Příspěvekod Radovan » pon 22. led 2018 9:48:11
Vy jste to nepochopil, že? Auto si kupuji pro své potřeby. Tak jako si nekoupím dodávku, když budu jezdit městem, tak si nekoupím motorku nba zimu nebo malý městský elektromobil na dálnici. Vím, jak jezdí můj elektromobil po dálnici. Dostanu se na ni ale jednou za uherský rok, pokud nepočítám ty kousky, co projíždějí městem a jsou proto zdarma. Netuším, proč ji Renault ZOE jako malé městské auto testoval, je to stejná kravina, jako dělat z něj off road a divit se, že ihned zapadl. ale pokud to testovali spalovací redaktoři Autofora a podobných petrolheadů, co nepřipouštějí žádnou alternativu, tak chápu. Když mám baterii 20 kWh, spotřebu průměr 13 kWh/100 km, k tomu dám rychlost 130 km/h, tedy spotřeba vyletí kolem 18 kWh/100 km a zatopím si tepelným čerpadlem, kde je sice jen spotřeba 1 kWh/hod, ale sčítá se to, tak kampak asi dojedu? No zhruba něco přes 100 km. Na tom není nic k divení, natožpak k testování. Když mám totéž auto se 40 kWh baterkou, pak je to dvojnásobek. Jednoduché, že?
Nikdo neinformovaný si nekupuje elektromobil, nikdo netrpí sebemrskačstvím. Dnes výjezd Ionem z garáže, venku -2°C, v autě +15°C, já i dítě normálně oblečení (košile, sako, dítě rozepnutá bunda), po 10 z 12 km zapnuto topení na minimum k udržení cca +15°C. 2 zastávky cestou, výstup, vykládání kufru po 12 km a 20 km, nakonec po 24 km odstaven vůz na parkoviště, spotřeba 3 kWh (3 dílky baterie z 16). V ceně nočního proudu 7,50 Kč, ovšem já jsem nabíjel v práci v pátek zdarma. Normálně by to byly jen 2 kWh a trocha, hlavně díky rovinatému terénu a nízkým městským rychlostem se spoustou brzdění a rekuperace.
Pokud chcete elektrické auto na dálnice, kupte si za milion a více, má od loňska za tu cenu baterky 40 kWh. Pokud chcete více, Chevrolet Bolt má 60, Tesly od 60 do 100 kWh. Ano, dá se jezdit po dálnici Feldou nebo Fiestou, ale to je taky sebemrskačství. Asi jako když Poláci jeli Fiatem 126 Maluch z Varšavy do Chorvatska k moři.
A když už se oháníte ekologií, tak si udělejte garážový test. Zamkněte se s elektromobilem na hodinu do garáže a nastartujte. Po hodině to zopakujte se spalovákem. Nejdříve ale napište závěť. Ludra Vás nezabije, spalovák spolehlivě.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000