KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Moderátor: Josef
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Já teď jezdím město okolí 14-15 kWh/100 km, za 10-11 kWh/km jezdím v létě, prostě to topení a pojezdy se studeným autem jsou znát.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Josef píše:Já teď jezdím město okolí 14-15 kWh/100 km, za 10-11 kWh/km jezdím v létě, prostě to topení a pojezdy se studeným autem jsou znát.
Ta dnešní jízda byla bez topení (svítilo sluníčko), pouze volant a sedačka cestou tam. Když to jde, mám klimu na OFF.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Nějak mě to s tou 64 kWh baterií přestalo bavit sledovat, se Soulem byla každá úspora kilowathodiny znát, s tímhle mi to začalo být fuk a jezdím jako s normálním autem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Tak jste si koupili gazíka tak si nestěžujte na SUV máte podle mě dobrý spotřeby
já teď jezdím v Citigu po městě a okolí taky za 10,8 chadno, vytápění sedačky zimní pneu to se nedá nic dělat
já teď jezdím v Citigu po městě a okolí taky za 10,8 chadno, vytápění sedačky zimní pneu to se nedá nic dělat
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Lama píše:Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení:
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW
Teplota baterie >5°C: maximální výkon 25 kW
Teplota baterie >15°C: maximální výkon 40 kW
Teplota baterie >25°C: maximální výkon 50 kW
Tohle je problém nových aut Kona, Niro a Soul, protože to výrobci přehnali s chladícím systémem baterie. Zatímco Nissan Leaf má velké problémy s uchlazením baterie (rapidgate) tak jmenovaní mají problémy baterii vůbec zahřát na provozní teplotu nad 25°C, tedy mají tzv. coldgate. To znamená, že uživatelé, kteří se těšili na 75 kW příkon při nabíjení mají smůlu, nabíjení je v chladném počasí je kolem 40 kW a i i v počasí kolem 20°C dosahuje 65 kW, ale následně kolem 58 % kapacity baterie rychle klesá na polovinu příkonu. Jediná šance je vyjíždět z teplé garáže a cestovat po dálnici rychlostí 130-140 km/h, baterie tak vychladne pomaleji a nabíjením se opět zahřeje nad 25°C, jinak BMS nepovolí rychlé nabíjení na 70 kW. My co nejezdíme velké dálky a občas nabíjíme na nabíječkách 50 kW to neřešíme
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Josef píše:Lama píše:Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení:
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW
Teplota baterie >5°C: maximální výkon 25 kW
Teplota baterie >15°C: maximální výkon 40 kW
Teplota baterie >25°C: maximální výkon 50 kW
Tohle je problém nových aut Kona, Niro a Soul, protože to výrobci přehnali s chladícím systémem baterie. Zatímco Nissan Leaf má velké problémy s uchlazením baterie (rapidgate) tak jmenovaní mají problémy baterii vůbec zahřát na provozní teplotu nad 25°C, tedy mají tzv. coldgate. To znamená, že uživatelé, kteří se těšili na 75 kW příkon při nabíjení mají smůlu, nabíjení je v chladném počasí je kolem 40 kW a i i v počasí kolem 20°C dosahuje 65 kW, ale následně kolem 58 % kapacity baterie rychle klesá na polovinu příkonu. Jediná šance je vyjíždět z teplé garáže a cestovat po dálnici rychlostí 130-140 km/h, baterie tak vychladne pomaleji a nabíjením se opět zahřeje nad 25°C, jinak BMS nepovolí rychlé nabíjení na 70 kW. My co nejezdíme velké dálky a občas nabíjíme na nabíječkách 50 kW to neřešíme
**********
Tak trochu je to pravda ale já nabíjel na 150kW nabíječce od nějakých 22% a těšil se jak to pojed na 75 a ono ouha, začalo to nabíjet jen cca 44kW, jenže po chvíli cca 6 minut koukám na displej a onou už tam těch 75 bylo. Takže pokud se baterka nabíjením zahřeje, tak to dá i v zimě velký výkon.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne ned 22. lis 2020 9:30:39, celkem upraveno 1 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Lama píše:e-LUKY píše:Tak jsem si všimnul, že jak byly teploty okolo 5 st.C, tak se mi nepodařilo i při úsporné jízdě dostat pod 16 kWh/100km.
