Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 11. bře 2021 17:07:26

Tak se asi opravdu jedná o vadné elektrody. LG přebírá 70% nákladů za výměnu baterek....

https://carbuzz.com/news/hyundais-batte ... ercussions
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 11. bře 2021 17:31:51

Raven píše:
Lama píše:Dotaz - je nějak stanovena doba do kdy se musím dostavit na svolávačku?
Dnes mi přišel dopis abych se dostavil "co nejdříve" k provedení aktualizace programu systému ESP (iEB). č.SI: 01D102.

Taky mi dnes dopis dorazil, ale nebudu teď měsíc doma. Volal jsem do servisu, říkali, že to nespěchá a ať se objednám až se vrátím.

Já to nechám až na léto na 1.garanci.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 11. bře 2021 17:33:33

Apofis74 píše:
Lama píše:Dotaz - je nějak stanovena doba do kdy se musím dostavit na svolávačku?
Dnes mi přišel dopis abych se dostavil "co nejdříve" k provedení aktualizace programu systému ESP (iEB). č.SI: 01D102.


To jako další svolávačka? Já už na jedné byl ohledně baterek. Tohle je další?

U korejské byly asi 3 a toto je první pro nošovickou. Nicméně ESP se dělá u obou.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » čtv 11. bře 2021 17:56:04

Lama píše:
Apofis74 píše:
Lama píše:Dotaz - je nějak stanovena doba do kdy se musím dostavit na svolávačku?
Dnes mi přišel dopis abych se dostavil "co nejdříve" k provedení aktualizace programu systému ESP (iEB). č.SI: 01D102.


To jako další svolávačka? Já už na jedné byl ohledně baterek. Tohle je další?

U korejské byly asi 3 a toto je první pro nošovickou. Nicméně ESP se dělá u obou.



Aha. Tak doufám že u té mé korejské už přijde jen pozvánka na výměnu baterky
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » sob 13. bře 2021 10:55:51

Lama jinde píše:
Nezkoušel jste, zda také opravili to když vypnete na dálku nabíjení a dáte v aplikaci aktualizovat, tak se nabíjení samo spustí ?

**
To není chyba, tak to má fungovat u všech EV.
To vypnutí nabíjení je jen proto abys mohl vytáhnout konektor z EV, lze to taky udělat i odemknutím EV a pak máš asi cca 10 sekund na to abys vytáhl konektor z EV.
Pokud ho nevytáhneš tak se má za to, že nechceš skončit nabíjení a tak se automaticky spustí nabíjení a pokračuje jako minule nabíjelo.
Skutečné ukončení nabíjení lze ukončit jen na nabíječce (pokud to umí) nebo vytažením konektoru z EV.
Tak to má fungovat u všech EV a pokud to tak nefunguje, tak to mají "zmršené" oproti normě.

To, že si aktualizuješ BlueLink, tak ten ti jen ukáže skutečný stav, ne že spustí nabíjení.
Kdybys to akualizoval až po třeba 10 minutách a ne hned, tak bys viděl, že to EV po tom zastavení samo cca po 15 sekundách začalo zase nabíjet a to i bez aktualizace BlueLinku.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » sob 13. bře 2021 11:11:45

e-Luky

Lama má pravdu. Teď jsem to osobně vyzkoušel. Zapojil jsem nabíječku, auto se začalo nabíjet. Podíval se Bluelinkem - nabíjení.
Poslal jsem příkaz na zastavení nabíjení - nabíjení se zastavilo. Počkal jsem minimálně 5 minut a nabíjení se nerozběhlo.
Poslal jsem dotaz na stav, v autě zacvakalo, začalo se dobíjet, ale přišla mi odpověď, že se nenabíjí. Znovu jsem poslal
dotaz na stav a už to nabíjení ukázalo. Podle mne je to chyba. Má to přece sloužit k tomu, abych si mohl dálkově řídit
nabíjení v garáži třeba podle sluníčka. Když pošlu vypni, tak se má zastavit nabíjení a čekat na zapni. Nic jiného to ovlivnit nemá...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 13. bře 2021 11:13:35

e-LUKY píše:To není chyba, tak to má fungovat u všech EV.
To vypnutí nabíjení je jen proto abys mohl vytáhnout konektor z EV, lze to taky udělat i odemknutím EV a pak máš asi cca 10 sekund na to abys vytáhl konektor z EV.
Pokud ho nevytáhneš tak se má za to, že nechceš skončit nabíjení a tak se automaticky spustí nabíjení a pokračuje jako minule nabíjelo.
Skutečné ukončení nabíjení lze ukončit jen na nabíječce (pokud to umí) nebo vytažením konektoru z EV.
Tak to má fungovat u všech EV a pokud to tak nefunguje, tak to mají "zmršené" oproti normě.

To, že si aktualizuješ BlueLink, tak ten ti jen ukáže skutečný stav, ne že spustí nabíjení.
Kdybys to akualizoval až po třeba 10 minutách a ne hned, tak bys viděl, že to EV po tom zastavení samo cca po 15 sekundách začalo zase nabíjet a to i bez aktualizace BlueLinku.

