Jízdní vlastnosti

Moderátor: ozana

garmont
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Jízdní vlastnosti

Příspěvekod garmont » pát 21. zář 2018 21:50:02

Dobrý den, tak nějak zvažuji pořízení iOna nebo C-zero a zajímalo by mě jak se auta chovají na cestě při zhoršených podmínkách (sníh led). Počítám že vzhledem k zadnímu náhonu to bude v zatáčkách spíše nedotáčivé. ESP mají všechny nebo je to dle výbavy? Díky...
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 447
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod Radovan » pát 21. zář 2018 22:10:06

Je to pohoda, díky baterkám v podvozku dobře sedí. ESP stabilizace podvozku je standard, navíc je tam i ABS, brzdový asistent EVO a protiprokluzový systém kol ASR. Ale ESP si můžete manuálně vypnout a zablbnout si na sněhu nebo ledu. ;)
Dále automatická jednostupňová převodovka, elektronická manuální klimatizace, 6x airbag, posilovač řízení, ALU kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree, dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly, sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem, přední mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, automatické denní LED světla, zadní světla LED, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX.
Dokoupit se dala jen rozšířená záruka a metalíza. Jinak ještě takové věci jako deflektory na okna, zadní kryt kufru atp., ale nic z toho české pobočky PSA neměly k dispozici, jen to měly v ceníku.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » sob 22. zář 2018 11:37:01

Já mám v předu myslím obyčejné denní svícení se žárovkama, ale to je v celku jedno.

Auto mám krátce a jízdní vlastnosti mě docela překvapili. Jen do zatáček se musí najíždět o trošku pomaleji. Příde mi, že auto zatáčí méně ochotně. Asi tím jak je úzké a vysoké. Nicméně moje spalovací auto je subaru, takže možná mám pokřívený pohled :) Né nadarmo se říká, že subaru jezdí jako po kolejích.
V tejdnu byl u nás velkej slejvák a na silnici byla halda vody. Auto i přes to jelo velice jistě a to mám už téměř ojeté zimáky. Jediné co bylo poznat, že strašně začal klesat dojezd. U spalováku to člověk tak nepociťoval, ale tady se ten odpor vody projeví velice rychle.

Bohužel jak to jezdí na sněhu říci nemůžu. Poprvné mě to čeká tuto zimu. Ale začínal sem se škodou 120, takže auto s náhonem na zadek musím zvládnout, když tam je ještě halda pomocných systémů.

A poznatek z prvních chladných rán, auto moc netopí. Chce to se pořádně oblékat.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
garmont
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod garmont » sob 22. zář 2018 12:13:35

Dráček: já mám taky Subaru - podle toho nicku jsi mi povedomy nejsi na sfc klubu?
dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » sob 22. zář 2018 21:36:14

jsem :)
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
garmont
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod garmont » ned 30. zář 2018 23:06:44

TAk jsem na yt narazil na tenhle test -
bohužel tam ty jízdní vlastnosti moc kladně nehodnotí - že prý je auto výrazně nedotáčivé, co mě teda zarazilo tak je dost velký pokles dojezdu (topení, kousek po dálnici..) takže trochu váhám zda do toho vubec jít...
dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » pon 01. říj 2018 9:22:33

Tohle video sem viděl. On ten člověk vůbec totiž nepochopil k čemu to auto je určené. Že je to přibližovadlo do města a jeho blízkého okolí, nikoliv plnohodnotné auto s kterým se dá běžně jezdit i po dálnici. Mě přišlo že chtěl to auto co nejvíce poplivat.
To by bylo asi jako kdybych si vzal velkého 7 místného Dodge a štěžoval si jak se s ním blbě jezdí po městě a že nikde nemůžu pořádně zaparkovat, že to hodně žere a podobně.

Topení ubírá značně. Když mám dojezd 90km a zatopím, tak se na budíku objeví hnedka 60. Budu to příští rok řešit instalací teplovodního nezávislého topení.
Auto nemá moc aerodynamiku, takže jízdy +90km/h jsou taky energeticky náročné. Proto ta dálnice je zabiják.

O té neochotě zatáčet jsem psal. Podle mě je to kombinace úzkých gum a relativně velké hmotnosti. A ještě mám zimní kola. Sice po přesednutí ze subaru jsem to hned poznal, ale rozhodně mě to nijak neomezuje, protože do zatáček nejezdím jak prase.

