Stránka 1 z 2

Úprava voliče automatu

Napsal: ned 07. říj 2018 22:44:39
od garmont
Nevím zda to tady někde není ale narazil jsem na zajímavou věc - francouzi krom toho že nechtěli aby auto topilo při nabíjení tak rovněž "ořezali volbu jízdních režimú" - nicméně někdo přišel na to že stačí pouhá uprava/vymněna horního krytu voliče.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: ned 07. říj 2018 22:48:09
od garmont
Ještě jeden přesnější návod

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: pon 08. říj 2018 8:14:19
od dracekvo
O tom vím. Kiwi ze slovenska tuto úpravu dokonce realizoval.

Nicméně zjistil jsem, že jsem schopen pomocí plynu a przdového pedálu regulovat rekuperaci tak, že brzdu používám pouze ke zpomalení před křižovatkou v nízkých rychlostech, nebo do úplného zastavení.
Od 50km/h auto už rekuperuje méně. Při malinkém sešlápnutí brzdy začne auto rekuperovat víc, ale klasické brzdy ještě nebrzdí. Čímž vlastně nahrazuju režim velké rekuperace.
No a režim malé rekuperace jsem schopen udělat taktéž plynem, kdy si nechám rekuperovat jen trošku, nebo dám pedál tak, že vlastně jen plachtím.

Takže za jízdy vůbec na volič nesahám a ani nemám ochotu s ním za jízdy kvrdlat. Vyhodnotil jsem to tak, že objednávat kryt s více možnostmi jsou pro mě vyhozené peníze :)

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: úte 21. kvě 2019 14:07:24
od JanO
Hledal jsem ten díl, uvažuji o úpravě, ale narazil jsem na tento obrázek. Očividně je to i-Miev/Zero/iOn, ale jsou tam ty režimy nějak jinak.... (buďto jinak pojmenované, nebo i jinak řazené...)
Mohli nechat Francouzi všechny režimy přístupné a přidat do manuálu tenhle obrázek... z toho je to celkem jasné, co kdy použít...
Gear-ECO.png

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: úte 21. kvě 2019 15:21:29
od Radovan
Je to další vychytávka, kterou francouzský soudruh rozhodl, že evropský soudruh neupotřebí. B režim je ještě silnější rekuperace než D, tedy už fakt hodně silná. Eco režim je pro pojíždění po městě nebo v kolonách, kde auto sníží kroutící moment při nízkých rychlostech. Je sice línější, ale úspornější. Prostě u iMiev, včetně vyhřívaní dalších sedaček, navigace s ukazatelem data a teploty vně a uvnitř vozu, informace o stavu nabití a teplotě v kabině na displeji klíčku a možnosti dálkově, pokud je auto na nabíjecím kabelu - předchladit nebo předtopit kabinu bez vycucání trakční baterie, šli po maximálním dojezdu a Frantík to buď nepochopil, nebo nechtěl pochopit. Pokud trojčata, tak pokud možno koupit iMiev. Originál je originál. :evil:

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: stř 22. kvě 2019 10:02:03
od JanO
Kryt voliče automatu - to je asi nejdražší kousek plastu, se kterým jsem se setkal, autorizovaný servis umí objednat za 2400 bez DPH a dodání 2-4 týdny... Viděl jsem na cizích stránkách i "úprava za 0" - tedy že si to nějaký modelář probrousil i na krytu a pak celé přelepil karbonovou fólií, ale není to úplně 100%. Na obrázku nahoře jsou režimy jasné, ale kryt z i-Miev má přidané B a C, B = B a C= Eco? Protože nakonec to udělali jinak, než na tom propagačním letáku...

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: stř 22. kvě 2019 11:20:26
od garmont
Já bych ti dopručoval to napřed vyzkoušet bez toho krytu jak se to vůbec chová na jednotlivé režimy a zda má tahle uprava smysl. Ještě poznámka co jsem vyčetl tak to jde pouze u aut se "starou baterii" u těch novějších to už nejde..

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: stř 22. kvě 2019 11:39:18
od JanO
garmont píše:Já bych ti dopručoval to napřed vyzkoušet bez toho krytu jak se to vůbec chová na jednotlivé režimy a zda má tahle uprava smysl. Ještě poznámka co jsem vyčetl tak to jde pouze u aut se "starou baterii" u těch novějších to už nejde..


Taky plánuju před objednáním sundat kryt a ověřit, zda jdou stupně "zařadit"... ale myslel jsem jen na místě, ne s tím jezdit (aby se to rozebrané nějak nerozsypalo...)
Chpvání již popsáno bylo vícekrát, na trase máme pár delších kopců, kde by se "B" režim uplatnil, běžné "D" to neubrzdí... naopak do města na lehké dojíždění by se hodilo "C" - tedy o něco slabší rekuperace, na dojezd ke křižovatce atd.
Předchozí majitel tam dával po městě na dojíždění často kvůli tomu "N"..... protože "D" brzdilo zase moc...

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: stř 22. kvě 2019 13:27:19
od garmont
Já když vyjíždím z domu tak mě čeká prudký kopec a brzdí to jinak když je auto plně nabité a nebo vybité.. Jinak mi přišlo že na D to brzdí vcelku obstojně..

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: stř 22. kvě 2019 14:29:30
od JanO
Jasně, ono D brzdí nezvykle dost, oproti spalováku s automatem, ale občas by se hodilo, aby to bylo trochu míň (na rovině ve městě), nebo víc (nějaké ty kopce).
Na léto plánuju test - výjezd v Krkonoších na Horní Mísečky - 1000m.n.m (výchozí výška 430m.n.m, délka trasy 17,7km).
Kolik to sebere nahoru a kolik dobije dolů.... ;)

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: čtv 23. kvě 2019 7:04:52
od E-Ryc
Nekde na netu je "prestavba" - da se jina kulisa radici paky a zpristupni to dalsi stupne rekuperace. Myslim, ze sem nekdo dokonce daval fotky.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: čtv 23. kvě 2019 7:39:13
od JanO
E-Ryc píše:Nekde na netu je "prestavba" - da se jina kulisa radici paky a zpristupni to dalsi stupne rekuperace. Myslim, ze sem nekdo dokonce daval fotky.


Ano, videl jsem obe videa, jak to nemecke, tak od Kiwiho.
Coz me zaujalo a planuju realizovat... presne tak.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: čtv 23. kvě 2019 7:52:53
od dracekvo
Já sem na to taky koukal. A pak sem po nějaký době zjistil, že mi to za tu práci nestojí.

Pokud chci rekuperovat méně, tak prostě méně pustím plyn. Pokud chci rekuperovat více, tak jemně zmáčknu brzdu.
Nemám rád auta, které nutí řidiče pořád s něčím hejbat. Kvůli tomu si kupuju automaty, abych nemusel :)

Jo a nevím proč neispirují v autobusech a kamionech. Tam je motorová brzda ovládaná takovou páčkou u volantu. Vypadá to jako americká řadící páka. Krásně by se tím regulovala intenzita rekuperace bez nutnosti sundavat ruce z volantu.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: čtv 23. kvě 2019 8:24:22
od JanO
Asi oprvadu sundám kryty a pokud to bude trochu držet, vyzkouším rozdíly v chování za jízdy, jestli to je dle očekávání, nebo to není úplně ono...

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: čtv 23. kvě 2019 8:39:43
od Radovan
V trojčatech se už ničím inspirovat nebudou, to je před 12 lety ukončený vývoj vozu. Mitsubishi ho opět prodává po dvouleté pomlce, protože je koupil Nissan a zjistil, že v segmentu malých elektromobilů je to doposud nepřekonané vozidlo. Páky u volantu mají samozřejmě Tesly, BMW, pádla rekuperace třeba Hyundai.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: pát 19. črc 2019 8:35:51
od Citigo e IV
dracekvo píše:Já sem na to taky koukal. A pak sem po nějaký době zjistil, že mi to za tu práci nestojí.

Pokud chci rekuperovat méně, tak prostě méně pustím plyn. Pokud chci rekuperovat více, tak jemně zmáčknu brzdu.
Nemám rád auta, které nutí řidiče pořád s něčím hejbat. Kvůli tomu si kupuju automaty, abych nemusel :)

Jo a nevím proč neispirují v autobusech a kamionech. Tam je motorová brzda ovládaná takovou páčkou u volantu. Vypadá to jako americká řadící páka. Krásně by se tím regulovala intenzita rekuperace bez nutnosti sundavat ruce z volantu.



Já tu u Mieva mám, ale v 95% to nepoužívám. Spíše použiji ná delší trasy po okreskách režim C komfort chová se to jako spalovák v automatu moc to při sundání nohy z plynu nebrzdí. Takže si člověk může odpočinout když na chvilku sundá nohu z plynu tak není na skle ..
A je s tím menší spotřeba protože před zatáčkou více plachtí.

Takže bych to také asi nepředělával.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: pát 19. črc 2019 19:36:49
od JanO
Tak, ja nejdriv vyzkousel chovani bez krytu, na B i C rozdily byly znatelny (pocitove pro me), tak jsem objednal kryt z i-Mieva a predelal to. Podle navodu od kiwiev to sedi, akorat mimo tech 2 vystupku, co se maji odriznout, jsem musel jeste trochu zvetsit diry v tech zapadkach po strane, za ktere to ma drzet nacvaknute. Bez upravy to slo hodne ztezka a dost to drelo ten plast, co se posunuje spolu s pakou... po dobrouseni vse OK a jde to lehce nasadit i posouvat....
Co se chovani tyce, B se vyuzije opravdu hlavne v delsi prudsim kopci, ale C davam s oblibou ve meste, je to takove plynulejsi popojizdeni a stejne bych tam moc nenarekuperoval.
Presne jak se tady pise prede mnou, je to na C podobnejsi autu se spalovacim motorem (a automatem), to se chova skoro stejne...

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: čtv 03. říj 2019 21:41:21
od rosparovac
Zdravím kdyby jste někdo chtěli mám model toho krytu k vytištění na 3D tiskárně, případně mohu sám vytisknout. Pro citlivější duše k dodělání pro normální lidi bez problému k použití tak jak je.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: sob 18. bře 2023 13:19:33
od Pavel_Peugeot_ION
Dobrý den,
chtěl jsem se prosím zeptat zda máte ještě k dispozici 3D model pro tisk rozšířeného krytu řadící páky o další stupně rekuperace. Pořídili jsme si Peugeot Ion a rád bych si provedl tuto úpravu. Předem díky.

Re: Úprava voliče automatu

Napsal: sob 18. bře 2023 20:17:16
od Lama
Pavel_Peugeot_ION píše:Dobrý den,
chtěl jsem se prosím zeptat zda máte ještě k dispozici 3D model pro tisk rozšířeného krytu řadící páky o další stupně rekuperace. Pořídili jsme si Peugeot Ion a rád bych si provedl tuto úpravu. Předem díky.

Co vím, tak se většinou upravoval stávající. Já měl ale MiEVa, kde to bylo z výroby.
Zkuste kontaktovat přímo uživatele "rosparovac" z příspěvku nad vámi přes Soukromou Zprávu (přijde mu to na mail).