Výměna baterií

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » stř 24. dub 2019 22:31:37

garmont píše:Jo a ten za 290 z Brna se prodává už teda pěkně dlouho - já měl o něj zájem - prodejce mi slíbil že zjistí kapacitu baterie a vubec se mi neozval bylo to tuším někdy v říjnu...


Brno, Autocentrum Slatina... dle doporučeného ověření VIN (vf71nzkyzdu900441) již má alespoň nové baterie, nechali měřit prý po dovozu u Citroenu kapacitu, zkoušeli dojezd...
Ale je z leasingovky z Itálie, kdesi jsem slyšel, že v Itálii nedělají moc poctivý servis. I na Autoscout24 je hodně levnějších C-Zero právě z Itálie, těžko říci, jaké je to riziko...
Schválně se na ten v Brně podívám, jestli budu stíhat, mám v pátek cestu kolem... S 20tis. najeto musí vypadat jako nový...
Že by ho tam měli tak dlouho.... prý ještě není ani přihlášený po dovozu (značky) ... mě toho napsali docela dost na moje dotazy..
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » čtv 25. dub 2019 11:59:53

Já shánel auto někdy od října lonského roku a koupil až v prosinci - a tohle byl jediný dostupný kus s novou baterii co byl na trhu (a ještě pořád je). Takže minimálně od říjen/lisopad ho nabízejí. JÁ jim tenkrát volal a říkali mi že tomu nerozumí že nikdy žádé elektro ještě v bazaru neměli ale že s tím zajedou do servisu zjitit tu kapacitu a ozvou se mi .. a nic se nedělo tak jsem koupil jiný. Jinak ty auta co mají novy typ baterie mají menší kapacitu - 14,5kw/h starší typy mají 16kw/h nicméně dojezd prý je + - stejný...
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » čtv 25. dub 2019 12:11:21

Já bych osobně za IONa víc jak 200 tis nedal. Podle mě větší cenu to auto nemá a cokoliv víc je jen vlhkej sen prodejců.
Protože za 300 tis už můžu koupit použitelnější auto.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » čtv 25. dub 2019 14:40:17

garmont píše:Já shánel auto někdy od října lonského roku a koupil až v prosinci - a tohle byl jediný dostupný kus s novou baterii co byl na trhu (a ještě pořád je). Takže minimálně od říjen/lisopad ho nabízejí. JÁ jim tenkrát volal a říkali mi že tomu nerozumí že nikdy žádé elektro ještě v bazaru neměli ale že s tím zajedou do servisu zjitit tu kapacitu a ozvou se mi .. a nic se nedělo tak jsem koupil jiný. Jinak ty auta co mají novy typ baterie mají menší kapacitu - 14,5kw/h starší typy mají 16kw/h nicméně dojezd prý je + - stejný...


S novou baterií mají ještě iOn rv.2015 z BusinessLease, ale udávají dojezd jen 95km a dost drahý (335tis.)
Jasně, on by byl lepší nějaký klidně 2011-2012 se starou baterií (podle toho za výrazně zajímavější cenu), co najede ještě aspoň tu 100, ale díky násobně méně udávaným cyklům by následujících pár letech mnohem spíše přišla nutnost baterii vyměnit (= další investice), tedy jestli ve výsledku nejvyjde levněji nějaký dražší s novou verzí...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » čtv 25. dub 2019 14:45:04

dracekvo píše:Já bych osobně za IONa víc jak 200 tis nedal. Podle mě větší cenu to auto nemá a cokoliv víc je jen vlhkej sen prodejců.
Protože za 300 tis už můžu koupit použitelnější auto.


Musím jedině souhlasit, 200tis mi tzaké přijde jako rozumná cena, pár takových v inzertátech je (2011-2012), bohužel většina je od 250tis výš (a pořád ještě se starou baterií, i když třeba malými nájezdy). Za těch 300, použitelnější auto, jako třeba Leaf? (Také jsem hledal, ale to snad jedině starší 24kWh s nájezdem kolem 100tis...)
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 820
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Radovan » čtv 25. dub 2019 19:00:42

Iona fakt maximálně kolem 200, je rok 2019, za chvíli květen, skoro půlka pryč. Ta auta už jsou hodně stará. Za 300 jetého Leafa, ten komfort a využitelnost je pak úplně někde jinde. Na třeba sauto.cz je jich dost, ale u každého bych ještě smlouval.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 85 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 39 tis. (53 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » čtv 25. dub 2019 19:16:38

Radovan píše:Iona fakt maximálně kolem 200, je rok 2019, za chvíli květen, skoro půlka pryč. Ta auta už jsou hodně stará. Za 300 jetého Leafa, ten komfort a využitelnost je pak úplně někde jinde. Na třeba sauto.cz je jich dost, ale u každého bych ještě smlouval.


