Prodej C-Zero?

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Prodej C-Zero?

Příspěvekod JanO » stř 25. lis 2020 23:14:40

Abych neotevíral diskusi v rubrice "prodej", kde jsem dal základní informace, dávám popis situace zde:

Auto jsme kupovali v květnu 2019, aby mohla manželka dojíždět do práce do Prahy, kde jsou "modré zóny", tedy vlastně hlavně kvůli tomu parkování...
Teď to od nového roku nebude potřeba (změna práce, jiné možnosti parkování), může jezdit zase svům původním autem, které jsme naštestí neprodali (stará benzínová Octavia)...
Za ten rok a něco jsme bohužel narazili na to, že pro C-Zero se téměř nedají sehnat žádné díly (případně velmi drahé) a že třeba ani lokální prodejce Citroënu C-Zero nechce servisovat...
Takže při jakékoliv větší závadě v okolí nikdo nepomůže a to je dost rizikové... nebo až by byly k výměně baterie, i kdybych je nekde sehnal, nemám možnost je vyměnit... nadšenci co tomu rozumí jsou třeba na Ostravsku, ale to je 350km... topení jsem si nakonec montoval sám, protože žádnému servisu se do toho nechtělo..(za rozumnou cenu)...

Takže řeším otázku, jestli nebude jistější něco tratit při prodeji, než riskovat nepojízdné auto před domem, co mi nikdo naopraví... Octavie sice jezdí mnohem dráž na kilometr (benzín), hůř se s ní jezdí, je to už taková stará popelnice, ale opraví to kde kdo a díly jsou "za hubičku" ...

Takže uvažuji o prodeji...

Koupeno za 185tis., počáteční investice a opravy minimálně 30tis. ...jak ale odhadnout, kolik je na tom ještě únosné tratit... určitě ne víc než 50tis., i to je dost... (ze to už by mohly být jiné baterie, třeba, ale nikdo mi je tady nevymění)...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 26. lis 2020 0:48:30

Já bych to neprodával, dokud se to nezaplatí. Co bys tam chtěl měnit za díly? Ja měl Mieva 3 roky 50 tis. Km a nic slovy nic se tam měnit nemuselo. Loni jsem ho prodal za 240 tis. A podle všeho dál jezdí. Na baterky to můžeš rozkuchat vždycky. Pokud má dojezd 90-100 km tak to je paráda.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod garmont » čtv 26. lis 2020 8:15:29

Jaké díly máš přesně na mysli? Já třeba asi budu potřebovat nové ložiska předních kol.. Co se týče prodejnosti ta já vcelku sleduju inzerci a moc se to nehýbe, některé kusy visí v inzerci i třeba dva roky. Reálná cena bude někde okolo 150-160tis...
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod JanO » čtv 26. lis 2020 9:53:20

Zaplatilo by se až za dlouho, bohužel, kvůli CoViDu se s ním letos jezdilo mnohem míň, takže se ani nevrací, co se mělo ušetřit levným provozem...
A hlavně teď se změnily podmínky a není na dojiždění (parkování v Praze) potřeba...
Nejhroší je, že v okolí není nikdo, kdy by to opravoval, pokud půjde o něco s elektrikou... do toho ani Citroën dealer nejde... že na to nemají školený lidi. Mechanické opravy, jako třeba zadní tlumiče, to se jueště podařilo za rozumnou cenu, ale přední, které "už by se taky mohly měnit" jsou nejlevnější kolem 8tis. za kus, to prý ať radějiu jezdím, co to půjde... teda jestli to teď projde na STK...
Bohužel se mi nechce do žádné další větší investice, protože pak třeba zhorší baterie a ty mi nikde v dostupném okolí nevymění, to žádný servis nenabízí a já to na ulici před domem tayk neudělám...
Prostě vyhodnotil jsem provoz jako příliš rizikový, porovnáno s malými přínosy...(menšími, než se čekalo) :?
A taky udržovat v provozu 3 auta pro 2 řidiče je zbytečný luxus...
Takže kdyby byl nějaký nadšenec, co má lepší servisní zázemí a měl zájem za třeba těch 160tis., nebránil bych se jednání...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod garmont » čtv 26. lis 2020 13:22:05

