Rekalibrace baterie

Moderátor: Josef

garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Rekalibrace baterie

Příspěvekod garmont » pát 29. lis 2019 9:48:37

Náhodou jsem narazil na tohle vlánko - https://www.goingelectric.de/forum/view ... 65&t=50539 teda německy neumím takže jsem byl odkázaný na překladač - ale zajímalo by mě zda tu rekalibraci někdo podstoupil a jestli to bylo k něčemu...
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod dracekvo » pát 29. lis 2019 10:47:34

Článek jsem nečetl.
Pouští se to přes diagnostiku. Co vím tak princip je takovej, že se auto potom samo nabije, vybije baterii pomocí topení a znovu nabije. A tím si vlastně změří reálnou kapacitu baterie.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod garmont » pát 29. lis 2019 12:47:29

No a když ty už máš tu baterku slabší nezvětšil by se ti dojezd? V té diskuzi psali něco že by se to snad mělo dělat co dva roky....
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod dracekvo » pát 29. lis 2019 14:51:56

Na jednom foru jsem viděl co se stane. Většinou to po kalibraci ukáže zhruba o 1Ah větší kapacitu. Takže by se dojezd na počítadle měl o trošku zvednout.
Já se k tomu ještě nedostal, bo potřebuju jezdit.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod garmont » pát 29. lis 2019 14:53:00

Nemáš odkaz pls?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod dracekvo » pát 29. lis 2019 15:02:47

http://www.myimiev.com/forum/viewtopic. ... =50#p39013

excelovská tabulka.

Tak sem to napsal špatně. Po kalibraci vždy došlo ke skoku o 1Ah méně a pak po nějakém čase se to zase srovnalo.

Takže je vidět, že to nemá moc smysl. Auto si to samo počítá správně a kalibrace tam jen udělá zub, kterej se sám srovná.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod garmont » pát 29. lis 2019 15:32:27

No já totiž slyšel od jednoho kluka co byl na srazu v OV že měl auto v servise - něco mu s tím udělali (nevěděl přesně co) a psalo mu to potom dojezd o cca 10-15km více (už nevím přesně) a taky se ten dojezd navýšil.. tak jsem si říkal jestli to právě nebylo tou rekalibrací..
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod dracekvo » pát 29. lis 2019 19:00:06

Já to někdy zkusím a dám report. Ale až nějaký víkend nebudu potřebovat jezdit.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod JanO » pát 18. pro 2020 9:21:48

Vidím, že to je už rok staré téma, nějak jsem si ho asi dřív nevšimnul... kalibraci už jsem dělal několikrát, zmiňoval jsem to v jiných tématech.
Mě to vždy zafungovalo tak, že po kalibraci mnohem přesněji ukazuje odhadovaný dojezd... ale vždy spíše nižší, než předtím...
A mnohem přesněji se to chová co se týče zobrazovaných dílků, dojezdu, želvičky...
Jsou 2 věci, které se mi podařily s jinak šíleně sloužitým diagboxem, jednou je nastavení podvícení rádia podloe postupu z internetu, druhou je právě kalibrace, kterou jsem dělal u svého auta už asi minimálně 4x
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod dracekvo » pát 18. pro 2020 9:28:49

Já diagbox použil jen na nastavení podsvětlení rádia (důvod toto továrního nastavení jsem nikdy nepochopil) a hlavně, když odpojíte rádio, tak pak chce heslo. A já ho v návodu, tam kde má být napsané neměl. Tak jsem volal tam, kde auto bylo koupené a vysvětluji problém. Prej mi to za peníze odblokují, ale heslo mi neřeknou.
Tak jsem je poslal někam a na aliexpress si objednal svůj kabel.
Kalibraci jsem zatím nedělal. Právě že ze zkušeností ostatních majitelů to žádný velký přínos nemělo. Jedině kde by to mohlo být dobré by bylo po výměně části, nebo celé baterie.
S tím teď bojuje v austrálii jeden týpek, který LEV50 nahradil nějakýma 60Ah článkama a furt se mu nechce baterka srovnat. Jenže on má orig mitsubishi a tam je diagnostika jiná jak pro PSA.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod mp1 » pát 18. pro 2020 18:13:00

pre bmw i3 užívatelia kalibráciu doporučujú vcelku často 1-2* ročne.
radex
Příspěvky: 21
Registrován: pát 11. čer 2021 7:41:59
Bydliště: Kutná Hora

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod radex » úte 02. lis 2021 3:35:47

