Test 20 BEV v zimě
Moderátor: Josef
Re: Test 20 BEV v zimě
Tomu rozumím, myslel jsem na nabíjení.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
O.K.
Tam je jasně vidět HEATER = 0°C, takže to baterii v okamžiku fotky neohřívalo.
Nejlepší je pustit CarScanner a uložit data a pak si doma v klidu vytáhnete potřebné grafy kde je vše přesně vidět.
Pokud to bude baterku ohřívat a auto bude při nabíjení "nastartované", pak je Péče o baterii vidět.
Beterku to při nabíjení (při splnění podmínek) ohřívá od samotného začátku nabíjení (viz grafy "jarsou").
Tam je jasně vidět HEATER = 0°C, takže to baterii v okamžiku fotky neohřívalo.
Nejlepší je pustit CarScanner a uložit data a pak si doma v klidu vytáhnete potřebné grafy kde je vše přesně vidět.
Pokud to bude baterku ohřívat a auto bude při nabíjení "nastartované", pak je Péče o baterii vidět.
Beterku to při nabíjení (při splnění podmínek) ohřívá od samotného začátku nabíjení (viz grafy "jarsou").
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
Já tu baterii nabíjel asi od SOC 39%, nabíjelo to dobře al foto jsem udělal až později.
Nabíjel jsem u Lidlu a byl jsme s obchodě, fotky jsou až jsme se vrátil.
Já když nabíjím a zapnu auto a chci si dát ten přehled kde je i peče o baterii.
Tak mi to nezobrazí a napíše, že to bude přístupné až se pojeden nebo po odpojení nabíjení, teď přesně nevím.
Nabíjel jsem u Lidlu a byl jsme s obchodě, fotky jsou až jsme se vrátil.
Já když nabíjím a zapnu auto a chci si dát ten přehled kde je i peče o baterii.
Tak mi to nezobrazí a napíše, že to bude přístupné až se pojeden nebo po odpojení nabíjení, teď přesně nevím.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Po dobu nabíjení to není přístupné, ale po ukončení ano. Uvidíte to i zpětně, ale musíte mít nastartováno, jinak se to nezapočítává a neuvidíte nic.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
Jo rozumím, ale to bych to musel auto mít asi zapnuté po celou dobu nabíjení?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Vzpomínám na IONIQ, kterého jsem vůbec nevypínal, když jsem přijel k nabíječce. Pouze jsem tlačítkem otevřel dvířka pro nabíjení, a připojil k nabíječce a usedl do auta a vše stále fungovalo. Až před odjezdem jsem musel znovu "nastartovat", přestože auto běželo.
Bohužel KONU musím po příjezdu vypnout, až poté jdou otevřít dvířka (nebo máte někdo nějaký fígl). Až když se auto nabíjí, mohu jej znovu nastartovat.
Bohužel KONU musím po příjezdu vypnout, až poté jdou otevřít dvířka (nebo máte někdo nějaký fígl). Až když se auto nabíjí, mohu jej znovu nastartovat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
Tak takový obyčejný fígl je a ve dveřích řidiče je ovladač otevření / zavření dveří.
Já ti to i vyzkoušel a funguje to, přijedeš k nabíječce, zaparkuješ zmáčkneš tlačítko otevřít dveře a jdou otevřít i dvířka od nabíjení.
Já měl podobný problém, když vezu plast a papír k barevným kontejnerům, tak to dám do kufru ale většinou na zadní sedadlo, zastavím, nevypnu auto, vystoupím a neotevřu zadní dveře, tak musím ovladačem odemknout všechna dveře a pak je otevřu a odpadky dám do kontejnerů, sednu a odjedu
Stejně tak jsem to teď vyzkoušel jak jsem byl u nabíječky na AC.
Funguje to.
Já ti to i vyzkoušel a funguje to, přijedeš k nabíječce, zaparkuješ zmáčkneš tlačítko otevřít dveře a jdou otevřít i dvířka od nabíjení.