A jakou máš kapacitu aku víš? Jinak moje už má 100tis, 32Ah a jezdí pořád.. dojezd Ted v zimě cca 85 v létě okolo 100..Hodně použitých dílů lze za pár korun koupit v PL..u těch nových to bude horší - spíše teda s cenou než dostupností..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod JanO » čtv 26. lis 2020 14:07:18

garmont píše:A jakou máš kapacitu aku víš? Jinak moje už má 100tis, 32Ah a jezdí pořád.. dojezd Ted v zimě cca 85 v létě okolo 100..Hodně použitých dílů lze za pár korun koupit v PL..u těch nových to bude horší - spíše teda s cenou než dostupností..


Kapacitu jsem neměřil na AH, před koupí při testu jen podle rychlonabíječky tam "nateklo" od "želvičky" po plnou kapacitu cca 13,5kWh.. to je asi jediné číslo, pro představu. 95-100km v létě a kolem 85-90km v zimě, ale bez topení.. s topením jsme rádi za 65-70 a vzhledem k tomu, že by se nově jezdilo 60-70km denně (bývalo 50-60), tak je to nebezpečně na hraně...

Když je možné v místě nové práce koupit za 7tis. roční parkování, tak stačí na dojíždění výrazně levnější auto s levným a dostupným servisem... tak jsem se dostal k úvaze o prodeji... :|
Citroën C-Zero 2012
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod daffyx » čtv 26. lis 2020 20:49:16

garmont píše:A jakou máš kapacitu aku víš? Jinak moje už má 100tis, 32Ah a jezdí pořád.. dojezd Ted v zimě cca 85 v létě okolo 100..Hodně použitých dílů lze za pár korun koupit v PL..u těch nových to bude horší - spíše teda s cenou než dostupností..


Tak 32Ah to by odpovídalo 60%?
Já z iona vytáhl hned při nákupu 70% tj 35.2Ah, ted po roce jsem to udělal znovu 69.5% 34.8Ah - (origo diagnostika peugeot - vs. canion) nájezd 9tis km za rok
Jinak pouze dobíjení AC, žádné DC tím to za těch 5 let dost zdegradovalo.
Zima dojez 70-80km s topením, žádné mrznutí, v létě jsem z toho dostal 109km. Tak ono to za tak degradovat nebude.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod Lama » pát 27. lis 2020 10:27:37

60% je hranice, kdy se bere baterie v EV jako dosloužená (EV nejede ani nedobíjí plným výkonem, přes velký vnitřní odpor). Pod 60% to bude už klesat strměji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod e-Kája » pát 27. lis 2020 11:06:43

Já bych to neprodával, pokud teda nutně nepotřebujete řešit finanční situaci.
Může se to časem zase otočit a najednou se Vám třeba bude elektromobil opět hodit.

Kdybych já měl strach, že neseženu servis nebo nějaký díl na elektro auto/motorku, tak bych doteď neměl žádné ze svých současných elektrovozítek a jezdil bych MHD, protože i na toho 23let starého Renaulta Megane Classic už taky skoro nic neseženu:D

Toho servisu bych se nebál. V autorizáku bude sice všechno hodně drahé a nebo to nebudou chtít udělat (nebudou na to školený), ale i já se svým exotickým Fluencem ZE jsem si našel v Praze autorizovaný servis, kde mi kromě výměny článků v baterii udělají všechno.
No a ty články baterie už zase měnili dva moji kamarádi, co mají taky Fluence ZE, takže by to případně udělali i u mého, až to bude potřeba.
Takže nemám strach, že by mi auto někdy kleklo a bylo delší dobu nepojízdné:-)
A věřím tomu, že i Vy v ČR seženete někoho šikovného, kdo by Vám s výměnou článků baterie pomohl.

Jinak spoustu dílů se dá koupit z bouraček (plasty/plechařina), ale samozřejmě nový díl je nový díl. Zvlášť třeba tlumiče, brzdy a podobné věci bych určitě koupil nové, i kdyby to stálo majlant. Bezpečnost je pro mě na prvním místě.

