KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » úte 22. pro 2020 12:17:14

Josef kopíruje špatnou tabulku s opačným znaménkem ...
Zde jsou správné hodnoty (více pod téma COLDGATE).

Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)

Fáze (~55...~75% SOC) nad 25°C: plný výkon ~56 kW (150A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 43 kW (110A)

Mrkněte na cestu kolem Slovenska s nocováním v eNIRO (stejné je to u KONA).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » úte 22. pro 2020 12:30:27

Pokud budete parkovat v garáži a baterie bude mít např. 15°C, pak se rychlou jízdou ohřeje podle vzdálenosti o 5-10°C, tedy nabíjet budete výkonem 40-50 kW, což je v pohodě. Na rychlé nabíječce při 25°C baterie budete nabíjet výkonem 65-70 kW. Jakmile nabijete baterii, tak se klidně ohřeje až na 30°C a další nabíjení bude v pohodě.

Dnes jsem jel s e-Nirem Praha - Znojmo přes D1 a dosáhl jsem rekordní spotřeby při jízdě 130 km/h byla 24.3 km/100km na trase Praha (6°C)-D1 odbočka Jihlava (2°C). Baterie měla na začátku 10°C na odbočce 16°C, tedy e-Niro by nabíjelo výkonem 40-43 kWh (v tomto intervalu se to průběžně pohybuje). Pokud by dosáhla teplota 25°C dokáže auto nabíjet výkonem 46-50 kW. Na celé cestě Praha-Znojmo (2°C) byla spotřeba 20.9 kWh/100km.

Snímek obrazovky 2020-12-22 v 12.35.51.png
Snímek obrazovky 2020-12-22 v 12.35.51.png (43.56 KiB) Zobrazeno 9982 x


Ta tabulka by měla být ještě jinak, ale obě se dají použit. Správně by mělo být:

Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW
Teplota baterie 5-14°C: maximální výkon 23 kW
Teplota baterie 15-24°C: maximální výkon 43 kW
Teplota baterie >25°C: maximální výkon 50 kW (50kW nabíječky) nebo 56 kW (> 100kW nabíječky)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » úte 22. pro 2020 13:01:03

Tak dnes jsem zkusil jet na co nejmenší spotřebu.
Šílená jízda, ještě že jsem jel mimo hlavní trasy ale i tak mne každý předjížděl a asi se divil (nebo spíš nedivil), že to jede EV.
:)
Cesta tam s topením na 21 a zpátky bez topení s přiotevřeným oknem.

nejnižší spotřeba.jpg


Děkuji, nechci více.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne úte 22. pro 2020 19:10:13, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » úte 22. pro 2020 13:48:05

Pěkný!

Já jsem se těšil, že budu jezdit těch 130 km/h, tedy trasa 199 km ujeto za 2:14 hod, se Soulem 27 kWh jsem to jezdil s nabíjením za 3:20 hod. e-Niro na trase Praha Znojmo spotřebovalo 43 kWh a rekuperovalo 3.3 kWh. Tím se znovu potvrzuje, že baterie má využitelnou kapacitu 66,2 kWh. Baterie na dojezdu měla 40% z původních 100%.

Pro zajímavost Soul 27 kWh v zimě 0°C Praha Čestlice - Humpolec (89 km) rychlost 100 km/h spotřeba 19 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 22. pro 2020 13:55:41

Marek71 píše:Co se týká té rychlosti nabíjení Kony, tak to je docela zklamání. Co jsem koukal na 1000 km test ID.3 na hybridu, tak tam i v zimě pořád nabíjel plným výkonem, stejně jako by nabíjel v létě. Právě jsem uvažoval, že s tou Konou už by se dalo i těch přes 500 km zvládnout. Ale v zimě, abych nabíjel 20 kW namísto 60 a na nabíječce namísto necelé hodiny zabil skoro dvě, to se mi teda opravdu nechce. Z tohoto hlediska vypadá ID.3 jako lépe vyřešené EV, akorát ten byl pro mě zase zklamáním co se týká vnitřku, tam se mi Kona líbí víc.


Pokud jedete 500 Km a máte jak nabíjet pomalu v cíli, tak bych asi tu cestu neřešil, určitě se po 300 Km baterka ohřeje a s konou Vám do cíle bude stačit nabít tak max 20 Kwh což je otázka max 40 minut, nebo já bych cestu rozdělil na dvě čurací přestávky a při té první na DC trochu ohřejete baterku. Letos v Březnu jsem jel na otočku do Poznaně cca 700 Km a když jsem přejížděl Krkonoše bylo kolem nuly a sněžilo. A při třetím DC nabíjení mi to nabíjelo skoro 40 kW a to se bavím o pitomým citigu. Ráno v 5 hodin jsem ojel v kolem 23 hodin jsem se vrátil včetně nabíjení a 2 hodinové schůzky a to bylo 80% cesty po šílených okreskách.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Marek71 » úte 22. pro 2020 16:28:01

Díky za info, už mi je to jasnější.

Ale jinak, když pojedu z domova s plnou, v zimě, tak na 520 km cestě nebude stačit dobít 20 kWh, to ani náhodou. Když počítám spotřebu v zimě po dálnici kolem 20 kWh/100 (tacho kolem 120-130, topení na 20), tak to je za celú cestu min. cca. 104 kWh. Když si vezu z domova těch 64 kWh a chci mít v cíli rezervu aspoň 4 kWh, tak cestou musím nabít min. 44 kWh, takže to je určitě přes hodinu, resp. bych to dal nadvakrát po 30-35 min.

Při spotřebě 18 kWh/100 to bude cestou nabít cca. 30 kWh. Nevím, jaká je reálná spotřeba...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 22. pro 2020 18:11:49

Lama jezdi prumerne za 13. V zime kolem 16 cti. Myslim ze za 18 by se to dalo zvladnout. Taky zima neni cely rok. Ja bych jel radeji na spotrebu s tim ze usetrim cas na nabikeckach, penize a masinu .
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Marek71 » úte 22. pro 2020 18:43:11

Já uvažuji zimu jako nejhorší scénář, jezdím celý rok. Jako, nevěřím v zimní spotřebu 13 nebo 16, po dálnici rychlostí 120-130, to je nesmysl :-) Proto jsem střízlivě uvažoval o 18-20. A tam pak vychází množství dobité energie celkem 30-40 kWh minimálně, s minimální rezervou. Takže v zimě i kvůli pomalejšímu nabíjení min hodina až 75 minut na nabiječkách, v létě kolem 40 minut. Léto OK, zima asi ne...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 22. pro 2020 19:09:36

Asi jsem se trochu sekl,bral jsem to jako že 400 km to dá a na těch posledních 100 by mohlo stačit dobít 20 kWh.
Myslím že při rychlosti 120-130 s topením se ta baterka ohřeje na použitelnou teplotu.
Osobně si ,ale myslím že na pravidelné trasy 500 Km navíc po německu kde je drahá elektřina není EV úplně nevhodnější. Jako hlavní auto mám Niro PHEV a to je pohoda bez dobíjení to jezdí za 5,5 litru a to jsem jel cestou do sardinie po DE dálnicích 160-170 km/hod se střešním boxem.
A po okolí jezdím na elektřinu, letos protože je korona a necestuje se až tak daleko mám spotřebu 2 l/100km jako průměr za rok. A navíc to auto stojí o 250 tis méně než EV a to i v ojetině. Bez dobíjení po čr se vejdu do 4,5 litru
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Marek71 » úte 22. pro 2020 19:37:25

Jen pro zajímavost, tato Kona (a další, bílá) byla ještě včera za 950 tisíc, momentálně cena 850.
https://www.tipcars.com/hyundai-kona/mp ... 95104.html
Naposledy upravil(a) Marek71 dne úte 22. pro 2020 19:57:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » úte 22. pro 2020 19:43:18

Citigo e IV píše: Jako hlavní auto mám Niro PHEV a to je pohoda bez dobíjení to jezdí za 5,5 litru a to jsem jel cestou do sardinie po DE dálnicích 160-170 km/hod se střešním boxem.


