těch 80-90km na tom zaručeně ujel. Ale ještě jsem neměl odvahu to otestovat ;)

A z těchto důvodů si šikovní lidé předělávají sériově produkované čínské elektroskůtry, hlavně ty s olověnými bateriemi, aby jim vzrostla kapacita baterie, baterie a její management byl víc profi, klesla hmotnost a tím pádem i vzrostl dojezd. Protože kvalitní čínský skůtr, který má maximálku 100km a dojezd 100km při průměrné rychlosti více než 70km/h nestojí 80, ale 150tisíc Kč (například Super Soco CPX). Značkový EU/USA skůtr těchto parametrů pak stojí přes 200tisíc Kč (například: Eccity Artelec 125)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
220V
Příspěvky: 30
Registrován: ned 30. kvě 2021 16:28:40

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod 220V » pon 07. čer 2021 11:44:28

.........
Naposledy upravil(a) 220V dne ned 03. dub 2022 16:28:26, celkem upraveno 1 x.