Porucha Peugeot iON

dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » stř 27. lis 2019 21:15:25

Podle mě na toto auto druhovýroba neexistuje. Co jsem koukal na zahraniční fóra.

Nicméně k cenám ND a servisu. Okno se dá sehnat za zlomek ceny v polsku z rozebraného IONa. Nedavno jsem na něj koukal.
Dát 5 tis za 12V aku je úlet. Tam by stačilo nacpat cokoliv. Baterka se hodí jen k tomu, aby svítilo vnitřní osvětlení a rádio nezapomělo předvolby :D
Já jí budu měnit kvůli předehřevu pomocí bufíku. Dám tam LiFePO baterku cca 20Ah. Cena bude tak do 2 tis a už tam bude napořád.

Ohledně dalších dílů. Někde jsem zaslechl, že by se snad mohlo vyplatit si je objednat přímo z japonska. Případně bych prolezl prodejce, jestli někdo neumí dát lepší cenu než tady v ČR. Sázel bych opět na poláky, nebo i německo.

Trakční aku je problém. I za články z rozebraných aut, chtějí nesmysl.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » čtv 28. lis 2019 1:03:35

Tlumice za podobnou cenu nabizi servis Mitsubishi...
Citroen/Peugeot maji o 2-3 tis drazsi. Taky jsem zjistoval, ale zatim to neni tak hrozny, tak vymena jeste neprobehla....
Baterku mi davali v servisu se stejnymi parametry jako original, Varta Blue Dynamic, cca 2200Kc.... o te original za 5tis rikali, ze je to hloupost, vyhozene penize.... (original Citroen dava taky Vartu, ale jsou vyrobene primo pro koncern a vypadaji navenek jinak)...
Citroën C-Zero 2012
daffyx
Příspěvky: 21
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod daffyx » úte 03. pro 2019 11:56:11

JanO píše:Tlumice za podobnou cenu nabizi servis Mitsubishi...
Citroen/Peugeot maji o 2-3 tis drazsi. Taky jsem zjistoval, ale zatim to neni tak hrozny, tak vymena jeste neprobehla....
Baterku mi davali v servisu se stejnymi parametry jako original, Varta Blue Dynamic, cca 2200Kc.... o te original za 5tis rikali, ze je to hloupost, vyhozene penize.... (original Citroen dava taky Vartu, ale jsou vyrobene primo pro koncern a vypadaji navenek jinak)...


Tak tlumic je tam origo. najeto ted přes 50tis - osobne jsem s tim najel tak 300km. Bylo to kupovano od cloveka ze s tim jezdil . (tomu muzu a nemusim věřit). Dle papiru jsem druhý majitel.
Druhovýroba asi uplně není - zadní ložísko expres dodání 2300 - sehnal jsem ho i za 1300kc . tlumic je origo od peugeot (dle meho tam je stejny jako dodá citroen, mitsubishi.
Baterie - klasicka japonská verze 12V 38 nebo 40Ah - jen ta průhledná je opravdu origo JAPAN - mají je tam snad všude stejný. Tak davaj tam tu sanou 5500 je masakr :-D , v peugeotu ze daji slevu 25%. :) jinak u nás v Plzni mulač accu za 1300kč s daní.
Případně mám doma připravenou 20Ah lifepo ( napetovy rozsah ji nevadí jen max to podpětí což nesmí nastat - nemá integrovanou bms)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » pát 06. pro 2019 14:03:14

Tak tu stavitelnou nabíječku mi posílají z reklamace, že skutečně na EVSE kitu byl vadný zdroj, tak to opravili....

Ale dnes ráno jsem zjistil, že Zero neukončilo nabíjení teď ani s tou starou 8A nabíječkou. Večer zbývaly tak 4 dílky, nabíjelo se od 21h a ráno v 5:30 tam stále chyběl na ukazateli poslední dílek... normálně za tuto dobu bylo vždy již nabito... :?
Zároveň běželo i přídavné topení, takže asi nabíječka nebrala v tom závěru už plný proud, ale mnohem menší, jinak by mi ty 2 věci najednou vyhodily jistič, to jsem si dříve počítal, že může jet buďto topení, nebo nabíječka, ale ne obojí najednou...
Jako by to před dokončením nabíjení vždy hrozně zpomalilo, jak jsem naměřil u té druhé nabíječky.... :?:
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » pát 06. pro 2019 14:08:18

hondras píše:
dracekvo píše:Takže jsi měnil tu AC nabíječku v autě?

šlo to opravit výměnou jedné součástky, tranzistoru.


Kde to opravujou? Mě to od vybití 12V baterie taky nějak zlobí, teda nabíjí, ale nechce se tomu nabíjení nějak ukončovat...nebo trvá v závěru moc dlouho...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » pát 06. pro 2019 14:47:47

Chtělo by se to přes canion podívat na stav aku, co se tam vůbec děje.
Jaké napětí mají jednotlivé články, jaký je SOC baterie a tak.
Případně přes diagnostiku spustit kalibraci baterie.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 31
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod hondras » pát 06. pro 2019 15:07:42

JanO píše:
hondras píše:
dracekvo píše:Takže jsi měnil tu AC nabíječku v autě?

šlo to opravit výměnou jedné součástky, tranzistoru.


Kde to opravujou? Mě to od vybití 12V baterie taky nějak zlobí, teda nabíjí, ale nechce se tomu nabíjení nějak ukončovat...nebo trvá v závěru moc dlouho...


Trochu náhodou jsem narazil na chrudimsku na automechanika, který vidí i do elektroaut...
Pugeot iON 2011
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » pát 06. pro 2019 15:45:32

dracekvo píše:Chtělo by se to přes canion podívat na stav aku, co se tam vůbec děje.
Jaké napětí mají jednotlivé články, jaký je SOC baterie a tak.
Případně přes diagnostiku spustit kalibraci baterie.


Canion nemám, mám jen klasický univerzál Citroen/Peugeot diagbox a zrovna s ním moc nemumím... udělám něco i s diagboxem, nebu mám shánět Canion (nebo ještě lépe někoho ve středních Čechách, kdo s tím umí...) ?

Tak i když při dobíjení stále dílek chyběl, po vytažení kabelu a "nastartování" to ukazovalo plný stav a ten první dílek nezmizel třeba nějak hned, ale jako normálně....
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » pát 06. pro 2019 15:53:09

Tak to je v poho. V canion je to jen přehlednější.
Jelikož mám oboje, tak na stav baterky koukám přes měho.

Ale co jsem koukal na zůsné fotky, mělo by se přes diabox někde nechat zobrazit stav napětí jednotlivých článků, aktuální soc baterie, kapacita baterie v Ah.
Ještě by bylo dobré taky vyčíst nabíjecí proud.

Ale neporadím v kterém menu to hledat.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » pát 06. pro 2019 16:06:01

Ja meril proud jen celkovy odebirany ze zasuvky...
Ta rychla nabijecka zacina na 14A a koncilo to, kdyz to porad nechtelo ukoncit a ukazat plnou, na cca 1,5A ...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » pát 06. pro 2019 19:42:26

Koukni příště fakt přes tu diagnostiku. S tímto info je to jen takový věštění.

Třeba to balancovalo články. On tam ten balanční výkon nebude nijak velký. Takže jestli třeba jeden článek ulítl o 1Ah, tak balančním proudem 100mA to může trvat 10 hodin, než se to dorovná.
Měli by mít všechy 4.105V.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
autodiag
Příspěvky: 118
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod autodiag » sob 07. pro 2019 21:04:00

Diagbox neni univerzal,je to plnohodnotna fabricka diagnostika
daffyx
Příspěvky: 21
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod daffyx » ned 08. pro 2019 9:26:22

dracekvo píše:Koukni příště fakt přes tu diagnostiku. S tímto info je to jen takový věštění.

Třeba to balancovalo články. On tam ten balanční výkon nebude nijak velký. Takže jestli třeba jeden článek ulítl o 1Ah, tak balančním proudem 100mA to může trvat 10 hodin, než se to dorovná.
Měli by mít všechy 4.105V.

Ano , máte pravdu opravdu na konci balancuje , na mam fotku z evčka pri nabíjení , jednu 6A - bylo minus 3 stupně. Ke konci babíjení ze sítě klesá z 1.4 kW na 600-700W a po té se to ukončí.
Přílohy
ev2.JPG
ev2.JPG (18.48 KiB) Zobrazeno 2035 x
ev.JPG
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » sob 14. pro 2019 20:08:44

