Příspěvekod e-LUKY » pon 18. led 2021 14:14:53
Taky jsem teď v zimě nezpozoroval, že by se baterie jízdou ohřívala. Jednou jsem to zkusil ohřát rychlejší jízdou ale to se zvedlo tak max o 2 st.C.
Teď mi jeden Teslák, ze zimní akce psal, že nabíjel cestou domů a naplno mu to nabíjelo až po 10 minutách co se mu ohřála baterie ohřevem z nabíječky ne z nabíjení baterie. Po 15 minutách teprve mu to dovolilo nabíjet naplno. Když jsem mu psal, že mám coolgate také ale o Tesle jsem to neslyšel, tak se usmál a napsal, že to tak je všech. Pokud jede nabít na jejich Supercharger, tak si ji muže dopředu předehřát.
Takže po zkušenostech dnes automobilky omezují nabíjení podle teploty baterií.
Pokud to AUDI, VW a Mercedes nedělají (nemají ty zkušenosti), tak na to doplatí stejně jako ta KIA.
Já si myslím, že by bylo dobré, když se EV na DC nabíječce nabíjí, tak aby se sepnul i nějaký speciální ohřev kapaliny na chlazení baterie, třeba i 9 kW, které by šlo z té nabíječky a ne baterie a po dosažení 25 st.C se ten ohřev vypnul.
Když přijedu k nabíječe a mám teplotu baterie 5 st.C tak to nabíjí asi 23kW a to na 50Kw je velká rezerva na tento ohřev.
Nad 15 st.C to bere 41 kW a to tam stále ten výkon je k mání. Kdyby to byla ještě větší jak 50kW, tak není se o čem bavit.
Mně to trvalo asi 40 minut než se mi baterie při nabíjené ohřála na 25 st.C, a to je špatně.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz