KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 15. dub 2021 8:11:23

Pro Lamu a ostatní majitele Kony, které zajímá test Ivoše, "1 000km v levém pruhu".

Jelikož jsem byl od poloviny března do téměř přesně poloviny dubna mimo provoz (měl jsem Covid), tak jsem neměl žádné informace o elektromobilitě.
Zajímal mne ten test viz výše a myslel jsem, že co jsem byl mimo, tak už byl vydám a já nemohl ten článek najít a tak jsem chtěl Lamě i napsat, protože ho to zajímá stejně jako mne, aby mi poslal odkaz na ten test.

Místo toho jsem ale rovnou zavolal Ivošovi a zeptal se ho na něj rovnou. On ho ještě nevydal, protože ho nemá dokončený ani po tak dlouhé době.
Příčinou byla jeho pracovní zaneprázdněnost a nebral vydání toho testu za prioritu. Spolu jsme podle záznamu z telefonu hovořili 50 minut a během rozhovoru probírali elektromobilitu, nabíječky a nabíjení a podobně. Když jsem mu řekl, že na ten test čeká dost majitelů Kony, tak byl překvapen tímto zájmem a slíbil, že ho zkusí dodělat a vydat na Hybridu co nejdříve asi do 14 dní. Trochu na to bude mít i čas, protože v současné době je nemocný a doma.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 15. dub 2021 9:37:20

e-LUKY, jsme moc rádi, že jsi zdráv zpět mezi námi a věřím, že v plné síle.
Děkuji nejen za sebe, ale i za ostatní, co na článek od Ivoše čekají, že jsi se jej dotázal (já na něj tel. nemám, tak jsem mu jen různě psal) a věřím, že se nyní už dočkáme.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod jarsou » čtv 15. dub 2021 10:19:35

Připojuji se k Lamovi a také se na ten článek těším....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 15. dub 2021 14:16:42

Lama píše:e-LUKY, jsme moc rádi, že jsi zdráv zpět mezi námi a věřím, že v plné síle.
Děkuji nejen za sebe, ale i za ostatní, co na článek od Ivoše čekají, že jsi se jej dotázal (já na něj tel. nemám, tak jsem mu jen různě psal) a věřím, že se nyní už dočkáme.


***
No tak v plné síle ani náhodou, zhubnul jsem 8kg a zpátky bych chtěl tak 3kg.
Manuálně asi tak 2 měsíce ještě nebudu moc naplno pracovat ale naštěstí na to mám lidi.
Už ale zase začínám jezdit a to mne dělá velice dobře.

Děkuji.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Raven
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Raven » čtv 15. dub 2021 21:43:54

Já při Covidu spadl o 10 kg, po skoro 4 měsících stále moc necítím a blbě se mi dýchá. Dost mě pomohly rozdýchat lázně. Kona tam stála 4 týdny bez pohybu na parkovišti, % z baterie neubylo žádné a z dojezdu 4 km. Přeju rychlou rekonvalescenci :) .
Hyundai Kona 64 kWh
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 15. dub 2021 22:03:33

Tak to dýchání mi taky dělá velký problém, pro mi teď auto vyhovuje a nemám problém ujet najednou i stovky km, ale jak vylezu a udělám 100m chůze, tak se dost dusím ale pracuji na tom.
Jinak s tou baterkou jsem to měl úplně stejně, bylo v ní necelých 70% SOC, nic po 4 měsících neubylo, jediná hláška mi na mobil přišla, že bych měl nabít malou baterku. Protože jsem nikam nejezdil a sluníčko občas svítilo a tak jsem auto asi za 4 dny nabil po troškách až na nějakých 85% SOC a za tu dobu už baterka hlásila normál.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod cernymotyl » pát 21. kvě 2021 22:37:04

Taky jsem měl (mám) po covidu problémy s dýcháním a kašlem. Nechal jsem si na nějaký čas od doktora napsat "foukačku" pro astmatiky a už po první dávce je to mnohem lepší. Tak snad to nebudu muset užívat napořád.

Dnes jsem si z Oloumoce přivezl novou Konu EV Smart s paketem Range. "Starou" s motorem 1,6 T-GDI 133 kW jsem tam nechal protiúčtem. Dovolím si malé srovnání a pak požádám o pomoc s nastavením. Jedná se o subjektivní dojmy.

Odpružení a komfort podvozku se mi zdá srovnatelný. Nějak jsem nepocítil, že vezu pár metráků navíc.
Hluk je u EV samozřejmě nižší a i když si odmyslím zvuk motoru, nová Kona vede. Možná, že je to ale jen pneumatikami. Na spalováku byly Nexen, tady jsou Michelin Primacy 4. Od nějakých 120 km/h je ale už hukot i dost velký.

Výkon. Do 100/km/h bych řekl, že je to vyrovnané. Žádný wow efekt se u EV nekonal. Po stovce začíná mít T-GDI navrch. Jel jsem i za deště a při rozjezdech bylo cítit jak elektronika kola blokuje. Na jedné mokré křižovatce se mi při prudší akceleraci kola pěkně protočila. Pak jsem si dával pozor.

