Nákup ojetého EV

Moderátor: Josef

Vojtoy
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 01. bře 2018 9:02:59

Nákup ojetého EV

Příspěvekod Vojtoy » úte 27. bře 2018 20:10:40

Zdravím vespolek -

mám dotaz ohledně nákupu ojetého EV. Na toto téma je na webu poměrně málo informací (neumím tedy bohužel pořádně německy). Existuje nějaký návod jak koupit / co specificky kontrolovat na ojetém EV? (pro spalovací auta na webu takových "checklistů" spousty). Ptám se např. zda je možné nějak proměřit reálnou kapacitu baterií, což mě hned napadá jako kritická věc.

Kontext: z Německa jsem si po vlastní ose již přivezl několik aut a zatím jsem se nikdy nespálil (doufám že to tak zůstane a asi hlavně dáno zejména tím co bylo dovezeno). Z testovacích jízd a krátkodobých zápůjček několika elektromobilů cca vím co můžu čekat, na parkovacím stání už mám zřízenou 3F zásuvku, tak jsem natěšený něco pořídit ...

Závěrem: kupovali byste raději novou i3, či e-Golf nebo za cca podobné peníze 3-4 roky starou Teslu S?? Jakkoliv mají tyto auta dost jiné zaměření ...

Díky a elektromobilitě zdar!
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » úte 27. bře 2018 23:44:19

Nejdřív je potřeba vybrat auto podle denniho nájezdu. Tesla je sice fajn ale na ježdění po městě a okolí je úplně zbytečná. Z těch aut co chceš vybírat, tak bych šel asi do i3 alespoň 33 kW. Pomocí aplikace Torque a konektoru OBD II bych zkontroloval alespoň stav baterie, konkretnë jeji SOC, tedy degradaci kapacity a rozdíl napětí na jednotlivých článcích, který by měl být menší než 4 mV. Kontrola ostatních věcí je stejná jako u běžných aut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » stř 28. bře 2018 9:57:53

U nákupu ojetiny EV platí z hlediska mechaniky vše, jako u spalováku. Pak to, co píše Josef, místo spalovacích věcí (řetězec od nádrže po výfuk).

Pokud jezdíte denně delší trasy mimo město, pak ojetá Tesla bude lepším řešením. Zvláště pak v návaznosti na možnost nabíjet hodně málo (má velký dojezd), nabíjet hodně rychle (má velkou baterii, první půlka baterie se nabíjí obvykle maximem, co je schopen rychlonabíjecí stojan právě dát, pak to jen pomalu klesá, takže máte kilometry dojezdu nabity rychleji, než malobaterkáč) a kvůli doživotnímu nabíjení zdarma na Superchargerech, což starší Tesly mají všechny. Pozor, jen evropské modely, ne dovozy z USA, tam je to složité.

Do města je Tesla, stejně jako jiné velké auto nad 5 metrů, opruz. To neříkám já s malým městským Peugeot Ion, ale kolega, co ji má a po městě nejraději jezdí elektrickým dvoumístným Smart ED nebo rovnou na elektorkole.

Dojezd se špatně nahrazuje, právě testuji 40 kWh Nissan Leaf a pořád je to na mezi město po dálnicích na hranici dojezdu (Brno-Ostrava), bez rychlonabíječek se neobejdete a v cíli jste stejně na nule a musíte na ni, protože pomalé nabíjení (přestože má Leaf 6,6 kW palubní nabíječku) je pro tak velkou baterku hrozně dlouhé (7 a více hodin z mennekesu nebo červeného pětikolíku, pokud máte redukci, jinak standardně dodávaným kabelem k vozu 10A 230V je to neskutečných 18 hodin z 0 na 100%).
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod dracekvo » stř 04. dub 2018 5:41:27

Ahoj,
zrovna řeším to samé.
Pokukuju po C-Zero. Ještě před týdnem stálo o 10 tis víc.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... oFrom=list
Nesleduje to někdo? Zajímalo by mě, jak dlouho pán inzeruje, jestli dlouho, tak třeba by šlo ještě stáhnout cenu dolů.
A vyplatí se kupovat teď takový elektromobil. Nebo bude lepší rok počkat? S příchodem nových e-aut by mohli ceny ještě trošku spadnout. Prej by mělo něco přijít.