To je chyba. u ostatních EV to funguje správně - čeká na pokyn uživatele. A není pravda, že když přes BlueLink zastavím nabíjení, že jde jen o krátkodobé přerušení nabíjení za účelem odpojení kabelu. Nabíjení zůstane ukončeno, pokud přes BlueLink znovu nespustíte, třeba za několik hodin... Ta chyba kterou auto dělá je, že když aktualizujete údaje v BlueLink, tak to způsobí, že auto spustí nabíjení !!! To odemčení auta způsobí i odemčení kabelu, tedy přerušení komunikace a auto ukončí nabíjení. S tímto se to nedá srovnávat. Toto je ukončení nabíjení, nikoliv přerušení.
Nemáte pravdu, asi jste to nezkoušel prakticky, funguje to jak píšu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » sob 13. bře 2021 11:26:39

Tak já to taky zkoušel a spustilo se mi to po těch cca 15 sekundách.
Po minutě jsem dal aktualizaci a ta ukázala, že nabíjí ale nabíjelo to už před aktualizací.

Můžu zkusit vícekrát.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » sob 13. bře 2021 12:42:02

Tak jsem to dálkově vypnul a samo se to zaplo asi po hodině a půl. Je to bordel....
To se asi dobíjela baterka a nebo auto bylo osloveno centrálou....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 13. bře 2021 13:16:48

KLUCI, z měření dobíjení 12V baterie a vícero zkoušek BlueLink to funguje takto (můžete sami odzkoušet a potvrdit).
1) Auto se "probudí" a dobíjí baterii každé 4 (24) hodiny (podrobnosti o dobíjení viz. "KONA - pomocná 12V baterie").
2) Když je auto "vzhůru" (cca 20 minut, kdy je dobíjena 12V baterie), jsou prováděny různé kontroly a odesílány případné zprávy na BlueLink (nezamknuté dveře a pod.). V této době lze plně komunikovat přes připojený adaptér OBDII (později pak po určitou dobu jen částečně, než se auto plně uspí).
3) Když dojde k "probuzení" auta (na samém počátku dobíjení 12V baterie), je spuštěno dobíjení, které bylo v minulosti přerušeno!!!
4) Vypnutí nabíjení přes BlueLink bude vypnuté dokud není A) zapnuto přes Bluelink, B) zapnuto při probuzení auta, ke kterému dojde viz. bod 2) a nebo při jakémkoliv dotazu přes BlueLink, včetně aktualizace BlueLink. (bohužel aplikace pouze odesílá potřebná data autu pro provedení požadovaného a auto zpět předá pouze pouze jednorázové informace - neprobíhá tedy nepřetržitá výměna stavu. Takto neohrabaně to funguje i při požadavku na spuštění klimatizace...). Při jakémkoliv dotazu v aplikaci BlueLink, byť jen Aktualizaci stavu dojde k probuzení vozidla!!!
5) Nabíjení se už nepřeruší a pokračuje dále.

Popis obrázku níže:
8:30 zahájeno AC nabíjení
...kolem 12 a 13 hod. nepodstatné pauzy v nabíjení
14:18 ručně ukončeno nabíjení přes BlueLink
18:19 (přesně po 4 hodinách) dochází k probuzení auta z důvodu nabíjení 12V baterie a je spuštěno nabíjení, které nekončí ani po 20 minutách...
19:34 ručně ukončeno nabíjení přes BlueLink (viditelná špička poklesu napětí 12V baterie při komunikaci přes BlueLink)
23:35 opakování stejného stavu jako v 18:19 hod....
Přílohy
Screenshot_20210308-083442_JMP BattMon II.jpg
Naposledy upravil(a) Lama dne sob 13. bře 2021 13:49:40, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » sob 13. bře 2021 13:37:54

Bohužel to vypadá tak, jak Lama píše. A to je špatně. Jsem zvědav, jestli konečně se o to někdo bude v Hyundaii zabývat.
To je jako při poslání příkazu na spuštění klimatizace. Klima se sice spustí, ale vrátí se zpráva o neprovedení příkazu.
Po otevření dveří se klima vypne. Zavřu, zamknu, pošlu příkaz a klima se už nespustí...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 13. bře 2021 13:53:36

Ano, ano, přesně tak. Bohužel si myslím, že to bude těžko napravitelné. Je to spíše věcí fungování (probouzení se auta), než chybné aplikace.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » sob 13. bře 2021 17:46:29

U BlueLinku je problém, že neexistuje obousměrná komunikace ale jen přečtení současného stavu.
Pokud se zapne klima a pak se pošle dotaz, tak to v EV nastaví všechny funkce do standartu.
To co má být zapnuté, spadne do standartu, což je asi buď připraven ale neklimatizuj.
To samé u vypnutí nabíjení, když pošleš dotaz na stav, zruší stop nabíjení a dá do standartu, standart je připraveno nabíjení.

Tímto se vracím k tomu co jsem psal dříve o nabíjení.
Raději bych se mýlil než to špatně vysvětlil.