Tak na té nastavitelné nabíječce našli skutečně závadu, opravili a už jsme ji zkoušel - nabíjet začně spolehlivě a nastavenou rychlostí... ale tesně před koncem to zase zůstalo při nabíjení dlouho svítit.
Našel jsem si na iMiev zahraničním fóru postup kalibrace baterie přes Diagbox. Postupoval jsem podl instrukcí, diagnostika nastavila speciální režim (se zapojeným nabíjecím kabelem auto samo baterii vybilo puštěným topením a klimou a zase úplně nabiklo a skončilo), v dalším kroku si to něco zkonfigurovalo v BMU a vyhlásilo dokončení operace...
Při plném nabití to zase teď v zimě ukazuje dojezd 106km, to už docela odpovídá hodnotám před tou událostí s 12V baterií a aktuálnímu stylu jízdy, kdy nějak extra na sportřebu nejezdíme.Tak ještě uvivím, při dalším nabíjení, jestli to normálně dojede do konce a pak hned vypne - při tom nabíjení během kalibrace už to vypnulo rychleji.
Bohužel v tom příspěvku o kalibraci jsou i obrazovky s hodnotami kapacity, napětí, atd, a popisujou tam, co se změnilo, ale to jsem v diagboxu nikde nenašel... tam to mají v "expert" režimu (anglické rozhraní), já mám rozhraní CZ a kalibraci jsem našel v části "Oprava" ... (proběhla ale přesně tak jako popisovali v režimu expert...)
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod garmont » sob 14. pro 2019 20:27:06

A jak dlouho ta kalibrace trvala? Máš odkaz pls na to vlákno kde je ten postup?
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » sob 14. pro 2019 21:46:30

garmont píše:A jak dlouho ta kalibrace trvala? Máš odkaz pls na to vlákno kde je ten postup?


http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?t=4014

Spustil jsem 1. (vybíjecí) fázi kalibrace kolem 10:30 dopoledne (začínal jsem s 5 dílky baterie) a kolem 19h večer (možná i dřív, chodil jsem kontrolovat tak po hodině) bylo plně nabito a mohl jsem pustit 2.fázi (to bylo hned hotovo, diagbox jen asi uložil hodnoty a upravil dojezd).

Trvání 1. fáze tak ovlivní i rychlost nabíjení podporovaná nabíjecím kabelem, já použil ten variabilní 6-16A nastavený na maximum...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » úte 17. pro 2019 13:42:11

Doplnění:
První běžné nabíjení 16a kabelem (reálně bere 14A) trvalo ze 3 dílků do plného stavu 3h 45min, ale se všemi 16 dílky pak displej ještě svítil další hodinu, než skončilo nabíjení .... bylo pár stupňů nad nulou, že by taky tu hodinu nabíjení balancovalo?
V Diagboxu jsem nenašel ty údaje s napětím, proudy, stavem baterie, možná mám blbou verzi, nebo to není dost intuitivní, abych to tam našel, nebo to tm hledám úplně blbě.... za kolik se dá nejlevněji sehnat ten adaptér OBDII pro Canion?
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod dracekvo » úte 17. pro 2019 14:14:06

Ten je bohužel dost drahej.

Zkus se kouknout tady na obrázky, jestli tě to nenavede do toho správného menu. Já se k tomu ještě nedostal.

https://www.speakev.com/threads/c-zero- ... 750/page-4
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod JanO » úte 17. pro 2019 14:43:35

dracekvo píše:Ten je bohužel dost drahej.

Zkus se kouknout tady na obrázky, jestli tě to nenavede do toho správného menu. Já se k tomu ještě nedostal.

https://www.speakev.com/threads/c-zero- ... 750/page-4


Budu si muset přepnout Diagbox na angličtinu a hledat znova, třeba je něco nepřesně přeloženého...
No ale určitě jsem tam nenarazil na záložku "Expert".... mám tam jen "Oprava" a "Údržba"....
Ale kalibrace baterky je dle návodu v menu "Expert" a já to samé přesně našel v "Oprava"... a tady na těch francouzských screenshotech mají ale obojí, takže to budou 2 různé věci...
Citroën C-Zero 2012
daffyx
Příspěvky: 21
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Porucha Peugeot iON

Příspěvekod daffyx » čtv 19. pro 2019 17:22:14

JanO píše:Doplnění:
První běžné nabíjení 16a kabelem (reálně bere 14A) trvalo ze 3 dílků do plného stavu 3h 45min, ale se všemi 16 dílky pak displej ještě svítil další hodinu, než skončilo nabíjení .... bylo pár stupňů nad nulou, že by taky tu hodinu nabíjení balancovalo?
V Diagboxu jsem nenašel ty údaje s napětím, proudy, stavem baterie, možná mám blbou verzi, nebo to není dost intuitivní, abych to tam našel, nebo to tm hledám úplně blbě.... za kolik se dá nejlevněji sehnat ten adaptér OBDII pro Canion?


Tak OBD ebay 1100kc posta 500 za cca 21.11odesláno 3.12 doručeno, prijelo DPD . Odesíláno PHOENIX, AZ 85029.
Zkoušel jsem všechyn ty levný čína OBD, ty lepší (Vgate) co třeba 106ka EL funguje. Pokud bych kupoval IONA bral bych sebou to obdčko a podíval se na stav aku.