Do 300 jsem jich v nabídce viděl dost, ale taky ročníky 2011-12 s velkým nájezdem, nebo dovoz USA apod. Prý u Leafů začne značně klesat kapacita baterie již kolem 70-80tis.km. a dojezd budou mít podobný jako Zero/iOn... jsou větší, znatelně, i když třeba v kufru taky překáží nějaké "boule a prahy", ale pro náš účel denního ježdění 50-60km by stačil i menší vůz, na parkování v Praze by byl ideální...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 820
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Radovan » čtv 25. dub 2019 20:55:41

Dovoz z USA nebrat, pokud nejsou předělány na Evropu. Což de facto znamená výměnu středového tunelu s vnitřnostmi, nabízeli mi v Pardubicích za 50 tisíc v roce 2014.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 85 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 39 tis. (53 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií - nový vs. starý typ

Příspěvekod JanO » úte 30. dub 2019 16:34:26

Již aktivně obhlížím auta, která jsou nyní v nabídce. Ty co mají nájezd 20-25tis. jsou opravdu skoro jako nová, ale řeším tu hlavní otázku - trvat na novém typu baterií, nebo u auta v jinak pěknm stavu i se staršími? Někteří prodávající u těch starších tvrdí, že ty Li-Ion klesnou v nejhorším případě tak na 70% a tam zůstanou další roky... (u pár aut se staršími bateriemi to i ukazuje dojezd 110-120km, podobně jako u jendiného nabízeného s novým typem) - ty starší začínají již od 200tis. (nájezd 55tis a víc), pak několik kolem 250tis. (nájezd max 25tis. a podle toho již vypadají) a nejnovější 290tis, nové bat., ..... takže složitý výběr, do čeho jít....
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » úte 30. dub 2019 21:34:43

Jak už jsem jednou psal řešil jsem to samé a koupil jsem levnější ze starším typem baterie. Když si vezmeš že ušetříš skoro 100tis tak za ty prachy vyskládáš novou baterku když bude nejhůře...
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » stř 01. kvě 2019 22:49:36

garmont píše:Jak už jsem jednou psal řešil jsem to samé a koupil jsem levnější ze starším typem baterie. Když si vezmeš že ušetříš skoro 100tis tak za ty prachy vyskládáš novou baterku když bude nejhůře...


Tak po asi 1,5h prohlídce, projížďce atd. máme vyhlédnuté C-Zero, r.2012, najeto 55tis., dojezd na plné nabití uváděný 100-120 dle podmínek...
Během zkušební jízdy na rychlonajíčce se nabil na 76%, dojezd 80km.
"Domácí" nabíječka k tomu je jen 8A, prý častěji nabíjeli u ČEZu, tak snad se tím nějak výrazně nekazily baterie... ( CZ bylo v provozu od 11/2016)...
Zajímavá cena, právě blízko tady zmíněným 200tis., i když by bylo potřeba pár kosmetických oprav...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » čtv 02. kvě 2019 7:56:00

To je ten černý co je na bazoši?
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » čtv 02. kvě 2019 8:38:28

garmont píše:To je ten černý co je na bazoši?


Přesně ten, ano. Není s ním snad nějaký problém? (že by ho už třeba někdo zkoušel...)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » čtv 02. kvě 2019 9:25:13

Nejlepší by bylo ho napojit na diagnostiku. Tj. bluetooth modul a aplikaci canion. Mám doma, bohužel mladá boleslav je mimo můj akční rádius.
Ale mohli jste si nahrubo zjistit stav baterek z té rychlonabíječky. Měla by ukazovat i kolik kWh dobila.

Dále pak 8A nabíječka je poněkud divné číslo. Nemá třeba tu samou co mám já, že se dá pomocí magnetu u zástrčky přepínat mezi 8-14A?
V mém případě 8A nestačí na plné dobití auta během nočního nízkého tarifu (cca 5 hodin).
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » čtv 02. kvě 2019 9:56:27

