Test 20 BEV v zimě

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 04. úno 2021 21:22:46

Muzete sem dat nekdo fotku stitku z Kony at vime jak to s tou hmotnosti na napravy je?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 7:20:06

Nylan to udělal jednoduše, změřil to na vahách pro kamiony, takže ne teoretické hodnoty výrobce, ale měření v praxi, je to přesně 54:46. Niro a Soul to mají 55:45.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » pát 05. úno 2021 17:32:11

Než jsi sem dal ty poměry, tak jsem to chtěl přesně takto na váze změřit.
Díky, už nemusím, leda bych tam náhodou byl.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » pát 05. úno 2021 21:54:39

On to važí bez nákladu. Při plně naloženém autě je taky většina váhy na předku?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 22:15:30

:D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 10:17:53

Tak já většinou jezdím sám a nebo ve dvou a v kufru nebo i na zadních sedlech mám nářadí a materiál.
Ale ono je celkem jedno jestli je to 55/45 , 50/50 nebo 45/55. To zas takový zásadní rozdíl asi není?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » sob 06. úno 2021 11:37:39

Jak vidíš, je to 140 kg rozdíl ve prospěch přední nápravy, když si sednou dopředu dva lidi, bude to ještě víc. Samozřejmě je kombinace, že vzadu povezeš dva 130kg chlapy a v kufru 100 kg cementu a bude to zase jinak :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 11:53:34

Jistě 140 kg vypadá hrozně ale stále je to max 10% z celkové váhy auta.
Takže i když je váha na nápravu vyšší, tak taky táhne do kopce větší váhu.
V tomto kontextu zásadní rozdíl ani výhodu nevidím!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » sob 06. úno 2021 12:21:49

Auto s řidičem váží 1840 kg, na přední nápravě je 1000 kg na zadní 840kg, tedy je to přesně 160 kg rozdíl a to se mi nezdá málo, ve dvou lidech to bude ještě více. Když to bude obráceně na na zasněženém kopci to začne hrabat. Dej si dozadu 300 kg náklad a rozdíl hned uvidíš.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 15:58:19

Asi se špatně vyjadřuji.
Já chtěl říct, že je skoro jedno jestli je poměr a nebo váha na nápravách dle výše uvedeného tak málo rozdílná, stejně by to vyjetí nezlepšilo.

Zásadní bylo zapnuté ASR, a to bylo špatně!

Větší rozdíl na nápravách něž uvedeno to jen zhorší, viz jak uváděl Lama toho Ionika.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » sob 06. úno 2021 16:58:41

Ionig to má 50:50.
Přílohy
EV setup.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » sob 06. úno 2021 19:30:05

IONIQ_28 má 49:51, ale pocitově to vypadá na 40:60. Z praxe musím říct, že rozdíl 49:51 proti 54:46 u Kony je dost poznat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » ned 07. úno 2021 10:33:37

Jo, napsal jsem to u toho Ionika špatně.
Ale jak píše pocitově a asi i skutečně je v tom rozdíl.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Turbo » ned 07. úno 2021 14:37:19

IONIQ je v zimě bohužel nepoužitelné auto. S i3 vyjedu všechno co potřebuju. Za celou zimu jsem ještě spalovací 4x4 nepoužil, jen si to půjčoval kolega z práce. Ono je taky třeba chápat, že v náklonu a při zrychlovaní se poměr zatížení náprav mění.
Pokud je to čistě BEV platforma a pohon RWD, tak i v zimě je 4x4 skoro zbytečné, to auto vyjede opravdu hodně.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Turbo » ned 07. úno 2021 15:16:59

Ještě tady k tomu věčnému poměřování pindíků (spotřeby) :)
Já už to sice dávno přestal hrotit, ale včera večer na mě vyběhlo na YT test spotřeby UP/Citigo, tak mě to upřímně zajímalo jak se s tím dá v zimě jezdit max za 15kWh, jak to všude čtu.



On sice týpek na konci měl na palubáku 15,5kWh, ale když se to přepočítá na kapacitu, tak je to 19kWh a to je víc jak 20% rozdíl :)

Tak jsem ze zvědavosti dnes vyfotil palubák po cestě do Jakuszyc, teplota byla mezi -4,5°C až -12°C a ty údaje z palubáku mi sedí teda úplně přesně s netto kapacitou.

