Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Moderátor: Josef

mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod mp1 » ned 21. led 2018 15:10:07

Miroslav8 píše:
Josef píše:
Ne každému stačí ludra s dojezdem 100km, to už raději skůtr.
Já dojíždím denně celkem 90km do práce. V zimě abych se bál zatopit si a zajet si někde do obchodu, to opravdu ne.
Když už EA, tak pod teoretický dojezd 400km bych nešel.


kto dochádza DENNE do práce 90km? tá práca je na takom mieste a tak lukratívna, že vám stojí za dochádzku autom samotnému? mne, keď chceli aby som namiesto 6 dochádzal týždeň 45km museli fest ponúknuť. a to som tú prácu mal rád. alebo 90 je tam a späť? pre mňa jedna cesta.
ale je cešlkom možné, že tá dochádzka je 90 na týždňovku. aj s takým diskutujúcim som sa stretol.
a 400 km teoretických - ak podľa najklamlivejšej normy sú to autá, o ktorých vám vyššie písal - 200-250 km reálnych :-)
bjorn včera vyvesil video s f500e - jazdil pri mínusových teplotách a mal zapnuté KÚRENIE + KLIMATIZÁÍCIA - viac ako štvorročné auto malo dojazd cez sto kilometrov.
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » ned 21. led 2018 16:49:57

mp1 píše:kto dochádza DENNE do práce 90km? tá práca je na takom mieste a tak lukratívna, že vám stojí za dochádzku autom samotnému? mne, keď chceli aby som namiesto 6 dochádzal týždeň 45km museli fest ponúknuť. a to som tú prácu mal rád. alebo 90 je tam a späť? pre mňa jedna cesta.
ale je cešlkom možné, že tá dochádzka je 90 na týždňovku. aj s takým diskutujúcim som sa stretol.
a 400 km teoretických - ak podľa najklamlivejšej normy sú to autá, o ktorých vám vyššie písal - 200-250 km reálnych :-)
bjorn včera vyvesil video s f500e - jazdil pri mínusových teplotách a mal zapnuté KÚRENIE + KLIMATIZÁÍCIA - viac ako štvorročné auto malo dojazd cez sto kilometrov.


Ano, každý den 45km do práce a 45km zpět. Jezdím po dálnici do Prahy, od dveří ke dveřím 30-35minut. Takže opavdu žádný problém a i mezi kolegy zcela běžné.

Našel jsem zajímavý test Peugeot iOn http://www.hybrid.cz/test/elektromobilu-peugeot-ion, jde sice o starší verzi auta, ale dojezd cca 90km a to ještě museli řídit v zimě, nemohli si ani zatopit. Takže pro vyznavače SM praktik popřípadě pro otužilé nadšence možná dobrý. Pro běžné lidi ale nepoužitelné.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Josef » ned 21. led 2018 17:11:48

Takhle dojíždí do Prahy desetitisíce lidí ze všech směrů a dokonce to mají rychlejší, než řada lidí co bydlí v Praze. Jen to chce zvolit jiný typ auta, např. Nissan Leaf 30 kWh apod. Všichni jsme čekali, že EV auta budou cenou klesat, zejména s příchodem nových verzí s větším dojezdem, ale opak je pravdou, nejen díky jejich nedostupnosti. Naopak se nyní ukazuje, že EV autům klesá cena pomaleji než spalovákům.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » ned 21. led 2018 17:31:41

Je to tak, Iony díky vývojově 10 let starému topení jsou v zimě marné. Někteří lidé z horských oblastí to řeší bufíkem nejlépe na biolíh, ostatní teplým oblečením a garáží. Viděl jsem i borce, co si před odjezdem auto předehřál malým přímotopem na prodlužovačce u firmy, kde dělal. Jinak by Vám stačil i ten Fiat 500e či jakékoliv jiné auto s jistým zimním dojezdem 100 km po dálnici s topením díky tepelnému čerpadlu. Nabíjení buď doma nebo na firmě.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » ned 21. led 2018 18:24:50

Heh, tak abych tohle všechno dobrovolně absolvoval tak bych musel být ekomagor. A nakonec se stejně ukáže že je to stejně jako s biopalivy, úspornými žárovkami, malými motory v autech atd. Nejde o ekologii ale o byznyz. Ekologie je až na posledním místě.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » ned 21. led 2018 18:51:08

Hledáte, proč to nejde. Tak proč tady chodíte a ptáte se? Stačí přece jít na hybrid.cz nebo jiný server a najít si reálné testy. Vašich 90 km denně je v roce 2018 pro elektromobil směšná vzdálenost. A to dokonce i pro ty starší, třeba Renault Zoe či BMWi3 či Nissan Leaf s menšími bateriemi.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » ned 21. led 2018 19:57:56

Nehledám proč to nejde. Vím že to jde ale za cenu absence pohodlí a za stejnou, nebo velmi podobnou ekologickou daň jako u auta se spalovacím motorem.

http://www.hybrid.cz/test-vyzkouseli-jsme-novy-nissan-leaf-s-30kwh-baterii

Nissan Leaf: měl by ujet 250km.
Test: po dálnici bez topení, bez klimatizace rychlostí 90km/hod ujeli s bídou 190km. A to autíčko mohu mít za úžasných 860 000 Kč.

Proč se dobrovolně takhle trýznit když tím sobě, přírodě ani nikomu jinému nepomůžu?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » ned 21. led 2018 21:42:21

Můžete si psát co chcete. Já v tom 4 roky denně jezdím. A stačí mi to. Teoretici mne nezajímají.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » pon 22. led 2018 6:40:46

Test Renault Zoe

Posádka si dovolila ten luxus, zatopili si a dokonce po dálnici si dopřáli rychlost neuvěřitelných 130km/hod.
Výsledkem byl zcela neuvěřitelný dojezd s bídou 110, možná 120km. A to se ještě museli k tomuto dojezdu pořádně modlit.

No dost reálných testů kterým říkáte "teorie".

Chápu, že se člověku těžko přiznává že za milion kopil auto které není nic jiného než ludra. Koupit si EA a pak tohle všechno poznávat, tak asi taky patřím k těm sebemrskačům kteří se budou v zimních bundách a čepici ploužit po dálnici 100km/h, zdržovat provoz a modlit se za každý km dojezdu navíc. K tomu ještě stačí přihodit pohádku o ekologii a levném provozu a investice do ludry je zcela obhajitelná.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » pon 22. led 2018 9:48:11

Vy jste to nepochopil, že? Auto si kupuji pro své potřeby. Tak jako si nekoupím dodávku, když budu jezdit městem, tak si nekoupím motorku nba zimu nebo malý městský elektromobil na dálnici. Vím, jak jezdí můj elektromobil po dálnici. Dostanu se na ni ale jednou za uherský rok, pokud nepočítám ty kousky, co projíždějí městem a jsou proto zdarma. Netuším, proč ji Renault ZOE jako malé městské auto testoval, je to stejná kravina, jako dělat z něj off road a divit se, že ihned zapadl. ale pokud to testovali spalovací redaktoři Autofora a podobných petrolheadů, co nepřipouštějí žádnou alternativu, tak chápu. Když mám baterii 20 kWh, spotřebu průměr 13 kWh/100 km, k tomu dám rychlost 130 km/h, tedy spotřeba vyletí kolem 18 kWh/100 km a zatopím si tepelným čerpadlem, kde je sice jen spotřeba 1 kWh/hod, ale sčítá se to, tak kampak asi dojedu? No zhruba něco přes 100 km. Na tom není nic k divení, natožpak k testování. Když mám totéž auto se 40 kWh baterkou, pak je to dvojnásobek. Jednoduché, že?

