Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Lama » ned 21. čer 2020 14:05:26

Radovan píše:To hledání na Bazoši nebo Aukru je fakt děs běs, já tam toho černého nenašel vůbec, toho zeleného taky ne.
Právě mi volal kolega, pořídili 130 tis. km 2011 Iona za 120 tis. Kč, ale má už mizerný dojezd, po nabití ukazuje 70 km. Nový majitel asi bude pracovat na výměně článků nebo baterky, tedy ne sám, dodavatelsky. Zatím by mu ten dojezd stačil do práce a zpět bez nabíjení.

Zkuste mu poradit, aby alespoň 2x za sebou nabil pomalu na AC a poklidně vyjel baterku až na želvu (může i více k nule). Měl by se mu prodloužit dojez až o cca 20% podle toho jak měl rozházené články. Když by provedl měření, tak by i viděl přesný nárůst kapacity.
Nebo si může nechat udělat měření baterky i s kalibrací, ale za to asi zaplatí a bude nějaký den bez auta.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » ned 21. čer 2020 14:27:35

Radovan: to auto koupil tady v cz? Jakou mu to ukazuje kapacitu Aku? ( Já mám diagnostiku když tak pokud je někde z okolí) ..
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » pon 22. čer 2020 9:34:39

Někde snad v okolí Brna. Jan Křižka. Hodně najeto na různých půjčených elektromobilech (v Olomouci měl půjčený Soul 64 kWh), svého má Ioniqa a syn Iona. OBD a SW mají, myslím, že si s tím poradí. Díky za nabídku, pokud by tápali, spojím Vás.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » pon 22. čer 2020 9:45:39

Jj už jsem to četl jak jste psal na Fb.. no mě by celkem zajímalo jakou to má kapacitu při tom nájezdu..
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod daffyx » pon 22. čer 2020 16:24:59

Radovan píše:To hledání na Bazoši nebo Aukru je fakt děs běs, já tam toho černého nenašel vůbec, toho zeleného taky ne.
Právě mi volal kolega, pořídili 130 tis. km 2011 Iona za 120 tis. Kč, ale má už mizerný dojezd, po nabití ukazuje 70 km. Nový majitel asi bude pracovat na výměně článků nebo baterky, tedy ne sám, dodavatelsky. Zatím by mu ten dojezd stačil do práce a zpět bez nabíjení.


Tak na co si dát pozor? Z vlastní zkušenosti 49 tis najeto 2014 listopad. Ale dle vin staré baterie!
Baterie dle servisu 70% z diagnostiky, v reálu 35.5Ah dojezd ukazuje i přes 100km, ted při teplotách nad 15stupnu v zime 80 relane jsem dojel na jeden dilek 90km lehká noha a v eco modu.
Při prodeji na vše nenarazíte provní oprava po 100km vadné zadní ložisko a vyrovnání disku .
Další oprava po 1000km uložení horního tlumiče levá strana, výměna stab tyček a výměna 12V baterie (nechal jsem si ji a v reálu měla pouhých 5Ah při 6A.) Stačila na nastartování hlavního DCDC měniče v autě.
Doporučena výměna zadních brzd (v servisu 14tis bez slevy tuším že dají 15 nebo 20% dle stáří vozu.
Nyní řeším hluk na převodovce (reduktoru) pravděpodobně ložisko uvnitř 59 tis repas. Ložisko vyjde na cca 6 tis bez dph.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » pon 22. čer 2020 21:24:38

No na tu převodovku pozor - já jsem o tom kdysi četl na nějakém zahraničním foru - tam uvnitř něco odejde a následně to vydře obal převodovky (někomu dokonce naskrz že jim vytekl olej) nicméně i tohle jsem viděl opravovat.. Já bych to dal někomu kdo se zabývá převodovkama (odkud jsi? já dával na opravu převodovku (z benzínového auta) k jednomu člověku do Olomouce co se věnuje čistě převodovkám - možná by se dalo domluvit že by se do toho pustil...
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod daffyx » úte 23. čer 2020 6:22:13

garmont píše:No na tu převodovku pozor - já jsem o tom kdysi četl na nějakém zahraničním foru - tam uvnitř něco odejde a následně to vydře obal převodovky (někomu dokonce naskrz že jim vytekl olej) nicméně i tohle jsem viděl opravovat.. Já bych to dal někomu kdo se zabývá převodovkama (odkud jsi? já dával na opravu převodovku (z benzínového auta) k jednomu člověku do Olomouce co se věnuje čistě převodovkám - možná by se dalo domluvit že by se do toho pustil...


