Zajímavé jízdy
Moderátor: Josef
Zajímavé jízdy
Tak jsem jel poprvé elektromobilem do Stuttgartu bez zastávky a zpět také (to jsem nejezdil ani spalovákem, ale nechtěli jsme překročit povolených Covid 12 hodin na cestu).
- cesta tam 378 km ze 100% a 515 km dojezdu na 15% a 65 km dojezdu, venku 5°C, topení na 21°C vzalo 5% dojezdu, průměrná rychlost 85 km/h, spotřeba 14,8 kWh/100 km, doba jízdy 306 minut včetně asi 3/4 hodiny courání po městě a nakládání a vykládání, baterka se z 5°C jízdou ohřála na 17°C.
- DC nabíjení 150kW z 15% do 100% za 1 h 34 min. (na 380 km a na 74% bylo dobito za 43 min. a za celou 1 hodinu pak do 85,5%). Prvních 20 minut 15 - 40% se baterka ohřívala ze 17°C na 25°C a nabíjení jelo 55 kW, poté 75 kW, a v 74% pak 55 kW. Potom to padá a v 85 % a dále to jede 25 kW a před 100% pak už kolem 10 kW. Baterka měla max. 33°C v 74% a pak teplota už klesla na 30°C ve 100%.
- cesta zpět 376 km ze 100% a 494km dojezdu na 22% a 99km dojezdu, venku 15°C, bez topení, průměrná rychlost 87 km/h, spotřeba 13,6 kWh/100 km, doba jízdy 279 minut, tempomat 110 km/h. Teplota baterky klesla ze 30°C na 23°C v cíli.
- druhý den jsem ještě ujel 94 km a vyjel baterku na 3,5%, takže těch dojezdových 475 km by odpovídalo.
- cesta tam 378 km ze 100% a 515 km dojezdu na 15% a 65 km dojezdu, venku 5°C, topení na 21°C vzalo 5% dojezdu, průměrná rychlost 85 km/h, spotřeba 14,8 kWh/100 km, doba jízdy 306 minut včetně asi 3/4 hodiny courání po městě a nakládání a vykládání, baterka se z 5°C jízdou ohřála na 17°C.
- DC nabíjení 150kW z 15% do 100% za 1 h 34 min. (na 380 km a na 74% bylo dobito za 43 min. a za celou 1 hodinu pak do 85,5%). Prvních 20 minut 15 - 40% se baterka ohřívala ze 17°C na 25°C a nabíjení jelo 55 kW, poté 75 kW, a v 74% pak 55 kW. Potom to padá a v 85 % a dále to jede 25 kW a před 100% pak už kolem 10 kW. Baterka měla max. 33°C v 74% a pak teplota už klesla na 30°C ve 100%.
- cesta zpět 376 km ze 100% a 494km dojezdu na 22% a 99km dojezdu, venku 15°C, bez topení, průměrná rychlost 87 km/h, spotřeba 13,6 kWh/100 km, doba jízdy 279 minut, tempomat 110 km/h. Teplota baterky klesla ze 30°C na 23°C v cíli.
- druhý den jsem ještě ujel 94 km a vyjel baterku na 3,5%, takže těch dojezdových 475 km by odpovídalo.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Zajímavá data. Odkud jste to jel, z Plzně? Nebo jaký typ silnice prevládal, když byla průměrná rychlost tak nízká? Zřejmě proto i tak dobrá spotřeba.
Já jezdím ze severního okraje Prahy do BB, kousek od Stuttgartu, mám to tak 515 km a z toho je tak 480 dálnice. Jezdím pomalu, tempomat dám na 130 a i se zadržením po Praze (než se dostanu na Zličín, je to tak 45 min.) a jedním tankováním 10 minut to mám za něco přes 5 hodiny, záleží na provozu.
Když jsem to tak počítal, tak se štěstím by to bylo s jedním nabíjením. Akorát ta rychlost nabíjení nic moc
Já jezdím ze severního okraje Prahy do BB, kousek od Stuttgartu, mám to tak 515 km a z toho je tak 480 dálnice. Jezdím pomalu, tempomat dám na 130 a i se zadržením po Praze (než se dostanu na Zličín, je to tak 45 min.) a jedním tankováním 10 minut to mám za něco přes 5 hodiny, záleží na provozu.
Když jsem to tak počítal, tak se štěstím by to bylo s jedním nabíjením. Akorát ta rychlost nabíjení nic moc
Re: Zajímavé jízdy
Pěkný, spotřeba super, jen pro jistotu, opravdu neklesne na 74% nabíjení na 37 kW a po chvíli na 78% na 26 kW jako níže na grafu, nebo to špatně chápu?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Marek71 píše:Zajímavá data. Odkud jste to jel, z Plzně? Nebo jaký typ silnice prevládal, když byla průměrná rychlost tak nízká? Zřejmě proto i tak dobrá spotřeba.
Já jezdím ze severního okraje Prahy do BB, kousek od Stuttgartu, mám to tak 515 km a z toho je tak 480 dálnice. Jezdím pomalu, tempomat dám na 130 a i se zadržením po Praze (než se dostanu na Zličín, je to tak 45 min.) a jedním tankováním 10 minut to mám za něco přes 5 hodiny, záleží na provozu.
Když jsem to tak počítal, tak se štěstím by to bylo s jedním nabíjením. Akorát ta rychlost nabíjení nic moc
Jel jsem od Klatov, přes přechod Všeruby a dále na Cham, Schwandorf a u Amberku jsem po 120 km najel na dálnici směr Norinberk, Heilbronn, Stuttgart centrum. Většinou tempomat obce 50, mimo 100 a dálnice jsou hodně omezené na 120. Tam velký provoz kamionů, zpět to bylo v pohodě. Průměry jsou se vším všudy, tedy i popojížďky a nakládání. Dálniční průměr byl 110 km/hod. Spalovákem jsme to rychleji nejezdil.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Josef píše:Pěkný, spotřeba super, jen pro jistotu, opravdu neklesne na 74% nabíjení na 37 kW a po chvíli na 78% na 26 kW jako níže na grafu, nebo to špatně chápu?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Tomu rozumím na 74% to ještě drží, jen jsem vědět, jak to bylo na 75% SOC a dále.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Vedle vpravo přijela nabíjet slečna nový eUP! (nabíjela z 69%). Můžete porovnat vlevo s Konou
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Josef píše:Tomu rozumím na 74% to ještě drží, jen jsem vědět, jak to bylo na 75% SOC a dále.
Nevím pro jakou KONU je ten graf co jsem dal (možná pro korejskou, nebo Niro), ale moje nošovická rozhodně nepadá z 75 kW ve 40%, ale jede touto rychlostí až do 63%. Jak se ale ptáte od 75%, tak tam už je to podobné tomuto grafu.
Mému nabíjení nejvíce odpovídá tento graf.
Naposledy upravil(a) Lama dne stř 28. dub 2021 21:11:32, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Mě to celkem sedí +/- s tím grafem, nějaký pokles pár kW jsem neřešil, zásadní jsou poklesy po 75% SOC. Je zajímavé, že ČR Kona by měla jiné parametry nabíjení než Korejská, podle mě tam je vše stejné včetně firmware, ale třeba se pletu a SW dělají nošovičtí programátoři
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Korejská nabíjí rozhodně pomaleji, hlavně po úpravě softu proti zahoření (na AC dokonce v 80% udělá 15 nim. pauzu). Nová nošovická nabíjí ještě asi o 10 min. rychleji, než moje.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Chápu jiné nabíjení baterie s jinou baterií, elektronikou nebo softwarem. To je jasné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Začínám být přesvědčen, že na spotřebu (dojezd) má největší vliv teplota samotné baterie. Ostatní samozřejmě také, ale teplota baterky asi nejvíce.
Jízda tam byla pomalejší a z kopce (444 m - 259 m), ve 2 lidech s prázdným kufrem a baterka měla 5°C a spotřeba byla 14,8 kWh/100km.
Jízda zpět byla rychlejší a do kopce ve 3 lidech a plným kufrem včetně bagáže na zadních 2 místech a baterka měla 30°C a spotřeba byla 13,6 kWh/100km.
Topení při jízdě tam vzalo 5%, což 0,74 kWh/100km. Rozdíl tedy zůstává 0,46 kWh/100km ve prospěch "náročnější" jízdy zpět. Jsem přesvědčen, že teplota baterie hraje nemalou roli. Něco také uspořil adaptibilní tempomat cestou zpět (tam to bylo samé předjíždění a zpomalování).
Jízda tam byla pomalejší a z kopce (444 m - 259 m), ve 2 lidech s prázdným kufrem a baterka měla 5°C a spotřeba byla 14,8 kWh/100km.
Jízda zpět byla rychlejší a do kopce ve 3 lidech a plným kufrem včetně bagáže na zadních 2 místech a baterka měla 30°C a spotřeba byla 13,6 kWh/100km.
