COLDGATE

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

COLDGATE

Příspěvekod Lama » ned 22. lis 2020 15:12:57

Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)

Fáze (~55...~75% SOC) nad 25°C: plný výkon ~56 kW (150A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 43 kW (110A)

"Zimní režim", je-li aktivní (aktivuje se zaškrtnutím v Menu), zapne za jízdy Ohřívač baterie (PTC), pokud je SOC nižší než 33% a teplota baterie je -5°C nebo nižší a vypne, když baterie dosáhne 5°C. Při nabíjení se PTC zapne, i když není Zimní režim aktivní.





https://www.youtube.com/channel/UCs_6Mk ... 2ahxEm2oAg

https://www.insideevsforum.com/communit ... post-91617
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod e-LUKY » stř 25. lis 2020 9:02:16

**************
Zde jsem našel celkem pěkný článek.
https://electricrevs.com/2018/12/20/exc ... nt-design/
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod e-LUKY » pát 15. led 2021 10:41:32

Tak včera jsem jel konečně v trochu zimním období.
Cestou jsem i nabíjel abych to vyzkoušel při nižších teplotách.
Vše sedí jak Lama uvedl tabulku s teplotami.
Již poněkolikáté jsem nabíjel přes 82% a nestalo se mi, že by byla nějaká pauza při nabíjení a to jak na AC tak i na DC.

Posílám nějaké foto ale asi zase na 2x.
IMG_20210114_134807.jpg


IMG_20210114_135035.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod e-LUKY » pát 15. led 2021 10:43:01

Teplota baterie byla 2 st.C
Před nabíječkou jsem chtěl jízdou zahřát a bralo to z baterie až 450A ale i tak to udělalo jen 1 st.C
Na nabíječce to trvalo asi 15 minut nad 15 st.C a asi dalších 30 minut na ohřátí na 25 st.C

Něco z OBD.
IMG_20210114_171917.jpg


IMG_20210114_172104.jpg


Poslední foto je už doma v garáži.
Umí někdo rozklíčovat ty grafy?

IMG_20210114_183732.jpg


Tentokrát jsem CarScaner nepoužil.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pát 15. led 2021 11:27:39

Grafy jsou jasné - sledujte kanál autora vaší krabičky "eNiro2020svk".
e-Luky, vidím jak stále jezdíte na dost podhuštěných pneu (2,5 je minimum za studena před jízdou - za jízdy to vzroste o cca 2. Vy máte po jízdě 2,2 !!!).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod e-LUKY » pát 15. led 2021 13:15:57

Možná se tam časem podívám.

O těch pneu, už jsme to probírali a nechci se k tomu vracet.
Doma mám normálně 2,5 když teď v zimě jedu venku, tak to klesne na 2,4 až na 2,3 a ne obráceně jak píšeš.

Teď v sobotu se jede jízda spotřeby, tak to můžu v praxi porovnat s těmi co si natlakují 2,9 - 3,0.

Já ale preferuji bezpečnou jízdu před úspornou.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne pát 15. led 2021 17:03:23, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pát 15. led 2021 14:17:07

eLuky: Bezpečná jízda je tlak min. 2,5 který máte uvedený na B sloupku u řidiče. To že máte teplou garáž, tak musíte foukat min. 2,7 aby při jízdě v mrazu jste měl předepsaných min. 2,5. Měření se provádí při odstaveném voze venku přes noc a ráno změříte a má být předepsaných 2,5. Jízdou se to pak zvedne cca na 2,7 s čím je počítáno. U Vás v aplikaci bohužel vidím při jízdě 2,2 což je podhuštěno o 0,5 !!! Takže to není moc bezpečné, spíše komfortně měkké, nedrncavé.
Já už vás na to dále upozorňovat nebudu, je to vaše věc.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: COLDGATE

Příspěvekod mp1 » pát 15. led 2021 16:41:46

k predpísanému tlaku vpneu
- 40rokov späť som v podnikovej knižnici našiel knihu, ktorá sa (s tabuľkami) zaoberala pneumatikami a k tlaku mala tabuľky, kde boli šírka (výška) pneumatiky a zaťaženie. zhruba - čím širšia pneu, tým nižší tlak pri rovnakej záťaži.
- to, čo je na stĺpiku, v návode a podobne, je výsledok ako sa výrobca/dovozca snažili dostať k pseudo ekologičnosti - naháňanie sa za splnením limitov.

dokonca aj zodpovední redaktori spaľovacích stránok túto vec uvádzajú a píšu/vravia o nižšom tlaku ako sporávnom riešení.
o koľko jednotiek/percent znížený tlak v pneumatike sa stáva hrozbou pre bezpečnú jazdu?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pát 15. led 2021 19:01:29

mp1: Tesláci hustí na 3,5 - 4,0 ;) Tlak má odpovídat předpisu výrobce.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: COLDGATE

Příspěvekod Josef » pon 18. led 2021 7:39:41

Nedávno jsem jezdil v okolí Praha západ a vzhledem k teplotě, která dosahovala až -7°C tak jsem si následně uvědomil, že kdybych musel někde nabíjet, tak je to docela otrava. Baterie se ohřála jízdou jen na 2°C, a vzhledem ke kapacitě kolem 50% bych se ani nedostal na nabíjecí výkon 45 kW. S předchozím Soulem to bylo naprosto bez problémů, ten tímhle neřádem netrpěl. Že by se někdy ohřívala baterie jsem nezaznamenal, protože ani v těch -5°C okolní teploty, kdy auto stojí, se nedostala pod nulu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: COLDGATE

Příspěvekod Marek71 » pon 18. led 2021 9:46:16

Stejně to měl údajně i původní Ioniq, že nabíjel pořád stejně rychle, ne? Otázka, proč to tak zmršili. Nebo to je vlastnost nových článků? vyvážená nějakou jinou výhodou, třeba vyšší energ. hustota? Čert ví...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: COLDGATE

Příspěvekod Josef » pon 18. led 2021 10:09:19

Podle mě to začali více hlídat, protože opravdu u hodně Soulů museli kvůli degradaci baterie ji v záruce vyměňovat a to buď v teplých krajinách a nebo při častém nabíjení na DC 50 kW, takže si hlídají daleko více teploty baterie. Rovněž udělali opravdu robustní chlazení, takže ani v teplotách kolem 25°C se baterie nijak zvlášť neohřívá, což u Soulu bylo běžné, že se často spínal při nabíjení DC ventilátor pro chlazení baterií.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pon 18. led 2021 10:43:37

Marek71 píše:Stejně to měl údajně i původní Ioniq, že nabíjel pořád stejně rychle, ne? Otázka, proč to tak zmršili. Nebo to je vlastnost nových článků? vyvážená nějakou jinou výhodou, třeba vyšší energ. hustota? Čert ví...

Ioniq ohříval a chladil baterie vzduchem z kabiny, takže baterka byla po krátké jízdě v optimální teplotě. Baterka byla malá a rychle se ohřála sama jen jízdou (bez topení 1°C/10km a více). U Kony bez topení ujedu 50km a baterka má stále stejnou teplotu. Když zapnu topení i na minimum, tak se ohřívá i baterie cca 1°C/10km. Dále je baterka mnohem více hlídána a nejdříve se na nabíječce ohřívá pak se začne nabíjet. Tesla ohřívá baterku 3x větším výkonem údajně až na 50°C, aby mohla být nabíjena max. výkonem. Co je ale dobře? Ohřát rychle baterku a nabíjet maximem, nebo nabíjet pomaleji a postupně navyšovat s rostoucí teplotou. U malobaterkáčů se Coldgate neřešil, protože než jste dojel na nabíječku, byla baterka teplá. Čím větší baterka, je obtížnější ji ohřát. Ideálně pak garážovat v "obýváku" jako eLuky ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: COLDGATE

Příspěvekod Josef » pon 18. led 2021 13:30:41

To ohřívání 1°C/10 km je zajímavý, u e-Nira jsem nic takového nezaznamenal, baterie se ohřeje o 1°C tak na ujetých 40 km. To by muselo být tak kolem nuly a jet po dálnici 100 km těch 130 km/h, pak se baterie nějak znatelně ohřívá, ale podle mě odběrem 30-50 kW a ne topením.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: COLDGATE

Příspěvekod Citigo e IV » pon 18. led 2021 14:06:47

U Citiga se, mě baterka po 100 Km jízdy po dálnici ohřála z -3 na +10 st. při venkovní teplotě -7 takže si moc nestěžuju je to +17 oproti okolní teplotě,
v létě to , ale není tolik tak cca +10 , nevím čím to je když to má pasivní tj. baterka se nechladí, ani neohřívá. (asi menším letním odběrem)

Každopádně to po vybití baterky a následném DC jede normálně standarních 30-33 kW výkonu takže si nestěžuju není to o nic horší jak na jaře,nebo na podzim. Pouze v létě to chodí k 30 st. aby to na DC mohlo dobíjet papírově plným výkonem 40 kW.

