Zdravím vás, milí elektromobilní kolegové.
Předně mého hlavního tématu, kterým se chci tak trošku pochlubit odpovím na otázku Garmonta. Vnitřní sání topení je za kastlíkem ve vrchní části pod palubní deskou, konkrétně na filtrem topení. Je tam velká schránka, která se přetočí buď na sání zvenku vpravo pod čelním sklem, nebo tento otvor ucpe a saje volně z prostoru pod palubkou.
A teď k tomu hlavnímu.
Nedávno jsem se rozhodl, že svému Zorovi namontuji nezávislé topení.
Dumal jsem dlouho, jak prodloužit zimní dojezd Zora a byla jedinná možnost. Nezávislé topení, ale jaké vybrat a kam ho umístit. Nakonec zvítězila varianta teplovzdušného topení (teplovodní je pořád za cenu, kterou nejsem ochoten dát). Má představa, že teplovzdušné topení nacpu pod kapotu vzala hned po vybalení topení z krabice za své. Nezbylo než dál dumat a dumat, přičemž inspirativní varianty v kufru jsem rovnou zavrhnul, neb mám rád teplo na nohy. A tak se hledalo dál. Vedle sedačky spolujezdce se mi to topení také tak nějak nelíbilo a tak jsem si řekl, že ho prostě nacpu někam pod podlahu. A světe div se, ono se i u superkompaktního miniautíčka našlo místečko, kam se teplovzdušné topení vejde a přitom se nemusí nic původního z auta vymontovat. Topení se na těsno vejde do prostoru mezi přední nápravnicí a podlahou, musí se jen mírně vyhnout hadice na elektrické topení. (foto umístění v příloze) Jedinné, co jsem trošku vytunil byl stávající kryt topení a výroba nového krytu na topení, které jsem namontoval.
K topení dodaná nádrž na 10l je příliš velká na umístění kamkoliv, a tak ji zatím nahradila alespoň litrová lahev od oleje umístěná pod přední kapotu. Na týden ježdění to zatím stačí.
Od začátku jsem měl jasnou představu, že topení půjde udělat tak, aby bylo možné foukat teplý vzduch do celého auta pomocí stávající ventilace. K tomuto jsem ještě k uplné spokojenosti nedospěl, ale aspoň jsem zjistil spoustu detailů, jak je originální rozvod vzduchu proveden a jak se zatím aspoň přiblížit své představě.
Vyústění topení pod kapotu do prostoru sání venkovního vzduchu se ukázalo být chybnou představou a tak nakonec zvítězila varianta výdechu topení v podlaze. To za pomoci vrtačky nebyl až tak velký problém, nicméně rozmyslel jsem si původní variantu, že navrtám i rozvod topení a napíchu se do něj. Vymyslel jsem si to nakonec jinak a to následujícím způsobem. Pomocí kartonu jsem vyrobil další schánku přes tu otočnou, o které jsem se zmínil výše. Ta má za úkol zajistit sání jen ze směru, kam jsem umístil pružnou izolační hadici vedoucí od nohou spolujezdce. Tím pádem, zapnu-li vnitřní cirkulaci vzduchu, saje originální topení právě ten teplý vzduch, který vychází z podlahy a rozvádí jej krásně po celém autě. Ještě mám v plánu propojit sání vnitřní cirkulace natvrdo s výdechem nezávislého topení v podlaze, jen s odbočkou, aby stejně jako nyní, šlo nezávislým topením vyhřát prostor bez zapnutého zapalování a běhu originálního ventilátoru.
Čínské topeníčko zatím v tomto režimu už měsíc běží a až na to propojení sání a výdechu (manželce se za jízdy a topení zatím pěkně zapalují lýtka
) jsem s tímto řešením nadmíru spokojen.
V příloze je pár fotografií, další v případě zájmu dodám. Přeji všem trojčatům a jejich majitelům mnoho šťastných kilometrů.
Roman