Porucha C-Zero
Moderátor: Josef
Re: Porucha C-Zero
Nesmíte na základě nějaké závady na starém autě hned dělat závěry, na internetu najdete, závady jak na Lexusu tak na Volvu a takové, že byste si ty auta nekoupil
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
Marek71: Rozmazlený nejste, jenže...
U EV opravdu není co opravovat, to máte pravdu, že toho byla celá fóra. Jenže ta EV byla v záruce většinou 5 (7) let, tak opravy byly zdarma. Kolega měl u i iOna měněný celý motor včetně dalších aparátů (čekal dlouho, než přišel originál z Japonska) a bylo to těsně před koncem záruky a cenu mu ani nechtěli sdělit. Když je ale po záruce, mělo by to správně fungovat tak jak jste rozmazlený, jenže... téměř pro všechny je to něco nové, co ještě ani neviděli, natož někdy opravovali. Jednou to bude naopak, že EV vám opraví v každém servisu běžně ale pro starého fosilního veterána budete těžko hledat nějakého nadšeného garážistu
U EV opravdu není co opravovat, to máte pravdu, že toho byla celá fóra. Jenže ta EV byla v záruce většinou 5 (7) let, tak opravy byly zdarma. Kolega měl u i iOna měněný celý motor včetně dalších aparátů (čekal dlouho, než přišel originál z Japonska) a bylo to těsně před koncem záruky a cenu mu ani nechtěli sdělit. Když je ale po záruce, mělo by to správně fungovat tak jak jste rozmazlený, jenže... téměř pro všechny je to něco nové, co ještě ani neviděli, natož někdy opravovali. Jednou to bude naopak, že EV vám opraví v každém servisu běžně ale pro starého fosilního veterána budete těžko hledat nějakého nadšeného garážistu
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Porucha C-Zero
Kolegové moc Vám děkuji za podporu a pomoc,hodně si toho vážím.Zkusím to teď nějak pořešit a dám Vám vědět co a jak.Podle mne to zase taková šílená porucha nebude,protože když se chyba smaže tak auto zase normálně jede.Jenže pak stači zastavit a vypnout motor a při startování se ch,ba zase vyhodí.Tak zase smazat a jedeme dál.Jenže diagnostiku jsem měl pujčenou,tu u sebe nevozím stále.
Re: Porucha C-Zero
My třeba máme doma Iony dva - a zatím bez problému a investic.. Je to někdy o náhodě.. Na druhou stranu Ted když vybírám nástupce tak jsem uvažoval nad Zoe (ojetinu) ale když jsem si přečetl zahraniční fora - tak třeba oproti Nissanu nejsou extra spolehlivé...
Re: Porucha C-Zero
No vidite a já zase četl že zase Leaf je hrozny harapak.Tak jak simá člověk vybrat.A vůbec,je to jedno protpže tady stejně není nikdo kdo by to dokázal normálně opravit a za rozumnou cenu.
Re: Porucha C-Zero
Josef píše:Nesmíte na základě nějaké závady na starém autě hned dělat závěry, na internetu najdete, závady jak na Lexusu tak na Volvu a takové, že byste si ty auta nekoupil
Tak pokazit se může vše, to jo. I u Volva jsem měl asi dvě poruchy. Ale servis je pořešil, auto odtáhli, nebo jsem dojel (dokonce v sobotu), nechal jim tam auto a za dva dny hotovo a za rozumnou cenu, žádné 3500 KČ/hod. s nejistým výsledkem. Nemám problém zaplatit za servis, ale musí to umět a ne že kolem toho budou maturovat a nic nevyřeší. Ale jo, asi je to novinka, nová technologie, tak se to snad zlepší.
Re: Porucha C-Zero
Myslím že sazba 3500,- Kč vypovídá o nesolidnosti takového servisu a možná i schválnosti ve stylu - koupil sis BEV tak plať hlupáku.
I Mercedes má poloviční sazby, MB v Brně nedávná oprava brzd, chtěli 1681,- Kč za hodinu práce.