Jinak v sobotu jsem jel po dálníci 100 Km a 20 Km okresky už jsem jel rychleji 120-130, průměrem tak 115 Km/hod topení na 19,5 jen v mikině zima nebyla , ovšem spotřeba už šla na 17,5 kWh/100 Km s podíl topení byl 3,7 kWh/100 Km.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: COLDGATE

Příspěvekod e-LUKY » pon 18. led 2021 14:14:53

Taky jsem teď v zimě nezpozoroval, že by se baterie jízdou ohřívala. Jednou jsem to zkusil ohřát rychlejší jízdou ale to se zvedlo tak max o 2 st.C.
Teď mi jeden Teslák, ze zimní akce psal, že nabíjel cestou domů a naplno mu to nabíjelo až po 10 minutách co se mu ohřála baterie ohřevem z nabíječky ne z nabíjení baterie. Po 15 minutách teprve mu to dovolilo nabíjet naplno. Když jsem mu psal, že mám coolgate také ale o Tesle jsem to neslyšel, tak se usmál a napsal, že to tak je všech. Pokud jede nabít na jejich Supercharger, tak si ji muže dopředu předehřát.

Takže po zkušenostech dnes automobilky omezují nabíjení podle teploty baterií.
Pokud to AUDI, VW a Mercedes nedělají (nemají ty zkušenosti), tak na to doplatí stejně jako ta KIA.

Já si myslím, že by bylo dobré, když se EV na DC nabíječce nabíjí, tak aby se sepnul i nějaký speciální ohřev kapaliny na chlazení baterie, třeba i 9 kW, které by šlo z té nabíječky a ne baterie a po dosažení 25 st.C se ten ohřev vypnul.
Když přijedu k nabíječe a mám teplotu baterie 5 st.C tak to nabíjí asi 23kW a to na 50Kw je velká rezerva na tento ohřev.
Nad 15 st.C to bere 41 kW a to tam stále ten výkon je k mání. Kdyby to byla ještě větší jak 50kW, tak není se o čem bavit.

Mně to trvalo asi 40 minut než se mi baterie při nabíjené ohřála na 25 st.C, a to je špatně.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » pon 18. led 2021 14:42:06

NIro a Kona to mají stejně. Ten váš 1°C na ujetých 40km cca oodpovídá.

Venku bylo -3°C. Předtopil jsem si 20min. Konu (ze začátku to odebíralo 4,5kW). Baterky byly stále všechny přesně na nule. Po hodině klidné jízdy jsem bez topení ujel 50km a baterie měla 0,5°C v průměru (min.0°C - max.1°C).
Zapnul jsem topení na AUTO 17°C a svítilo topení (oranžové HEAT). Po 40min. a 77km (D5: Plz.-Pha, 100km/hod), byla průměrná teplota baterie 6,2°C (min.6°C - max.7°C). Dále jízda na Žižkov 30min. baterie 8°C. Dále za 44min. na Zlicín a baterie 8,8°C. Pak už nabíjení na PRE-DC150..., po 30min. nabíjení baterie 27,5°C a rychlost nabíjení 75kW. Odjížděl jsem s baterkou 29°C zpět po D5 na Plzeň. po hodině jízdy, kdy jsem si topil na 21,5°C, se baterie ochladila na 20,2°C a dále klesla na 18°C po příjezdu k PRE Přeštice.

Budu to dále sledovat, ale zatím se mi jeví, že baterie se ohřívá rychleji, když svítí HEAT (pozn. Zimní režim mám aktivovaný).

Na ručním sepnutí PTC topení baterie pracuje "eNiro2020svk".
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: COLDGATE

Příspěvekod Josef » pon 18. led 2021 15:39:15

Díky za info, s tím ohřevem baterie by chtělo něco udělat. Já naštěstí nejezdím moc dlouhé trasy a nepotřebuju nabíjet na DC, ale je to pěkná otrava pro ty řidiče, kteří musí takto nabíjet a nemají ohřátou baterii.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » úte 20. dub 2021 22:16:24

Petice za přidání možnosti manuálního předehřevu baterie.
https://teslaclub.sk/node/13193/page24#post71115
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: COLDGATE

Příspěvekod Lama » čtv 27. led 2022 20:17:49

Jen INFO: Kona_64 - naměřený výkon 125 - 160 kW...

Dnes při studené baterce kolem 0°C jsem předjížděl s prošlápnutím pedálu a pocitově mi připadalo, že auto nejede plným výkonem (150 kW)....
Zkusil jsem tedy několikrát max. výkon a sledoval spotřebu energie. Ano, max. bylo jen -125kW, což je oproti 150 už poznat. V minulosti jsem registroval pokles pouze na 145 nebo max. 133 (asi nebyla tak prochladlá baterka). Dnešní jízda byla po týdenním venkovním stání. Možná ten menší výkon byl dán i jen cca 35% SOC.
Dobil jsem na DC a baterka se ohřála na cca 26°C. Když jsem pak zkusil při cca 95% SOC prošlápnout pedál, tak to byl velký rozdíl jak pocitově, tak na ukazateli jsem prvně viděl -160 kW ... ANO stošedesát. Když jsem to v minulosti občas zkusil, tak jsem zaznamenal max. papírově uváděných 150 kW, nikdy více...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)