Tak to já jsem západní čechy, Tak zatím nic se nedějě, podle obhlídky to nebude až tak složité to demontovat.
Převodovku jsem servisoval u kolegy (benzinove auto) a měl ji za den horovou - vymena ložisek.
Zde je toho o to méně, je zde jen několik kol.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod e-Kája » úte 23. čer 2020 7:38:38

Díky za všechny názory a zkušenosti. Ten port pro OBD adaptér co je dole pod volantem je volně přístupný nebo je pod nějakým obtížně sundatelným krytem?
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » úte 23. čer 2020 8:50:12

volně přístupný...
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod daffyx » sob 27. čer 2020 10:16:57

garmont píše:No na tu převodovku pozor - já jsem o tom kdysi četl na nějakém zahraničním foru - tam uvnitř něco odejde a následně to vydře obal převodovky (někomu dokonce naskrz že jim vytekl olej) nicméně i tohle jsem viděl opravovat.. Já bych to dal někomu kdo se zabývá převodovkama (odkud jsi? já dával na opravu převodovku (z benzínového auta) k jednomu člověku do Olomouce co se věnuje čistě převodovkám - možná by se dalo domluvit že by se do toho pustil...


Tak ano, ale to již bylo fatální a rozletěla se klec ložiska.
Převodovka není složitá, mám k ní celkové rozkreslení i servisní manuál. Ložiska jsou standard a mělo by to jít zrepasovat "domácí zručností"
bbbb.PNG
bbbb.PNG (228.26 KiB) Zobrazeno 13606 x

Po prohlídce není problém v převodovce, ale asi se nepovedl ten tisícihran na kloubu a má poněkud vůli. Zastoupení mitshibishi neprodává jen celou poloosu , ale po částech a je možnosti si vyměnit díl samostatně. Prostě Japan myšlení, vyměnit to co jde a ne jako evropan - vyměnit celé.
Jinak zastoupení peugeot vám prodá celou polooosu za krásných 23tis bez montáže!!
Naposledy upravil(a) daffyx dne ned 28. čer 2020 10:17:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod Radovan » ned 28. čer 2020 7:32:47

Podobně se nepovedl tisícihran na sklápění zadních opěradel. U ženina Iona sklápíme minimálně, vše OK. U mého, co jezdíme za ASEP předváděčky a akce, pořád něco vozím, tak jsem sklápěl pořád obě. No a za řidičem už zadní opěradlo sklopit nejde, protáčí se po 4 letech páka. Tak mi to kluci rozebrali a provizorně opravili. Po pár měsících se to vrátilo, sklopím jen to za spolujezdcem. Ale kašlu na to, auto mám sedmí rok a pokud potřebujeme sklopit pro převoz něčeho širokého obě sedadla, tak jedeme ženiným. ;)
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod daffyx » ned 28. čer 2020 10:19:20

Radovan píše:Podobně se nepovedl tisícihran na sklápění zadních opěradel. U ženina Iona sklápíme minimálně, vše OK. U mého, co jezdíme za ASEP předváděčky a akce, pořád něco vozím, tak jsem sklápěl pořád obě. No a za řidičem už zadní opěradlo sklopit nejde, protáčí se po 4 letech páka. Tak mi to kluci rozebrali a provizorně opravili. Po pár měsících se to vrátilo, sklopím jen to za spolujezdcem. Ale kašlu na to, auto mám sedmí rok a pokud potřebujeme sklopit pro převoz něčeho širokého obě sedadla, tak jedeme ženiným. ;)


Ono je to asi kus od kusu, jeden najezdí 100tis, jinej několik tis a repasuje.
Na druhou stranu to neni BMW, kde si neudělate nic.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod e-Kája » pon 29. čer 2020 10:28:18

Tak jsme s tátou v sobotu skoukli a projeli toho inzerovaného modrého Peugeota Iona z Příbrami a bylo tam pár věcí, které mě překvapily mile, jiné naopak nemile. Porovnávali jsme s mým Fluencem ZE:

+malé vnější rozměry
+malý poloměr otáčení
+pohon zadních kol
+větší výška nad hlavou
+u zadních sedadel lze nezávisle polohovat sklon a lze je sklopit
+vnější zrcátka lze elektricky sklopit
+řadící páka se přesouvá v labyrintu (ne rovně)
+rychlodobíjení