I Mercedes má poloviční sazby, MB v Brně nedávná oprava brzd, chtěli 1681,- Kč za hodinu práce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
Josef píše:Myslím že sazba 3500,- Kč vypovídá o nesolidnosti takového servisu a možná i schválnosti ve stylu - koupil sis BEV tak plať hlupáku.
I Mercedes má poloviční sazby, MB v Brně nedávná oprava brzd, chtěli 1681,- Kč za hodinu práce.
Cena za hodinu u Iona v orgo servisu je 1800kč, ale ke stáří vozidla dávají 25% slevu na dily. Je pravda že vymena 12V baterie za 3600 bylo opravdu dost nakonec skončila na jen na 2100 (vymenil bych si ji sam) + diagnostiku..
Za to vymena brzd, bubnu, prasatek ložiska a par blbosti jste na 21tis... i s dani..
Jen tak pro srandu... cena origo v servisu za hlavní accu je 705tis !!!!
Re: Porucha C-Zero
Bohužel, tohle je problém starých drahých aut (nebylo to zrovna levné auto), navíc originální díly jsou předražené některé o stovky procent a nikoho nenapadne, že dát na baterii 100% zisku je asi blbost, takže nákup 350 tis., prodej 700 tis. je asi pro servis fajn. Vím, že trakční baterie do Leaf 22 kWh stála taky někde kolem 400 tis. Teď je doba, kdy se u nás BEV neprodávají, nebo pod cenou, ale ideální se těchto aut s baterií do 22 kWh buď zbavit, nebo je dojezdit do "smrti" a nechat na náhradní díly. Asi se časem objeví někdo šikovný, kdo bude schopen baterie repasovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
daffyx píše:Za to vymena brzd, bubnu, prasatek ložiska a par blbosti jste na 21tis... i s dani..
Takovou údržbu bych klidně udělal.
Nedavno jsem na subaru měnil zadní ložiska, dělal komplet repas všech brzd, nové destičky, kotouče. Cena do 10 tis a dva dni práce.
Hlavně vím, že jsem si to pro sebe udělal pořádně a přesně podle dokumentace dodržel montážní postup a utahovací momenty. A hlavně si udělal nějaké věci navíc, na které by se servis vys***. Třeba už jen to, že tepelný štít brzd jde sundat jen pokud je dole náboj kola. Takže to je jediná šance na antikorozní úpravu. Servis by se jistě nenamáhal ten štít obrousit a pak ho nalakovat.
Když vidím jak to lenoši v servisu všechno domlátí rázovým utahovákem a zvedají auta za prahy. Po určitých zkušenostech už si dělám na autech vše sám.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Porucha C-Zero
Dobrý den,
podařilo se Vám auto opravit ? Měl jsem stejnou závadu na mém imiev 2011. p1a15.
Nejprve se projevilo občasnou nemožností nastartovat. PO výměně aux baterky na asi 3 týdny chyba zmizela kompletně, aby bylo auto nepojízdné kompletně.
Nejlepší je prověst rychlou diagnostiku pokud máte multimetr s min/max pamětí a změřit napětí na kondenzátoru. Pokud je napětí (bude asi 2 s), tak se bude potřeba dostat zespodu do invertoru a vymontovat desku. Detaily mohu popsat v PM.
Samotná oprava je možná 2mi způsoby - na německém foru je pán, který to za 250E + poštovné vymění / dopájí, nebo najdete někoho kdo napájí dle imiev fora odpor 4MOhm. Mě se podařilo napájet odpor a auto opět jezdí.
Hezký večer a klidně mě kontaktujte pokud chcete nějaké detaily.
S pozdravem
Pavel
podařilo se Vám auto opravit ? Měl jsem stejnou závadu na mém imiev 2011. p1a15.
Nejprve se projevilo občasnou nemožností nastartovat. PO výměně aux baterky na asi 3 týdny chyba zmizela kompletně, aby bylo auto nepojízdné kompletně.
Nejlepší je prověst rychlou diagnostiku pokud máte multimetr s min/max pamětí a změřit napětí na kondenzátoru. Pokud je napětí (bude asi 2 s), tak se bude potřeba dostat zespodu do invertoru a vymontovat desku. Detaily mohu popsat v PM.