160-170 km/h a za 5,5 spotřeba moc nevěřím ;)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 22. pro 2020 21:13:28

Píši po DE to je já nevím 20% z 3000 km cesty na Sardinii?

Jinak litr benzinu ma 8.9 kWh x 5.5 je 49kWh /100 km Niro má jednu z nejvyssich termickych ucinnosti na svete 40%
Takže v realu to je skoro 20 kWh/100 km na leto? To by jste elektrickym urcite dal.

https://m.autorevue.cz/kia-uz-ma-take-s ... -je-to-suv
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 27. pro 2020 19:30:02

Marek71 píše:Díky za info, už mi je to jasnější.

Ale jinak, když pojedu z domova s plnou, v zimě, tak na 520 km cestě nebude stačit dobít 20 kWh, to ani náhodou. Když počítám spotřebu v zimě po dálnici kolem 20 kWh/100 (tacho kolem 120-130, topení na 20), tak to je za celú cestu min. cca. 104 kWh. Když si vezu z domova těch 64 kWh a chci mít v cíli rezervu aspoň 4 kWh, tak cestou musím nabít min. 44 kWh, takže to je určitě přes hodinu, resp. bych to dal nadvakrát po 30-35 min.

Při spotřebě 18 kWh/100 to bude cestou nabít cca. 30 kWh. Nevím, jaká je reálná spotřeba...

V úterý jsem jel do Stuttgartu se spotřebou 18,4 kWh/100km (studená baterka, déšť, mlha, hnus počasí, topení 20-22°C, tempomat 120 km hod.), ve středu domů se spotřebou 18,1 kWh/100km (je to do kopce, ale byla teplá baterka).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 27. pro 2020 20:40:26

Pěkný, takže po cestě bez nabíjení?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » ned 27. pro 2020 20:55:47

Jelikož došlo k rychlé změně rozhodnutí a vyjelo se o den dříve v úterý odpoledne, místo středy brzo ráno (měl jsem v plánu doma dobít přes noc na 100% s předvytopením), vyjížděl jsem se studenou baterií a 70%. Cestou jsem vždy jednou dobil a v místě pak na 80%.
Pokud pojedeme na jaře, zkusím to zajet bez nabíjení.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » ned 27. pro 2020 22:11:08

Co se dá dělat, ve středu bylo teplo, bylo by to lepší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Lama » pon 28. pro 2020 9:03:35

Ano, když jsme se vraceli ve středu odpoledne ze Stuttgartu, tak bylo 16°C, v Norimberku už 11 a doma 9°C.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 28. pro 2020 10:56:20

To bylo celkem teplo, to je okamžitě znát na spotřebě. Já jsem jel těch 130 km/h, na Vysočině byly 2°C, tak ta spotřeba fakt byla znát, přece jen ten studený vzduch má výrazně vyšší hustotu a při těchto rychlostech hraje už podstatnou roli. Teď ještě pojedu trasu, kde přítelkyně jezdí kolem 6 l (s benzínem 1.6l), tak jsem zvědav, kolik to vezme, je to tak 60/40 dálnice/okresky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » stř 10. bře 2021 17:36:17

Ano poslední dobou je venku tepleji ale stále něco na nulou.
Přesto je to dost znát na spotřebě.
Viz fota níže.
Dnes jsem nabíjel na 70kW nabíječce a hned od začátku to jelo přes 50kW a ještě v 70% SOC to bylo 60kW.
Tak tam mám včerejší jízdu do Ostravy, tam 120 a zpátky 130 a spotřeba krásných 18,9kWh/100km.
IMG_20210310_145340.jpg

IMG_20210310_145403.jpg

IMG_20210310_151115.jpg

IMG_20210310_152756.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy

Příspěvekod e-LUKY » čtv 11. bře 2021 17:40:19

Dnes u Znojma a pak nabíjení na 75kW a hned od začátku to jelo na 53kW, bylo o 3 st.C chladněji.
Fakt už je to lepší a v létě to bude už bez snížení výkonu.

IMG_20210311_133258.jpg

IMG_20210311_133403.jpg

IMG_20210311_133552.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz