KONA - pomocná 12V baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » sob 06. úno 2021 16:10:10

Apofis74 píše:Takže jsem zaškrtl výlučně v nízkém tarifu a jedu už jen na nízký ve vysokém se nezapne


To by mě zajímalo, podle čeho pozná, že je sepnutý nízký tarif.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » sob 06. úno 2021 16:43:16

To by mne zajímalo taky.

Myslím ale, že to bude zase špatný překlad.
Když nastavím čas, tak by měl v tom čase i zapnout nabíjení a taky vypnout. Pokud je nastaveno výlučně NT.

Když je nastaveno i mimo NT, tak by to mělo nabíjet vždy i mimo nastavený čas.

Je to jen má domněnka, jinak to nedává smysl, když neví kdy je NT a ani tam nejde nastavit, protože každý ho má jinak!

Možná naše dohadování rozšířím o další úvahu.
Měl jsem dojem, že když jsem nechal nastavení jak mám, i s časem odjezdu. tak se mi nabíjení nespustilo hned ale auto spočítalo (EV mělo asi 60% SOC), že na plné nabití (co mám nastavené 100%) stačí 4 hodiny a spustilo ne o půlnoci ale až ve 2 hodiny. Normálně nabíjecím výkonem 11kW by to stačilo nabít ale já doma jsem omezil nabíječku na 8,6 kW a ono to nestihlo nabít! Protože nevědělo, že se nebude nabíjet plným výkonem.

Jenže nevím jestli to tak auto spočítalo a nebo se mi opožděně zapnulo nabíjení jak jsem psal dříve?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » sob 06. úno 2021 16:53:29

Jak to mám nastavené já, tedy Prioritně nabíjet, tak po nastavené době odjezdu to nenabíjí ať se děje co se děje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod jarsou » sob 06. úno 2021 17:11:06

To e-LUKY
Měl jsem dojem, že když jsem nechal nastavení jak mám, i s časem odjezdu. tak se mi nabíjení nespustilo hned ale auto spočítalo (EV mělo asi 60% SOC), že na plné nabití (co mám nastavené 100%) stačí 4 hodiny a spustilo ne o půlnoci ale až ve 2 hodiny.

Podle mé zkušenosti je tato úvaha správná....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Apofis74 » sob 06. úno 2021 18:36:55

Josef píše:
Apofis74 píše:Takže jsem zaškrtl výlučně v nízkém tarifu a jedu už jen na nízký ve vysokém se nezapne


To by mě zajímalo, podle čeho pozná, že je sepnutý nízký tarif.


Jak píše LUKY určitě to nepozná ale řídí se nastaveným časem když je nastaveno "pouze tarif mimo špičku"
Vždyť když se podíváte tak to nastaveni času není nastavení času kdy se má nabíjet ale nastavení času mimo špičku.
Tzn že pak to další nastavení je, zdali nabíjet v čase mimo špičku, ale když to nenabije na požadovanou hodnotu, tak se to může zapnout i mimo ten nastavený čas. V tomto nastavení by mělo být auto vždy nabito na požadovanou hodnotu.
V druhém případě se to nabíjí pouze v ten čas nastavený, a auto nemusí být nabito na požadovanou hodnotu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » sob 06. úno 2021 18:40:37

Jasně tak nějak to bude. Mě stačí dobíjet max 6 hodin že zásuvky 230V/16A na denní nájezd, nepotřebuju ani Wallbox.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » ned 07. úno 2021 10:28:47

Tak poznatek z noci. Nastavení stále jak výše.
Nabíječka sepnula v NT o něco dřív než 19 hodin a nabíjení se spustilo, asi po 10 sekundách bylo v autě 19:00 a nabíjení se vypnulo.
To je správně.

Pak jsem čekal na půlnoc a asi 17 minut po půlnoci jsem viděl, že auto nezapnulo nabíjení.
Ale v těch 19 jsem se díval na nastavení a podle propočtů auta ukazovalo, že do 100% to nabije, při max proudu za 4 hodiny, když jsem dal redukovaný tak 4:40. Jelikož zatím nevím kolik je ten ragulovaný, tak jsem to vrátil na max.
Takže auto skutčně spustí nabíjení podle vypočítaného času a nastaveného proudu! Musím ale zjistit kolik to je ten redukovatelný?
Protože jsem si nebyl jistý, tak jsem auto zapnul tak, že jsem si načetl v mobilu BlueLink a i když jsem nic jiného neuděla, tak se nabíjení spustilo okamžitě.
Do toho času byl ale započítan čas odjezdu, který jsem dal na 6:10, protože se mi nabíječka ale v 6:00 vypne, tak by to nenabilo na 100% ale o tech 10 minut by to bylo míň.

Zkusím zjistit kolik proudu a jaký výkon je při nastavení redukovaný a minimální.

Nějaké foto.
naprogramované nabíjení (5).jpg

naprogramované nabíjení (3).jpg

naprogramované nabíjení (2).jpg

naprogramované nabíjení (1).jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 10:08:24

e-LUKY: "Protože jsem si nebyl jistý, tak jsem auto zapnul tak, že jsem si načetl v mobilu BlueLink a i když jsem nic jiného neuděla, tak se nabíjení spustilo okamžitě."

Aby auto provedlo nějakou činnost, musí být "vzhůru". Stačí mít v mobilu spuštěnou aplikaci. Tím, že jste "načetl v mobilu BlueLink a i když jste nic jiného neudělal", tak to stačílo, aby se auto probudilo a provedlo požadované.

Níže na prvním obrázku je vidět pokles napětí, když jsem v 19:34 pouze klikl v mobilu na ikonu BlueLinku!!! Potom v 19:36 následuje další pokles, když jsem se dotázal na "stav" a zadal požadované heslo. (Pokud má někdo neustále aktivní aplikaci BlueLink, tak se auto "neuspí" a i přes krátké, 4 hodinové, dobíjecí cykly, se 12V baterie nestačí dobíjet....)
Na dalších obrázcích je vidět, že časy kdy chodí varovné zprávy z BlueLunku se kryjí s časy 2:02 a 6:09, kdy je auto "vzhůru" z důvodu dobíjení 12V baterie.
Přílohy
2 Screenshot_20210207-193801_JMP BattMon II.jpg
P Screenshot_20210208-092042_JMP BattMon II.jpg
Screenshot_20210207-085838_One UI Home.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 12:23:20

Doplnil jsem "Grafy měření 11 - 15".
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » pon 08. úno 2021 13:21:20

Lama,
ano zase jsem nedopsal správně do konce. Mé myšlenky jsou takové, že větu nedopíši do úplného konce a myslím, že to bude jasné ale to je má chyby ne vaše, myšleno všech. :?
Samozřejmě jsem tím měl na mysli, že když jsem načetl ten BlueLink s autem, tak se auto probudilo a pak se to nabíjelo.
Já to tak dělám, když jdu spát před půlnocí, že si načtu aplikaci aby komunikovala s autem, když to udělám do 2 hodin před spuštěním, tak se to auto spustí hned o půlnoci.
Pokud je to orientačně dříve jak 2 hodiny, tedy naposled dříve před 22 hodinou, tak se nenabije a nebo nabije podle toho co auto spočítalo.

Dne sto zkusím neprobudit, jestli to nabije podle času co spočítalo auto.

Jinak jsem venku zkoušel na AC nabíječce nabíjet a nastavit si v menu maximální, refukovaný a minimální proud.
Ale nabíječka auto nabíjela vždy plným výkonem, tak nevím k čemu to tam je?
Že by k tomu dopočítání nabíjení doma?
Je fakt, že ten čas nabíjení se změnil!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 14:15:31

Myslím, že jsem vás e-LUKY pochopil správně. 8-)
Jak jsem naměřil, aplikaci stačí pouze spustit bez zadání hesla a tedy jakéhokoliv dotazu na vozidlo a dojde k poklesu napětí 12V baterie, což je zajímavé, ale znamená to, že vozidlo již částečně ožije.

Redukovaný a Minimální proud jsme zde už dávno řešili. Myslím, že to na veřejných AC nabíječkách nefunguje, pouze doma. Zřejmě různá komunikace (možná různé odpory). Použil jste k vozu dodaný kabel, nebo to byl kabel nabíječky?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » pon 08. úno 2021 15:37:38

Byl to kabel od nabíječky.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 16:57:46

Pak je to jasné. Doma to půjde. 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » pon 08. úno 2021 17:02:05

Co je jasné?
Co doma půjde ?
Když mám doma 11kW nabíječku, tak auto to sníží při redukovaném na kolik a při nízkém na kolik?
Můžu vyzkoušet.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 17:32:38

Prostě to změříte. Třeba na vašem wollboxu (předpokládám, že tam máte Wattmetr) uvidíte jak se změní odběr okamžitě po potvrzení výkonu v autě.
U IONIQa jsem se kombinací nastavení Ampétr na dodaném kabelu a Min. v autě dostal až na 0,5 kW (2A). Zde je to podobné, jen na 3f to bude víc, myslím, že jsem se dostal na 3f na 3,6 kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » pon 08. úno 2021 17:50:49

Když se o tom tady někde psalo, jaké jsou hodnoty proudu nebo výkonu na min, red a max.
Předpokládám, že max je 16A a 11kW myšleno na 3f nabíjení.
Dá se to red ještě nějak jinak doladit? Myslím jako nastavit někde proud nebo výkon.

Děkuji za odpověď.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 19:06:56

Já bych musel pročítat celé diskuse, abych něco k tomu našel...
Takže raději to popíšu zde.
ANO, max. odpovídá cca 11kW (3f 16A). Redukované bude asi polovina a min. asi čtvrtina.
Potřebné hodnoty KONA zobrazuje přímo na obrazovce u volantu.
Pokud potřebujete "doladit", pak musíte externě (hodnotou odporu v EVSE).

Já mám Wollbox, kde si mohu plynule nastavovat 0-32A (0-22kW) a na dispay vidím okamžitý příkon, proud, napětí a odebrané množství. Takže si nastavím kolik chci i při max. nastaveném v autě (když bych to dal na red., nebo min., pak se mi zpřesní citlivost).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » pon 08. úno 2021 20:37:58

No já myslel, že je to někde nadefinované a napsané.
Tu změnu hodnoty jsem myslel v nastavení a regulaci v autě.
Taky mám regulovatelný wallbox a v autě to vidím taky.
Při min. mě to ukazovalo na 2 fázích 4,2 kW a po nastavení na 3 fáze 6,3 kW.
Při nastavení na redukovaná to bylo 9,7 kW a maximum doma mi to dalo 10,9 kW.

viz fota z auta, bylo to ale téměř stejně co ukazoval měřák na wallboxu.

IMG_20210208_171937.jpg

IMG_20210208_172022.jpg

IMG_20210208_172127.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 20:49:38

Nezkusil jste min. v autě i min. na wollboxu? Kolik to dá celkem minimum na 3f. Myslím, že mi to dávalo jak jsem psal asi 3,6kW.

Když jste to zkoušel na 2 fáze, předpokládám, že to byly L1 a L2 v konektoru do auta. Údajně by to bez L1 nešlo. Já když nabíjím tak převážně pouze 1f, kde je to nechá krásně pynule regulovat. Při 3f je to hodně citlivé na otočení klečka ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod e-LUKY » pon 08. úno 2021 20:59:47

Tak já to nechtěl omezit na wallboxu, chtěl jsem zkusit co s tím nastavením udělá auto.
Takže wallbox na maximum a auto zredukovalo, tak jak jsem napsal a vyfotil.
Jen ty dvě fáze jsem tam foto nedal.

Ano při nabíjení musí být vždy funkční L1 a podle ní se regulují i ostatní fáze, to už máme odzkoušené.

No, když svítilo začátkem února sluníčko, tak mi to z něj nabíjelo v 1 fázi cca 1,4 kW a teklo 6A, myslím, že pod 6A už auto samo vypne nabíjení.
Jak nízko to jde jsem nezkoušel ale pod 5A to asi nebude, můžu ale zase někdy jak bude svítit vyzkoušet. Ale skoro nemá smysl tak malým výkonem nabíjet, jsou tam velké ztráty a do baterky pak skoro nic nejde.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz