Zkušenosti Kia Soul model 2015

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 03. dub 2018 18:37:52

Já jezdím 50-70km denně, nabíjím obden na 80% (v zimě každý den) jen občas, když potřebuji nabiju na 100% a hned vyrazím. Baterii lze nabíjet klidně denně na 80%, to nevadí. V Soulu lze naprogramovat hodinu začátku nabíjení a 80 nebo 100 %. Občas se stavím po cestě na 50 kW nabíječce a dobiju za 20 minut na 83%.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 05. dub 2018 16:08:59

Takový typický dojezd cca 150 kilometrů po Praze a okolí v dnešních průměrných 15°C.
Přílohy
IMG_20180405_150558.png
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pon 09. dub 2018 23:34:48

Přišlo období tepla a spotřeba prudce letí dolů. Zatímco v chladných dnech pod nulou byla spotřeba na mé standardní trase 16.9 kWh/100km, je dnes na stejné trase 12.5 kWh/100km. To, že se dá jezdit po Praze a okolí pod 10 kWh/100km je pravda.

Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 25. dub 2018 17:29:24

Janda píše:Dobrý den, mám Soula EV 3 roky a nadšení trvá, i když už pošilhávám a šetřím na Kia Niro EV, u dovozce bude na konci roku 2018. Mám ale dotaz, jak se osvědčuje kamerový asistent, kterým jste kiu vylepšil ? Např. při dojezdu na křižovatce ke vpředu stojícímu vozidlu, nebo zda chodci na přechodu při dávání přednosti aktivují apod.


Tak jsem nechal namontovat asistenta Mobileye (u firmy, která prodává Sherlog) a po pár dnech ježdění mám pozitivní zkušenosti. Systém reaguje při popojíždění jako "virtuální nárazník", který hlásí větší přiblížení k autu, než je nastaveno (nastavení 1-2m) a při dobržďování hlásí alarm pod čas, kterou auto urazí za 0,6 sekundy (lze nastavit i větší či menší hodnotu) - tedy nenastavuje se vzdálenost, protože ta není při různých rychlostech směrodatná, ale čas, za který projedete vzdálenost k autu před vámi. Na chodce či cyklisty reaguje rovněž až v nebezpečné vzdálenosti, jinak je hlásí desítky metrů předem rozsvícením červeného symbolu chodec. Čtení značek omezená rychlost nefunguje na 100%, tedy nebere značky umístěné více mimo vozovku, nebo přesvícené Sluncem, či jinak nečitelné. Pokud člověk překročí rychlost uvedenou na značce, ozve se alarm a budík ukazuje o kolik je překročena rychlost, než nastavená - lze nastavit po 5 km/hod od 5 do 30 km/h. Automatické přepínaní dálkových světel funguje jen u vybraných modelů aut. Reaguje i na přejetí plné čáry (do rychlosti 55km/h nereaguje, tedy ve městě). Foto montáže přikládám.

Návod Mobileye

Snímek obrazovky 2018-04-25 v 17.15.55.png
Přílohy
IMG_20180425_092419.png
IMG_20180425_120103.png
IMG_20180425_120019.png
Obrázek
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » čtv 26. dub 2018 11:18:05

Zdravim vsechny KIA-Soulaky...Male upozorneni:Cca pred pul rokem jsem mel zavadu pri nabijeni Mennekesem.V servisu opravili,i kdyz jsem mel "nastudovano"ze zahranicnich for,ze k tomu dochazi v docela velkem meritku a skoro vsude,a oprava je provadena vymenou jednotky "OBC".Zavada se projevovala tak,ze neslo nabijet Mennekesem,ale origo nabijeckou dodanou k autu jo.Chademo fungovalo bez problemu,protoze nabijeni ridi externi rychlonabijecka,ktera komunikuje s baterii v aute naprimo.Ted se mi to stalo znovu,ale uz nejde nabijet nejem Mennekesem,ale ani pomalym origo kabelem,jen Chademem.Po nacteni v servisu byla nalezena chyba "P1CF5".V kampani kterou servis obdrzel nedavno je o teto mozne zavade zminovano,a ma se toto odstranit vymenou jedotky OBC.Je to docela draha sranda,takze to musi schvalit nekde vyse,ale necekam ani nic jineho,nez ze vozidlo ktere mam v zaruce bude opraveno.Budu pak informovat co bylo dal.Zatim jezdim s nabijenim pouze z rychlonabky...Ma nekdo z Vas jeste nejakou zkusenost s timto?Mejte se fajn.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 26. dub 2018 12:17:31

Díky za info, píše se o tom i v zahraničí jak uvádíte například ZDE. Je tedy otázka čím je to způsobeno, zda špatným firmwarem OBC (nutný upgrade) nebo špatnou nabíjecí stanicí, která pustí do OBC více než 27A. Například nabíječky ČEZ V OC Smíchov nabíjí Soul výkonem pouze 6 kW.
Nemůže to být ve vašem případě tedy nějakou konkrétní nabíjecí stanicí?
Obrázek
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » čtv 26. dub 2018 17:34:49

To nevim,nemam moznost k mereni a ani to neumim... ;) Pokud se jedna o nabijeni,nabijim pouze doma a v praci prez kabel ktery jsem si zakoupil hned po nakupu auta.Je to kabel na 400 V a na druhe strane u koncovky je tlacitko pro regulaci Amper pri odberu - omezovani at nevyhodim jistic.Doma mam 3x25 a dovoluji proto "cucat" tech 24 A a v praci je jistic 20 A,tak tam poustim tech 20. Z origo Mennekesu na nabijeckach prakticky nenabijim.Myslim ze to neni nic brutalniho a mela by to nabijecka v aute zvladat.Maximalni zatez je preci 32 A,nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 26. dub 2018 17:47:57

Pokud nenabíjíte originálním kabelem a máte již druhou stejnou závadu, tak bych takový kabel přestal okamžitě používat. Na zmiňovaném foru píší, že výrobce asi zjistil, že i 30A je moc, takže omezil nabíjení na 27,5A přehráním firmware. Tedy 32A asi v pořádku není.
Obrázek
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » čtv 26. dub 2018 19:24:42

Ok,jenze kolik A pak nabiji original kabel Mennekes?Na rychlonabijeckach je preci na 32A.Co muze byt spatne na mem kabelu?Myslim ze i na forech v zahranici psali ze o teto závade KIA vi,ale nikdo nevi co ji zpusobuje.Po vymene jednotky je u vsech vse OK a zavada odstranena...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 26. dub 2018 21:21:16

Na rychlonabíječce ČEZ nabíjí Mennekes proudem přibližně 27A. Odstranění závady výměnou jednotky jak vidět u vás nepomohlo a máte závadu opět. Může to být náhoda, ale pokud by se mi tohle stalo dvakrát se stejným kabelem, rozhodně bych věřil, že závada může být v kabelu, který nějakou chybou na chvíli pustí větší proud do OBC jednotky, což jistič chvilkově unese, ale jednotka nemusí. Navíc kabel, který zmiňujete má automaticky po zapnutí nastaveno 32A, stačí jen vypnout elektřinu, nebo nějaké zakolísaní a začne pouštět do OBC maximální možný proud. OBC by si měla hlídat maximální proud, ale je možné, že to nedělá správně. Standardní kabel nabíjí výkonem 2kW, tedy proudem 8,5A.
Obrázek
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » pát 27. dub 2018 2:45:23

Ok,tak jeste jinak,mam doma jistic pouze 3x25 a v praci 3x20,vzdycky po zasunuti kabelu do zasuvky nastavuju doma 24 a mene a v praci 20 A.Kolik tedy jednofazove do auta jde proudu nevim.Jsem na tohle antitalent a elektrice vubec nerozumim...,ale myslim ze o čtvrtinu vykonu mene nez na orig.mennekesu u nabijecek cezu a pod.,kde to dava 32 A jisteni.Ale taky doufam ze to neni mym kabelem,protoze pak nevim co s tim,pomaly kabel je tak na nocni nabijeni,prez den a v praci pozrebuji nabijet rychleji.Ani ne tak prez leto jako v zime....
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » pát 27. dub 2018 3:07:16

Jo a ještě jedna "technická": u minulé opravy při nedobíjení nedošlo k výměně jednotky OBC, ale pouze k opravě. Nevím jak a co opravovali v servisu, ale možná jen přehráním firmware... K té výměně dojde až teď.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 27. dub 2018 14:50:27

Pár lidem se ta závada objevila, ale že by to bylo masové si nemyslím. Nikde jsem se nedočetl, co tam vlastně odešlo a čím to bylo způsobené.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 04. kvě 2018 21:31:16

Stále mě nepřestává udivovat stoupající dojezd Soulu v těchto teplých dnech. Se zimním dojezdem se to nedá vůbec srovnat. Projel jsem celou Prahou a po dálnici D1 dojel k Vystrkovu, na tachometru zbývalo ještě 60km dojezdu, který zpravidla bývá podhodnocen. Pravda, jel jsem po dálnici 110 km/h a uzavírky snižovaly průměrnou rychlost, ale žádné popojíždění v nich se nekonalo. Takto kdyby to bylo po celý rok, tak naprostá spokojenost. Průměrná spotřeba byla 14,3 kWh/100km.
Přílohy
Soul_tacho.jpg
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 13. kvě 2018 11:21:06

Rozhodnul jsem se udělat v těchto teplých dnech (20-26°C) test dojezdu ve městě a po okreskách, zda Soul je skutečně schopen dosáhnout na dojezd přes 200 kilometrů. Vozidlo mělo nastavenou rekuperaci B a klimatizaci na 21,5°C. Zvolil jsem trasu mě důvěrně známou Praha-Smíchov do Poděbrad a zpět. Záměrně jsem zvolil pomalejší cestu přes místní silnice se standardním provozem a výletní rychlostí max. 75 km/hod. Tato rychlost se ne všude dala použít (hustý provoz), na některých úsecích by se dala překročit s následným bržděním na častých omezeních, někde chvilka čekání na závorách apod. Kombinace pomalé jízdy po městě, po okreskách a zpět po pražském okruhu měla za cíl využít všechny druhy silnic mimo rychlostních.

Jak je vidět z obrázků, konečná spotřeba se vyšplhala na 10.7 kWh/100km a Soul by zvládnul v tomto režimu teoreticky ujet až 250 kilometrů (z časového důvodu jsem nevyčerpal baterii do 0%). Baterie po dojezdu ukazovala 47%, při odjezdu ze Smíchova měla 99%. Cena za vykonanou cestu, při mé ceně energie 2,50 Kč/kWh, stála 39,- Kč, tedy 29 haléřů na kilometr.

Soul_trasa.jpg


Soul-2.jpg


Soul-1.jpg


Soul-3.jpg
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 08. čer 2018 14:16:42

Celá řada lidí má problém s nabíjením nového modleu Nissan Leaf, kdy i při běžných teplotách dochází k většímu ohřevu baterií a následně prudkému snižování nabíjecího příkonu na poloviční až třetinové hodnoty. Tento problém Leafu je dán tím, že konstruktéři neudělali aktivní chlazení baterií. Rozhodnul jsem se vyzkoušet na trase Praha-Vystrkov, jak bude nabíjet Soul. Nabil jsem tedy ve Vestci u Prahy baterii z 22% na 90% 50kW nabíječkou a vyrazil do Vystrkova. Na trase byla venkovní teplota 25-28°C. Po příjezdu na Vystrkov a nabití opět na 50 kW nabíječce z 24% na 84% měly některé články 46°C, přesto průměrný příkon nabíjení byl 43,7 kW a nabito za 20 minut. Tedy shrnuto, tepelný management a chlazení baterií v Kia Soul pracuje na jedničku.
Obrázek
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » pát 08. čer 2018 23:56:28

Mohli bychom se někdy někde sejít? Měl bych prosbu: načtení mého auta Vašim "udělátkem".... Chtěl bych vědět hodnotu kapacity baterie, atd. Předem díky za info.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » sob 09. čer 2018 8:53:08

Poslal jsem vám zprávu.
Obrázek
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » sob 30. čer 2018 19:00:16

Tak mám po včerejším servise po dalších 15.000 ekm. Po výměně OBD (nefunkční nabíjení) mi při servisní prohlídce udělali upgrade OBD a mám novinku: zlepšil jse mi docela rapidně dojezd (doteď to bylo tak cca 150 - 160 km dle stylu atd.) Teď mám tak cca 180 ekm (jezdím normálně - žádné šetření hypermailing a pod.). A to používám vše: klima rádio atd. Takže super!!! Mm najeto cca 90.000 km a zatím spokojenost. Servis stál 2100 kč z toho prohlídka stála 1000 kč a druhá tisícovka byla za kabinový pilový filtr.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » sob 30. čer 2018 19:25:41

Máte na mysli určitě OBC. OBC má vliv na nabíjení a tím samozřejmě i dojezd. Já mám po Praze s klimou a okolí dojezd kolem 200 km, v zimě 130 km. Tak držím palce, aby to bylo už v pořádku a doufejme, že to bylo jen OBC jednotkou.
Obrázek