C-zero doplneni topeni

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 17. říj 2019 9:08:58

Ještě dotaz, nenarazili jset někdo na informaci, jaký příkon má ventilátor topení?
Budu dávat ten elektrický předehřev a když už bude zapojených do auta 230V, tak bych tam dal někde zdroj 230V/12V a napájel i větrák, aby to vůbec nebralo nic z baterie.. pak to může ráno klidně hodinu topit a vůbec to nebude vadit...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » čtv 17. říj 2019 9:28:45

JanO - jaký ten předehřev jsi nakonec pořídil (kolik kw). Máš v plánu ten okruh i izolovat?
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 17. říj 2019 9:35:49

garmont píše:JanO - jaký ten předehřev jsi nakonec pořídil (kolik kw). Máš v plánu ten okruh i izolovat?


Vybírám podle způsobu připojení (obyčejná zásuvka vs.DEFA set.), aby se to snadno připojovalo a odpojovalo. Maximálně můžu dát 1500W, protože na stejném kabelu za 16A jističem mám i nabíječku 8A.... 2000W už by vyrazilo jistič ... zatím mám kromě samotného topení objednané díly okolo, jako časovač, PWM regulaci větráku, relé 12V/230V, dvojité relé 12V, kontrolky, .....
Izolovat budu určitě, aby voda nevychladla, než doteče od předehřevu do radiátoru ;)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 17. říj 2019 9:49:47

Nebylo by lepší místo časovače použít zásuvku na DO?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 17. říj 2019 10:16:54

dracekvo píše:Nebylo by lepší místo časovače použít zásuvku na DO?


Týdenní časovač bude v autě.
sinotimer.jpg
sinotimer.jpg (23.94 KiB) Zobrazeno 17785 x

Nakonec jsem upřednostnil levnější jednoduchý místo GSM modulu...
Po-pá se každý den odjíždí v 5:30, tak ať se na to nemusí myslet a zapíná to přes zimu samo.....
Mám na to venkovní zásuvku, takže do toho píchnuý časovač na 230V nebo zásuvka na DO by trochu trpěly....
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » čtv 17. říj 2019 10:22:56

Jsem zvědav zda těch 1.5kw to bude stíhat vytopit.. Kde plánuješ umístit zástrčku v předním nárazníku?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 17. říj 2019 10:38:21

Toto měla žena v autě v rusku. Aby to mělo smysl, tak se to muselo zapnout na více než půl hodiny. Nejlíp tak hodinku. Ale nahřívali jsme jen vodu a motor. Topení jsme s tím nezkoušeli. Ale mělo by to dát, aspoň aby interiér nebyl úplně studený. Mělo by to mýt podobný efekt, jako kdyby se v autě zapnul 1.5kW přímotop.

Třeba při raním natápění bufíkem přepínám topení na vnitřní cirkulaci. Nemusí se ohřívat vzduch z venku a natopené je to rychleji. A když v autě nikdo nefuní, tak se ani nemlží okna.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 17. říj 2019 10:54:40

dracekvo píše:Toto měla žena v autě v rusku. Aby to mělo smysl, tak se to muselo zapnout na více než půl hodiny. Nejlíp tak hodinku. Ale nahřívali jsme jen vodu a motor. Topení jsme s tím nezkoušeli. Ale mělo by to dát, aspoň aby interiér nebyl úplně studený. Mělo by to mýt podobný efekt, jako kdyby se v autě zapnul 1.5kW přímotop.

Třeba při raním natápění bufíkem přepínám topení na vnitřní cirkulaci. Nemusí se ohřívat vzduch z venku a natopené je to rychleji. A když v autě nikdo nefuní, tak se ani nemlží okna.


Když poběží i ventilátor z vnějších 230V, klidně ať si to běží třeba hodinu... bude to na levný proud...
V klasickém autě se to nahřívá pomalu, protože takový 100kg těžký promrzlý blok motoru dá tomu topení zabrat... (to mám u naftové C8, kde je klasický bufík Webasto 5kW a po půl hodině je to jen takové vlažné, voda cca 40°C ...)
U Zera věřím, že ohřát 2 litry vody, i když to bude chlazovat radiátor topení, nebude takový problém... (když jsme zkoušeli Webasto u Radovana, voda byla za cca 5 minut již dost teplá)

Záleží i na umístění toho "průtokáče", chtěl jsem dát malý původně dopředu k nádobce, abych nemusel pod auto, ale lepší bude zapojit dole mezi originál topení a radiátor, aby šla ohřátá voda rovnou do "kabiny" ..... Pořád místo toho půjde dát jednou klasický bufík, kdyby bylo potřeba...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 17. říj 2019 11:26:57

Mám 4kW benzín.
Ranní cyklus je takový, že dojdu ven. Vytáhnu nabíječku, "nastartuju", zapnu vnitřní cirkulaci a bufíka. Pak jdu na WC, vyčistit zuby a když se tak za 5-10 min vrátím, tak v autě už je pěkně teplíčko.
Pokud jsem líný, tak prostě sednu do auta, zapnu el. topení i bufíka a během chvilinky už to topí i bez předehřevu :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » sob 19. říj 2019 19:59:54

Zatim mi objednané díly teprve přicházejí, objednat musím ješt díl hlavní - předehřev samotný.
Měřil jsem místo, jaké se kam vejde, řeším, jak koc jsou ty jednotlivé typy náchylné ná orientaci, jestli třeba když nebude úplně svisle, ale trochu šikmo, to bude pořád OK...
Zatím jsem vyzkoušel alespoň nezávislé spouštění větráku.... (PWM modul mi zatím jediný dorazil).
Dráty to byly ty co jsem myslel, už jsem ji přecvaknul a provizorně upravil pro test (pak tam budou autokonektory).
Ten vytipovaný modul funguje perfektně, možná je až moc silný (do 40A), ale půjde s tím pohodně nastavit potřebná rychlost....
PWM-test.jpg
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » ned 20. říj 2019 23:12:50

Nevíte někdo náhodou, na jakou teplotu ohřeje vodu v topení ta originál jednotka?
Už mám vybraný předehřev, co tam bude dobře pasovat, 2000W bude také stačit, ale má údajně udržovat vodu jen na 50-55°C, tak jestli to není málo.... Z předehřevu by šla voda rovnou do radiátoru, takže žádné ztráty po cestě...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 21. říj 2019 7:40:56

Koukám do historie canion a víc jak 60° tam nevidím.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 21. říj 2019 9:01:29

dracekvo píše:Koukám do historie canion a víc jak 60° tam nevidím.


Díky za hodnotné info, nikde jsem to nemohl najít, takže raději těch 55°C než třeba předehřev co dává 75-85°C, aby se v okruhu něco nepokazilo? (třeba není stavěn na takovou teplotu jako u spalováku, kdo ví...)?
Těch 60°C to je s bufíkem, nebo jen samotný elektrický blok?
Já to na těch 50-55°C můžu nechat běžet ráno klidně hodinu, to mi jede ještě levný proud, topení i větrák pojedou z externích 230V, zaže baterku bude "žrát" jenom relé 12/230V a spínací hodinky...
Jde o to, aby se bezpečně odmrazila skla, třeba i opadal sníh a mohlo se co nejdřív s rozumně vyhřátým autem vyjet...

Ještě řeším, co použít na izolaci bloku topení pod podlahou, aby se to teplem nepoškodilo, bežné pěnové PVC/PE izolace by se mohly spálit, cokoliv na bázi čedičové vaty bude zase hned nasáklé vodou...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 21. říj 2019 11:53:46

Na tu izolaci mám v plánu použít Armaflex - okolo 20mm - používá se to na vzduchotechniku , nesaje vodu a mělo by to vydržet i teplotu.
Můžeš pls hodit odkaz na ten předehřev který jsi vybral? Kde přesně máš naplánováno jej umístit?
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 21. říj 2019 18:14:37

garmont píše:Na tu izolaci mám v plánu použít Armaflex - okolo 20mm - používá se to na vzduchotechniku , nesaje vodu a mělo by to vydržet i teplotu.
Můžeš pls hodit odkaz na ten předehřev který jsi vybral? Kde přesně máš naplánováno jej umístit?


No na trubky jsem myslel něco podobného, ten obyčejný pěnový návlek, co se dává kolem trubek na vodu...
Ale nějaký plát, v ploše, čím se zaiziluje originální kostka topení, to prábě nevím...

Předehřev plánuju napojit mezi originál topení a radiátor - tam je místa dost, vejde se tam i Webasto bufík (oficiální zástavba).
Jen tam musím z nějaké plochatiny vyřešit držák ...

Tenhle kousek co jsem vybral, má na sobě naštěstí taky držák, originál....
https://www.carheating.cz/e-shop/predeh ... le-dragon/

Díky tomu, že z výstupu půjde teplá voda rovnou do radiátoru (tam bude kousek hadice v podstatě jen na spojení), by to nemělo vychladnout...
Ale nechce se mi řezat originál hadice, raději bych nějaký metr koupil jinde a originál si schoval... Měřil jsem vnější průměr cca 22-23mm, to by mohla být vnitřní 16 (pokud nemají nějakou netypickou tloušťku stěny)
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 21. říj 2019 21:12:00

No ten armaflex se prodává právě i v rolích a je samolepící . Jinak na ebay se ten předehřev dá koupit o dost levněji - https://www.ebay.com/itm/Automotive-Eng ... SwmphaPbuE
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 21. říj 2019 21:33:22

garmont píše:No ten armaflex se prodává právě i v rolích a je samolepící . Jinak na ebay se ten předehřev dá koupit o dost levněji - https://www.ebay.com/itm/Automotive-Eng ... SwmphaPbuE


Tak na armaflex se podívám, díky.

Co se předehřevu týče, taky jsem ho viděl výrazně levněji na ebay nebo aliexpresu, určitě i zajímavější modely, ale dostal jsem se k tomu až pozdě a musel jsem objednat odněkud tak, abych mohl 1.-3.11. udělat zástavbu, pak už na to do konce roku nebudu mít čas a manželka jednoho dne ráno sedne do auta a zmrzne :roll:
Citroën C-Zero 2012
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod C-zero » pon 21. říj 2019 21:45:48

Já si budu instalovat do auta nejspíš ten teplovzdušný ohřívač.. dám potom vědět s montáží ...
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » úte 22. říj 2019 6:49:20

Když budu mít někdy čas, tak se podívám na kolik vodu vyhřeje bufík a na kolik el. topení. Ale nemůžu slíbit kdy. Bufík pocitově vyhřeje vodu na větší teplotu, jak el topení. Jde z toho přímo žár.

A bufíka jsem kupoval na ebay z němečka. Do dvou dní byl doma a za 1/2 jak v čr .... Některý firmy mi tu fakt přídou, že žijou ještě v komunismu a myslí si, že jsou hranice uzavřený.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » úte 22. říj 2019 21:05:13

Náhodou jsem se dostal do garáže. Tak jsem si vzpoměl na tu hadici.
Přílohy
IMG_20191022_183942.jpg
IMG_20191022_183910.jpg
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)