Stránka 1 z 10

C-zero doplneni topeni

Napsal: stř 16. pro 2015 14:45:38
od Martin_C-zero
Dopnil jsem moje C-zero o dieselove topeni. Duvodem neni nefunkcnost elektrickeho, ale snaha o maximalizaci vyuzitelnosti elektroauta a to predevsim s pohledu bezpecnosti provozu (nezamlzena okna, klidna zahrata osadka). Fotografie muzete videt nize. Zkusenosti zatim pozitivne teple, bez dalsich omezeni. Z prozkoumanych moznosti reseni me provedenene prijde zatim nejpouzitelnejsi. Pokud mate nekdo reseni jine, prosim o didkusi. Zajimala by mne predevsim moznost provozu topeni v dobe nabijeni, coz by verim, zkratilo pouzivani dieseloveho topeni na skutecne minimum.
shema-planar-44d-12-24.jpg
C-zero 20151214 003.JPG
C-zero 20151214 005.JPG
C-zero 20151214 011.JPG
C-zero 20151214 015.JPG

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: pát 22. led 2016 23:05:58
od Radovan
Bohužel soudruzi z Francie rozhodli, že Evropan to nepotřebuje. Takže Mitsubishi iMiev umí topit/chladit při nabíjení, dokonce k tomu má na klíčence malou vysílačku, kde na displeji lze vidět aktuální stav nabíjení a teplotu ve voze a pustit dálkově topení / klimu. A zatím nikdo v ČR mi nedokázal poradit, jak alespoň odblokovat to, že manuálně zapnu topení / klimu v době nabíjení. Auto mám v záruce, tak do něj nechci sahat sám.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: sob 01. zář 2018 8:54:19
od Josef k.
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat jestli jste se někam pohnul za tu dobu s tím topením a chlazením v době kdy vozidlo nabijíte ?
Já jsem zakoupil Peugota iOn a u něj už bylo nainstalováno WEBASTO nezávislé na okolí. Zapínám ho pomocí aplikaci přes simku. Díky tomu mám i zpětnou odezvu jaká je teplota ve vozu. Taky mám alarm MAGICAR a tam je na DO ovladači možnost zobrazit teplotu ve vozidle. Prozatím by byl pro mě největší problém chlazení.
Děkuji za odpověď. J.K.

Radovan píše:Bohužel soudruzi z Francie rozhodli, že Evropan to nepotřebuje. Takže Mitsubishi iMiev umí topit/chladit při nabíjení, dokonce k tomu má na klíčence malou vysílačku, kde na displeji lze vidět aktuální stav nabíjení a teplotu ve voze a pustit dálkově topení / klimu. A zatím nikdo v ČR mi nedokázal poradit, jak alespoň odblokovat to, že manuálně zapnu topení / klimu v době nabíjení. Auto mám v záruce, tak do něj nechci sahat sám.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: sob 01. zář 2018 11:23:18
od Radovan
Bohužel nikam a už to neřeším. Pokud jedu sám, tak si vyhřívám sedačku a topím s rozmyslem. Žena má Iona od ČEZu, který tam Webasto dal, ale je naftové, smrdí, dělá kravál a nepoužívá ho. Topí si sedačku nebo oželí dojezd jako já. Ale oba jezdíme velmi krátké trasy a máme auta v garáži, takže v zimě vyjíždíme s +18°C a topit na trasách do 20 km jedním směrem není problém. Současně nám roste v okolí síť rychlonabíječek, aktuálně jsou zdarma všechny, tak si prostě cestou 10 minut přicucneme.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: ned 02. zář 2018 15:09:10
od mp1
celý videonávod + stránky s textom

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: ned 02. pro 2018 9:53:42
od Dave
Ja to vyresil redukci z mennekesu na 240v. Takze ted v zime kdyz nabijim auto na chademu tak mam z mennekesu jeste jeden kabel a v aute mini teplomet na 220V. Vyhreju za tu dobu cele auto.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: ned 02. pro 2018 12:06:32
od Radovan
Ano, to je dobré řešení, pokud jedu dlouhou trasu, tak to tak taky dělám. Jen mám redukci z Mennekes na malá červený pětikolík a pak redukci z něj na 230V zásuvku. Kolega má dokonce ten malý přímotop instalovaný mezi zadními opěrkami hlavy a po dojezdu domů - parkuje v Beskydech venku pod přístřeškem - auto dá nabíjet (20 hodin denně noční proud) a přímotop připojí k dálkově ovládané zásuvce. Auto si tak vytopí i před odjezdem. Protože vždy sjíždí z hor do nížiny, tak obvykle první díle mu zmizí až po několika desítkách km. takhle by vyplýtval 3-5 dílků z 16 jen topením. Opačně domů je pro něj dobré se ve F.M. stavit na rychlonabíječce na pár minut a nestresovat se.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: ned 02. pro 2018 16:15:44
od mp1
číňania ponúkajú "pomocné "parkovacie" vykurovanie zabudovateľné do "vodného systému" na metanol, e85, naftu aj čisto elektrické (240V) na spôsob zabudovanie ponorného variča v USS okolo 1978, prípadne továrenské v severských krajinách.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: ned 02. pro 2018 21:07:48
od Radovan
Já nyní pár dní testuji tohle - nemlží se okna, fouká jen na řidiče, 2 rychlosti, dost se zahřívá kabel a zástrčka do 12V zásuvky. https://www.autokelly.cz/Product/DO-CFAT110025/8659221 Zde je Carface, já mám AEG, ale vypadají stejně.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: ned 02. pro 2018 22:30:16
od garmont
No má to skoro 13amper tak bacha ať ta zásuvka neshoří.. Možná by stálo za to si k tomu natáhnout extra kabely z baterky patřičného pruřezu..
Odmlží to ty okna rychle?

