C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Moderátor: Josef

Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 10:22:59

Aha takze vystaci na stejny vykon s mensim poctem clanku a tim s mensim napetim?
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 10:24:34

A jestli maji LEV 50 nebo 50N se nekde vycist da?
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C Zero Ion

Příspěvekod garmont » sob 15. pro 2018 10:29:31

lev 50 - starší verze 16kwh lev50n - verze 14,5kwh
Takže podle vin poznáš co tam máš
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 10:47:44

Takze pokud by se casem ve starsi verzi s 88 clanky LEV50 vymenily clanky za LEV 50N tak by byl dojezd vetsi?
Nebo sehnat ty 100Ah? Pak by to slo zvysit az na 33kw? Je to ale pomer cena.
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 14:07:20

Z 18650 za pul ceny? Objemove a vahove to vychazi jak? Muselo by to mit na chademo nabijeni nejake jine rizeni?
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 14:08:53

Nekde jsem videl o prestavbovy firme v nemecku ktera upgratuje na dvojnasobne kapacity. Smart fiat ap.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod mp1 » sob 15. pro 2018 14:39:28

cenovo je to ďaleko za realitou ľudí kupujúcich použité.
F500e dovoz dvoj/troj ročného auta + úplná výmena technológie batérie a príslušenstva = cena vyššia ako nového pred dotáciami (35kUSD).
to robili taliani,
v nemecku, rakúsku kreisel.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod garmont » sob 15. pro 2018 16:07:43

Mě zaujalo tady tohle - https://eauto.si/en/products/electric-r ... v-and-ion/ Je to v podstatě další baterka v kufru která by měla prodloužit dojezd. Jestli jsem to dobře pochopil, tak je to udělané tak, že to za jízdy dobíjí tu hlavní baterku. Ale jak je to přesně zapojené a jestli musí být nějaká úprava v softu auta netuším.. Možná by stálo za to jim tam napsat jak to přesně funguje..
(bohužel moje jazyková výbava ja na mizerné urovni :-) )
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 16:13:50

Delam si tak nv200-40kw. Ale zatim pouze zkusebne. Tzn z FVE na aute do 48V pomocne. Ta krmi spotrebice v aute DC DC na 12V a DC AC na 220V a yazaki nabijeni hlavni.
Pri nabijeni hlavni chademem tak zaroven pomocne pres mennekes.

Prodlouzi to dojezd, nebude to uzirat v kempru na spotrebice a zajisti to nezavislost.

Ale s kazdym kw se bude muset setrit.
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 16:16:14

To c zero nema misto. Spis casem az odejdou baterky je nahradit 100aH verzi
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod dracekvo » sob 15. pro 2018 17:27:42

Dave: prosím pokud chceš něco dodat, použij funkci EDIT. Je to strašně nepřehledný, když pořád připisuješ nové a nové příspěvky.

A ohledně 18650, tady už o tom uvažovali a já o tom uvažuju v budoucnu.
http://myimiev.com/forum/viewtopic.php? ... =50#p22269

A jak by vypadalo nahrazení jednoho článku LEV http://imgur.com/a/SOIo4

Volný překlad:
Pokud použijeme 3000mAh články, bude výsledná kapacita 72Ah. tj. cca 23kWh.
Váha článku bude 1.1 kg. LEV50 má 1.7. Úspora cca 50kg.
Takže nárůst kapacity o 44% a snížení váhy o 35%.

Já osobně, až to bude potřeba, tak použiju baterie Samsung INR18650-29E 2900mAh v počtu 25ks místo jednoho LEV. Budu je usazovat do boxu LEV50-4, takže budu mít více místa pro využití prostoru, než kdybych se snažil baterie skládat do tvaru jednoho článku LEV.

Tyto baterie mi vycházejí ejlépe v poměru cena/kapacita. Obchod je z EU, tudíž žádné DPH a CLO a doprava je za rozumnou cenu. Navíc věřím, že při odběru 2200ks vyjednám lepší cenu.
https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-s ... 0-29e.html

Taky nevidím důvod proč do iona dávat větší baterie za větší cenu. Beru to tak, že baterky neujezdím cyklama, ale degradujou mi stářím. Tak je rozdíl, jestli mi o 5% ročně degraduje baterie za 120 tis nebo za 200 tis. Navíc dojezd odhaduju na bezpečnejch 150km bez nutnosti úsporný jízdy a to mi bude plně stačit. Stejně 90% nájezdu mám trasu z/do práce 2x22km. A pokud budu chtít někam dál, tak se stavím u rychlonabíječky, nebo pojedu spalovákem. Při současných cenách nabíjení to spíš vyřeším spalovákem :)
Celá ta sranda vyjde na 130 tis. Pokud mi baterie vydrží dalších 10 let a během toho najedu cca 130 tis. Tak to bude stát 1kč/km, což je výborná cena. A taky se mi sníží cena investice 200 tis do iona. Pokud s ním najedu celkem 200 tis km. Tak mě vše v nákladech vyjde na 2kč/km.
Pokud bych kupoval vždy co 5 let ojedý elektromobil, tak takových nákladů nikdy nedosáhnu.
To vše za předpokladu, že mi současné baterie ještě 4 roky vydrží. A kdo ví co bude za baterky na trhu za roky.
Zatím se o to zajímám, abych byl v obraze, ale nijak to nehrotím. Ion jezdí, tak proč si dělat vrásky.

Podle mě je mnohem důležitější se momentálně trápit tím, jak udržet iona ve stavu, aby mělo cenu do něj nové baterie kupovat. Takže spíše než baterie bych doporučoval řešit nástřik spodku + dutiny.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 17:44:08

Edit ke svemu prispevku?

Jinak souhlas myslim si ze tyhle auta by se mohly udrzovat v kondici leta a menit jenom par veci. A nehonit se za velkou kapacitou.
Zima dojezd a topeni je problem. V lete to jde. A cena baterek pujde dolu. Zatim.sehnat par LEV 50na vylenu a teprve casem az pujdou do haje ty baterky vsechny tak to komplexne vymenit a ty z auta si nechat na domaci FVE.
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Jan Čapek » sob 15. pro 2018 19:30:33

Dave píše:Edit ke svemu prispevku?

Prosím, ano.
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Dave » sob 15. pro 2018 19:40:32

Ja nevim kde edit je. Jako pripisovat to porad do jedineho prispevku?
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod Jan Čapek » sob 15. pro 2018 20:18:28

U prispevku je na to vpravo nahore tlacitko. Ano, obecne by nemel jit za sebou dvakrat stejny prispevek od jednoho uzivatele z duvodu prehlednosti diskuze. Je to tak pravidlem na vetsine podobnych diskuznich forech a ma to sve opodstatneni.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod garmont » sob 15. pro 2018 21:38:17

Dracek: jak by jsi ty jednotlivé články pospojoval a nebyl by problém s chlazením?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C Zero Ion - navýšení kapacity baterijí

Příspěvekod dracekvo » ned 16. pro 2018 7:26:17

Chlazení si myslím bude ještě lepší. Mezi buřtíkama bude mezera. Ta u plných článků LEV není žádná.
A pospojování ala tesla. Buřtíky do držáků a potom každý článek odjistit zvlášť pomocí jistícího drátků.

Nějak takto
http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 640#p81628

Pokud vás to zajímá, tak doporučuju přečíst od začátku.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)