Stránka 3 z 4

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: stř 27. lis 2019 21:15:25
od dracekvo
Podle mě na toto auto druhovýroba neexistuje. Co jsem koukal na zahraniční fóra.

Nicméně k cenám ND a servisu. Okno se dá sehnat za zlomek ceny v polsku z rozebraného IONa. Nedavno jsem na něj koukal.
Dát 5 tis za 12V aku je úlet. Tam by stačilo nacpat cokoliv. Baterka se hodí jen k tomu, aby svítilo vnitřní osvětlení a rádio nezapomělo předvolby :D
Já jí budu měnit kvůli předehřevu pomocí bufíku. Dám tam LiFePO baterku cca 20Ah. Cena bude tak do 2 tis a už tam bude napořád.

Ohledně dalších dílů. Někde jsem zaslechl, že by se snad mohlo vyplatit si je objednat přímo z japonska. Případně bych prolezl prodejce, jestli někdo neumí dát lepší cenu než tady v ČR. Sázel bych opět na poláky, nebo i německo.

Trakční aku je problém. I za články z rozebraných aut, chtějí nesmysl.

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: čtv 28. lis 2019 1:03:35
od JanO
Tlumice za podobnou cenu nabizi servis Mitsubishi...
Citroen/Peugeot maji o 2-3 tis drazsi. Taky jsem zjistoval, ale zatim to neni tak hrozny, tak vymena jeste neprobehla....
Baterku mi davali v servisu se stejnymi parametry jako original, Varta Blue Dynamic, cca 2200Kc.... o te original za 5tis rikali, ze je to hloupost, vyhozene penize.... (original Citroen dava taky Vartu, ale jsou vyrobene primo pro koncern a vypadaji navenek jinak)...

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: úte 03. pro 2019 11:56:11
od daffyx
JanO píše:Tlumice za podobnou cenu nabizi servis Mitsubishi...
Citroen/Peugeot maji o 2-3 tis drazsi. Taky jsem zjistoval, ale zatim to neni tak hrozny, tak vymena jeste neprobehla....
Baterku mi davali v servisu se stejnymi parametry jako original, Varta Blue Dynamic, cca 2200Kc.... o te original za 5tis rikali, ze je to hloupost, vyhozene penize.... (original Citroen dava taky Vartu, ale jsou vyrobene primo pro koncern a vypadaji navenek jinak)...


Tak tlumic je tam origo. najeto ted přes 50tis - osobne jsem s tim najel tak 300km. Bylo to kupovano od cloveka ze s tim jezdil . (tomu muzu a nemusim věřit). Dle papiru jsem druhý majitel.
Druhovýroba asi uplně není - zadní ložísko expres dodání 2300 - sehnal jsem ho i za 1300kc . tlumic je origo od peugeot (dle meho tam je stejny jako dodá citroen, mitsubishi.
Baterie - klasicka japonská verze 12V 38 nebo 40Ah - jen ta průhledná je opravdu origo JAPAN - mají je tam snad všude stejný. Tak davaj tam tu sanou 5500 je masakr :-D , v peugeotu ze daji slevu 25%. :) jinak u nás v Plzni mulač accu za 1300kč s daní.
Případně mám doma připravenou 20Ah lifepo ( napetovy rozsah ji nevadí jen max to podpětí což nesmí nastat - nemá integrovanou bms)

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 14:03:14
od JanO
Tak tu stavitelnou nabíječku mi posílají z reklamace, že skutečně na EVSE kitu byl vadný zdroj, tak to opravili....

Ale dnes ráno jsem zjistil, že Zero neukončilo nabíjení teď ani s tou starou 8A nabíječkou. Večer zbývaly tak 4 dílky, nabíjelo se od 21h a ráno v 5:30 tam stále chyběl na ukazateli poslední dílek... normálně za tuto dobu bylo vždy již nabito... :?
Zároveň běželo i přídavné topení, takže asi nabíječka nebrala v tom závěru už plný proud, ale mnohem menší, jinak by mi ty 2 věci najednou vyhodily jistič, to jsem si dříve počítal, že může jet buďto topení, nebo nabíječka, ale ne obojí najednou...
Jako by to před dokončením nabíjení vždy hrozně zpomalilo, jak jsem naměřil u té druhé nabíječky.... :?:

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 14:08:18
od JanO
hondras píše:
dracekvo píše:Takže jsi měnil tu AC nabíječku v autě?

šlo to opravit výměnou jedné součástky, tranzistoru.


