LITÉ DISKY

Tomáš
Příspěvky: 3
Registrován: sob 15. úno 2020 19:06:29

LITÉ DISKY

Příspěvekod Tomáš » čtv 26. bře 2020 17:06:45

Dobrý den všem, mám dotaz jaké lité disky lze koupit na iOn-a? Mám v TP klasicky dvourozměr, ale také možnost stejných, což by se mi zamlouvalo více, aby bylo auto méně citlivé na vyjeté koleje. Rozměr co mám v TP je: 15x5J (E=35), 175/55 R15 77S.

Předpokládám, že rozteč je 4x100mm? Nedaří se mi nic najit...

Děkuji za nějakou radu.
Lama
Příspěvky: 97
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod Lama » čtv 26. bře 2020 19:36:29

Tomáši fakt máte stejný rozměr vpředu i vzadu? Já o tom pochybuji a myslím, že to nelze...
Pasují kola ze Smatra (včetně požadovaného ET), ale Smartů je hodně druhů... Podařilo se mi koupit fungl nová kola ;)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 821
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod Radovan » pát 27. bře 2020 10:45:24

To bude nějaká mýlka, Ion/Zero/iMiev má vepředu úzké a vzadu 2x tak široké pneu i ráfky.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 85 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 39 tis. (53 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Tomáš
Příspěvky: 3
Registrován: sob 15. úno 2020 19:06:29

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod Tomáš » pát 27. bře 2020 11:49:27

Tak chtěl jsem pozdravit kolegu - svět je malej a vesnice ještě měnší :-) Díky za pokec a diagnostiku. Věřím, že až se trochu odkoronujeme, tak se znova uvidíme a dáme řeč :-)

Takže já mám v TP:

Kola a pneumatiky na nápravě (1-2-3-4...)
řádek 20: 15x4J (E=35), 145/65 R15 72S
řádek 21: 15x5J (E=35), 175/55 R15 77S

a v dalších záznamech mám:

20-21: 15x5J (E=35), 175/55 R15 77S

Ano může to být chyba dovozové STK, protože ET mám stejné i u užšího / širšího ráfku což by být nemělo, ale zároveň dle dalších záznamů, mohu osadit celé auto viz o řádek výše. A tím by mělo být vše dle TP / STK v pořádku.

(jsem zvyklý z ostatních aut, že pokud se jedná o "dvourozměr" tak má disk na přední a zadní nápravě jiné ET a to zcela logicky)

Co se týče kol na SMARTA, tak jsem si všiml stejných parametrů, ale zcela jistě na starší SMART-y bylo kolo 3-děrové a ne 4x100mm. Možná na novém SMART-u to je již jinak a prověřím to.

Nechce se mi stále přezouvat zimáky / letňáky… To už je lepší řešení jezdit stále zimní a neřešit, dojezd, brzdnou dráhu atp...
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 31
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod hondras » pát 27. bře 2020 17:09:55

...rok výroby 2011...
Přílohy
IMG_20200327_170654.jpg
Pugeot iON 2011
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod garmont » pát 27. bře 2020 21:34:29

Já mám 2012 Ion a mám to v tp stejně.. Jinak co vím tak se dají koupit v tom rozměru nové plechové disky. Kdysi jsem to řešil a nakonec se mi podařilo koupit na inzerát komplet kola...
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 31
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod hondras » sob 28. bře 2020 10:17:34

Jojo, na podzim jsem sadu nových plecháčů kupoval...
Pugeot iON 2011
dracekvo
Příspěvky: 539
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod dracekvo » úte 31. bře 2020 13:45:48

Taky zdravím.
Takovej minisraz na náměstí. Samozřejmě v počtu dvou osob a v rouškách.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Tomáš
Příspěvky: 3
Registrován: sob 15. úno 2020 19:06:29

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod Tomáš » stř 01. dub 2020 14:33:53

Setkání bylo fajn :-) Myslím, že máme nejvíce elektro automobilů na počet obyvatel :lol: :lol:

Opravdu je rozdíl v dojezdu na zimních / letních pneumatikách cca 10 procent jak je zde zmiňováno?
Lama
Příspěvky: 97
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: LITÉ DISKY

Příspěvekod Lama » stř 01. dub 2020 20:54:01

Rozdíl v dojezdu na zimních a letních pneu je obecně cca 10-15%. Musíte ale porovnávat stejný rozměr pneu a ideálně stejnou značku a ideálně stejně ojeté a stejně nahuštěné.
Letní EKO pneu určené pro EV jsou mnohem tvrdší a tím chci říct, že jsou i tvrdší než na běžné spalováky a mají oproti nim o něco méně hlubší vzorek.
Hodně ten rozdíl poznáte ihned po přezutí - na zimákách nedoplachtíte tak daleko a když přezujete opačně na letní, tak to plachtí mnohem více (ideálně to porovnat na stejné trase ve stejný den).