Rychlonabíječka nenabíjela "od nuly", ale cca od 45% do těch 76%, tam jsem si bohužel výsledek nevyfotil, ale byla to tak čtvrthodinka...
Jedině bych ještě mohl požádat prodejce, aby to nabil naplno tou pomalou, kolik bude ukazovat dojezd... (když jsme přijeli, ukazovaly baterie přesně polovinu dílků a dojezd 59km).
Nebo se domluvit, že se to před prodejem na rychlonabíječku připojí ještě jednou při více vybitých bateriích...
V MB je Citroën, ale tam již to chtěl nechat změřit prodávající a řekli mu, že to neumí...
Já se na to samé ptal u Citroëna v našem městě a taky Elektro neumí....
Určitě diagnostika by byla nejjistější, ale i kdybych se rozhodnul, že si ji někde honem seženu, tak bych se s tím nestačil naučit...
Zkoušel jsem, co se dalo, co se fyzického stavu a chování při jízdě byl na tom stejně jako jiný testovaný r.2013 s mnohem menším nájezdem a novými baterkami.
Indikovaný úbytek baterií při zapnutí klimy, topení, atd. byl také stejný...
Pokud se dají články LEV50 nebo jejich náhrada někde sehnat, tak i kdyby se při pozdější diagnostice zjistilo, že nějaký článek odchází, by se to pořád vyplatilo.
8A nabíječka to je možná proto, že auto je dovezené koncem roku 2016 z Švýcarska, nemá ani CZ vidlici a používali to přes cestovní adaptér.... nenabíjeli často, tak to prý nevadilo. Jednak by se dala vyměnit koncovka nebo i celý kabel, zároveň bych stejně zvažoval koupi druhé "domácí" nabíječky/nabíjecího kabelu, nejlépe rovnou 16A...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » čtv 02. kvě 2019 10:20:01

To že nenabíjí od 0 by nemělo vadit.
Jednoduchou matikou si spočítám že jsem dobil např 5kWh při rozdílu 76%-45% což je 31%. Takže 5000Wh / 31 = 161,29 * 100 = celková kapacita 16,3kWh.
Celkem hrubý výpočet kapacity baterky, ale mohl by se zpřesnit pokud by se nabíjelo např z 10% na 80%.
Každopádně pokud do ukazuje dojezd nad 100km, tak by baterky měli bejt v pohodě.
Pokud by se vám chtělo, tak bych zkusil vyjet auto ještě na 0 dílků. Neměla by se rozsvítit želva. Pokud se rozsvítí, tak to znamená že některý z článků klesl na napětí více než zbytek ostatních, tudíž je slabší.
Výměna samotného článku je možná celkem bez problému i svépomocí. Jen to chce mít přístup ke zvedáku, aby se nechala baterie vyndat.

Pokud bych si kupoval novou nabíječku, tak bych volil s regulací 6-16A.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 164
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » čtv 02. kvě 2019 10:49:53

Díky za tipy, ano, tomu počítání rozumím, jen jsem si nevyfotil výsledek rychlonabíjení, prohlíželi jsme zároveň ostatní věci na na autě, zkusím se domluvit ještě na jednou testu na rychlonabíječce...
Co popisoval prodejce chování, tak když se dojede do nuly, pořád to normáně jede, želva se rozsvítí až po nějaké době a pak již auto nejde naplno atd. a že na nula dílků ujeli takhle ještě asi 10km...
Na nabíječky se podívám, to je typ zásuvky Yazaki, je to tak?
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 171
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » čtv 02. kvě 2019 12:31:33

Toho černého jsem na vlastní oči neviděl - nicméně se prodával někdy na podzim (cena byla cca stejná jako teď) - já tenkrát na ten izerát psal at mi pošle winko a nikdo se neozval.. Potom to z inzerce zmizelo a objevilo se to až teď znovu..
Dráček: kolik se dá ještě dojet km když se rožne želva? Já se onehdy pokoušel auto vyjet co nejvíce - ale jakmile se rožli --- tak už jsem dál nejel a dal jsem to nabít :-)
dracekvo
Příspěvky: 533
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » čtv 02. kvě 2019 12:35:54

Nevím. Taky jsem jen zkoušel vyjet do rozsvícení a potom hned dát nabíjet.
Někdo tu píše že při rozsvícení želvy auto sotva jede. Mě jelo úplně normálně :D Tak nevím. Zkoušel jsem to jednou v životě a od té doby vždy jezdím abych vždy dojel aspoň s jednou čárkou.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 81 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 820
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Radovan » čtv 02. kvě 2019 12:40:01

Zhruba 3-4 km pomalou rychlostí po rovině nebo do mírného kopce. Určitě nezkoušet zrychlení, předjíždění a další manévry. Cca 2 roky jsem už želvu neviděl, až minulý týden. Podělal se stojan ČEZ na Hornopolní Ostrava a nepomohl ani reset. Zřejmě se předchozí nabíjející na CCS Combo neodhlásil, podle displeje. Tak jsem s 1 km dojezdu jel na ČEZ Teplárna Ostrava-Vítkovice, želva naběhla skoro ihned po odjezdu z Hornopolní. Dojel jsem tam po 4 km jízdy padesátkou a nahlásilo mi to stále ještě 8% baterky a 27 minut k nabití na 80%.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 85 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 39 tis. (53 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.