-sedadla menší, bez bočního vedení a ne tak pohodlné
-na nekvalitní cestě při jízdě trochu skákavé
-malý zavazadlový prostor (bez sklopených sedadel)
-různé rozměry pneumatik a ráfků na přední a zadní nápravě
-zaslepené volby řadící páky pro rekuperativní brzdění
-není zde úložný prostor pro nabíjecí kabel a povinnou výbavu
-nasávací otvor v předním nárazníku není vybavený ochrannou mřížkou

Také mě trochu překvapilo to, že zadní pneumatiky byly oproti předním poměrně dost ojeté, asi pan majitel rád driftuje:-)
Dále mě zarazilo, že na předním skle byl rok výroby ***9 (na autě z roku 2016), pod přední kapotou bylo pár popraskaných a slepovaných plastových držáčků, ale majitel tvrdil, že auto bourané nikdy nebylo:-(
Jinak bylo auto ve velmi pěkném stavu, ale kvůli nepohodlným sedadlům do toho táta nepůjde. Ještě teda pro porovnání vyzkoušíme toho E-UPa.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod garmont » pon 29. čer 2020 11:34:26

daffyx : nemáte někde odkaz na ty manuály , případně nešlo by to poslat pokud to máte stažené? |Díky
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod daffyx » pon 29. čer 2020 20:01:15

garmont píše:daffyx : nemáte někde odkaz na ty manuály , případně nešlo by to poslat pokud to máte stažené? |Díky

Tak dnes mám od Mitshubishi komplet obj manuál
Výstřižek.PNG

Budu to dávat sem, takhle k tomu bude mít každej přístup.
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Na co si dát pozor při koupi ojetiny Peugeot Ion

Příspěvekod daffyx » pon 29. čer 2020 20:10:59

Karel píše:Tak jsme s tátou v sobotu skoukli a projeli toho inzerovaného modrého Peugeota Iona z Příbrami a bylo tam pár věcí, které mě překvapily mile, jiné naopak nemile. Porovnávali jsme s mým Fluencem ZE:

+malé vnější rozměry
+malý poloměr otáčení
+pohon zadních kol
+větší výška nad hlavou
+u zadních sedadel lze nezávisle polohovat sklon a lze je sklopit
+vnější zrcátka lze elektricky sklopit
+řadící páka se přesouvá v labyrintu (ne rovně)
+rychlodobíjení

-sedadla menší, bez bočního vedení a ne tak pohodlné
-na nekvalitní cestě při jízdě trochu skákavé
-malý zavazadlový prostor (bez sklopených sedadel)
-různé rozměry pneumatik a ráfků na přední a zadní nápravě
-zaslepené volby řadící páky pro rekuperativní brzdění
-není zde úložný prostor pro nabíjecí kabel a povinnou výbavu
-nasávací otvor v předním nárazníku není vybavený ochrannou mřížkou

Také mě trochu překvapilo to, že zadní pneumatiky byly oproti předním poměrně dost ojeté, asi pan majitel rád driftuje:-)
Dále mě zarazilo, že na předním skle byl rok výroby ***9 (na autě z roku 2016), pod přední kapotou bylo pár popraskaných a slepovaných plastových držáčků, ale majitel tvrdil, že auto bourané nikdy nebylo:-(
Jinak bylo auto ve velmi pěkném stavu, ale kvůli nepohodlným sedadlům do toho táta nepůjde. Ještě teda pro porovnání vyzkoušíme toho E-UPa.

Tak to abych začal nabízet toho svého , jako každý prodejce, a podle vin si zijstíte že bourané (ač jen plech bylo a nic víc)
Baterie 70% realne vytazena kapacita od servisu, nabíjení jen doma 6-10A připojeno CanION k náhledu reálné hodnoty, gumy nové, dva disky k tomu. Nové přední sklo - po týdnu co jsem jej měl jsem chytil kámen od protijedoucího hujera (ještě že bylo pojištěno (13tis za výměnu), Nové přední tlumiče, zadní ložiska , ted komplet nové zadní brzdy (od paken až po prasátka, repas ložisek převodovky. Tohle vám klasicky prodejce neřekne. Jenže teď jsem vymenil vše co je špatné a je škoda to dávat dál. Koukal jsem na CITIGO IV, ale na to ježdění do práce a z práce a po městě tohle stačí. Vše má něco pro a proti.