Zkoušel jsem nabíjení na 4 různých nabíječkách, ještě mne čekají dvě až budu mít NT.
Mohu potvrdit sám sebe, že je to tak, jak jsem popisoval.

1- když jsem to zkoušel na 3 různých nabíječkách, které nemají tlačítko start/stop ale po zastrčení do EV se hned spustí nabíjení, tak aktualizace BlueLinku nebo i nastartování EV se povel zastavení nabíjení zruší (asi do toho standartu, psal jsem výše) a nabíjení se okamžitě spustí, protože nabíječka je stále připravena nabíjet a jak EV zruší povel k zastavení, začne logicky nabíjet.

2- když je to nabíječka (a stále se bavím o AC), která má tlačítko na START/STOP. Tak se nabíjení zastaví a po nějaké době nečinnosti nabíjení EV se odpojí nebo spíš rozepne nabíjení v nabíječce. Někde je to 1 minuta někde 2 minuty, potom ani aktualizace BlueLinku už nespustí nabíjení a ani nic jiného, než opětovné stisknutí tlačítka START na nabíječce. Někde je ještě potřeba ten konektor vytáhnout a znovu zastrčit aby se to spustilo.
Pokud se ta aktualizace udělá do asi cca té minutě nebo dvou, tak nabíjení se spustí a pokračuje dál, každá nabíječka ten čas má asi jinak.

Toto druhé jsem vyzkoušel na té své nové nabíječce a taky na ABB u Lidlu.

dodatek.
Teď jsem zkusil tu klimu a aktualizace ji nevypnula ale otevření dveří ano.
Pošlu znovu příkaz a klimatizace se spustí a vždy mně přijde hláška, že byla klima spuštěna.
Mně na BlueLinku vadí, že neukazuje stejně jako auto uvnitř jakým výkonem se EV nabíjí.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 14. bře 2021 9:15:27, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » sob 13. bře 2021 18:23:50

e-LUKY: bavíme se tady pouze o nabíjení AC (Typ2, Shuko), nebo ten 1) případ byl na DC ??? Já přes Bluelink DC neukončoval. Co jsem psal mám vyzkoušeno pouze na AC...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » sob 13. bře 2021 19:49:47

Samozřejmě jen AC nabíjení (jen jsem to chtěl upřesnit).

Už jsem to vyzkoušel i na těch dalších dvou.
Ty se zapnou hned jak se zapojí EV, tedy ta 1 varianta.
Vše je úplně stejné jak jsem psal dříve.

Na tom ABB jsem to zkoušel samozřejmě jen na AC!

Ta klima a ohřev funguje tak, jak jsem psal v dodatku. Mám vyzkoušeno několikrát!

Asi budeš potřebovat tu novou verzi, i když ještě nemáš ujeté km na garanční servis.

Mně je divné, že Josefovi to nezapne ani pokud dá aktualizaci BlueLinku!
Nevím ale jakou nabíječkou nabíjí a taky je možné, že to za ty 3 měsíce upravili a jemu to tak už funguje a mně ještě ne.
Klidně bych tam zajel ať mi to zase dohrají ale já to to vůbec nikdy nepoužívám, takže počkám až na druhý servis, který bude asi do léta.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » čtv 25. bře 2021 15:57:42

Tak mě znovu volali ze servisu že pro mě mají další svolávačku. Reprograming baterie.
Smokie1981
Příspěvky: 9
Registrován: úte 15. pro 2020 23:42:38

Re: Kona servis

Příspěvekod Smokie1981 » úte 30. bře 2021 16:31:43

A můžu vědět kam jezdíte?
Já mám taky korejskou Konu a servis v OL zatím o další svolávačce natož vyměnách baterie prozatím netuší...
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Kona servis

Příspěvekod Apofis74 » úte 30. bře 2021 20:38:31

Smokie1981 píše:A můžu vědět kam jezdíte?
Já mám taky korejskou Konu a servis v OL zatím o další svolávačce natož vyměnách baterie prozatím netuší...



Hradec Králové.
Ale ptal jsem se jestli něco nevědí o těch baterkách a nic. A nevědí ani co že to je za svolávačku ,prostě jim to tam vyskočí tak mě zavolají a nahrají.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 30. bře 2021 21:12:19

Když jsme se vracel ze svolávačky (ESP), tak jsem zjistil, že mi nejde regulovat hlasitost a navigace nemluví...
Pomohlo na půl hodiny odpojit 12V baterii.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: Kona servis

Příspěvekod Miro » stř 31. bře 2021 13:48:08

Apofis74 píše:
Smokie1981 píše:A můžu vědět kam jezdíte?
Já mám taky korejskou Konu a servis v OL zatím o další svolávačce natož vyměnách baterie prozatím netuší...



Hradec Králové.
Ale ptal jsem se jestli něco nevědí o těch baterkách a nic. A nevědí ani co že to je za svolávačku ,prostě jim to tam vyskočí tak mě zavolají a nahrají.

Mám stejnou zkušenost, servis v Opavě. Buďto jsou tak mizerně informováni, nebo složili slib mlčenlivosti. :P