C-zero doplneni topeni

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Citigo e IV » ned 25. říj 2020 18:16:57

Posílám fotky nádrže, lepši jsem zatím nenašel je to na zvedáku, protože kvůli vedeni nafty dopředu musel jít dolu kryt baterie.
Přílohy
SmartSelect_20201025-181829_Photos.jpg
20170911_104343.jpg
20170911_104347.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Josef » pon 26. říj 2020 7:41:02

Tak návrat do starých časů, musí to být zajímavé jezdit s EV k benzínce :).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 26. říj 2020 19:47:13

Citigo e IV: díky za fotky a náhodu ještě fotku z umístění toho topení ve předu byste nenašel? Díky...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Citigo e IV » úte 27. říj 2020 0:07:32

Posílám fotky, přesně se to vešlo mezi absorbéry nárazu, v pravo je nasazen. Jen by mě zajimalo jaké budou zkušenosti vzimě. Podle mě to nemůže na odmzazení okna moc fungovat, protože z originál topení půjde ledový vzduch. Nebo máte v plánu mít současně zapnuté i el. topení? ! A tohle použít jen na roztopení interiéru. Já jsem sice za nové webasto sice dal 15 tis. ,ale bylo to normálně plnohodnotné topení i v - 15 st. Na sněhu jsem s tím jezdil trasy nad 100 km.
Přílohy
SmartSelect_20201027-000013_Photos.jpg
SmartSelect_20201026-235952_Photos.jpg
SmartSelect_20201026-235936_Photos.jpg
chochol
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23. zář 2018 20:36:22

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod chochol » úte 27. říj 2020 6:10:09

Josef: Návrat k benzínce se úplně nekoná. Jednou za týden doma z garáže vytáhnu kanystr a doplním litr nafty. Ještě jsem pro druhý kanystr nebyl. ;)

Citigo e iV:
Právě pro ti mlžení moje řešení funguje překvapivě dobře. Zapnu jen ofuk okna bez topení nebo klimy a vnitřní cirkulaci, teplý vzduch od nohou krásně ofukuje skla a dál pluje po celém autě. Ani po 30 km jízdy plně obsazeným autem v tomhle počasí nemáme zamlžená okna. Vloni, pokud jsem nezapnul klimatizaci a ohřev, tak jsem měl zamlženo do dvou km i sám.
100 km dlouhé trasy se svým elektrickým autíčkem nejezdíme ani v létě. Bydlím pod horama, a tady se reálně běžnou rychlostí (80 - 90 km/h) ke 100 km dojezdu dostanu leda bych jel dost na hranu.
V září jsem takhle plně obsazen (3 dospělí, dítko v sedačce a velký pes) jezdil po horácch. Po 75 km rychlých přesunů po krušnohorských vrších byla želva. Naštěstí už mne čekala jen cesta z hor domů z kopce, takže jsem po 7 km klesání měl doma zase dojezd 10 km. (https://mapy.cz/s/kerapegofu ) :)
V zimě (podle teplot a topení) jsme měli nejčastěji reálné jízdy na jedno nabití cca 60 km a na 10-25 ještě v baterii zbývalo energie. Opravdu by se někdy hodila větší kapacita baterie :roll:
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Lama » úte 27. říj 2020 8:29:02

chochol píše:Josef: Návrat k benzínce se úplně nekoná. Jednou za týden doma z garáže vytáhnu kanystr a doplním litr nafty. Ještě jsem pro druhý kanystr nebyl. ;)

Citigo e iV:
Právě pro ti mlžení moje řešení funguje překvapivě dobře. Zapnu jen ofuk okna bez topení nebo klimy a vnitřní cirkulaci, teplý vzduch od nohou krásně ofukuje skla a dál pluje po celém autě. Ani po 30 km jízdy plně obsazeným autem v tomhle počasí nemáme zamlžená okna. Vloni, pokud jsem nezapnul klimatizaci a ohřev, tak jsem měl zamlženo do dvou km i sám.
100 km dlouhé trasy se svým elektrickým autíčkem nejezdíme ani v létě. Bydlím pod horama, a tady se reálně běžnou rychlostí (80 - 90 km/h) ke 100 km dojezdu dostanu leda bych jel dost na hranu.
V září jsem takhle plně obsazen (3 dospělí, dítko v sedačce a velký pes) jezdil po horácch. Po 75 km rychlých přesunů po krušnohorských vrších byla želva. Naštěstí už mne čekala jen cesta z hor domů z kopce, takže jsem po 7 km klesání měl doma zase dojezd 10 km. (https://mapy.cz/s/kerapegofu ) :)
V zimě (podle teplot a topení) jsme měli nejčastěji reálné jízdy na jedno nabití cca 60 km a na 10-25 ještě v baterii zbývalo energie. Opravdu by se někdy hodila větší kapacita baterie :roll:

MiEV 100 km v zimě dá a v létě 130-140 km. Dělali jsme několik srovnávacích jízd a MiEV oproti iONu a Zeru ujede výrazně více.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » úte 27. říj 2020 8:58:17

Já jsem raději bufíka montoval k levému přednímu kolu, tak jak to doporučuje instalační manuál. Přesně z důvodu, kdy by se lehký ťukanec na předek mohl projevit nutnou investicí v desítkách tisíc. On ten volný prostor tam není jen tak pro srandu.

viewtopic.php?f=9&t=52&start=60#p4838
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » stř 28. říj 2020 17:48:38

Citigo - ještě poslední dotaz to topení jste měl připojené do série a nebo přes T kusy paralelně? Díky
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Citigo e IV » stř 28. říj 2020 18:41:26

garmont píše:Citigo - ještě poslední dotaz to topení jste měl připojené do série a nebo přes T kusy paralelně? Díky


Do série, odpojil jsem vrchní hadici z expanzky a spojil jsem ji s hadicí do webasta a vystupni z webasta zase do expanzky. Takže sem do original hadic nemusel vůbec řezat. Originalni topeni vodu bez problémů protlačí vypnutým webastem a opačně.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 29. říj 2020 9:39:19

dracekvo píše:Já jsem raději bufíka montoval k levému přednímu kolu, tak jak to doporučuje instalační manuál. Přesně z důvodu, kdy by se lehký ťukanec na předek mohl projevit nutnou investicí v desítkách tisíc. On ten volný prostor tam není jen tak pro srandu.

viewtopic.php?f=9&t=52&start=60#p4838


Takly jsem o tom místě u kola uvažoval, pro je to , že to je chráněné místo. Proti je přístup k udržbě a opravám, topení je vystaveno nepřízni počasí a navíc by se tam webasto i integrovaným čerpadlem věšlo opravdu blbě.

Tukanec na předek by musel být opravdu velký, musela by to bejt regulérní nehoda, nevím jak ostatní ,ale já auto používal denně za jakéhokoliv počasí a bez pojištění bych to neriskoval, ceny dílů na tohle japonský auto jsou astromomický . Auto jsem kupoval roční za 300 tis. nebyl to žádná olítaný kus mělo 9000 Km a myslím že pojistit auto za 300 tis je normální, lidí pojištují spalováky za menší peníze. Bohužel příchod nových EV včetně citiga ceny těchto vozů drasticky snížil po 3 letech jsem byl rád, že jsem za to dostal 240 tis. Dá se říci , že uspora na "palivu" se rozpustila do ztráty hodnoty vozu , ale co 3 roky a 50 tis. Km jsem to používal, auto bylo pod zárukou, takže bez rizika.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pát 18. pro 2020 9:33:04

Dlouho jsem se tady nedíval, protože jsem topení řešil před rokem a dal jsem tam nakonec "jen" elektrickým 230V předehřev před vyjetím...
Ale teď vidím, že se podařilo zajímavě vyřešit i nádrž a že může rozumně fungovat i teplovzdušné, alespoň pro udržení teploty v autě...
No já už to asi řešit nebudu, prtože stejně řeším spíš zvýšené nároky na dojezd, ale zajímalo by mě, kdo máte horkovzduch pod sedačkou spolujezdce, pomůže to v zimě i propti zamlžování oken? (kdyby se dala třeba vnitřní cirkulace...) ?
Možná, kdyby to tady bylo takhle podrobněji rozebrané před rokem, řešil bych to nakonec jinak...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pát 18. pro 2020 9:47:24

Já mám teplovodní. Ale jak zavřu vnitřní cirkulaci, tak se během chvilky potí okna.
Používám jen pokud chci vyhřát interiér před jízdou. Jak v autě nikdo nesedí, okna se nepotí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod mp1 » pát 18. pro 2020 17:54:32

Jak v autě nikdo nesedí, okna se nepotí.
od čias vlastných áut (1977) som núti posádku mať cez hubu šál. na hustote materiálu nezáleží, dokonca by som povedal, že redší materiál je vhodnejší. ono to zachytí vcelku veľa vody a tak sa okná toľko nerosia.
boli protesty že hlúpo vyzerajú, ale vždy išlo o krátrky čas, kým z výduchov začal prúdiť horúci vzduch.
Uživatelský avatar
Pavel106
Příspěvky: 25
Registrován: stř 30. srp 2023 15:59:48
Bydliště: Kousek od Brna

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Pavel106 » úte 12. pro 2023 19:41:31

Tak se taky hlásím do klubu teplovodních bufíků. Použil jsem Eberspacher D3W z Xantie. Jako nádrž jsem použil expanzku z Favorita.
V autě je teplo a baterka ubývá podstatně pomaleji :-). Uvidíme, jak to bude fungovat v mrazu, možná jsou ty 3kW výkonu málo. Ale mám to zapojené do série s originálním elektrickým topením, tak pojedou obě topení spolu.
Přílohy
IMG_20231210_120508.jpg
IMG_20231206_203444.jpg
Peugeot iOn r.v.2011,při koupi 80000km, teď 83700km
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 14. pro 2023 10:49:51

3kW úplně v pohodě stačí. Stačilo by i méně. Jediná nevýhoda slabšího topení je v době nahřátí interiéru.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)