Můj Citroen C-Zero během posledních dvou týdnů náhle ztratil 2-3 poslední čárky na ukazateli baterie.
Místo 16 čárek se nabije jen na 13-14 čárek. Dojezd se úměrně tomu zkrátil z asi 88km na 72km.
Nevím kdy přesně se to stalo, protože ho jen někdy nabíjíme naplno a taky jsem s ním osobně moc nejezdil.
Zkusil jsem tři různé AC nabíječky 10A,10A,16A, všechno stejné.
Auto má už přes 10 let. Za 4 roky, co ho mám, dojezd spadnul jen asi o 15km, což považuji za dobré.
Ale nemizely čárky. A teď najednou dalších 16 km mínus.
Během jízdy se chová auto normálně, ztrácí asi 5-6 km na čárku.
Nemáte někdo podobnou zkušenost? Případně radu? Byl by někdo v dosahu 100km od Kolína ochotný mi tu baterku aspoň zdiagnostikovat?
Citroen C-Zero 2011
Nissan Leaf 30kWh 2016
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod Lama » úte 02. lis 2021 8:44:01

Kolega má najeto přes 164-tis.km a na DC mu to nabíjí jen cca 5 minut a pouze 4-5 kW (desetinou výkonu) a pak se nabíjení přeruší. Doma přes AC nabije jen na dojezd myslím kolem 30 km a při plné akceleraci svítí želva a moc už to nejede. Když jsem mu připojil OBD, tak jsem viděl, že má několik článků dost mimo ostatních...
Pokud nabije doma do plna, tak tam vidí stále 16 čárek a dojezd třeba dnes i přes 90 km, ale reálných je něco přes 30 km. Nejvíce 55 km bez topení a s větrem v zádech.
Další auto s podobným nájezdem jezdí u Plzně rozvoz pizzy s dojezdem max. už jen 50-60km.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod dracekvo » úte 02. lis 2021 21:46:23

Radex. Pokud bude posledních 3-4 čárky, tak dát prostě plnej a držet ho nějakou dobu. Když se rozsvítí želva, tak je holt nějaký článek už na výměnu.
Kdyby jsi nikoho nesehnal, tak můžu stav článků prohlédnout v Ledči nad Sázavou.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod garmont » úte 02. lis 2021 22:09:10

Dracek: to tvoje auto ještě máš? Kolik máš reálný dojezd?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod dracekvo » stř 03. lis 2021 8:16:14

Jo, ještě jo. Abych ho prodal pod 100 tis. To si ho raději nechám.
Nevím. Asi tak něco mezi 60-70km. Pal. pc ukazuje něco mezi 75-85 km.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
radex
Příspěvky: 21
Registrován: pát 11. čer 2021 7:41:59
Bydliště: Kutná Hora

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod radex » stř 01. pro 2021 10:15:27

Děkuji dracekvo za první diagnostiku baterie a test ObdLinkem MX. Ten jsem si pak koupil z Amazonu za 3000Kč taky.
V autě je jeden článek : č.78 o 100mV slabší než ostatní. A to pořád. Při plném nabití, při vybití, za jízdy.
Překpokládám, že kvůli němu je o 100mV nižší pracovní rozsah napětí všech článků a kvůli tomu mám místo 16 čárek jen max.12 a zimní dojezd 60km místo 80km.
Prosím o nabídky asistence, vymontování baterky, diagnostiky nebo kompletního provedení ohledně - sehnání náhradního článku (raději dvou), vymontování baterie, podrobné diagnostiky (třeba postačí jen dotahnout svorku), výměny apod. Auto máme v oblibě, tak trochu trofejní kus (první C-Zero v CZ).
Nebo aspoň info, např. kde je ten článek 78 ?
Přílohy
bat_obdlink.png
Citroen C-Zero 2011
Nissan Leaf 30kWh 2016
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod Lama » stř 01. pro 2021 18:15:56

Zajímavé je, že stejný článek č.78 jsem viděl jako nejhorší u většiny trojčat...
Přílohy
1-i-MiEV_Battery_Cells_and_Temperature_Sensors.jpg
1-i-MiEV_Battery_Cells_and_Temperature_Sensors.jpg (50.63 KiB) Zobrazeno 10731 x
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod Mike » stř 01. pro 2021 20:25:07

otazkou je, jestli je opravdu vadny a nebo jen rozjety a stacilo by tento clanek jen dobalancovat rucne. Pokud jsou vsechny ostatni vyrovnane a neni to prvni pripad.
Asi bych jako prvni variantu zkusil dobalancovat, je to nejlevnejsi reseni.
Uživatelský avatar
xlfd
Příspěvky: 64
Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
Bydliště: Valašské Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekalibrace baterie

Příspěvekod xlfd » čtv 02. pro 2021 9:59:34

A co konkrétněji znamená "dobalancovat ručně"? Proč vestavěná BMS to při nabíjení neudělá? Taky mám pár článků horších, ale při posledním měření v nabitém stavu byly všechny zbalancované, rozjelo se to až při zátěži. Takže mám 16 dílků, ale poslední 4 jou nevyužitelné do našich kopců (naskakuje želva). Naposled naskočila už při 5 dílcích, naštěstí to omezilo výkon jen málo, takže velmi pomalou jízdou jsem se na ten kopec vyželvičkoval a domů dojel.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])