Pro zajímavost: mě chyběl na spodku auta krycí plast (zakrývající díru po benzínové nádrži) a dal jsem za něj za originál 6000Kč. Je to sice hodně peněz za kus plastu, ale tenkrát v bazaru nebyl dostupný a nebo byl poničený, takže na nic. Tak jsem koupil nový originální díl a nelituju toho i přesto, že kdybych půl roku počkal, mohl jsem ten samý díl mít od kámoše za hubičku:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod garmont » pát 27. lis 2020 15:45:58

daffyx píše:
garmont píše:A jakou máš kapacitu aku víš? Jinak moje už má 100tis, 32Ah a jezdí pořád.. dojezd Ted v zimě cca 85 v létě okolo 100..Hodně použitých dílů lze za pár korun koupit v PL..u těch nových to bude horší - spíše teda s cenou než dostupností..


Tak 32Ah to by odpovídalo 60%?
No co jsem vyčetl tak u nového auta ukazuje Canion jako plnou kapacitu 46 Ah takže ted jsem na 69% jestli se to tak dá počítat...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod Lama » pát 27. lis 2020 18:10:43

garmont píše:
daffyx píše:
garmont píše:A jakou máš kapacitu aku víš? Jinak moje už má 100tis, 32Ah a jezdí pořád.. dojezd Ted v zimě cca 85 v létě okolo 100..Hodně použitých dílů lze za pár korun koupit v PL..u těch nových to bude horší - spíše teda s cenou než dostupností..


Tak 32Ah to by odpovídalo 60%?
No co jsem vyčetl tak u nového auta ukazuje Canion jako plnou kapacitu 46 Ah takže ted jsem na 69% jestli se to tak dá počítat...

Nová je 50 Ah, ale tu těžko naměříte. Hodnoty naměřené u nových jsou většinou mezi 48-49 Ah. Nesmíte zaměňovat staré a "nové" baterie.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod garmont » pát 27. lis 2020 18:22:31

Vím že nová by měla být 50Ah ale co jsem pročítal zahraniční fora tak nikomu ani u nových aut neukázal Canion více než 46Ah...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod Lama » pát 27. lis 2020 19:24:26

Jo, někde berou u nového i 40 Ah (viz. graf z EvBatMon pod odkazem dole).
Můj dvouletý z 204 a kolegy téměř nový z 2015 MiEV měl rozhodně přes 46 Ah (kolega měl 48,5).
Pro měření jsem nejčastěji používal uvedený CanIon, ale také placený EvBatMon for iMiEV/C-Zéro/iOn.
https://play.google.com/store/apps/deta ... MiEV&hl=cs

Pro porovnání graf měření Ah od více uživatelů z EvBatMonitoru.
http://evpositive.com/battery-history.html
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod Lama » pát 27. lis 2020 19:52:51

Pro zajímavost přikládám obrázek měření z CanIonu od kolegy, kterému jsem prováděl měření a poradil jak zlepšit kapacitu a dojezd. V posledním sloupci je vidět znatelný nárůst Ah (navíc ještě při nízké teplotě baterie) a zlepšení dojezdu uváděl o cca 15 km na dálnici kde stále jezdil, mezi PHA-PLZ-PHA.
Po celou dobu používání vozu jezdil pouze po DC nabíječkách a převážně po dálnici a najednou mu začal rychle klesat dojezd. Z měření je patrný rychlý pokles Ah (v grafu je vidět čas a km). Jednotlivé články byly stále více rozházené. Při nabíjení na DC totiž nedochází k řádnému balancování, takže rada byla jasná - alespoň 1-2 plné cykly (0-100-0-100%) s pomalým AC nabíjením a pomohlo to 8-)
Přílohy
David_Zero-Screenshot_2019-01-03-16-01-49-924_emobility.canion.png
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod JanO » pát 27. lis 2020 20:38:41

Lama píše:60% je hranice, kdy se bere baterie v EV jako dosloužená (EV nejede ani nedobíjí plným výkonem, přes velký vnitřní odpor). Pod 60% to bude už klesat strměji.


