Vymena EV
Moderátor: Josef
Vymena EV
Zdravim pratele,
planuji obmenu meho stavajiciho Soulu 2018 30kWh. Mam tak nejak tri favotŕity. e-Soul 64kWh, e-Niro 64kWh a Kona 64kWh.
Mate nejake doporuceni, ktere ze tri uvedenych by bylo nejlepsi? Pripadne plusy a minusy uvedenych EV.
planuji obmenu meho stavajiciho Soulu 2018 30kWh. Mam tak nejak tri favotŕity. e-Soul 64kWh, e-Niro 64kWh a Kona 64kWh.
Mate nejake doporuceni, ktere ze tri uvedenych by bylo nejlepsi? Pripadne plusy a minusy uvedenych EV.
Re: Vymena EV
Klasická otázka Nejdříve vám e-Luky a Lama napíše že nejlepší na světě je Kona, pak Janda že Kia Soul a nakonec já že Niro a teď si vyberte.
Je to těžký, radím všem, sedněte si do toho, najeďte ve dne i v noci 500 km a pak uvidíte co vám sedne.
Je to těžký, radím všem, sedněte si do toho, najeďte ve dne i v noci 500 km a pak uvidíte co vám sedne.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Vymena EV
Pokud korejce, tak bych asi šel už do IONIQ 5.
Z hlediska jízdních vlastností a vnitřního prostoru je prostě od základu navržená platforma pro BEV o pořádný kus jinde. Sice tady asi kolegové nebudou souhlasit, ale BEV s RWD je zkrátka jiný řidičský zážitek než FWD kompromis ze spalovací předělávky, který nedokáže potenciál elektromotoru pořádně využít. Nový IONIQ je samozřejmě o kus dál i v jiných ohledech.
Z hlediska jízdních vlastností a vnitřního prostoru je prostě od základu navržená platforma pro BEV o pořádný kus jinde. Sice tady asi kolegové nebudou souhlasit, ale BEV s RWD je zkrátka jiný řidičský zážitek než FWD kompromis ze spalovací předělávky, který nedokáže potenciál elektromotoru pořádně využít. Nový IONIQ je samozřejmě o kus dál i v jiných ohledech.
Re: Vymena EV
Turbo píše:Pokud korejce, tak bych asi šel už do IONIQ 5.
Z hlediska jízdních vlastností a vnitřního prostoru je prostě od základu navržená platforma pro BEV o pořádný kus jinde. Sice tady asi kolegové nebudou souhlasit, ale BEV s RWD je zkrátka jiný řidičský zážitek než FWD kompromis ze spalovací předělávky, který nedokáže potenciál elektromotoru pořádně využít. Nový IONIQ je samozřejmě o kus dál i v jiných ohledech.
Tak pokud bych to bral timto smere, realna dostupnost v nedohlednu. To je pozice, kterou jsem resil pred 2,5 roky, kdy jsem si sel objednat eNiro ale dostupnost za 12 mesicu + . Tak jsem si odvezl Soula hned. Na druhou stranu, pokud by byla realna dostupnost IONIQ 5 nekdy za rok, tak v te dobe uz zase budou dalsi nova auta a stane se z toho nekonecny pribeh.
Re: Vymena EV
Josef píše:Klasická otázka Nejdříve vám e-Luky a Lama napíše že nejlepší na světě je Kona, pak Janda že Kia Soul a nakonec já že Niro a teď si vyberte.
Je to těžký, radím všem, sedněte si do toho, najeďte ve dne i v noci 500 km a pak uvidíte co vám sedne.
Proc treba vy jste uz nesel do esoula a sahl jste po eniru?
Re: Vymena EV
Soul je velmi praktické auto, jen jsem chtěl něco trochu jiného. Dodnes na něj vzpomínám v dobrém a jezdilo se mi v něm skvěle. Řadě lidem se nelíbí, takže je to těžší ho prodat než standardní Crossover. Má při vyšších rychlostech o něco větší spotřebu, jinak technologie je stejná jako u Niro. Kupovat zásadně verzi 64 kWh, má to větší výkon a rychlejší nabíjení a rozdíl cen je poměrně malý, navíc se vrze 64 kWh bude daleko lépe prodávat. Ioniq 5 je sice fajn, ale při lepší výbavě bude o dost dražší a je to už poměrně velké auto zvláště ve srovnání se Soulem či Konou. Zrovna tak Kia EV6.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Vymena EV
Josef píše:Klasická otázka Nejdříve vám e-Luky a Lama napíše že nejlepší na světě je Kona, pak Janda že Kia Soul a nakonec já že Niro a teď si vyberte.
Je to těžký, radím všem, sedněte si do toho, najeďte ve dne i v noci 500 km a pak uvidíte co vám sedne.
Pokud bych si měl vybrat já z těchto třech favoritů, tak by to Josefe bylo jednoznačně Niro !!!
Měl jsem IONIQ_28 kterého jsem cca po 4 letech plánoval obměnit za EV s 3f nabíječkou, baterkou 60+, 4X4, atd. Mým favoritem bylo Volvo XC40, případně ENIAQ, ID.4. Bohužel Ioniq klesal šíleně na ceně (cca 200tis /půl roku), tak jsem dobrou nabídku prodejce, dát ho protihodnotou za novou KONU, kterou jsem dříve rázně zamítl, jelikož přední polovina až na široký středový panel by šla, ale zadní polovina je pouze pro malé děti, včetně kufru (tak jsem to tenkrát měl). Nyní jsem s Konou spokojen, jelikož jezdím většinou sám, případně ve dvou a o středový panel mám pěkně opřenou nohu a až na Tesly_LR mám nejdelší dojezd...
Takže jak se přidávám k Josefovi a také říkám, půjčit si každé z těchto třech vašich favoritů na delší dobu cca týden (min. na víkend) a jezdit. Jízdně to bude cca stejné, půjde o velikost vozu a další věci, jako i prodej stávajícího Soulu..., kde doporučuji si nechat udělat nabídku protihodnotou. Prodat dnes za rozumnou cenu Soul i 30kWh, bude velký problém. V Hyundai vám asi nabídnou 350 a pokud by vám v KIA dali 450 tak bych šel nejlépe do NIRA, nebo pak Soula. Nebo jít do něčeho jiného mimo tuto trojici, třeba ID.4, které můžete mít hned, nebo pak počkat na IONIQ_5, atd.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Vymena EV
Josef píše:Soul je velmi praktické auto, jen jsem chtěl něco trochu jiného. Dodnes na něj vzpomínám v dobrém a jezdilo se mi v něm skvěle. Řadě lidem se nelíbí, takže je to těžší ho prodat než standardní Crossover. Má při vyšších rychlostech o něco větší spotřebu, jinak technologie je stejná jako u Niro. Kupovat zásadně verzi 64 kWh, má to větší výkon a rychlejší nabíjení a rozdíl cen je poměrně malý, navíc se vrze 64 kWh bude daleko lépe prodávat. Ioniq 5 je sice fajn, ale při lepší výbavě bude o dost dražší a je to už poměrně velké auto zvláště ve srovnání se Soulem či Konou. Zrovna tak Kia EV6.
Nebo koupit dvě KONY_39 za cenu jedné 64 a bude druhé pro manželku
Ale záleží kdo co preferuje a hlavně jaké vzdálenosti jezdí
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Vymena EV
Lama píše:Nebo koupit dvě KONY_39 za cenu jedné 64 a bude druhé pro manželku
Ale záleží kdo co preferuje a hlavně jaké vzdálenosti jezdí
Dve Kony 39 urcite nechci. To by nedavalo moc smysl vymenit Soul 30kW, ktery name ted problem najezd 230km za Kon 39, ktera umi o par km vice
Re: Vymena EV
Tady se někdo snaží prodat Soul 30 kWh za 400:
viewtopic.php?f=20&t=1038
Nevím, jestli je výkupní cena (i když na protiúčet) 450 reálná.
viewtopic.php?f=20&t=1038
Nevím, jestli je výkupní cena (i když na protiúčet) 450 reálná.
Re: Vymena EV
Marek71 píše:Tady se někdo snaží prodat Soul 30 kWh za 400:
viewtopic.php?f=20&t=1038
Nevím, jestli je výkupní cena (i když na protiúčet) 450 reálná.
Ja Soul zatim nikde neprodavam a ani neresim prodejni cenu stareho auta. Nebo jak jste prisel na 450t ?
Resim vyber noveho EV
Re: Vymena EV
Lama píše:Prodat dnes za rozumnou cenu Soul i 30kWh, bude velký problém. V Hyundai vám asi nabídnou 350 a pokud by vám v KIA dali 450 tak bych šel nejlépe do NIRA, nebo pak Soula. Nebo jít do něčeho jiného mimo tuto trojici, třeba ID.4, které můžete mít hned, nebo pak počkat na IONIQ_5, atd.
Toto jsem měl na mysli, asi jsem mě citovat...
Píšete, že řešíte obměnu, tak asi z toho vyplynulo, že Soul chcete prodat. nebo si ho necháváte?
Re: Vymena EV
Prodej Soulu je fakt problém. U jednoho dealera mi loni v srpnu nabídli za verzi 27 kWh 380 tis. vč. DPH u druhého 420 tis. vč. DPH (to jsem vzal) a hned měsíc na to se sesypal trh a přestaly se bazarové BEV prodávat. Podle mě dnes nabídnou tak 320 tis. vč. DPH, když to vidí, že za 360 tis. Soul je 2 měsíce v bazaru a nic. Nad 500 tis. jsou na sauto.cz 2 kusy, to je absolutně neprodejné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Vymena EV
Já po 70 tis. km v Niru HEV a poté v PHEV bych šel rozhodně do Nira je to skvělé auto, dobře vypadá a má dost místa. Když by umělo Niro EV tahat vleky tak jdu do něj, nechápu proč ne nudělají, tachnicky to jistě jde když to umí koncern s podobně drahých a výkoných EV s jednou hnanou nápravou.