Zpracování a výbava. Protože mám ECO verzi z výprodeje, není ve výbavě všechno na co jsem byl zvyklý. S tím jsem ale počítal. Chybí například dešťový senzor, ale protože v žádném z předchozích aut to nefungovalo dobře, možná bude lepší obyčejný cyklovač. Samostmívatelné zrcátko taky oželím. Bluelink bych asi ani nevyužíval. Zase takový hračička nejsem. Překvapilo mě, ale že dveře jsou jen z tvrdého plastu a chybí tam hlavně polstrovaná opěrka na loket. Musím ovšem pochválit audio. Ne, že by bylo nějak super, ale o proti starší Koně to hraje vážně líp. Že by dávali do EV verzí lepší repro? Digitální přístrojovka se mi líbí. Je přehledná a nepřeplácaná. Tlačítka pro řazení mi nevadí. Pořád si ale nemůžu zvyknout na ten středový panel. To je asi jediná věc, co mi v interiéru opravdu nesedí. To přízemní patro mi přijde dost nepraktické se špatným přístupem a celé je to moc široké.
Jinak zpracování ala Hyndai. Není to premiovka, ale třeba o proti novým autům Honda a Suzuki, co jsem měl dřív, tam nic nevrže a nebouchá.

Po nějakých 250 km jsem měl průměrnou spotřebu 14 kWh. Jel jsem jako se spalovákem - podle provozu a maximálních limitů, někdy i trochu přes. Žádná eco rally se nekonala. Asi 40 km dálnice 120-130 km/h, zbytek okresky a trochu města. Nastaveno jsem měl comfort a nejvíc mi vyhovovala rekuperace 2. Polovinu cesty jsem klimatizoval a druhou za deště topil jen na driver only. Ve 2/3 cesty v Hradci Kr. u Kauflandu jsem nabíjel u ČEZu. Asi bych dojel i bez toho, ale chtěl jsem si to hlavně vyzkoušet. Aplikace funguje výborně. Než jsem si došel na záchod a koupil nějaké jídlo do ruky, měl jsem dobito na dalších cca 100 km. Rychlost nabíjení 43 kW.

Prodejci mají po otevření autosalónů napilno, ale i tak byl v Olomouci přístup skvělý. Auto je vyrobeno v září 2020, takže by tam už neměly být šmejdské baterie.
Naposledy upravil(a) cernymotyl dne pát 21. kvě 2021 23:24:09, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod cernymotyl » pát 21. kvě 2021 22:42:06

Ještě dotazy.

1. Na přístrojovce svítí i za jízdy zelené autíčko s oboustranou šipkou. Z manuálu jsem pochopil, že by mělo při jízdě zhasnout. Jak to je?

2. Jde trvale vypnout hlídání v jízdních pruzích? U spalovací Kony to šlo tlačítkem. U EV se to vždy po nastartování zapne.

3. A naopak. Jak trvale zapnout Auto hold?
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » pát 21. kvě 2021 23:06:12

Předpokládám, že Niro to má stejné, tedy zelené autíčko s šipkou nezhasne, udržování v pruzích vypnout trvale nelze, autohold trvale zapnout nelze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » sob 22. kvě 2021 11:24:01

Mohu potvrdit co píše Josef, s tím autem a šipkami, stejně jako hlídání pruhů a auto hold.

Ty šipky ukazují, že je auto zapnuté a lze jet dopředu nebo dozadu.
Hlídání pruhů vypínám, jen když jedu po okresce, kde je úzká cesta a nebo není středový pruh. Vadí mi to stálé pípání a taky mi přestane pak auto řídit a snažit se udržet v pruhu i když tam žádný označený není.
Auto hold zapínám jen, když je moc zastávek v koloně a podobně (když bych dlouho měl stát na brzdě), jinak se mi líbí, když povolím brzdu a auto se mi pomalu rozjede aniž bych šlápl na pedál rychlosti.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » pon 24. kvě 2021 11:43:25

cernymotyl píše:
Výkon. Do 100/km/h bych řekl, že je to vyrovnané. Žádný wow efekt se u EV nekonal. Po stovce začíná mít T-GDI navrch. Jel jsem i za deště a při rozjezdech bylo cítit jak elektronika kola blokuje. Na jedné mokré křižovatce se mi při prudší akceleraci kola pěkně protočila. Pak jsem si dával pozor.



Měl jsem za to, že jste si koupil tu slabší 100 kW Konu? Podle tabulek má T-GDI 0-100 za 7,7 sekundy ,
EV 100 kW to má za 9,9s měl by tedy být na zrychlení výrazně pomalejší. T-GDI předčí i konu power ta má 7,9 s.