Kde to opravujou? Mě to od vybití 12V baterie taky nějak zlobí, teda nabíjí, ale nechce se tomu nabíjení nějak ukončovat...nebo trvá v závěru moc dlouho...

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 14:47:47
od dracekvo
Chtělo by se to přes canion podívat na stav aku, co se tam vůbec děje.
Jaké napětí mají jednotlivé články, jaký je SOC baterie a tak.
Případně přes diagnostiku spustit kalibraci baterie.

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 15:07:42
od hondras
JanO píše:
hondras píše:
dracekvo píše:Takže jsi měnil tu AC nabíječku v autě?

šlo to opravit výměnou jedné součástky, tranzistoru.


Kde to opravujou? Mě to od vybití 12V baterie taky nějak zlobí, teda nabíjí, ale nechce se tomu nabíjení nějak ukončovat...nebo trvá v závěru moc dlouho...


Trochu náhodou jsem narazil na chrudimsku na automechanika, který vidí i do elektroaut...

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 15:45:32
od JanO
dracekvo píše:Chtělo by se to přes canion podívat na stav aku, co se tam vůbec děje.
Jaké napětí mají jednotlivé články, jaký je SOC baterie a tak.
Případně přes diagnostiku spustit kalibraci baterie.


Canion nemám, mám jen klasický univerzál Citroen/Peugeot diagbox a zrovna s ním moc nemumím... udělám něco i s diagboxem, nebu mám shánět Canion (nebo ještě lépe někoho ve středních Čechách, kdo s tím umí...) ?

Tak i když při dobíjení stále dílek chyběl, po vytažení kabelu a "nastartování" to ukazovalo plný stav a ten první dílek nezmizel třeba nějak hned, ale jako normálně....

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 15:53:09
od dracekvo
Tak to je v poho. V canion je to jen přehlednější.
Jelikož mám oboje, tak na stav baterky koukám přes měho.

Ale co jsem koukal na zůsné fotky, mělo by se přes diabox někde nechat zobrazit stav napětí jednotlivých článků, aktuální soc baterie, kapacita baterie v Ah.
Ještě by bylo dobré taky vyčíst nabíjecí proud.

Ale neporadím v kterém menu to hledat.

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 16:06:01
od JanO
Ja meril proud jen celkovy odebirany ze zasuvky...
Ta rychla nabijecka zacina na 14A a koncilo to, kdyz to porad nechtelo ukoncit a ukazat plnou, na cca 1,5A ...

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: pát 06. pro 2019 19:42:26
od dracekvo
Koukni příště fakt přes tu diagnostiku. S tímto info je to jen takový věštění.

Třeba to balancovalo články. On tam ten balanční výkon nebude nijak velký. Takže jestli třeba jeden článek ulítl o 1Ah, tak balančním proudem 100mA to může trvat 10 hodin, než se to dorovná.
Měli by mít všechy 4.105V.

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: sob 07. pro 2019 21:04:00
od autodiag
Diagbox neni univerzal,je to plnohodnotna fabricka diagnostika

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: ned 08. pro 2019 9:26:22
od daffyx
dracekvo píše:Koukni příště fakt přes tu diagnostiku. S tímto info je to jen takový věštění.

Třeba to balancovalo články. On tam ten balanční výkon nebude nijak velký. Takže jestli třeba jeden článek ulítl o 1Ah, tak balančním proudem 100mA to může trvat 10 hodin, než se to dorovná.
Měli by mít všechy 4.105V.

Ano , máte pravdu opravdu na konci balancuje , na mam fotku z evčka pri nabíjení , jednu 6A - bylo minus 3 stupně. Ke konci babíjení ze sítě klesá z 1.4 kW na 600-700W a po té se to ukončí.

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: sob 14. pro 2019 20:08:44
od JanO
Tak na té nastavitelné nabíječce našli skutečně závadu, opravili a už jsme ji zkoušel - nabíjet začně spolehlivě a nastavenou rychlostí... ale tesně před koncem to zase zůstalo při nabíjení dlouho svítit.
Našel jsem si na iMiev zahraničním fóru postup kalibrace baterie přes Diagbox. Postupoval jsem podl instrukcí, diagnostika nastavila speciální režim (se zapojeným nabíjecím kabelem auto samo baterii vybilo puštěným topením a klimou a zase úplně nabiklo a skončilo), v dalším kroku si to něco zkonfigurovalo v BMU a vyhlásilo dokončení operace...
Při plném nabití to zase teď v zimě ukazuje dojezd 106km, to už docela odpovídá hodnotám před tou událostí s 12V baterií a aktuálnímu stylu jízdy, kdy nějak extra na sportřebu nejezdíme.Tak ještě uvivím, při dalším nabíjení, jestli to normálně dojede do konce a pak hned vypne - při tom nabíjení během kalibrace už to vypnulo rychleji.
Bohužel v tom příspěvku o kalibraci jsou i obrazovky s hodnotami kapacity, napětí, atd, a popisujou tam, co se změnilo, ale to jsem v diagboxu nikde nenašel... tam to mají v "expert" režimu (anglické rozhraní), já mám rozhraní CZ a kalibraci jsem našel v části "Oprava" ... (proběhla ale přesně tak jako popisovali v režimu expert...)

