KONA - pomocná 12V baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 21:53:47

Jde to az na 2A u Ioniqa a u Kony je to podobne, jen 3f nabijecka ma vetsi ztraty.
Kdyz mi pan predaval wollbox, byl zdesen, ze Ioniq se pri 5,5A neodpoji..., udajne jim stavene AC pod EVmapu pod 5A nabiji zdarma...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » čtv 11. úno 2021 8:07:08

Můžeš mi poslat foto z nabíjení 2A u Kony.

Na mých nabíječkách na EVmapa můžeš nabíjet třeba i těmi 2A ale vždy to bude za peníze, měří mi to tam elektroměr a klidně i 100W.
8-)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » čtv 11. úno 2021 11:07:38

KONA - AC nabíjení (MAX, RED, MIN).
1. MAX (bez omezení) nastaveno na 10,3 A
2. RED omezí na 4,6 A
3. MIN omezí na 2,8 A

Možná by to šlo ještě méně, když by se dalo MAX na 5,5 A a postupně v menu auta přepínalo na RED a MIN.
Přílohy
20200805_080208.jpg
20200805_161027.jpg
20200805_160848.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » čtv 11. úno 2021 12:20:43

Mě nefungovalo na Niru omezení přes Mennekes, ať jsem nastavil cokoli, bylo to vždy 11 kW příkon.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » čtv 11. úno 2021 12:38:18

Lama píše:KONA - AC nabíjení (MAX, RED, MIN).
1. MAX (bez omezení) nastaveno na 10,3 A
2. RED omezí na 4,6 A
3. MIN omezí na 2,8 A

Možná by to šlo ještě méně, když by se dalo MAX na 5,5 A a postupně v menu auta přepínalo na RED a MIN.


To je tedy divné, máme stejná auta a skoro stejně vyrobená a každé to reguluje jinak.
ještě tam asi něco bude co na to má vliv.

Mám stejný měřák při nabíjení z FVE a NT, tak to ještě jedno zkusím na něm.
Ale tam mám omezení na max. i min., takže to nebude úplně stejné ale alespoň uvidím jak reguluje tu Red!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Miro » úte 16. úno 2021 0:14:07

Josef píše:
Apofis74 píše:Takže jsem zaškrtl výlučně v nízkém tarifu a jedu už jen na nízký ve vysokém se nezapne


To by mě zajímalo, podle čeho pozná, že je sepnutý nízký tarif.

Nepozná, musím ho v plánování nabíjení nastavit - od-do.
Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Miro » úte 16. úno 2021 0:21:04

e-LUKY píše:To by mne zajímalo taky.

Myslím ale, že to bude zase špatný překlad.
Když nastavím čas, tak by měl v tom čase i zapnout nabíjení a taky vypnout. Pokud je nastaveno výlučně NT.

Když je nastaveno i mimo NT, tak by to mělo nabíjet vždy i mimo nastavený čas.

Je to jen má domněnka, jinak to nedává smysl, když neví kdy je NT a ani tam nejde nastavit, protože každý ho má jinak!

Možná naše dohadování rozšířím o další úvahu.
Měl jsem dojem, že když jsem nechal nastavení jak mám, i s časem odjezdu. tak se mi nabíjení nespustilo hned ale auto spočítalo (EV mělo asi 60% SOC), že na plné nabití (co mám nastavené 100%) stačí 4 hodiny a spustilo ne o půlnoci ale až ve 2 hodiny. Normálně nabíjecím výkonem 11kW by to stačilo nabít ale já doma jsem omezil nabíječku na 8,6 kW a ono to nestihlo nabít! Protože nevědělo, že se nebude nabíjet plným výkonem.

Jenže nevím jestli to tak auto spočítalo a nebo se mi opožděně zapnulo nabíjení jak jsem psal dříve?


