Dave: prosím pokud chceš něco dodat, použij funkci EDIT. Je to strašně nepřehledný, když pořád připisuješ nové a nové příspěvky.
A ohledně 18650, tady už o tom uvažovali a já o tom uvažuju v budoucnu.
http://myimiev.com/forum/viewtopic.php? ... =50#p22269A jak by vypadalo nahrazení jednoho článku LEV
http://imgur.com/a/SOIo4Volný překlad:
Pokud použijeme 3000mAh články, bude výsledná kapacita 72Ah. tj. cca 23kWh.
Váha článku bude 1.1 kg. LEV50 má 1.7. Úspora cca 50kg.
Takže nárůst kapacity o 44% a snížení váhy o 35%.
Já osobně, až to bude potřeba, tak použiju baterie Samsung INR18650-29E 2900mAh v počtu 25ks místo jednoho LEV. Budu je usazovat do boxu LEV50-4, takže budu mít více místa pro využití prostoru, než kdybych se snažil baterie skládat do tvaru jednoho článku LEV.
Tyto baterie mi vycházejí ejlépe v poměru cena/kapacita. Obchod je z EU, tudíž žádné DPH a CLO a doprava je za rozumnou cenu. Navíc věřím, že při odběru 2200ks vyjednám lepší cenu.
https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-s ... 0-29e.htmlTaky nevidím důvod proč do iona dávat větší baterie za větší cenu. Beru to tak, že baterky neujezdím cyklama, ale degradujou mi stářím. Tak je rozdíl, jestli mi o 5% ročně degraduje baterie za 120 tis nebo za 200 tis. Navíc dojezd odhaduju na bezpečnejch 150km bez nutnosti úsporný jízdy a to mi bude plně stačit. Stejně 90% nájezdu mám trasu z/do práce 2x22km. A pokud budu chtít někam dál, tak se stavím u rychlonabíječky, nebo pojedu spalovákem. Při současných cenách nabíjení to spíš vyřeším spalovákem
Celá ta sranda vyjde na 130 tis. Pokud mi baterie vydrží dalších 10 let a během toho najedu cca 130 tis. Tak to bude stát 1kč/km, což je výborná cena. A taky se mi sníží cena investice 200 tis do iona. Pokud s ním najedu celkem 200 tis km. Tak mě vše v nákladech vyjde na 2kč/km.
Pokud bych kupoval vždy co 5 let ojedý elektromobil, tak takových nákladů nikdy nedosáhnu.
To vše za předpokladu, že mi současné baterie ještě 4 roky vydrží. A kdo ví co bude za baterky na trhu za roky.
Zatím se o to zajímám, abych byl v obraze, ale nijak to nehrotím. Ion jezdí, tak proč si dělat vrásky.
Podle mě je mnohem důležitější se momentálně trápit tím, jak udržet iona ve stavu, aby mělo cenu do něj nové baterie kupovat. Takže spíše než baterie bych doporučoval řešit nástřik spodku + dutiny.