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: ned 02. pro 2018 22:36:56
od Radovan
Je to na hraně. Fouká to hezky. Odmlžuje taky. Jinak místo kočkolitu do krabice pod sedadlo kvůli nasávání vlhkosti ve voze máme už druhý rok v obou autech toto a super https://www.alza.cz/auto/odvlhcovac-do- ... gL2TPD_BwE Normálně zavěšeno na zrcátku nebo na drátu opěrky hlavy. Lze koupit i toto https://www.autokelly.cz/Product/LT-1725908/8999810

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: pon 03. pro 2018 8:24:33
od dracekvo
S tím 150W topením do CL zásuvky bych byl opatrnej. Tyhle zásuvky na ty proudy nejsou stavěný. Aby jste z toho neměl přídavný topení pomocí spalování plastových součástí vozu.
Pokud to chcete používat, udělejte si od baterky zvláštní vodič s pojistkou a zásuvku nahraďte třeba modelářským konektorem XT60.
https://cdn-global-hk.hobbyking.com/med ... /43272.jpg

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: pát 14. pro 2018 22:04:14
od garmont
Zajímalo by mě jak vám topí to origo topení? Vyjížděl jsem teď večer (trasa cca 12km) auto stálo venku celý den (teolota okolo 0 ), zapnul jsem to na max ale měl jsem teda pocit že to snad vubec netopí - topení jelo cca 3km v kuse a teda mám pocit že žádný efekt krom toho že ubyl dojezd...Nebo to trvá nějak výrazně dlouho než to začne topit?

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: sob 15. pro 2018 13:15:23
od Radovan
3 km je málo. Na takovou vzdálenost nemá cenu topení ani topení zapínat. To si zapnu jen sedadlo a ten ofuk 150W na přední sklo a na sebe jako řidiče. Topení zabere tak po 6-8 km. Berte to tak, že kapalina má nulu a chcete alespoň +15°C v autě. Takže ta kapalina musí být hodně horká, aby to vytopila.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: stř 19. pro 2018 21:20:00
od Dave
Tak ode dneska topim hurraa.
Redukce z mennekesu na 3 x 220V a pri nabijeni na chademu nebo na mennekesu topim.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: stř 19. pro 2018 22:38:56
od garmont
Jakože máš v autě přímotop nebo jak?

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: čtv 20. pro 2018 8:10:07
od dracekvo
Ale to na placenejch nabijeních znamená platit za chademo i mennekes?

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: čtv 20. pro 2018 14:30:46
od Dave
Jooo topeni. Nabijim.na neplacenem EON

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: čtv 25. dub 2019 17:55:36
od JanO
Opravdu je to bez přídavného topení tak zlé?
Já jezdil nejdřív benzínoviu Octavií - topí nádherně.
Pak velký Citroën C8 HDi - do zprovoznění samostatného Webasta to byla hrůza, než se to v zimě ohřálo.
A C-Zero/iOn jsou tedy ještě horší, dle komentářů? Neřeším, že to sníží dojezd, ale jestli má cenu s ním uvažovat na každodenní dojíždění v zimě (trasa 20-25km) bez nějakého přídavného topení.... Díky za zkušenostzi.

Re: C-zero doplneni topeni

Napsal: čtv 25. dub 2019 18:55:20
od Radovan
Pokud startuju z garáže v zimě s teplotou +14°C, tak než naložím auto a sebe do něj tak nastartuji a dám topení naplno a vnitřní oběh vzduchu. Těch pár minut stačí, aby se auto příjemně vyhřálo a topná voda má taky +14°C a vzduch v autě taky. Pak vyjedu do zimy ven a vnitřní oběh vypínám až se mi začnou mlžit okna zevnitř. Tedy když nezabírá ani ten mega ofuk tlačítkem Max. a kolečko nastaveno jen na přední okno. Což pár km zabere. Navíc pak snížím teplotu kolečkem těsně nad čárku značící 0 a snížím taky ofuk na minimum, jen aby se nemlžilo. Tím se prudce sníží příkon topení a současně auto udržuji vyhřáté. Ale to jen pokud jedu 10 a více km nebo krátkou vzdálenost s pasažéry. Protože pro sebe sama na krátkou cestu nemá cenu topit, oblečený jsem a vyhřívání sedačky bere nula nula nic. Takže jsme pořídili přídavnou vyhřívací dečku i na sedadlo spolujezdce, když jedeme 2. Více nás jede výjimečně.
Přídavné topení na naftu má žena ve svém Ionu, namontoval ho tam předchozí majitel ČEZ a stojí za dvě věci. Nepoužívá ho. Viz zde v diskusích naše zkušenosti s ním.