Teď se teploty dostaly nad 10 st.C a najednou to jde i pod 15kWh/100km. Přitom jsem stále kontrolovala monitoroval spotřebu na celkovém přehledu.
Myslím, že je to ohřevem baterie který se nikde nezobrazuje.
Jinak k tomu zamrznutí spřehledu sputřeby dojde vždy když telefonuji, musím to znovu načíst a pak to ukazuje.
Já mám zají největší spotřebu 7.11. při -1°C, kdy jsem na trase 130 km (tam a zpět silnice 1.tř.+ dálnice) dosáhl 15,6 kWh/100km.
Dnes ráno za nákupy teplota mezi 3-6°C a spotřeba 10,8 kWh/100km na kopcovité trase 37km přes dědiny (spotřeba tam 9,8 zpět 11,8).
********
No vy máte neskutečně malou spotřebu.
Já si teda Kony užívám jak spalováka a v zimě vždy dám na jedno nabití přes 300km a když bylo teplo tak to bylo přes 400km. Takže jsem velice spokojen. Zkoušel jsem teď jak jsem jel cca 300km jet "jako úsporně" na dálnici okolo 115 km a mimo normálně 95 rychlosí.
Samozřejmě s topením v autě nastaveným na 21,5 st.C. I tak jsem se nedostal po 16 kWh. Venkovní teplota se po celo cestu pohybovala 4-6 st.C, na fotce je teplota z Garáže!
Jinak teď mám dlouhodobý průměr 17kWh a to jsem tedy spokojený.
Taky už mám hlášku na servis.
Naposledy upravil(a) e-LUKY dne sob 21. lis 2020 19:46:32, celkem upraveno 2 x.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Lama píše:Josef píše:Já teď jezdím město okolí 14-15 kWh/100 km, za 10-11 kWh/km jezdím v létě, prostě to topení a pojezdy se studeným autem jsou znát.
Ta dnešní jízda byla bez topení (svítilo sluníčko), pouze volant a sedačka cestou tam. Když to jde, mám klimu na OFF.
****
Dnes jsem na a z nabíjení zkusil jet na ECO+ a všechno vypnuté.
Foto spotřeby.
Ale delší cestu bych tak fakt nezvádl a ani nemusím.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
e-LUKY píše:Lama píše:e-LUKY píše:Tak jsem si všimnul, že jak byly teploty okolo 5 st.C, tak se mi nepodařilo i při úsporné jízdě dostat pod 16 kWh/100km.
Teď se teploty dostaly nad 10 st.C a najednou to jde i pod 15kWh/100km. Přitom jsem stále kontrolovala monitoroval spotřebu na celkovém přehledu.
Myslím, že je to ohřevem baterie který se nikde nezobrazuje.
Jinak k tomu zamrznutí spřehledu sputřeby dojde vždy když telefonuji, musím to znovu načíst a pak to ukazuje.
Já mám zají největší spotřebu 7.11. při -1°C, kdy jsem na trase 130 km (tam a zpět silnice 1.tř.+ dálnice) dosáhl 15,6 kWh/100km.
Dnes ráno za nákupy teplota mezi 3-6°C a spotřeba 10,8 kWh/100km na kopcovité trase 37km přes dědiny (spotřeba tam 9,8 zpět 11,8).
********
No vy máte neskutečně malou spotřebu.
Já si teda Kony užívám jak spalováka a v zimě vždy dám na jedno nabití přes 300km a když bylo teplo tak to bylo přes 400km. Takže jsem velice spokojen. Zkoušel jsem teď jak jsem jel cca 300km jet "jako úsporně" na dálnici okolo 115 km a mimo normálně 95 rychlosí.
Samozřejmě s topením v autě nastaveným na 21,5 st.C. I tak jsem se nedostal po 16 kWh. Venkovní teplota se po celo cestu pohybovala 4-6 st.C, na fotce je teplota z Garáže!
Jinak teď mám dlouhodobý průměr 17kWh a to jsem tedy spokojený.
Taky už mám hlášku na servis.
IMG_20201120_173234.jpg
IMG_20201120_173234.jpg
Ta jízda za 10,8 byl pokus o min. spotřebu na známé trase bez provozu. Chtěl jsem to dát pod 10, ale na to byla studená baterka. Holt až v létě.
Znám kolegu, který má dlouhodobý průměr 12,5 ale jezdí snad pořád po městě. Já mám přes 40% dálnic a dlouhodobý průměr mám 13,2 a jde o spotřeby z PP auta. Těch vašich 17 mi přijde nějak moc, pokud tedy nepočítáte spotřebu včetně ztrát. Hodně dělá tlak v pneu, který se snažím držet kolem 3,0.
Vy máte zase neskutečně najeto km. Při takovém tempu budete chodit na servisku 3-4x do roka a ani nevyužijete celou dobu záruky.
Já mám 7500km za 3 měsíce, takže mi to vychází 2x ročně na servisku..., interval 15tkm je fakt málo.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
e-LUKY píše:Lama píše:Josef píše:Já teď jezdím město okolí 14-15 kWh/100 km, za 10-11 kWh/km jezdím v létě, prostě to topení a pojezdy se studeným autem jsou znát.
Ta dnešní jízda byla bez topení (svítilo sluníčko), pouze volant a sedačka cestou tam. Když to jde, mám klimu na OFF.
****
Dnes jsem na a z nabíjení zkusil jet na ECO+ a všechno vypnuté.
Foto spotřeby.
IMG_20201122_145704.jpg
Ale delší cestu bych tak fakt nezvádl a ani nemusím.
Pěkných 13,0 pokud vidím správně (foto je dost rozmázlé).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Já mám 7500 km za 4 měsíce, takže až to budu prodávat za 5 let, tak bude Niro ještě v záruce
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Josef píše:Já mám 7500 km za 4 měsíce, takže až to budu prodávat za 5 let, tak bude Niro ještě v záruce
**********
To já předpokládám také, zatím jsem to tak měl u všech osobních, dodávky mám déle.
Ale asi nejspíš zůstane v rodině, mám 4 děti a rády si ode mne berou auta,
protože je znají jak se k nim chovám a občas s nimi i jedou a taky za tu cenu by to nikde nekoupili.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Lama píše:e-LUKY píše:Lama píše:Já mám zají největší spotřebu 7.11. při -1°C, kdy jsem na trase 130 km (tam a zpět silnice 1.tř.+ dálnice) dosáhl 15,6 kWh/100km.
Dnes ráno za nákupy teplota mezi 3-6°C a spotřeba 10,8 kWh/100km na kopcovité trase 37km přes dědiny (spotřeba tam 9,8 zpět 11,8).
********
No vy máte neskutečně malou spotřebu.
Já si teda Kony užívám jak spalováka a v zimě vždy dám na jedno nabití přes 300km a když bylo teplo tak to bylo přes 400km. Takže jsem velice spokojen. Zkoušel jsem teď jak jsem jel cca 300km jet "jako úsporně" na dálnici okolo 115 km a mimo normálně 95 rychlosí.
Samozřejmě s topením v autě nastaveným na 21,5 st.C. I tak jsem se nedostal po 16 kWh. Venkovní teplota se po celo cestu pohybovala 4-6 st.C, na fotce je teplota z Garáže!
Jinak teď mám dlouhodobý průměr 17kWh a to jsem tedy spokojený.
Taky už mám hlášku na servis.
IMG_20201120_173234.jpg
IMG_20201120_173234.jpg
Ta jízda za 10,8 byl pokus o min. spotřebu na známé trase bez provozu. Chtěl jsem to dát pod 10, ale na to byla studená baterka. Holt až v létě.
Znám kolegu, který má dlouhodobý průměr 12,5 ale jezdí snad pořád po městě. Já mám přes 40% dálnic a dlouhodobý průměr mám 13,2 a jde o spotřeby z PP auta. Těch vašich 17 mi přijde nějak moc, pokud tedy nepočítáte spotřebu včetně ztrát. Hodně dělá tlak v pneu, který se snažím držet kolem 3,0.
Vy máte zase neskutečně najeto km. Při takovém tempu budete chodit na servisku 3-4x do roka a ani nevyužijete celou dobu záruky.
Já mám 7500km za 3 měsíce, takže mi to vychází 2x ročně na servisku..., interval 15tkm je fakt málo.