Topení při jízdě tam vzalo 5%, což 0,74 kWh/100km. Rozdíl tedy zůstává 0,46 kWh/100km ve prospěch "náročnější" jízdy zpět. Jsem přesvědčen, že teplota baterie hraje nemalou roli. Něco také uspořil adaptibilní tempomat cestou zpět (tam to bylo samé předjíždění a zpomalování).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Samozřejmě jsme u toho, co jsem psal ji minulý rok. Spotřeba se řídí také kapacitou baterie a ta se řídí teplotou baterie. Tedy aby to celé vycházelo tak se spotřeba musí měnit. Příklad, mám kapacitu 64 kWh při teplotě 20°C a spotřebu 13 kWh, pokud nebudu spotřebu uvažovat topení a u pomalé jízdy odpor vzduchu, tak když bude mít baterie 55 kWh při teplotě 0°C, pak spotřeba musí být 15.1 kWh, prostá matematika. Pokud započítám nějaké topení a odpor vzduchu bude spotřeba ještě vyšší, v zimě klidně +30%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Takže parkovat v obýváku, nebo teplé garáži jako e-LUKY
Nebo dobít před jízdou na DC a ohřát baterii.
Nebo dobít před jízdou na DC a ohřát baterii.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Já tedy už ty počty neřeším a jezdím, už jsem i vypojil ten OBD.
Foto z dnešní cesty, Olomouc, Hodonín, Mikulov, Brno - tam nabíjení viz foto a Olomouc - foto z garáže.
Foto z dnešní cesty, Olomouc, Hodonín, Mikulov, Brno - tam nabíjení viz foto a Olomouc - foto z garáže.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Zajímavé jízdy
Nevešlo se všechno, tak tady další.
Normální cesty 90-100 km rychlostí, dálnice 141 a někdy
i 178 km.
Normální cesty 90-100 km rychlostí, dálnice 141 a někdy
i 178 km.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Zajímavé jízdy
Další jízda na otočku do Stuttgartu a ještě rychleji… (pro přehled jen zajímavosti z cesty zpět, kterou jsem ujel o půl hodiny rychleji)
Cesta zpět 372 km na hranici rychlostních limitů (50, 100, 120) a dálnice do 140 km/h trvala jen 255 min. Průměrná rychlost 95 km/h (minule 87). Vlastní jízda 4:05 hod. Spotřeba 14,4 kWh/100km (minule 13,6).
Dojezd po příjezdu 71 km, přes noc narostl na 81 (minule byl 99).
Nabíjení ve Stuttgartu na stejné 150 kW DC stanici bylo o 14 minut rychlejší (teplá baterka umožnila od začátku plnou rychlost nabíjení 75 kW).
Spotřeba za celých 754 km a rychlejší jízdě byla 14,4 kWh/100km (minule 14,2).
Cesta zpět 372 km na hranici rychlostních limitů (50, 100, 120) a dálnice do 140 km/h trvala jen 255 min. Průměrná rychlost 95 km/h (minule 87). Vlastní jízda 4:05 hod. Spotřeba 14,4 kWh/100km (minule 13,6).
Dojezd po příjezdu 71 km, přes noc narostl na 81 (minule byl 99).
Nabíjení ve Stuttgartu na stejné 150 kW DC stanici bylo o 14 minut rychlejší (teplá baterka umožnila od začátku plnou rychlost nabíjení 75 kW).
Spotřeba za celých 754 km a rychlejší jízdě byla 14,4 kWh/100km (minule 14,2).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Teda, to je dobrá spotřeba, vzhledem na tu rychlost.
Jinak, jak je to s cestou do DE? Potřeboval bych tam jet, shodou okolností mám bydlení kousek od Stuttgartu (Böblingen). Predpokladám ale, že jste tam jel na otočku. Já bych potřeboval tak na 3 dny, tak to bude rozdíl...
Jinak, jak je to s cestou do DE? Potřeboval bych tam jet, shodou okolností mám bydlení kousek od Stuttgartu (Böblingen). Predpokladám ale, že jste tam jel na otočku. Já bych potřeboval tak na 3 dny, tak to bude rozdíl...
Re: Zajímavé jízdy
Při pomalejších jízdách se nechá Konou celkem běžně jezdit pod 10, tedy za podobné spotřeby jako u IONIQu. Chtě jsem se ale s Konou dostat pod 9, což se mi teď konečně povedlo a hned několikrát - můj osobní rekord na trase dlouhé 44 km (382-533m.n.m.) je 8,1 kWh/100km. Vždy počítám jen spotřeby kde start i cíl jsou ve stejném místě, což je většinou z domova, včetně otevírání a zavírání dvou vrat, což na spotřebě přidá nějakou desetinku. Poslední spotřeby 7,5 a 9,3 jsou následující den ze stejné trasy, kterou jsem jel ale opačně za celkových 8,4 kWh/100km. Myslím, že dostat se i pod 8 je reálné, ale chce to už hodně rovinatou trasu, ideálně bez provozu a jízdní režim EKO+
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Pro porovnání spotřeby IONIQu také z poloviny července (těch 12,5 je 50% po D5).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)