Jít nejít je těžká otázka. Chce to se podívat kolik toho člověk najezdí a jak dluohé trasy a kudy.
Mám auto od 13.9. najel sem už přes 900km a ve spalováku sem neseděl, protože zatím všechny trasy byly v akčním rádiusu baterek.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon 01. říj 2018 12:37:35, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 447
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod Radovan » pon 01. říj 2018 10:21:16

Ano, to je hodně starý test a přesně jak píše kolega. Vzal si velikostně Forda Fiestu a jal se sním polykat kilometry mezi městy a po dálnici. Špatně. To je malé městské autíčko s papírovým dojezdem 150 km, reálným po městě 136 a po dálnici 100 km. Já jsem nejvíce najel po městě 144 km a ještě jsem měl rezervu 1 dílku baterky = 1 kWh. Na tu jde za novoty najet klidně 9 km. Pokud jde o starší kousek, mohou být dojezdy auta ještě slabší, -10 až -20%, podle toho, jak se dotyční majitelé starali o baterky.
Hodně dělají podhuštěné pneu (-5 až -10% dojezdu), zimní pneu -5%, déšť nebo sníh -5% a topení je prostě vývojově 12 let staré. Takže natopí elektřinou vodu, ta pak ohřeje vzduch a ten zahřívá kabinu. Z počátku bere klidně 5 kW, pak odběr klesá, ale pokud je dost zima venku a vzduch neustále proudí do kabiny, tak +-3 kW výkonu stále má. S 16 kWh baterkou je to prostě hodně a otočením knoflíku topení / klimatizace se dostáváte na -20 až -30% dojezdu ihned, počítač reaguje bryskně. Dnes po ránu Ostrava +2°C, lehce jsem auto z garáže (po výjezdu bylo v kabině +18°C) přitopil po nějakých 8 km jízdy (musíte trochu ofukovat skla, jinak se mlží, tím si děláte uvnitř zimu) a ze 123 km dojezdu po celonočním pomalém nabíjení bylo rázem 89 km. Vrátil jsem knoflík topení/chlazení po chvíli zpět na 0 a šup, 121 km.
V zatáčkách auto sedí díky nízkému těžišti krásně a hezky je vykrouží. Je-li hrbol, uskočí.
Pokud jezdíte do +-100 km denně nebo více a máte po cestě rychlonabíječku nebo možnost nabíjet v cílích cesty pomalu, tak není nad čím váhat.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Turbo
Příspěvky: 123
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod Turbo » pon 01. říj 2018 18:03:17

Ono tento pán má vůbec podivné testy elektromobilů, je evidentní, že je v lásce moc nemá.
garmont
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod garmont » úte 02. říj 2018 12:38:33

Díky za reakce - denní nájezd je max cca 60km a to s přestávkama a to topení by vyřešil ten bufík. NAbíjet budeme počítám z 99% doma.
dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » úte 02. říj 2018 18:32:50

Já jezdím denně 45km do práce. Ale teď mám lítání, tak se trošku přizpůsobuju a jezdím trasama kde jsou rychlonabíječky.
Třeba včera sem dal 130 km a prvních 25km jsem si i topil :) Jen to chtělo potom na 30 min zastavit u nabíječky a zbylejch 100km zatnout zuby a vydržet trošku chladu. Ale byla mi zima jen na nohy. Na rukou sem měl rukavice.
Ten bufík to fakt chce. Jinak to auto je v zimě velice omezeně použitelné.
Ale kvalitně nainstalovaný. Třeba Radovan má bufík v druhém autě, jeslti se dobře pamatuju a moc odvázaný z toho není. Prý tam smrdí nafta. Což by správně neměla, takže asi odfušovaná instalace.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 447
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod Radovan » úte 02. říj 2018 18:47:00

Smrdí, navíc při provozu a zapnutém topení nepochopitelně přetéká ven. Smrdí i kolem zadního blatníku, kde je nádržka. Smrdí výfukové plyny hnusně, jako ze staré Avie. Na křižovatce jsou pak při stání nasávány do kabiny. Nepoužíváme ho, navíc ovládání je dost krkolomné, vozíme k tomu útlá skripta v kapse předních dveří. Prostě zakázková výroba, byť od profíků, ale v jednotkách kusů
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » úte 02. říj 2018 19:03:58

To je právě vše o instalaci. Pokud je někde v "motorovém" prostoru, tak to čudí pod přední část auta a topení si to cůcne.
takto
Obrázek