Samotná oprava je možná 2mi způsoby - na německém foru je pán, který to za 250E + poštovné vymění / dopájí, nebo najdete někoho kdo napájí dle imiev fora odpor 4MOhm. Mě se podařilo napájet odpor a auto opět jezdí.
Hezký večer a klidně mě kontaktujte pokud chcete nějaké detaily.
S pozdravem
Pavel
Re: Porucha C-Zero
S tim souhlasim, ale mistni mitsubishi (svedske) mi nabidlo vymenu celeho invertoru za 80k SEK - vice nez kolik stalo ojete auto 2 roky zpatky. Takze predpokladam, ze mnoho ridicu je vdecna za tuto "lacinou" opravu.
Nastesti jsou sikovni lide na americkem foru, kde je "oprava" popsana.
Nastesti jsou sikovni lide na americkem foru, kde je "oprava" popsana.
Re: Porucha C-Zero
Ano, když to někdo neumí tak holt musí zaplatit. Diskutovali jsme tady o tom před 3 měsíci, ta oprava je celkem jednoduchá.
viewtopic.php?p=11851#p11851
viewtopic.php?p=11851#p11851
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Porucha C-Zero
Ahoj, kolegové.
Tak jsem se zazřadil mezi problematiky. Náš Zoro po 3,5 letech a 44 tis. km spokojeného ježdění taky zazlobil. Rozsvěcí se mu autíčko s vykřičníkem a padá do želvího režimu. Po zastavení, vypnutí auta a chvilce čekání lze zase s autem normálně jet, ale manželka říká, že už i ztrácí výkon. Jsem zvědav co tomu je a kolik bude stát oprava. Na diagnostiku a opravu vlastními silami teď, bohužel, nemám kapacity.
Na první diagnostice v Citroenu si s tím vůbec nevěděli rady a napsalo jim to prý něco ve smyslu "nutná vzdálená diagnostika z centrály". Na tu pojedeme v úterý a auto tam bude pár dní. Snad to nebude na dlouho, neb dosud byl Zoro v každodenním zápřahu. Snad zase brzy bude.
Tak jsem se zazřadil mezi problematiky. Náš Zoro po 3,5 letech a 44 tis. km spokojeného ježdění taky zazlobil. Rozsvěcí se mu autíčko s vykřičníkem a padá do želvího režimu. Po zastavení, vypnutí auta a chvilce čekání lze zase s autem normálně jet, ale manželka říká, že už i ztrácí výkon. Jsem zvědav co tomu je a kolik bude stát oprava. Na diagnostiku a opravu vlastními silami teď, bohužel, nemám kapacity.
Na první diagnostice v Citroenu si s tím vůbec nevěděli rady a napsalo jim to prý něco ve smyslu "nutná vzdálená diagnostika z centrály". Na tu pojedeme v úterý a auto tam bude pár dní. Snad to nebude na dlouho, neb dosud byl Zoro v každodenním zápřahu. Snad zase brzy bude.
Re: Porucha C-Zero
Vadny clanek trakcni baterie bude delat tyto problemy.
Re: Porucha C-Zero
Chochol - když napíšete odkud jste tak se třeba někdo najde kdo vám to napíchne na diagnostiku...
Re: Porucha C-Zero
to Garmond: Bydlím u vsi Perštejn na pomezí okresů Karlovy Vary a Chomutov a s tímhle autem jsem velmi široko i daleko jedinný. Ještě nikdy jsem tu nepotkal nikoho z trojčat.
Re: Porucha C-Zero
chochol píše:to Garmond: Bydlím u vsi Perštejn na pomezí okresů Karlovy Vary a Chomutov a s tímhle autem jsem velmi široko i daleko jedinný. Ještě nikdy jsem tu nepotkal nikoho z trojčat.
Já k Vám jezdil pískat Antukovou ligu v rámci Perštejnského léta, ale to už je minulost
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Porucha C-Zero
Ideální zajet do nějakého servisu, kde přes OBDII vyčtou co tomu vlastně je, nemusí to být vadný článek, ale i jiná porucha.
Audi Q4 Sportback e-tron 50