Re: Porucha Peugeot iON
Napsal: pon 05. črc 2021 9:00:32
Tak se snažíme zprovoznit šedého Peugeot Ion 2011 od Černínů z Krásné v Beskydech. Hláška na přístrojovce podobná, jako níže v příspěvku. Jen se nechce nabíjet.. Má 3 dílky baterky z 16. A nechce jezdit. Nebere to ani PIN na zprovoznění autorádia, když jsme zkoušeli odpojit malou baterku.
Začalo to prý zlobit po projetí velkých kaluží. Nepomáhalo nic a po 7 sekundách naskakuje žlutý trojůhelník s autíčkem. Při nabíjení pomalém z 230V 10A nebo 16A zafouká chlazení baterek a pak hned odpojí nabíjení. Po startu těch 7 sekund lze popojíždět velmi pomalu dopředu i dozadu.
1 z 80 článků baterie vykazuje dosti velký pokles ve srovnání s ostatními. Ale tím to asi nebude.
Tak jsme auto odtáhli na tyči za mým Ionem z Krásné do Frýdku-Místku OC Frýda k rychlonabíiečce ČEZ a tam hlásí displej nabíjecího stojanu chybu izolace a odpojení z důvodu bezpečnosti po ukončení komunikace s autem. Pomalé nabíjení přes Mennekes kabel se nerozjede vůbec. Stojany a kabely byly konfrontovány s mým Ionem a vše OK.
Jdeme tedy po pojistkách (otevřít, kontrola, vyfénovat), následně v motorovém prostoru odšroubovat všechny vodotěsné kryty, vyfénovat, nechat vysušit, přeměřit napětí, no a poslední je možný problém s klimou/topením, kde je voda nakondenzovaná, tak odpojit a zkusit bez toho. Jinak klima a topení jedou OK bez ohledu na auto. Tohle vše uděláme podle konzultace s Honzou Dedkem z VŠB-TUO, co ve svém Ionu měnil baterku za jinou z vrakoviště a má toho hodně načteného ze zahraničních fór.
Jsem zvědav, zda auto rozchodíme.
Začalo to prý zlobit po projetí velkých kaluží. Nepomáhalo nic a po 7 sekundách naskakuje žlutý trojůhelník s autíčkem. Při nabíjení pomalém z 230V 10A nebo 16A zafouká chlazení baterek a pak hned odpojí nabíjení. Po startu těch 7 sekund lze popojíždět velmi pomalu dopředu i dozadu.
1 z 80 článků baterie vykazuje dosti velký pokles ve srovnání s ostatními. Ale tím to asi nebude.
Tak jsme auto odtáhli na tyči za mým Ionem z Krásné do Frýdku-Místku OC Frýda k rychlonabíiečce ČEZ a tam hlásí displej nabíjecího stojanu chybu izolace a odpojení z důvodu bezpečnosti po ukončení komunikace s autem. Pomalé nabíjení přes Mennekes kabel se nerozjede vůbec. Stojany a kabely byly konfrontovány s mým Ionem a vše OK.
Jdeme tedy po pojistkách (otevřít, kontrola, vyfénovat), následně v motorovém prostoru odšroubovat všechny vodotěsné kryty, vyfénovat, nechat vysušit, přeměřit napětí, no a poslední je možný problém s klimou/topením, kde je voda nakondenzovaná, tak odpojit a zkusit bez toho. Jinak klima a topení jedou OK bez ohledu na auto. Tohle vše uděláme podle konzultace s Honzou Dedkem z VŠB-TUO, co ve svém Ionu měnil baterku za jinou z vrakoviště a má toho hodně načteného ze zahraničních fór.
Jsem zvědav, zda auto rozchodíme.