Jinak si rád přečtu jak s ní budete spokojen, podle mě nenší baterka má něco do sebe, určtitě budou lepší jízdní vlastnosti, hlavně na sněhu a menší spotřeba a pokud bude stačit denní nájezd, není o co stát, jen dotaz kola jste musel doplatit ? A jak staré to T-GDI bylo?
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod cernymotyl » pon 24. kvě 2021 12:38:08

Ano mám 100 kW verzi. Zrychlení jsem neměřil. Psal jsem o subjektivních pocitech.
Těch reálných cca 280 km, co mi to nyní ukazuje, je pro mě plně dostačující. I v zimě za mrazů bude dojezd 200 km stačit.
Kola jsem nekupoval. Dostal jsem k autu sadu zimních pneu 17 a doma mi zbyly ještě komplety 16 ze spalováku. Hyundai šetří. Od letošního roku dávají k vozům jen pneu, dřív celé komplety :cry: Koncem léta pořeším na čem budu v zimě jezdit.
Kona T-GDI byla z prosince 2019.

Dnes přijde elektrikář okouknout zapojení wallboxu.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » pon 24. kvě 2021 12:43:59

Citigo e IV píše:
cernymotyl píše:
Výkon. Do 100/km/h bych řekl, že je to vyrovnané. Žádný wow efekt se u EV nekonal. Po stovce začíná mít T-GDI navrch. Jel jsem i za deště a při rozjezdech bylo cítit jak elektronika kola blokuje. Na jedné mokré křižovatce se mi při prudší akceleraci kola pěkně protočila. Pak jsem si dával pozor.



Měl jsem za to, že jste si koupil tu slabší 100 kW Konu? Podle tabulek má T-GDI 0-100 za 7,7 sekundy ,
EV 100 kW to má za 9,9s měl by tedy být na zrychlení výrazně pomalejší. T-GDI předčí i konu power ta má 7,9 s.

Jinak si rád přečtu jak s ní budete spokojen, podle mě nenší baterka má něco do sebe, určtitě budou lepší jízdní vlastnosti, hlavně na sněhu a menší spotřeba a pokud bude stačit denní nájezd, není o co stát, jen dotaz kola jste musel doplatit ? A jak staré to T-GDI bylo?

Zrychlení elektrické Kony je papírových 7,6 s, a skutečných pak 6,8 - 6,9 s. U nové 2021 už ale opravdu uvádí 7,9 s ...., asi víc omezili prokluz 8-)
Zde je ještě 7,6 s ........ https://www.hyundai.cz/files/download/m ... 301118.pdf
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » pon 24. kvě 2021 13:14:22

cernymotyl píše:Ano mám 100 kW verzi. Zrychlení jsem neměřil. Psal jsem o subjektivních pocitech.
Těch reálných cca 280 km, co mi to nyní ukazuje, je pro mě plně dostačující. I v zimě za mrazů bude dojezd 200 km stačit.
Kola jsem nekupoval. Dostal jsem k autu sadu zimních pneu 17 a doma mi zbyly ještě komplety 16 ze spalováku. Hyundai šetří. Od letošního roku dávají k vozům jen pneu, dřív celé komplety :cry: Koncem léta pořeším na čem budu v zimě jezdit.
Kona T-GDI byla z prosince 2019.

Dnes přijde elektrikář okouknout zapojení wallboxu.


Jsem se přepsal, chtěl jsem napsat kolik jste muset doplatit? , ale vypadá to že se ptám na kola :D
To vypadá že to ujede víc jak Citigo Iv to je dobré a pukud to bude nabíjet 43 kw na 50 tkových stanicích + třífáz, tak dobrý.
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod cernymotyl » pon 24. kvě 2021 14:11:18

Doplatil jsem cca 200. tis.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » pon 24. kvě 2021 15:55:16

Tak to bych dnes mohl vyměnit IONIQ_28 za KONU_39 bez doplatku 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod cernymotyl » čtv 10. čer 2021 15:23:52

Dnes jsem měřil zrychlení z 0 na 100 na suchém asfaltu. Ze dvou jízd průměr 8,15 s. To je o dost méně než udává výrobce :ugeek:
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » čtv 10. čer 2021 16:20:07

Ano, Hyundai oproti jiným výrobcům uvádí dosažitelné hodnoty. U 64 je reálné také lepší než papírové.
Takže z vašich měření má 100kW Kona stejné zrychlení jako EniaQ, ID.4, ...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » ned 20. čer 2021 17:51:13

Tak nevím jestli se auto zajelo nebo je to tím častějším nabíjení jen na AC, samozřejmě teplota má velký vliv.
Já poslední dobou jezdím za neskutečně nízkou spotřebu, dnes se mi na ukazateli po nabití na 100% ukázal dojezd přes 480 km a tak jsem si to z radosti vyfotil.
Ostatní spotřeby jsou taky dobré, ty po 15 jsou z okresek a ty nad 15 jsou většinově z dálnice a u obou využívání dovolené rychlosti.

IMG_20210620_065655.jpg

IMG_20210620_065831.jpg

IMG_20210620_065842.jpg

IMG_20210620_065854.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 20. čer 2021 19:02:41

Hlavně teplo dělá divy a to i po dálnici (od Klatov do Prahy po D5 a zpět za 12 kWh/100km)
A dojez na 100% je pak přes 570 km 8-)
Přílohy
20210620_115237.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)