Pak tedy tyto srovnávací testy, kde to někomu ukazuje spotřebu podle větru asi nedávají moc smysl.
Přílohy
20210207_122128.jpg
20210207_113657.jpg
20210207_100951.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 16:07:32

Už jsme to tady psali, Škodovka to počítá tak, že spotřeba je stejná a snižuje kapacitu baterie (ukazuje menší dojezd) , pak samozřejmě vychází spotřeba nesmyslně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Turbo » ned 07. úno 2021 17:10:02

Pokud bych ale stejnou logiku použil i na i3, ale obráceně, tak mi to taky nesedí. Auto stálo před startem venku (baterie studená), pak přes 2hod v Jakuškách v -12°C, takže pokud by i3 měla umět přepočet úbytku kapacity s teplotou na nominální, aby to sedělo na palubáku, musel bych jet reálně do 15kWh a to fakt nehrozí, protože jsem jednak jel docela svižně a hlavně v autě topil.
luruz
Příspěvky: 7
Registrován: pon 16. dub 2018 9:34:30

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod luruz » ned 07. úno 2021 18:33:17

Upřímně ty spotřeby citigo taky nechápu. V počasí kolem 5 stupňů s ním jezdím za 17, ovšem topení na 20 a 40 km vzdalenost. Se vzdáleností spotreba klesá, jezdit 15km mám tam 22. Když jsem potřeboval jet ve 3 ráno a trefil plískanici, ještě neprohrnute ani silnice 1 třídy, takže hromady břečky na silnici plus to pořád padalo, dojel sem s pěknou spotřebou 25. Minulý víkend trasa 120km z toho polovina dálnice, s hodinovou pauzou po 80km, v autě rodinu takže topení 22, jinak vzadu zmrznete , a spotřeba 22. 16 kW bere jenom motor, a to jezdím plynule, nepředjíždím, a dodržuju povolenou rychlost. Průměrnou rychlost mívám 65-70 km/h.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod martin7470 » ned 07. úno 2021 18:46:27

@ Turbo.
V tom testu spotřeby E-UP ujel 166 km (a dojezd byl ještě 9 km). Celkem byla cesta rozdělena na 3 úseky (mezitím byly dlouhé přestávky). Celková průměrná spotřeba byla 15.73 kWh/100 km, tomu odpovídá teoretická využitelná kapacita 27.5 kWh (tedy 85.1% kapacity dávané - 32.3 kWh). To je v tomto počasí pro (e-UP, Citigo) odpovídající hodnota (i v létě jsem zaznamenal max. využitelnou kapacitu 30.1 kWh).
Proč je využitelná kapacita tak nízká je těžké odhadnout (auto může spotřebu špatně měřit, případně není ukazatel baterie přesný - auto si nechává rezervu). V reálu schází v létě cca 10 %, v zimě kapacita ještě dále klesá (Při 0 C, by měla kapacita baterie klesnout oproti 25 C o 10 %).

Pokud při Vaši jízdě kapacita odpovídala udávaným hodnotám, mohlo to být způsobeno nevhodným způsobem měření. Při určování (odhadování) kapacity je třeba auto vybít na nízká procenta SOC (ideálně na 0 %). Vaše jízda patrně začínala při SOC 100 % a končila při 67 %. Citigo ujede na prvních 50 % baterie mnohem více km než na dalších 50 % (při nízkých SOC dojezd "padá" rychleji). Podobného jevu jsem si všimnul i u i3 (22kWh), i když to možná nebylo tak výrazné.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 18:54:17

Turbo píše:On sice týpek na konci měl na palubáku 15,5kWh, ale když se to přepočítá na kapacitu, tak je to 19kWh a to je víc jak 20% rozdíl :)

Pak tedy tyto srovnávací testy, kde to někomu ukazuje spotřebu podle větru asi nedávají moc smysl.


Přesně tak, Citigo-e ukazuje nesmysl spotřebu 15,5 přitom ujelo 161 km a má skoro prázdnou 32 kWh baterii :lol: Ve specifikaci výrobce je baterie 36.8 kWh a využitelná 32.3 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50