Domníván se,že po připojení konektoru auto komunikací zjistí ,jakým výkonem bude nabíjeno a podle toho dopočítá potřebný čas nabíjení a okamžik,kdy má nabíjení spustit.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » úte 16. úno 2021 7:53:16

Ano, už jsme si to v jiném vlákně před pár dny vysvětlili, jak to s nastavením je. Je jasné, že výrobce to špatně v manuálu popisuje, protože většina řidičů nepochopila, jak to nastavení má udělat. Tedy řidič nenastavuje čas nabíjení ale čas, ve kterém má nízkou sazbu a pak nastavuje preferenci nabíjení. Předchozí BEV (včetně Kia a Hyundai) to měly tak, že se nastavoval čas nabíjení a to je pak matoucí u nových modelů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Miro » úte 16. úno 2021 15:23:42

Přesně tak to tam je. Někdo tady uváděl. že když má nastaveno nabíjení výlučně v době NT a přijede k AC nabíječce, nabíjení se nespustí a čeká na nastavený čas. Tady není nutné přenastavovat čas ani preferenci nabíjení, stačí deaktivovat plánovaný čas odjezdu a auto se začne nabíjet okamžitě po připojení. Aspoň tak to funguje u mé korejské verze, novou CZ verzi neznám.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » úte 16. úno 2021 16:30:54

Já často používám tlačítko v autě "Nabíjet okamžitě", tak se nemusí měnit nastavení v autě nebo aplikaci a nabíjení začne ihned po stisknutí tlačítka.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » úte 16. úno 2021 16:54:19

Josefe, dojde potom k pokračování nabíjení při výpadku proudu, nebo je potřeba zase tlačítko?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » úte 16. úno 2021 17:02:44

To jsem nezkoušel, ale velmi pravděpodobně to začne nabíjet až v čase, kdy je to naprogramované, protože tlačítko, tak jak to měla Kia Soul, nemá aretaci. Pokud elektřina vypadne a zapne se po čase, kde je nastaveno nabíjení, mám vyzkoušené, že se auto už nezačne nabíjet. K výpadku el. energie v noci zatím za 9 let u mě došlo jednou, vše ostatní přes den.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » úte 16. úno 2021 17:35:25

Bohužel ČEZ dělá dost často krátké, asi 1 sekundové, výpadky a to stačí. Když jsem jim jednou naštvaně volal, že to pro některá zařízení může být smrtelné, proč dělají několikrát za sebou tato bliknutí, tak důvodem je, lokalizace poruch... Nicméně mi to stačilo k tomu, aby se testovaný eGolf nenabil...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » úte 16. úno 2021 18:15:52

Proto mám veškerou elektroniku doma na UPS, občas jsem tyhle malé výpadky zažil a několikrát za sebou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Miro » stř 17. úno 2021 22:47:09

Lama píše:KONA - AC nabíjení (MAX, RED, MIN).
1. MAX (bez omezení) nastaveno na 10,3 A
2. RED omezí na 4,6 A
3. MIN omezí na 2,8 A

Možná by to šlo ještě méně, když by se dalo MAX na 5,5 A a postupně v menu auta přepínalo na RED a MIN.


No ja nevím, odborníci chemici uvádějí jako optimální pro procesy v lithiových bateriích nabíjení výkonem 0,1 C - tj pro 64 kWh baterii 6,4 kW tj proudem cca 28A. Jinak se zvyšuje pravděpodobnost degradačních procesů v baterii. Vámi uváděná 3. varianta už je jen desetinou tohoto doporučení. Myslíte,že nepoškozujete baterii? Má s tím někdo nějakou zkušenost, já FVE zatím nemám, ale přemýšlím o ní, jinak nabíjím z vallboxu proudem 20A.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » stř 17. úno 2021 23:30:46

Já nabíjím čvrtý rok proudem 10A a naopak baterie byla ve skvělé kondici.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » stř 17. úno 2021 23:37:31

Ze by to KIA & Hyundai davala do BEV zamerne? 8-)
Naopak, cim pomaleji nabijite, tim lepe. Staci si precist navod k vozu....
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » čtv 18. úno 2021 6:39:43

