Pokud budete parkovat v garáži a baterie bude mít např. 15°C, pak se rychlou jízdou ohřeje podle vzdálenosti o 5-10°C, tedy nabíjet budete výkonem 40-50 kW, což je v pohodě. Na rychlé nabíječce při 25°C baterie budete nabíjet výkonem 65-70 kW. Jakmile nabijete baterii, tak se klidně ohřeje až na 30°C a další nabíjení bude v pohodě.
Dnes jsem jel s e-Nirem Praha - Znojmo přes D1 a dosáhl jsem rekordní spotřeby při jízdě 130 km/h byla
24.3 km/100km na trase Praha (6°C)-D1 odbočka Jihlava (2°C). Baterie měla na začátku 10°C na odbočce 16°C, tedy e-Niro by nabíjelo výkonem 40-43 kWh (v tomto intervalu se to průběžně pohybuje). Pokud by dosáhla teplota 25°C dokáže auto nabíjet výkonem 46-50 kW. Na celé cestě Praha-Znojmo (2°C) byla spotřeba 20.9 kWh/100km.
- Snímek obrazovky 2020-12-22 v 12.35.51.png (43.56 KiB) Zobrazeno 10052 x
Ta tabulka by měla být ještě jinak, ale obě se dají použit. Správně by mělo být:
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW
Teplota baterie 5-14°C: maximální výkon 23 kW
Teplota baterie 15-24°C: maximální výkon 43 kW
Teplota baterie >25°C: maximální výkon 50 kW (50kW nabíječky) nebo 56 kW (> 100kW nabíječky)