Věřím, že pokud se nainstaluje dozadu místo originál elektrického topení a výfuk se vyvede pod zadní nárazník (jak je to běžné u spalovacího auta) tak to bude fungovat bez problému. Kdyby vám spalovák čudil pod motor, tak se taky při stání udusíte :)
Už sem toto řešení viděl na myimiev.com, jen to nemůžu honem najít.
A ještě chci jít do benzínového, které je možné provozovat i na E85, takže odpadně problém se smradem nafty, pokud se někde něco při nalévání nádržky ubryndne.
No poreferuju příští zimu, jestli toto řešení funguje, nebo ne.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
garmont
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod garmont » úte 02. říj 2018 21:06:02

Tyhle "bufíky" - se dost používají u vw transporter - tam dlouho trvá než se ten motor zahřeje tak aby posádka v zimě nemrzla a motor se rychleji zahřál.
V benzínové verzi se nedají moc sehnat (bavím se o použitých) Tohle funguje tak, že to v podstatě ohřívá vodu (ještě existujou horkovzdušné) Takže by se puvodní topení muselo zanechat. U transporteru je to umístěno standartně v předí části motorového prostoru a výfuk jde potom do levého podběhu předního kola.
Brácha to tak má v autě nikdy jsem nespozoroval že by uvnitř byl cítit smrad z výfuku, asi záleží kudma si ten peugeot bere vzduch z venku.
Ještě by šel asi i použít ten horkovzdušný ale tam by se muselo vymyslet kam s ním a hlavně jak napojit ten ohřátý vzduch na ty puvodní vzduchovody v autě by to šlo na okna atd.
Radovan: možná že je tam velký průtok paliva na čerpadle - u některých se to dá seřídit . Jinak v OV- Přívoze je chlapík co se těma topeníma zaobírá a prodává i díly.
mp1
Příspěvky: 66
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod mp1 » stř 03. říj 2018 13:11:53

už som dával odkazy inde - kúrenie s E85, resp. čistý lieh (metanol) https://300mpg.org/imiev-heater-installation/ video 1 -
videá montáže -


dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » pát 05. říj 2018 8:36:37

Ještě taky pomůže zaizolovat hadice od topení.
Je to řešený jak u starý škody 120, že trubky s teplou vodou jdou přes celé auto.

Deska jsem objednal z německa 4kw bufíka. Tak poreferuju až namontuju :)
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
garmont
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod garmont » pát 05. říj 2018 8:45:13

Super jaký jsi koupil webasto nebo eber? A máš vodní nebo horkovzduch? Když tak udělej pls i nějaké fotky při montáži...
dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » pát 05. říj 2018 9:46:16

Koupil sem vodní na ebay eber.

https://www.ebay.com/itm/302441497652

Koukal sem na bazary, i prodejce nových a tohle mi vyšlo jako nejlepší možnost. Bazarový kdo ví v jakém jsou stavu a většinou to stejně nebylo komplet a nový s instalační sadou a DO by v čr vyšel na skoro 30 tis. Tak doufám, že je toto komplet :)

Zkusím ho provozovat na nějaký mix benzínu a E85.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
dracekvo
Příspěvky: 131
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod dracekvo » stř 10. říj 2018 17:38:13

Zkouším topení jen tak rozložený na zemi.
Chvíli sem bezradně koukal do schámatu zapojení, ale pak sem to pochopil a úspěšně vše rozchodil včetně dálkového ovládání.
Poznatek č.1 benzinovej vůbec nesmrdí. Když dám nos k výfuku, tak cejtím jen horký vzduch s téměř neznatelnou příchutí benzínu. Takže instalace bude dopředu před nárazník, tak jako na tom videu. Kvůli jednoduchosti montáže.
Spotřeba je cca 1.5A. Provozoval jsem to bez tlumiče a ani tak to nebylo příliš hlučné. Spíše tiché.
Jen se budu muset nějak poprat s elektroinstalací, aby se mi s topením zároveň zapínal ventilátor v autě.
Chtělo by to servisní manuál.
Ale spokojenost za tu cenu bych možná koupil nějakej bazarovej verk v kdo ví jakém stavu. A v čr by tento komplet stál tak 28 tis.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
eLubomír
Příspěvky: 15
Registrován: úte 15. pro 2015 20:25:24
Bydliště: Kladensko

Re: Jízdní vlastnosti

Příspěvekod eLubomír » stř 10. říj 2018 18:44:22

Koupili jsme IONA společně se sousedkou a sdílíme ho společně dvě rodiny.
Za tři měsíce jsme najeli 11600km. Úplně mě to šokovalo, když jsem se včera na stav tachometru podíval. Ale je fakt že auto před domem stojí jen v noci. Za 210000 Je to nejlepší auto. Tož tak
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.