Já měl podobný problém, když vezu plast a papír k barevným kontejnerům, tak to dám do kufru ale většinou na zadní sedadlo, zastavím, nevypnu auto, vystoupím a neotevřu zadní dveře, tak musím ovladačem odemknout všechna dveře a pak je otevřu a odpadky dám do kontejnerů, sednu a odjedu
Stejně tak jsem to teď vyzkoušel jak jsem byl u nabíječky na AC.
Funguje to.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
e-LUKY: "Tak takový obyčejný fígl je a ve dveřích řidiče je ovladač otevření / zavření dveří."
SUPER ZPRÁVA - hned jak někam pojedu, tak to vyzkouším
SUPER ZPRÁVA - hned jak někam pojedu, tak to vyzkouším
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Test 20 BEV v zimě
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Test 20 BEV v zimě
Citigo e IV píše:
Turbo - jste si jist , že by jste ujel se studenou baterkou kolem nuly opravdu 195-200 Km při spotřebě kolem 20?
Včera jsem se konečně dostal k tomu abych to mohl nějak relevantně změřit.
Ráno baterie 100%, jízdy za celý den 3x 10km a 2x 80km (velmi svižně, spěchal jsem), 2x za den krátký předehřev, teplota od -4,5°C do -1°C, režim Comfort.
19,2*1,89=36,288kWh 95% kapacity
36,288/0,95=38,2kWh 100% kapacity dle BC (netto kapacita 37,9kWh)
Dnes ráno odečet z wallboxu dodáno 41,21kWh, nabíjení venku, teplota lehce pod nulou (teplota na LCD je deska uvnitř wallboxu), ztráty AC nabíjením pod nulou nějakých 13%
Odpověď tedy zní ANO. Resp. hodnoty na BC sedí úplně přesně s udávanou kapacitou baterie i v mínusových teplotách. Je ale otázka, jestli si ztrátu kapacity teplotou i3 dopočítává, nebo není tak výrazná, nebo se o baterii lépe stará tepelný management a nebo je u Citigo BC opravdu takový optimista a nebo ty pytlykovky za moc nestojí.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Test 20 BEV v zimě
Dobrý , a co teplota baterky jaká byla při odjezdu a návratu. I když teplota těsně pod nulou už není žádný extrém na zimní testování a teplota baterky mohla být i kolem 10 st. A kolik kWh tam nateklo při předehřevu, nebo to byl předehřev jen z baterky?
U Citiga se tohle v zimě nedá zkusit od 25% už to brutálně omezuje výkon a při nějakých 15% to uplně přestane topit, takže přijet do cíle s 5% na baterce v teplotě pod nulou, to už chce ortlou náturu. Až bude nad nulou tak to můžu zkusit, zrovna si dělám z jednoho modulu z I3 "bateriovou centrálu" s 2kW sinusovým měničem, takže můžu pak otestovat dojezd do zastavení s tím že si pak můžu na cestě dobít. Mělo by to nějakých 15-20 Km přidat.
U Citiga se tohle v zimě nedá zkusit od 25% už to brutálně omezuje výkon a při nějakých 15% to uplně přestane topit, takže přijet do cíle s 5% na baterce v teplotě pod nulou, to už chce ortlou náturu. Až bude nad nulou tak to můžu zkusit, zrovna si dělám z jednoho modulu z I3 "bateriovou centrálu" s 2kW sinusovým měničem, takže můžu pak otestovat dojezd do zastavení s tím že si pak můžu na cestě dobít. Mělo by to nějakých 15-20 Km přidat.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Test 20 BEV v zimě
Teplota baterky neměřena, není to diplomová práce ale jen kontrolní test, účelem bylo zjistit jak moc pravdomluvný je BC u i3. Ráno byla teplota nižší než kolik měl ten kluk na YT, takže podmínky určitě srovnatelné. Předehřev je v tomto případě zanedbatelný, používám to opravdu jen krátce před odjezdem když si beru oblečení a klíče (u i3 lze aktivovat klíčkem).