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: sob 14. pro 2019 20:27:06
od garmont
A jak dlouho ta kalibrace trvala? Máš odkaz pls na to vlákno kde je ten postup?

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: sob 14. pro 2019 21:46:30
od JanO
garmont píše:A jak dlouho ta kalibrace trvala? Máš odkaz pls na to vlákno kde je ten postup?


http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?t=4014

Spustil jsem 1. (vybíjecí) fázi kalibrace kolem 10:30 dopoledne (začínal jsem s 5 dílky baterie) a kolem 19h večer (možná i dřív, chodil jsem kontrolovat tak po hodině) bylo plně nabito a mohl jsem pustit 2.fázi (to bylo hned hotovo, diagbox jen asi uložil hodnoty a upravil dojezd).

Trvání 1. fáze tak ovlivní i rychlost nabíjení podporovaná nabíjecím kabelem, já použil ten variabilní 6-16A nastavený na maximum...

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: úte 17. pro 2019 13:42:11
od JanO
Doplnění:
První běžné nabíjení 16a kabelem (reálně bere 14A) trvalo ze 3 dílků do plného stavu 3h 45min, ale se všemi 16 dílky pak displej ještě svítil další hodinu, než skončilo nabíjení .... bylo pár stupňů nad nulou, že by taky tu hodinu nabíjení balancovalo?
V Diagboxu jsem nenašel ty údaje s napětím, proudy, stavem baterie, možná mám blbou verzi, nebo to není dost intuitivní, abych to tam našel, nebo to tm hledám úplně blbě.... za kolik se dá nejlevněji sehnat ten adaptér OBDII pro Canion?

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: úte 17. pro 2019 14:14:06
od dracekvo
Ten je bohužel dost drahej.

Zkus se kouknout tady na obrázky, jestli tě to nenavede do toho správného menu. Já se k tomu ještě nedostal.

https://www.speakev.com/threads/c-zero- ... 750/page-4

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: úte 17. pro 2019 14:43:35
od JanO
dracekvo píše:Ten je bohužel dost drahej.

Zkus se kouknout tady na obrázky, jestli tě to nenavede do toho správného menu. Já se k tomu ještě nedostal.

https://www.speakev.com/threads/c-zero- ... 750/page-4


Budu si muset přepnout Diagbox na angličtinu a hledat znova, třeba je něco nepřesně přeloženého...
No ale určitě jsem tam nenarazil na záložku "Expert".... mám tam jen "Oprava" a "Údržba"....
Ale kalibrace baterky je dle návodu v menu "Expert" a já to samé přesně našel v "Oprava"... a tady na těch francouzských screenshotech mají ale obojí, takže to budou 2 různé věci...

Re: Porucha Peugeot iON

Napsal: čtv 19. pro 2019 17:22:14
od daffyx
JanO píše:Doplnění:
První běžné nabíjení 16a kabelem (reálně bere 14A) trvalo ze 3 dílků do plného stavu 3h 45min, ale se všemi 16 dílky pak displej ještě svítil další hodinu, než skončilo nabíjení .... bylo pár stupňů nad nulou, že by taky tu hodinu nabíjení balancovalo?
V Diagboxu jsem nenašel ty údaje s napětím, proudy, stavem baterie, možná mám blbou verzi, nebo to není dost intuitivní, abych to tam našel, nebo to tm hledám úplně blbě.... za kolik se dá nejlevněji sehnat ten adaptér OBDII pro Canion?


Tak OBD ebay 1100kc posta 500 za cca 21.11odesláno 3.12 doručeno, prijelo DPD . Odesíláno PHOENIX, AZ 85029.
Zkoušel jsem všechyn ty levný čína OBD, ty lepší (Vgate) co třeba 106ka EL funguje. Pokud bych kupoval IONA bral bych sebou to obdčko a podíval se na stav aku.