************
Ano je to tozmázle ale to jsem uviděl až v PC, je to 13,0.
Pneu si změřím ale na zimu je lepší menší tlak jak větší s ohledem na přilnavost k vozovce.
Ono se u těch dlouhodobých 17,0 počítá jen teď ten zimní provoz.
I s e-golfem jsem byl 3x ročně v servisu - leden-červenec-prosinec, takže na ten nájezd žádná změna.
Teď jde e-golf zase na servis a já v prosinci, protože teď mám do konce týdne naplánované dvě 300km cesty k zákazníkům.
Ty okolo 100km ani nepočítám.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Příspěvky o nabíjení z FVE jsem přesunul do:
viewtopic.php?f=15&t=74&start=160
Pro zachování přehlednosti informací na fóru prosím o pokračování diskuze k FVE tématu tam. Díky!
viewtopic.php?f=15&t=74&start=160
Pro zachování přehlednosti informací na fóru prosím o pokračování diskuze k FVE tématu tam. Díky!
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
**
Já už o tom uvažoval ale zatím jsem to tady nechal jen pro iformaci mezi námi co tu komunikujeme.
Možná to dám ještě do jiné záložky, protože to umí nabíjet nejen z FVE.
Já už o tom uvažoval ale zatím jsem to tady nechal jen pro iformaci mezi námi co tu komunikujeme.
Možná to dám ještě do jiné záložky, protože to umí nabíjet nejen z FVE.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Tak ta spotřeba se mi při rychlostech do 120km a 95km ustálila něco přes 16 kWh/100km.
To je asi dobré teď v zimě a s topením dojet necelých 400km?
Ten údaj o dojezdu neberte, něco jsme u zákazníka nabil ze svého/jeho wallboxu, kolik to bylo nevím ale asi 11kWh.
To je asi dobré teď v zimě a s topením dojet necelých 400km?
Ten údaj o dojezdu neberte, něco jsme u zákazníka nabil ze svého/jeho wallboxu, kolik to bylo nevím ale asi 11kWh.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Kona má velice dobrý reálný zimní dojezd, třetí nejlepší
https://autozurnal.com/aky-je-realny-do ... lov?page=2
https://autozurnal.com/aky-je-realny-do ... lov?page=2
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Mně se teď nějak ustálila hodnota spotřeby okolo 17kWh, je to ve smíšeném provozu něco dálnice a něco 1. třída.
S touto spotřebo se vejsu do dojezdu pod 400km, nabíní začíná na 40kW po 9 minutách vyleze na 60 až 70 a pak zase spadne na 40.
Ani ta jízda neumí baterii zahřát na vyšší teplotu.
To jsem zvědav až bude dost pod nulou jak se to změní?
S touto spotřebo se vejsu do dojezdu pod 400km, nabíní začíná na 40kW po 9 minutách vyleze na 60 až 70 a pak zase spadne na 40.
Ani ta jízda neumí baterii zahřát na vyšší teplotu.
To jsem zvědav až bude dost pod nulou jak se to změní?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Já jezdím krátké trasy po Praze a okolí, takže topení jede na 23°, topení do sedaček a spotřeba kolem 0°C je 18-19 kWh/100 km
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
Já sice topím jen na 21,5 a to sedím v autě v košili, doma také topíme okolo 22, máme podlahové topení a zima není a člověk si už zvykl, což jsem rád.
V paneláku jsme měli 27-29 a bylo tam horko a nešlo to regulovat.
Jinak těch 18-19 zase není nějak extra moc, když člověk jede jak je zvyklý a nebrzdí ho provoz. S tím se bez problému dá dojet přes 300km.
Já to topení sedačky moc nepožívám, jen na chvíli, když přijdu z venku ochlazený a volant mně přímo pálí, ten vůbec.
V paneláku jsme měli 27-29 a bylo tam horko a nešlo to regulovat.
Jinak těch 18-19 zase není nějak extra moc, když člověk jede jak je zvyklý a nebrzdí ho provoz. S tím se bez problému dá dojet přes 300km.
Já to topení sedačky moc nepožívám, jen na chvíli, když přijdu z venku ochlazený a volant mně přímo pálí, ten vůbec.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz