Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Moderátor: Josef
Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Tak jsem včera pořídil IONa - rok 2012 najeto 31tis km. Díky všem za trpělivost a ochotu odpovídat na mé dotazy (jmenovitě Radovan, C-zero, Dracekvo) - snad auto bude sloužit ke spokojenosti
Naposledy upravil(a) Jan Čapek dne sob 15. pro 2018 12:43:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: téma přejmenováno
Důvod: téma přejmenováno
Re: Tak, a je doma :-)
Tak gratuluji.
Přeji trenýrkovou teplotu s dojezdem 60km, jako mám já v tomto počasí.
Přeji trenýrkovou teplotu s dojezdem 60km, jako mám já v tomto počasí.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 25 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Re: Tak, a je doma :-)
A v létě máte dojezd jak velký?
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak, a je doma :-)
A není ten krasavec náhodou červený a jste z Ostravska. V pátek jsem ho zahlédl na křižovatce v Mariánských Horách jet směr Vítkovice, ale měl jsem naspěch, jinak bych ho dohonil a majitele vyzpovídal.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Tak, a je doma :-)
garmont píše:A v létě máte dojezd jak velký?
V létě v pohodě 100 - 110km
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 25 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Re: Tak, a je doma :-)
Také přeji mnoho úspěšných a štastných kilometrů...Pokud budete mít zájem o diagnostiku, tak se můžeme domluvit....
Re: Tak, a je doma :-)
Radovan: Z Ostravy jsem (viděli jsme se na noci vědců a naposledy v podzemce v Karolíně - ještě s C-zero) Auto je ale bílé - červené je možná to co někdo inzeruje na bazoši je z Fm...Ještě jsem tady v Ov dvakrát zahlídl stříbrné s Brněnskou spz - bylo taky jednu dobu na Sautu...
Re: Tak, a je doma :-)
Tak vítám do klubu
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Tak, a je doma :-)
Díky - teď už končně z teorie přicházím do praxe Budu muset pořešit to topění nějak. Napřed jej asi zaizoluju a časem bufík - tady váhám zda naftu nebo benzín..
Re: Tak, a je doma :-)
Vzhledem k tomu kolik protopíš litrů paliva za zimu. Můj odhad tak 10-20 litrů. Tj. max 600Kč, tak je volba nafta/benzín z hlediska výhřevnosti úplně bezpředmětná.
Co mě vedlo k pořízení benzínu:
Nesmrdí (jak palivo, tak spaliny). Když něco poleju benzínem, tak to zachvilku oschne. Kdežto u nafty se mi nikdy nepovedlo natankovat tak, aby mi od stojanu nesmrděla ruka. Když něco poleju naftou, tak je to mastný a smrdí to ještě za rok. Nafta více smrdí i při spalování.
Co mě vedlo k pořízení benzínu:
Nesmrdí (jak palivo, tak spaliny). Když něco poleju benzínem, tak to zachvilku oschne. Kdežto u nafty se mi nikdy nepovedlo natankovat tak, aby mi od stojanu nesmrděla ruka. Když něco poleju naftou, tak je to mastný a smrdí to ještě za rok. Nafta více smrdí i při spalování.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak, a je doma :-)
Bufík opravdu jen jako poslední záchranu. Smrdí to, třepe se to a dělá kravál. Nejlépe na biolíh, naftu vůbec nebrat (vlastní špatná zkušenost s webasto v Ionu ženy) , ten smrad a mastnota všude je brutální. Benzín jen v nouzi.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Tak, a je doma :-)
Benzínový bufík co jsem zatím zkoušel pouze na zemi s kýblem vody se teda vůbec netřepe, hlučnost je taková, že ventilátor topení na plný výkon je hlučnější. A když dám nos k výfuku, tak cejtím pouze horký vzduch s lehkou příměsí spáleného benzínu.
Radovane já bych vaší averzi k bufíkům přičetl ke zprasené montáži a nevhodné volbě baliva předchozím majitelem. A podle mého názoru je u takového malobaterkáče bufík nikoliv z nouze, ale spíše nutnost, pokud chci normální dojezd v zimním období.
Pokud teda člověk nechce jezdit v polární bundě a né každý má možnost vyjíždět z předehřáté garáže.
Radovane já bych vaší averzi k bufíkům přičetl ke zprasené montáži a nevhodné volbě baliva předchozím majitelem. A podle mého názoru je u takového malobaterkáče bufík nikoliv z nouze, ale spíše nutnost, pokud chci normální dojezd v zimním období.
Pokud teda člověk nechce jezdit v polární bundě a né každý má možnost vyjíždět z předehřáté garáže.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Nevíte někdo náhodou zda se dá u Ionu nějak vypnout (možná přes diagnostiku?) takové ty různé zvuky jako signalizace nezapnutého pásu, dále když mám "nastartováno" vystoupím z auta a nezavřu dveře tak to pípá na celé kolo..Díky
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Tak aplikace canion takovou možnost ztlumit výstražné signály nemá.Ale řešil jsem něco podobného na mém spalováku. Stačí zdroj nepříjemného pípání (sirény) zalepit elektrikářskou páskou a hned je o pár decibelů ztlumeno...vlastní zkušenost
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
To dracekivo: asi je to tak, prostě ČEZ řešení......
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Tak dneska se mi konečně podařlo zbavit toho nepříjemného pípání - signalizace otevřených předních dveří. Hledal jsem jak na to - v diagnostice to prý vypnout nejde, byl nápad upravit spínač na dveřích tak aby nefungoval ale to jsem nechtěl protože bych přišel zase o rožínání vnitřního světla. Až jsem narazil na jednom DE foru na dobré řešení. Finta spočívá v tom že se spínač předních dvěří přepojí na snímač dveří zadních.
Takže pokud by to chtěl nekdo realizovat tak pájka a cca 1m drátu.
1. vycvaknout plastové kryty prahů - předek i zadek.
2. vychýlit plastový kryt sloupku - jde to lépe od zadních dvěří (sedačku pounout co nejvíce dopředu a opěrák sklopit)
3. vycvaknout konektor z předních dveří - já jej ucvalk - chce to nechat čouhat tak 3cm drátu a na ten naletovat ten zmíněný 1m drátu.
4. konektor dát zpět a drát natáhnout směrem k vypínačči zadních dvěřích.
5. drát z předních dvěří napojit na drát co vede k spínači zadních dveří (má šedou barvu)
6 vše poskládat zpět.
7. konečně klid
Takže pokud by to chtěl nekdo realizovat tak pájka a cca 1m drátu.
1. vycvaknout plastové kryty prahů - předek i zadek.
2. vychýlit plastový kryt sloupku - jde to lépe od zadních dvěří (sedačku pounout co nejvíce dopředu a opěrák sklopit)
3. vycvaknout konektor z předních dveří - já jej ucvalk - chce to nechat čouhat tak 3cm drátu a na ten naletovat ten zmíněný 1m drátu.
4. konektor dát zpět a drát natáhnout směrem k vypínačči zadních dvěřích.
5. drát z předních dvěří napojit na drát co vede k spínači zadních dveří (má šedou barvu)
6 vše poskládat zpět.
7. konečně klid
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Dnes se již mohu příhlásit do tohoto tématu - máme C-Zero, r.2012, najeto 54tis.
(mechanicky i bateriově v lepším stavu, něž jsem viděl pár jiných nabízených 2012-2013 s menšími nájezdy)
...takže začínám zařizovat, co je potřeba....
- Silnější nabíječka (mám jen 8A) již je jasná.
- Letní pneu (auto je na zimních, skoro nových, ale tan valivý odpor asi dojezdu nepomůže) - vyplatí se přidat za nějaké "ECO", nebo stejně nejvíc pomůže, že budou "letní" jako takové?
- drobné opravy a dodělávky (nějaký držák na navi, kameru, nabíječka...nutno vyzkoušet, moc místa tam na to není a tahat dráty taky nevím kudy..)
- výhledově diagnostický modul a naučít se trochu s Canionem....
- do zimy přídavné topení (bude se jezdit denně, zima nezima, tak ať se před odjezdem vyhřeje...)
(mechanicky i bateriově v lepším stavu, něž jsem viděl pár jiných nabízených 2012-2013 s menšími nájezdy)
...takže začínám zařizovat, co je potřeba....
- Silnější nabíječka (mám jen 8A) již je jasná.
- Letní pneu (auto je na zimních, skoro nových, ale tan valivý odpor asi dojezdu nepomůže) - vyplatí se přidat za nějaké "ECO", nebo stejně nejvíc pomůže, že budou "letní" jako takové?
- drobné opravy a dodělávky (nějaký držák na navi, kameru, nabíječka...nutno vyzkoušet, moc místa tam na to není a tahat dráty taky nevím kudy..)
- výhledově diagnostický modul a naučít se trochu s Canionem....
- do zimy přídavné topení (bude se jezdit denně, zima nezima, tak ať se před odjezdem vyhřeje...)
Citroën C-Zero 2012
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Gratuluji a vítejte do klubu. Mazlík vypadá moc hezky. Stavte se v sobotu 11.5.2019 do Plzně na Den čisté mobility, pokecáme a mohu Vám ukázat kde co je a různé fígle https://www.asep.cz/akce-asep
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Radovan píše:Gratuluji a vítejte do klubu. Mazlík vypadá moc hezky. Stavte se v sobotu 11.5.2019 do Plzně na Den čisté mobility, pokecáme a mohu Vám ukázat kde co je a různé fígle https://www.asep.cz/akce-asep
Díky za tip, podle letáku a obsahu to vypadá zajímavě a vážím si i nabídky podělit se o zkušenosti s iOn/Zero, ty by se mi jako novému majiteli určitě hodily. Mohl bych vzít v sobotu rodinu na výlet, s nabíjením cestou u Žebráku tam i zpět by byl v pohodě i dojezd, ale nemám dálniční známku a havarijní pojištění (budu uzavírat až po opravě nárazníku a kufru, kvůli fotofokumentaci), tak to musíme ještě zvážit...
Citroën C-Zero 2012
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj vůz: Tak, a je doma :-)
Havarijní pojištění není povinné, jen ručení. Dálniční známku netřeba, podél D5 vede normální silnice č.605 už od Zličína směr Rudná, Beroun, Zdice, Žebrák (tam stačí z ní odbočit vlevo a jste hned u rychlonabíječky ulice Za Dálnicí 502), Mýto, Rokycany a v ejpovicích se už napojíte na dálniční přivaděč do Plzně č.26, který Vás dovede na Rokycanskou ulici do centra na U Prazdroje, kde je kolem spousta parkovišť a pěšky je to kousek do centra (seznam na https://www.parkingplzen.cz/). Tam bývá plno a draho, při akcích obvykle město zkrouhne kolem náměstí Republiky vnitřní obvod parkovišť a nechá jen vnější. Policie nekompromisně odtahuje a nasazuje botičky.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000