Re: Vymena EV
Marek71 píše:Toto jsem měl na mysli, asi jsem mě citovat...
Píšete, že řešíte obměnu, tak asi z toho vyplynulo, že Soul chcete prodat. nebo si ho necháváte?
Ano, psal jsem, ze resim obmenu, ale resim jakou nahradu zvolit. U stareho jeste envim jestli ho dam pryc, necham si ho jako pracovni, posunu ho ve firme jinam atd... Proto jsem byl prekvapen, ze se debata stocila na prodejni cenu stareho Soulu.
Re: Vymena EV
Obecně, staré BEV se prodávají špatně, než bych prodával dnes BEV do bazaru, tak si ho raději taky nechám. Ten vývoj u BEV je překotný, "včera" nové auto bude "zítra" staré. Já vidím budoucnost ve výměnných bateriích, protože pak je člověk nevlastní, má na ně "nekonečnou záruku" a nemusí řešit co po 9-10 letech provozu s tím. Vstupní pořizovací cena bude výrazně nižší a předpokládám, že baterie cca 80 kWh nebude ještě dlouho stát 100 tis. Kč. Ve Francii to pojali špatně a tedy v rámci EU bylo auto neprodejné (bez baterie). Tuhle technologii tady bude razit NIO s bateriemi 100 a 150 kWh, která stojí balík a postaví výměnné stanice pro rychlé cestování z výměnou nabité baterie do 5ti minut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Vymena EV
Mike píše:Zdravim pratele,
planuji obmenu meho stavajiciho Soulu 2018 30kWh. Mam tak nejak tri favotŕity. e-Soul 64kWh, e-Niro 64kWh a Kona 64kWh.
Mate nejake doporuceni, ktere ze tri uvedenych by bylo nejlepsi? Pripadne plusy a minusy uvedenych EV.
Pokud nechcete jené EV, než jedno z těchto třech, tak bych je seřadil takto:
1) e-Niro (nejprostornějí s největším kufrem a možností stěrače na zadní kameru a má pěkný kruhový ovladač a širokého středového panelu vykrojení)
2) e-Soul (Soul znáte, takže by šlo jen o modernizaci s větším dojezdem, bohužel kufr má maslím menší než Kona)
3) e-Kona (chvilku mi trvalo pocitově přesednout z mnohem prostornějšího Ioniqa, ale dnes jsem spokojen. Vzadu těžko povezete 3 chlapáky.)
A nejlepší rada? Půjčte si každé z nich ideálně na týden, i kdyby jste měl něco zaplatit a jezděte ve dne a v noci a nabíjejte. To vám k rozhodnutí pomůže nejvíce. Následně bych řešil cenu, která se nechá pro známé domluvit (už jsem takto domluvil několika zájemcům). Klidně mi pak napište SZ, kdyby jste náhodou chtěl Konu, nebo na e-LUKYho zde na foru.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Vymena EV
U Kony me osobne dost zavazel stredovy panel (tloukl se s pravou nohou). Ale to bude individualni.
Re: Vymena EV
Resim podobnou vec, mam Soul 2018, jsem s nim spokojeny a na upgrade nespecham. Soula posunu manzelce misto spalovaku. V hledacku mam ID4, IONIQ 5, Tesla Y. Mel jsem ve vyberu i Enyaq, ale ten uz vypadl protoze mam moc dlouhy nohy a kolenem narazim do infotaimentu (rantliku pod nim). Trochu se bojim ze budu mit stejny problem u Ioniqu 5, ale doufam, ze ne protoze mu davam predbezne nejvic bodu. Do Tesly 3 se zrovna moc nevejdu tak snad to bude s Y lepsi. Tak uz jen zbyva aby se obe auta dostaly do CR na vyzkouseni.
Re: Vymena EV
mvh píše:Resim podobnou vec, mam Soul 2018, jsem s nim spokojeny a na upgrade nespecham. Soula posunu manzelce misto spalovaku. V hledacku mam ID4, IONIQ 5, Tesla Y. Mel jsem ve vyberu i Enyaq, ale ten uz vypadl protoze mam moc dlouhy nohy a kolenem narazim do infotaimentu (rantliku pod nim). Trochu se bojim ze budu mit stejny problem u Ioniqu 5, ale doufam, ze ne protoze mu davam predbezne nejvic bodu. Do Tesly 3 se zrovna moc nevejdu tak snad to bude s Y lepsi. Tak uz jen zbyva aby se obe auta dostaly do CR na vyzkouseni.
IONIQ_5 by už měl být v ČR u některých prodejců.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)