Nikdo neinformovaný si nekupuje elektromobil, nikdo netrpí sebemrskačstvím. Dnes výjezd Ionem z garáže, venku -2°C, v autě +15°C, já i dítě normálně oblečení (košile, sako, dítě rozepnutá bunda), po 10 z 12 km zapnuto topení na minimum k udržení cca +15°C. 2 zastávky cestou, výstup, vykládání kufru po 12 km a 20 km, nakonec po 24 km odstaven vůz na parkoviště, spotřeba 3 kWh (3 dílky baterie z 16). V ceně nočního proudu 7,50 Kč, ovšem já jsem nabíjel v práci v pátek zdarma. Normálně by to byly jen 2 kWh a trocha, hlavně díky rovinatému terénu a nízkým městským rychlostem se spoustou brzdění a rekuperace.

Pokud chcete elektrické auto na dálnice, kupte si za milion a více, má od loňska za tu cenu baterky 40 kWh. Pokud chcete více, Chevrolet Bolt má 60, Tesly od 60 do 100 kWh. Ano, dá se jezdit po dálnici Feldou nebo Fiestou, ale to je taky sebemrskačství. Asi jako když Poláci jeli Fiatem 126 Maluch z Varšavy do Chorvatska k moři.

A když už se oháníte ekologií, tak si udělejte garážový test. Zamkněte se s elektromobilem na hodinu do garáže a nastartujte. Po hodině to zopakujte se spalovákem. Nejdříve ale napište závěť. Ludra Vás nezabije, spalovák spolehlivě.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Josef » pon 22. led 2018 12:21:26

Jak píše Radovan, každý volí auto pro dané podmínky. Potkávám na nabíječkách řadu lidí, kteří jsou s EV spokojeni, vyzkoušeli si auto před nákupem pro svoje podmíny a koupili co jim vyhovuje. Já jezdím po dálnici minimálně a těch 200km co jednou za čas jedu, tak s 25 minutovou přestávkou ujedu a to mi stačí. Vydat se na dálniční cestu 200km s autem 28 kWh v -10°C v době kalamit je samozřejmě nesmysl, v období jaro-podzim to je v pohodě. Ani douhodinové popojíždění v koloně není problém.

Mě moc nebaví do spalováků věčně strkat peníze za drahou údržbu a teď je ideální doba, kdy EV mají výhody, některé do 6 let začnou mizet, jako je parkování v placených zonách zdarma apod. Čím větší má člověk nájezd, tím více se EV vyplatí, což u spalováků je obráceně. Znám člověka, co jezdí 70 tis. km ročně a s Teslou X má náklad za elektřinu 50 haléřů na 1 km , porovnatelné auto BMW X5 nebo Audi Q7 má náklad mnohonásobně vyšší za palivo a za servis ani nemluvě, nehledě na to, že řada těchto aut má i při nájezdu kolem 200 tis. km závady, které šplhají do stovek tisíc a v řadě servisů vám řeknou, raději se toho už zbavte a kupte si nové. Ty stovky pohyblivých součástí v motoru je prostě vždy problém, v EV je jich minimálně. Zatím je doba, kdy jsou EV drahé a to lze řešit nákupem ojetého (předváděčky), které so pohubují v řásu 500 tis. (tím nemyslím Teslu).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod alien5 » ned 20. kvě 2018 18:18:09

Pekna diskuze ucastnit se je nebudu nema to cenu.
Mel jsem na mesic egolfa a pokud by mel tu vetsi baterii uz by my vyhovoval. staci mi dojezd na jedno nabiti 150 km za jakehokoliv pocasi.
Jeden postreh : EGOLF najeto za mesic 2000 km cena palivo 550 KC. ČEZ.
Skoda YETI 1.2 TSI : 2000 km cena palivo 4400 KC + tak 2000 rocne servis + vyssi pojistka.
Zaver si udela kazdy sam.
Moje dalsi auto bude urcite ciste EV. Z webu Čezu "dobiti vsech EV v ČR bylo potreba aby temelin jel PAR VTERIN pro pokryti spotreby na celi rok !
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Josef » úte 22. kvě 2018 8:15:59

To porovnání se nedá udělat takto jednoduše, protože někdy člověk musí nabíjet na jiných nabíječkách, podstatně dražších, takže pak třeba cesta Praha-Brno s nabíjením na Vystrkově vyjde kolem 5 Kč/kWh, takže na Vystrkově člověk nechá řekněme kolem 100 Kč za nabití do 90%. Nepočítám cesty na Slovensko, kde nabíjecí síť GreenWay je cca za 11 Kč/kWh.

Abychom byli spravedliví, pokud by člověk měl porovnat eGolf a slušně vybavený benzínový Golf s automatickou převodovkou, řekněme na pronájem či operák, pak od PRE lze pronajmout eGolf za 12400,- Kč bez DPH (PRE oproti minulému roku zdražilo pronájem o 24%) a benzínová verze za 7800,- Kč bez DPH (Barth operák, nájezd 25 tis. km ročně). Tedy na "palivu" se s eGolf dá v nejlepší variantě ušetřit 36000 Kč (spotřeba benzín 6,5 l/100km za 24,80 bez DPH litr, cena za nabíjení 450 Kč/měsíc bez DPH) při nájezdu 25 tis. km/rok. Na pronájmu eGolf člověk zaplatí o 55000 Kč bez DPH více, tedy ve výsledku vyjde eGolf o 19000 Kč ročně více. Po zdražení tedy eGolf vychází dráže než Golf, což bylo minulý rok obráceně. Samozřejmě těch variant výpočtů může být nespočet, důležité je ale hodnotit nejen peníze, ale i výhody EV, popřípadě i jeho nevýhody.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod alien5 » úte 22. kvě 2018 8:31:32

No zaklad je nekupovat novej golf ale ojetej z DE. Hned usetris 500 000.
Tak D1 tam jsem jel naposledy pred 5 lety? :D tam uz nepachnu. Kdyz kolega jel na moravu po D1 7 hodin tak ho to take preslo :D.
Nahore jsou vsude nabijecky da se jet mimo D1 naprosto luxusne.
Bydlim v regionu kde mam kazdych 60 km vsema smerama nabijecky pohoda. :)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Josef » úte 22. kvě 2018 14:04:09

Jak říkám, možností je spousta. Rovněž lze porovnat 2 roky starý Kia Soul EV a Kia Soul diesel v DE. Soul EV stojí 580 tis. bez DPH, Soul diesel 430 tis. bez DPH, v IT dokonce 350 včetně DPH. Je to i o tom, co člověk od auta požaduje a jeho vztah k elektromobilitě apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
eLubomír
Příspěvky: 23
Registrován: úte 15. pro 2015 20:25:24
Bydliště: Kladensko

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod eLubomír » pát 30. lis 2018 18:28:21

Pane "Miroslav8" , já jsem nepochopil co nám vlastně chcete říci.
Pokud to, že je evropa a celý svět je přeregulován a bez dotací se nepostaví nic, tak to souhlas.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 25 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod dracekvo » čtv 06. pro 2018 19:08:24

Ono se nelze lidem divit. Protože většina populace věří tomu, co jim řekne moderátor v TV nova a chlapi v hospodě. Franta má dílnu a ten tomu přece rozumí nejvíc.

Nadruhou stranu zase musíte uznat, že né všichni mají možnost si doma nabíjet, né všichni mají na to si zároveň s drahým eautem držet ještě spalovák doma a to nemluvím o tom, že je to všechno ještě v plenkách a nabídka elektrických aut je zoufalá, stejně tak jako situace s veřejnejma nabíječkama.

Já upřímně nechápu ani jednu stranu. Jsou zapřísáhlí odpírači aut mimo benzín/nafta a jejich zcestné argumenty proč elektromobilita nemůže fungovat a na druhé straně barikády sedí stejnej fanatik, akorát se má stejně nesmyslné argumenty proč je elektromobilita to nejlepší možné řešení.

Já sem toho názoru, že při současném stavu není cesta ani jedno. Protože aby se mohla elektromobilita rozšířit plošněji, třeba do roku 2040, tak už dnes se musí změnit stavební zákon, že každé parkoviště bude muset mít nabíjecí sloupky a připravené místo pro umístění trafostanice. Stejně tak nějaký plán pro budování rychlonabíjecích stanic, podle toho jak se lidi pohybují po čr.
Budoucí plán výstavby centrálního vedení elektrické energie.
Vyřešený standard komunikace aut s distribuční soustavou, aby se vozy připojené v nabíječce mohli podílet (třeba 5% své kapacity baterie) na stabilizaci sítě, protože s rozšířením solárních panelů a větrníků bude síť takovou stabilizaci potřebovat.
To že je 60% nabíječek v praze a zbytek je tak nějak chaoticky roztroušený po čr, to není správný základ elektromobility.
Hlavně už dnes by si měli automobilky dohodnout standard nákladní dopravy. Bude přenos energie bezdrátově v asfaltu, nebo budou obrovský 500kW rychlonabíječky, nebo budou nad dálnicema troleje?

A to mě v rychlosti určitě ještě nenapadla další řada problémů, co je potřeba pořešit před nástupem elektromobility.
Baterie raději vůbec neřeším.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » čtv 06. pro 2018 19:32:19

Resit to chce. Uz ted je halda veci k reseni a dost trecich must treba u nabijecek. To co jednoho nepali protoze se na to diva ze sveho hlediska tak jineho pali.
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » čtv 06. pro 2018 19:55:28

Radovan píše:Není třeba řešit nic. Náběh bude postupný, minimálně 15 let, co je průměrné stáří auta v ČR. 80% vozů kupují firmy, ty si to budou řešit u sebe a pomalým nočním nabíjením. Když budou chytré, tak včetně FVE a baterií, případně poskytnou kapacity aut s bateriemi 60+ kWh ke stabilizaci sítě. Když přestaneme rafinovat ropu, máme spousty elektřiny navíc. K té, co máme navíc již dnes +-16 TWh ročně, kdy na milion osobních aut s 20 tis. km nájezdu ročně a přehnanou spotřebou 20 kWh/100 km stačí 4 TWh. Celkem u nás dnes jezdí 5,5 milionu aut, tedy je registrováno. Stejně se bude rozšiřovat veřejná infrastruktura a jak již dnes jsou reálné provozní zkušenosti, s baterií 40+ kWh lze firemní auto nabíjet jednou za pár dní přes noc nebo jen když parkuje z pomalé zásuvky - viz kolega Matyáš a zkušenosti s eGolfem a eUpem, ježděnými po celé ČR. Je to celé jen o běžném denním nájezdu a možnosti nabíjet.


Ano, zrovna firmy jsou celé žhavé provozovat EV. (nepočítejme Poštu). :roll:
Firemní auta se točí přes operativní leasingy, mají x-krát vyšší roční nájezd než soukromá auta. Takže opravdu firmy budou skákat radostí mít vozový park plný aut které rozumě a spolehlivě nedojedou dále než 200km.
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » čtv 06. pro 2018 20:02:25

dracekvo píše:Když myslíte, že neni potřeba nic řešit tak prosím.
Pak se ale nedivte, že se do toho lidi nehrnou, když se pro to nepřipravuje půda a většinou mají tendenci to pomlouvat.
Já nejsem nijak extra skalní elektromobilista a mám na to trošku jiný názor.



Každá skupina má svoje ortooxní jádro. Stejně jako příznivci EV.
Já jim říkám že to jsou sebemrskači - v zimě v autě v bundě aby dojeli co nejdál, v létě ideálně bez klimy. Každý den ve Vestci vidím typický průběh u stojanů na dobíjení EV: přijdede auto, zastaví, připojí se, zhasne světla a řidič sedí uvnitř půl hodiny a čeká. Pak odjíždí.

Spousta těchle sebemrskačů žije v chiméře že elektřina vzniká v zásuvce, proto ten jejich extrémní boj za čistá auta.

Viz jak tu zmiňoval Radovan některé věci které jsou naprostý blud - například chiméra že EV jsou tichá auta.