Někdo kdysi vypustil informaci, že velmi pomalé nabíjení baterii škodí, Poláci (Accelev) dokonce vymýšlí nějaké cyklování baterií, někdo navrhuje pravidelně nabíjet na 100% a podobné nesmysly. V zásadě se doporučuje nabíjení 20-80% (ideálně 30-70%) a nabíjet pomalu. Je jasné, že občas je potřeba nabíjet na DC, tam tedy dodržovat ideálně 70% (doporučují výrobci BEV včetně Tesly). Rychlé a pravidelné DC nabíjení je pro baterii smrt, zvláště v chladu či v horku. Mimochodem ten často zmiňovaný norský taxikář, co najel s Teslou 400 tis. km a měl 93% kapacity, nikdy nebyl na Superchargeru. Je celkem vidět dobře na vývoji nabíjení nových BEV aut, jak šíleně omezují rychlonabíjení, to jsme předtím vůbec neviděli, staré modely Kia nebo Hyundai nabíjely vesele 45 kWh v zimě a v létě bez problémů, dnes ani náhodou, baterie která má kolem nuly se nabíjí i na DC velmi pomalu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » čtv 18. úno 2021 8:55:08

Tak já jsem teď na zkoušku v autě zrušil časové nastavení.
Nabíječka se mi zapne vždy, když je NT, takže nemůže nabíjet v VT, což u mne je dost podstatné. I když mám silovou elektřinu z burzy stejnou jak ve VT a NT, tak rozdíl v dopravě mi dělá víc jak 1,50 Kč.
Celkově se všemi poplatky mi dělá ceny elektřiny v NT okolo 2 Kč.

No ale hlavně jsme chtěl napsat, že dřív když jsme nastavil nabíjení a odjezd v autě, tak auto si samo zapnulo nabíjení po propočítání i o 2 hodiny později, jenže já nenabíjím 11 kW ale jen 8,6kW a tak se mi často stalo, že jsem auto neměl do plna nabité.
Teď jak jsem to zrušil, tak autě se začne nabíjet hned jak sepne nabíječka v NT a nabije do plna i před půlnocí, kdy končí NT.
Ještě na vysvětlení, jak přijedu domů, tak strčím konektor z nabíječky do aut a dál se nestarám.
Buď mi to během dne nabíjí podle výroby z FVE a nebo pak v NT.

Takže jsem časové nabíjení v autě zrušil úplně a šmytec.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 30. črc 2020 9:38:36

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Miro » čtv 18. úno 2021 15:40:12

e-LUKY píše:Tak já jsem teď na zkoušku v autě zrušil časové nastavení.
Nabíječka se mi zapne vždy, když je NT, takže nemůže nabíjet v VT, což u mne je dost podstatné. I když mám silovou elektřinu z burzy stejnou jak ve VT a NT, tak rozdíl v dopravě mi dělá víc jak 1,50 Kč.
Celkově se všemi poplatky mi dělá ceny elektřiny v NT okolo 2 Kč.

No ale hlavně jsme chtěl napsat, že dřív když jsme nastavil nabíjení a odjezd v autě, tak auto si samo zapnulo nabíjení po propočítání i o 2 hodiny později, jenže já nenabíjím 11 kW ale jen 8,6kW a tak se mi často stalo, že jsem auto neměl do plna nabité.
Teď jak jsem to zrušil, tak autě se začne nabíjet hned jak sepne nabíječka v NT a nabije do plna i před půlnocí, kdy končí NT.
Ještě na vysvětlení, jak přijedu domů, tak strčím konektor z nabíječky do aut a dál se nestarám.
Buď mi to během dne nabíjí podle výroby z FVE a nebo pak v NT.

Takže jsem časové nabíjení v autě zrušil úplně a šmytec.

Ano, tak to lze udělat ale podmínka je přivést k vallboxu od hodin impulz sepnutí NT, máš to tak,že? Já to nemám, tak jsem chtěl napájení vallboxu řešit spínacími hodinami (+ relé), na kterých by byl nastaven čas sepnutí. Jenže ten je potom konstantní a nereaguje na změnu spínání způsobenou distributorem- máme jiný čas NT o víkendu a v prac.dny. Takže je to stejné,jako když to nastavím v autě. Jiné řešení asi není,že?