Re: Specifikace - Peugot iOn - cena elektromobilu, výbava, porovnání se spalováky

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Specifikace - Peugot iOn - cena elektromobilu, výbava, porovnání se spalováky

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 19:01:50

Oblíbeným tématem majitelů spalováků je porovnávat FABIE za 250 TISÍC s Peugeotem Ion a dovozovat, jak je drahý. Jenže ta Fabie, z níž ODVOZÍ CENOVÝ ROZDÍL, NEBUDE MÍT VĚCI JAKO PEUGEOT ION - automatická převodovka, 6x airbag, ABS, brzdový asistent EVO, stabilizace podvozku ESP, protiprokluzový systém kol ASR, posilovač řízení, litá alu kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree, dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly, sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem, automatické denní LED svícení, přední mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, zadní světla LED, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX, elektronická klimatizace - TO BUDE FÁBIE BRATRU ZA 400 TISÍC. A ještě jí bude chybět to ticho, svižná jízda s rychlými rozjezdy, bez kouřícího výfuku.

Mně se díky nákupu Ionu za 439 tis. Kč s DPH i 5 letou zárukou navíc srovnají náklady za 2-2,5 roku.

Sekačka na trávu bez pojezdu, elektrického startování, centrálního seřizování výšky střihu a dalších vymožeností je také násobně levnější než sekačka bez pojezdu, se startováním špagátem, s nutností přemontovat klíčem každé ze 4 kol a bez všech dalších vymožeností.

Navíc elektropohon se stálým převodem je komfortnější než všechny automaty světa. Už jen proto, že tam ta převodovka prostě není. Jezdil jsem i s vozy s automatem, opravdu si na jízdu bez evropského máchání klackem rychle zvyknete. Ale elektropohon bez jakéhokoliv řazení je ještě vyšší level. Plynule zrychlím, plynule zpomalím. Ovládám vůz kotníkem pravé nohy. Sešlápnutím zrychluji, povolením zpomaluji, brzdím a ještě si dobíjím baterie. Mohu ihned reagovat zrychlením i zpomalením, žádné prodlevy. To se musí zažít.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Specifikace - Peugot iOn - ceny

Příspěvekod Radovan » sob 05. pro 2015 20:44:10

Možnost zakoupení vozů Peugeot Ion / Citroen C Zero / Mitsubishi iMiev (posledně jmenovaný se v ČR neprodává) v 10/2014 byla:
1) předraženého nesmyslně u oficiálních prodejců spalovacích Peugeotů / Citroenů od 717 tis. Kč s DPH výše http://www.peugeot.cz, popis vozu zde http://www.peugeot.cz/objevte-vic/ion/5-dverovy/. Ovšem za ty peníze je nový Nissan laef verze 2014, o třídu větší auto s o 50 km delším dojezdem. Občas mají i oficiální prodejci samozřejmě nějakou tu akci, naposledy v Brně za 550 tis. s DPH. Ale to už si připlaťte 50 tis. za zbrusu nový VW e-UP!, vývojově o 6 let mladší vůz s daleko lepší výbavou a možnostmi á la Leaf.
2) u prodejců nadšenců z řad elektromobilistů, například http://www.wave-promotion.cz/prodej-vozu/ 468.900,-Kč s DPH, u pana Tinky z Netdatacomm http://www.netdatacomm.cz/ nebo pana Vegra z http://www.elektromobily-os.cz/
3) z autobazarů a inzercí v ČR i Evropě, třeba http://auta.yauto.cz/peugeot-ion-elektro-1918190.html nebo http://www.mobile.de.
Počet nových elektromobilů neustále roste, ceny padají, tak zbytečně nepřeplácejte. Já koupil Peugeot Ion nový s 12 km od Peugeot Domanský v dubnu 2014 a za vůz s prodlouženou zárukou dal 439 tisíc s DPH (9 je ona záruka). Starší ojetý okolo 10 tis. km bych bral za max. 350 tis. Kč s DPH, 20 a více tis. km za 300 tis. a méně.
Berte to tak, že na podzim 2014 si můžete vybrat VW e-UP! od 600 tis., Nissan Leaf od 715 tis. Kč, VW eGolf od 800 tis., Kia Soul EV od 890 tis., BMW i3 od 900 tis., Teslu Model S od 1,8 mil. Kč a mnoho dalších starších nebo ojetých elektromobilů. Není důvod je přeplácet.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000