Tak jestli ta moje baterka taky "nedosloužila"... než se dávalo auto do servisu (nic s elektrikou, jen oprala plechů a laku), ukazovalo dojezd 95km.
Měsíc to tam stálo, měli velký problém sehnat díly, dnes jsme vyzvedli a najednou u skoro plné baterky (15 dílků) to ukazuje 60km :?

To abych to nabízel zrovna s tím, že je potřeba vyměnit baterie... a to nikdo chtít nebude...nebo bude? :?:
Citroën C-Zero 2012
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod daffyx » sob 28. lis 2020 10:38:33

Lama píše:Jo, někde berou u nového i 40 Ah (viz. graf z EvBatMon pod odkazem dole).
Můj dvouletý z 204 a kolegy téměř nový z 2015 MiEV měl rozhodně přes 46 Ah (kolega měl 48,5).
Pro měření jsem nejčastěji používal uvedený CanIon, ale také placený EvBatMon for iMiEV/C-Zéro/iOn.
https://play.google.com/store/apps/deta ... MiEV&hl=cs

Pro porovnání graf měření Ah od více uživatelů z EvBatMonitoru.
http://evpositive.com/battery-history.html


Ono se bere starý a nový typ LEV50 do 2012-2013 máme ty staré články, od roku má někdo již 80článků nových. Více se cyklují ty 50Ah ten starší typ je brán pro kapacitu 40Ah-45Ah?
Je to psíše otázka, než popis kapacity. ( Zase podle peugeota diagnostiky 35Ah odpovídá 70% a 100% odpovídá 50Ah)
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod daffyx » sob 28. lis 2020 10:40:23

JanO píše:
Lama píše:60% je hranice, kdy se bere baterie v EV jako dosloužená (EV nejede ani nedobíjí plným výkonem, přes velký vnitřní odpor). Pod 60% to bude už klesat strměji.


Tak jestli ta moje baterka taky "nedosloužila"... než se dávalo auto do servisu (nic s elektrikou, jen oprala plechů a laku), ukazovalo dojezd 95km.
Měsíc to tam stálo, měli velký problém sehnat díly, dnes jsme vyzvedli a najednou u skoro plné baterky (15 dílků) to ukazuje 60km :?

To abych to nabízel zrovna s tím, že je potřeba vyměnit baterie... a to nikdo chtít nebude...nebo bude? :?:

On to stejně počítá z 25km posledního stylu jízdy - pokud s tím stojím a jen topím dojeldu jen 3km tak vypočte nesmysl..nebo vypočte asi to co by v takovém cyklu vyšlo na 1km
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod Lama » sob 28. lis 2020 15:17:14

Nehleďte na dojezd, ale na čárky. Dojez klidně uděláte ke 150 km ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod JanO » sob 28. lis 2020 15:56:32

Lama píše:Nehleďte na dojezd, ale na čárky. Dojez klidně uděláte ke 150 km ;)


Tak to bude muset řešit další kalibrace, jen už na ni je moc zima, mělo by být 10 a víc... ať je aktuálnější info o dojezdu.. i když pžedpokládám, že případný zájemce si stejně udělá diagnostiku stavu článků, měření kapacity, atd... počítadlo může opravdu ukazovat cokoliv, ale mě zatím, kdyý ukazovalo špatně, tak to bylo víc než je realita... při koupi uakozaval dojezd kolem 120, pak se vybila 12V bateri, dojezd ukazoval si 135, po provedené kalibraci to spadlo na cca 105, což bylo ale velmi blízko reálnému dojezdu (po 50km zmizela polovna dílků)... jenže bez kalibrace nevím, jestli s tm v servisu něco neprovedli, nebo to jen zase blbě ukazuje...
Naposledy upravil(a) JanO dne sob 28. lis 2020 16:34:27, celkem upraveno 1 x.
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Prodej C-Zero?

Příspěvekod dracekvo » sob 28. lis 2020 16:07:03

Kalibrace nepomůže. Je potřeba zajet známou trasu a pak dát nabít. Dojezd by se měl srovnat na původní hodnotu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)