Akorát by mě zajímalo to testování baterie. Do mobilu jsem si stáhl caniOn. Ale co sem našel, tak prej to nechodí s adaptérem co mám doma s čipem EML327.
Ještě mám doma VAG kabel na USB podobnej tomuhle https://www.alza.cz/hobby/mobilly-usb-v ... 633878.htm
Nešlo by použít tenhle kabel a nějakou aplikaci na PC? Případně na mobil OTG redukci?

Doporučenej OBDLink stojí docela dost peněz.

A teď k testu baterie. Skouknu ten SOC, napětí článků a jak dlouhou testovací jízdu bych měl provést abych případně poznal, že je například nějaký článek slabší než ty ostatní?

A dotaz č.2. Jak to auto dostat domů? Mám to cca 200km. Z Olomouce kousek za Humpolec. Což je po dálnici a tam rychlonabíječky jsou. Ale dostanu se k nim, nebo musím mít nějaký ten čip?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » stř 04. dub 2018 10:52:00

Ceny u Ion/Zero/iMiev stále klesají, jde o vývojově 11 let stará auta, byť na běžné ježdění stále velmi dobrá volba. Dovozem ze zahraničí se lze dostat i na ceny kolem 170 tis. Kč.
Rok čekání moc nepomůže, maximálně tak u větších azt typu Leaf, eGolf, i3 atp., tam rychle přicházejí nové verze s většími bateriemi a výbavami, což tlačí cenu ojetin dolů.
Ovšem příchod nových elektroaut se zadrhl, fabriky nestíhají plnit objednávky. To není jen Tesla 3, ale i Ioniq, eGolf, i3, Leaf, na našem území stále nedostupný Zoe, Bolt a další. Čekačky jsou od 6 měsíců výše a stále se protahují. Což působí proti poklesu cen ojetin, nicméně zde jsou kupci většinou firmy a potřebují auta nová.
Ohledně testování se lze obrátit na několik lidí, kteří to mají prakticky za sebou a poradí - dám kontakty do soukromé zprávy.
Dovoz auta Olomouc-Humpolec je zcela bez problémů, viz evmapa.cz, u každé rychlonabíječky (lez zadat filtr vlevo) je napsáno kdo ji provozuje a za jakých podmínek. Pokud by se jelo po dálnici, tak rychlostmi kamionů max. 90 km/h, je dorbé se držet za nimi ve větrném pytli. Až 20% úspora elektřiny. Ion /Zero/iMievnad 66 km/h hodně žere, je to městské auto. Z Olomouce plná baterka, po cestě jsou rychlonabíječky Vyškov, Rousínov, Brno (8 ks), Troubsko, Ostrovačice, Jihlava, Vystrkov u Humpolce. problematický bude jen úsek Ostrovačice-Jihlava, je to pořád do kopce. Alternativou je jet přes Vysočinu Olomouc-Mohelnice, Svitavy a pak přes pomalé zásuvky Polička, Hlinsko, Havlíčkův brod. V Poličce u www.sampro.cz si pak rovnou pořídit nastavitelný nabíjecí kabel 6-16A, člověk pak i na pomalém nabíjení nestráví z 0 do 100% 7,5 hodiny, ale jen 4,5 http://wifi.sampro.cz/nabijeci-kabel-SH ... A5S5M.html . Je to výhodná věc pro cestování a nabíjení v průběhu dne při zastávkách, když je v dosahu běžná domácí zásuvka. Za hodinu nabije 3,6 kWh, což je skoro 1/4 baterky Ionu/Zera/iMiev, ta má 16 kWh. Kabel dodávaný k autu má 10A a používám ho jen k nočnímu nabíjení v garáži, tam mi 7,5 hodiny nevadí.
Pro část rychlonabíječek je nutná registrace do www.evmapa.cz a složit si tam nějaký kredit, další jsou ČEZu - ovšem tady je nutné platiti paušál měsíční za přístupový čip a ten se ne každému vyplatí viz www.elektromobilita.cz, EON dává buď zdarma nebo na obyčejnou platební kartu bez registrací.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod dracekvo » stř 04. dub 2018 11:40:04

Děkuji za info.
S tím zahraničím je to zajímavé. Když sem se koukal na mobile.de, tak tam byly podobné ceny jako u nás. A teď koukám a fakt tam jsou za 170 tis. Dokonce i jedno za 150 tis s trošku pocuchaným čumákem.
Jen škoda, že zatím ještě nemám řidičák na podval. Takže asi budu muset někoho otravovat.
Kabel plánuju koupit. Pokukoval sem po tomto: http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... s-mk4.html
Mám totiž na střeše ostrovní solární elektrárnu a v baterkách cca 25kWh a nechci z ní nabíjet těma 10A, ale na těch 6A.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » stř 04. dub 2018 11:45:41

Vida, pan Kapic sehnal levnější kablíky a dokonce je má i bazarově. Tak to je fajn, konkurence funguje.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » stř 04. dub 2018 22:52:36

Jeden tento kabel jsem před časem objednal, dorazil za pár dní, vůbec nevypadal jako na obrázku a hlavně nebyla tam žádná regulace a dodával 32A, tak jsem ho vrátil.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod dracekvo » čtv 05. dub 2018 2:37:08

A nebyla to nějaká chyba, že by omylem odeslal jiný kabel?

Jo a ty auta za 170 tisíc sem moc nenašel teda. Původně sem si myslel, že jo. Ale na mobile.de je u něčeho občas uvedená cena v Kč z netto. Což je vlastně cena bez daně. Reálná cena se tam pohybuje tak okolo 200 tis a výš.
Na hledání inzerátů na fórech nemám dost jazykových znalostí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Soul EV, e Golf, LEAF či jiné?

Příspěvekod Petr T. » čtv 19. dub 2018 16:45:00

Dobrý den přeji,

přesto,že zde není moc aktivní forum, zkouším položit svůj dotaz i zde s tím, že jsem zvědav na Vaše názory, za které děkuji předem.
Týká se koupě ojetého EV.
Běžně párkrát do týdne potřebujeme ujet cca během dne tam a zpět á 60 km. Kancelář, zařizování apod.
Nicméně pak cca 1 x týdně dojet ráno k horám 170 km a večer zpět. A kvůli této vzdáloenosti stále váháme s koupí nového EV a to i když se mi protiví myšlenka dalšího servisního zásahu na naftě...a to s celou 4 členou rodinou
Uvažovali jsme nejprve o jeté i3, ale to jsem zjistitl, že má skutečně nejmenší dojezd a ten REX se mi nelíbí. Pak tu máme e-golfa, starého leafe a nebo soul EV, tedy v našich fin. možnostech. Tesla, nový eGolf, či nový leaf, ampera E, ioniq jsou mimo naše možnosti.
Dle těch současných kapacit baterií vnímám, jak jsem slyšel, že to zatím žádný výrobce nemyslí vážně s elektromobilitou, resp. že to obchod zcela záměrně brzdí, tak jak tomu je u jiné elektroniky...
Budu rád za Vaše názory a doporučení.
Hezký den Petr
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » pát 20. dub 2018 23:29:48

Je pravda, že výrobci záměrně brzdí rozvoj EV, nakonec proč by so kazili skvělé prodeje spalovacích aut. Jedinný, kdo je nutí k vývoji EV je Tesla a stále přísnější normy Euro.

Co se týká i3, zřejmě máte na mysli nejslabší 22 kW verzi, verze 33 kW je již dostačující, tedy je to otázka jen ceny. Mě osobě REX vyhovoval, jako záložní zdroj el. energie. Soul nebo Leaf je taky kompromis a 170 km směrem do hor taky na jedno nabití nedají a v zimě už vůbec ne Nevím, co je myšleno "cestou do hor" a hlavně problém bude cesta na otočku, která vylučuje noční nabíjení, tedy musí se auto nabít řekněme za 7 hodin, což u aut Soul nebo Leaf se 3.5 kW nabíječkou lze nabít maximáně o 80% kapacity baterie. Pokud je na cestě nabíječka 50 kW je to celkem v pohodě, pokud není, pak to bude značně omezené s auty, které mají využitelnou kapacitu baterie do 30 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » sob 21. dub 2018 19:50:37

Děkuju za odezvu. Pochopil jsem správně že máte Soula? Totiž zde: http://www.hybrid.cz/test-devet-mesicu- ... ia-soul-ev
jsou popisovány zkušenosti s tímto vozem a prý 170 km na jeden zátah mimo zimu je vcelku zvládnutelných...Nebo to tak není a nepodaříse to, jak píšete? Po cestě je nabíječka. S těmi dojezdy jsem čerpal informac zde: http://www.hybrid.cz/kruty-zimni-test-e ... nebo-ioniq resp. na původních norských stránkách.
Osobně byste počkal až obchod pustí vozidla s vyšší kapacitou a ty budou z druhé ruky levnější, nebo pořídil EV již nyní v rámci popsaných omezených možností a to i přes nutnosti nabíjení po cestě apod...?
A EV máte jsko jediné vozidlo v rodině. Totiž u nás bychom neměli žádné jiné. Jen případně půjčovny..
Děkuji Vám.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » sob 21. dub 2018 20:15:32

Pokud je trasa do hor stejná, nestyďte se, a pošlete přesně odkud kam jedete. Mrkneme na profil, převýšení, budeme předpokládat topení, 4 lidi v autě, vybavení na lyže. A hned budete vědět zda to Soul dá nebo ne. Pan Janda, který popisuje své zkušenosti na hybrid.cz se Soulem, ho má opravdu v ruce, ostatně píše o něm i zde na elektroforu. Zkuste se ještě podívat na příspěvky modenaboy na hybri.cz i myslí zde, mají Soula 2x v Olomouci jako ecotaxi.cz. Za mne Soul dobrá volba, ujel jsem s ním na 1 zátah Vyškov Ostrava, viz test na hybrid.cz, http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... l-ev-1-dil, pak jsem s ním objížděl moravské nabíječky http://www.hybrid.cz/test-nabijecich-st ... zsko-1-dil
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » ned 22. dub 2018 23:05:51

Dobrý den,
články jsem pročetl. děkuji za odkaz. Vzdálenost je cca 160. Jezdíme ale bez lyží:-) je to z benešova do cca tanvaldu...budu rád za názory...totiž naše okolí, všichni však na spalovacích autech, mě odrazují ať si prý počkám na r. 2020...?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » pon 23. dub 2018 0:00:41

To čekání na rok 2020 je sice zajímavá rada, ale věřte, že po začátku výroby budou auta k dispozici tak koncem roku 2020, spíše začátek 2021. Rovněž cena bude podle mě kolem 800-900 tis., tedy mimo vaše možnosti. Čekání ve vašem případě nic nevyřeší.

Soul tuhle trasu Benešov-Tanvald po dálnici ve 110km/hod. nemá šanci dát ani v létě, jedině, když pojedete mimo dálnici a nepojedete rychleji než 90km/hod a i tak to bude na hraně. Cesta do hor je prostě náročnější a v zimě není šance už vůbec. Mám Soul a spotřebu mám menší, než je průměr a tohle si troufám odhadnout zcela přesně, tedy nutnost nabíjet v Mladé Boleslavi. Ještě by to šlo v Turnově, ale tam je pomalé nabíjení přes Mennekes. Jel jsem nedávno z Prahy do Nové Paky, takže tuhle trasu znám celkem dobře.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » pon 23. dub 2018 8:44:15

Děkuju za rady a ještě se optám, zda máte jen jedno EV k dispozici nebo i záložní spalovák, pro použití na obdobné delší či zimní trasy...? My bychom měli tak jako tak jen jedno vozidlo. K EV pořizovat další spalovák považuji pouze za výstřel nadšenectví...
a vůbec, při nutnosti takovýchto cest, volili byste i tak komplikovanější=pomalejší s nutností nabíjení, cestu za cenu pořízení EV?
Nebo počkali...? totiž za ty dva roky může být dostupnější soul s o něco lepší baterií, či obdobně jako vylepšený egolf přeci?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Radovan » pon 23. dub 2018 9:28:16

Automobilky jsou slibotechny. Neberu Teslu, ta v podstatě stále začíná a hrabe se v tom. Ale VW, Nissan a další mají nyní doby dodání (neberu skladovky) půl roku i rok. Kolega si dnes 21.4.2018 jde pro nový Nissan Leaf 40 kWh baterka, jenže objednával ho už v listopadu 2017. A mezitím od dubna Leafy zdražily, protože poptávka je velká, dodání nejdříve na podzim, spíše v zimě. VW s eGolfy je na tom podobně, o Hyundai Ioniq electric škoda mluvit. Chevrolet Bolt/Opel Ampera se tu ani nevozí. Takže pokud chcete, čekejte, ale vidím to tak na 2021 a později. Ceny nových začaly stoupat, dříve byl rozdíl mezi novým a starším modelem daleko menší.

Pokud na to máte, jděte do Soulu a nabíjejte cestou. Je to sice omezení, ale 1x týdně se to dá. Naučíte se postupně strávit na rychlonabíječce minimální dobu, prostě to budete mít v ruce.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » pon 23. dub 2018 10:43:18

Petr T. píše:Děkuju za rady a ještě se optám, zda máte jen jedno EV k dispozici nebo i záložní spalovák, pro použití na obdobné delší či zimní trasy...? My bychom měli tak jako tak jen jedno vozidlo. K EV pořizovat další spalovák považuji pouze za výstřel nadšenectví...
a vůbec, při nutnosti takovýchto cest, volili byste i tak komplikovanější=pomalejší s nutností nabíjení, cestu za cenu pořízení EV?
Nebo počkali...? totiž za ty dva roky může být dostupnější soul s o něco lepší baterií, či obdobně jako vylepšený egolf přeci?


Já mám spalovák, který jsem ještě neprodal, přítelkyně má taky, takže v případě delší trasy jedeme spalovákem. Já mám EV pro město a okolí i když s ním občas vyjedu na Moravu, či dále od Prahy. Nejsem ekofanatik, takže používám to, co mi vyhovuje a až bude lepší EV auto k dispozici (nejlépe Mercedes) tak půjdu do něho, jako univerzálního auta. Nemyslím, že by dělali Soul s výrazně větší baterií a i tak budete na ceně kolem 850 tis. Kč. Nyní můžete mít Soul lehce jetý kolem 550 tis. Kč a na delší trase lze auto dobít. Ta přestávka na 50 kW nabíječce není problém, škoda, že nejsou nabíječky ve větším množství, zatím je to pořád bída.

Pokud bych měl volit Soul, tak bych šel do tohoto, pokud se nemýlím, je to už model 2018 s nižší spotřebou a o málo větší baterií, tedy dojezd o 16% větší, tedy ten Benešov-Tanvald je už reálný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Petr T.
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 19. dub 2018 16:33:35

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Petr T. » úte 24. dub 2018 11:14:47

jj, již jsem jim psal. Děkuji. Sám si však EV před koupí vyzkouším...trochu se děsím situace, kdy dojedete "nadoraz" na nabíječku a ta bude odstavená...ve spalováku máte možnost alespoň dojet dalších 50 km na další čerpačku...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nákup ojetého EV

Příspěvekod Josef » úte 24. dub 2018 16:57:16

Tak úplně na doraz člověk může dojet i se spalovákem :) Nakonec, benzínka všude není, zásuvka 230V je všude. Ale opravdu jsem slyšel o člověku, který dojel s vybitým autem na nabíječku ČEZ, nešel tam internet a tedy nefungovalo nabíjení (ověření čipu) a skysnul tam několik hodin, než to opravili. Pro delší trasy, je samozřejmě větší baterie vhodnější. Nikdo si ale neuvědomuje, že může nabíjet Soul i z přenosného benzínového generátoru 2 kW.

Gen.jpg
Gen.jpg (74.81 KiB) Zobrazeno 20711 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50