Stránka 11 z 13

Re: Výměna baterií

Napsal: stř 19. kvě 2021 23:52:28
od Josef
Hezký, já víc jak 4 roky s jedním autem nedám :)

Re: Výměna baterií

Napsal: čtv 20. kvě 2021 12:33:50
od Lama
chochol píše:Ahoj, kolegové elektromobilisté.
11...............77% ...................2% .............12500 .........0,8333% ............96,9 ...........77,5 ...................60600...-.aktuální.stav


Jak vám sedí praxe s teorií? Má aktuálně vaše baterie skutečně 38,5Ah, tedy 77% z 50Ah ???

Re: Výměna baterií

Napsal: čtv 20. kvě 2021 14:33:32
od Citigo e IV
chochol píše:Ahoj, kolegové elektromobilisté.


10...............80% ...................2% .............12000 ........ 0,8000% ............99,7 ...........79,7 ...................48100
11...............77% ...................2% .............12500 .........0,8333% ............96,9 ...........77,5 ...................60600...-.aktuální.stav

22...............57% ...................2%.............12000 .........0,8000% ............70,7 ...........56,5 ................196600.-.předpokládaná.smrt.auta.-.nedostatečný.zimní.dojezd, pokud ho dřív nesežere koroze


Jezdil jsem v Mievu 4 roky od ročního po skoro pětileté a musím říct , že se degradace baterky po 50 tis. výrazně zrychluje a je hodně optimistický si myslet, že Vám po dalších 11 letech a 130 tis . Km klesne zimní dojezd jen o 21 km což jsou nějaké 3- kWh u tak malého vozu. podle měnastane konec kolem 100 000 Km a 15 letech provozu

Re: Výměna baterií

Napsal: čtv 20. kvě 2021 15:45:53
od Lama
Souhlas s "Citigo e IV". Proto jsem se také ptal na skutečnou kapacitu baterie, zda sedí s výpočtem...

Re: Výměna baterií

Napsal: pát 21. kvě 2021 8:57:34
od chochol
Lama: Zdravím. Jaká je kapacita baterie u mého auta dle diagnostiky právě nevím. Proto je to všechno jen odhad dle skutečného dojezdu. Diagnostiku nemám, pořizovat si ji pro jedno použití za tisíce nechci a všichni jste příliš daleko na to, abych se s někým domluvil, kdo by mi autíčko načetl.

Citigo e IV: Optimismus je to, co postrádám. Tabulka vychází z toho, co jsem se zde dočetl. Pokud degradace akceleruje po ujetí 50 tis. km, pak je to samozřejmě nesmysl. Nicméně nemám v tuto chvíli možnost si to u svého auta ověřit. Pokud mi má auto za 3 roky chcípnout, pak je to na nic a musím začít přemýšlet o výměně už nyní (bohužel za spalovák, protože na jiný elektromobil neušetřím).

Re: Výměna baterií

Napsal: pát 21. kvě 2021 10:19:52
od Lama
chochol píše:Lama: Zdravím. Jaká je kapacita baterie u mého auta dle diagnostiky právě nevím. Proto je to všechno jen odhad dle skutečného dojezdu. Diagnostiku nemám, pořizovat si ji pro jedno použití za tisíce nechci a všichni jste příliš daleko na to, abych se s někým domluvil, kdo by mi autíčko načetl.

Citigo e IV: Optimismus je to, co postrádám. Tabulka vychází z toho, co jsem se zde dočetl. Pokud degradace akceleruje po ujetí 50 tis. km, pak je to samozřejmě nesmysl. Nicméně nemám v tuto chvíli možnost si to u svého auta ověřit. Pokud mi má auto za 3 roky chcípnout, pak je to na nic a musím začít přemýšlet o výměně už nyní (bohužel za spalovák, protože na jiný elektromobil neušetřím).

Nová je 50Ah. Odhad vám nic neřekne, potřebujete změřit hodnoty a také vidět jak máte rozházené články a zda nejsou některé trvale slabší než ostatní. Měření je rychlé, stačí někde na parkovišti, občas všichni někam jezdíme, tak není problém se domluvit, nebo pak na nějakém srazu. Jaký jste kraj? Jinak OBD se nechá koupit na zahraničních webech za polovinu než u nás. Já dal přes 4tis, jelikož ten za 4stovky nestíhal číst data. Našel jsem stejný co mám na Amazonu za 60 dolarů. Hledejte "obdlink lx".

Baterie v EV se v 60% kapacity bere, že v elektromobilu dosloužila...

Re: Výměna baterií

Napsal: pát 21. kvě 2021 10:36:27
od Lama
chochol: kolik baterka vydrží záleží na hodně věcech, ale hlavní, proč baterka nedá 300-500tis km je, že je to malá baterka a uživatel je nucen nabíjet téměř pokaždé do 100% a vyjíždí baterku hodně k nule a tím dělá téměř plný cykly a navíc se mnohem víc nabíjí na DC. Znám případ nabíjení pouze na DC s jízdou po dálnici a to pak baterka mizí před očima. Kdyby jste od nového auta jezdil 10 km do práce a jezdil třeba jen mezi 50-70 procenty a dobil pouze to co vyjedete, max. na těch 70%, tak baterka vydrží min. 3x déle (teoreticky až 6x déle), než případech dlouhých cyklů. Takže tak si můžete o dost prodloužit nebo zkrátit živit baterky. Někdy to ale nejde a každý to máme jinak. Tako malá EV jsou tedy ideální na krátké jízdy jako nákupní taška.

Re: Výměna baterií

Napsal: pát 21. kvě 2021 12:31:57
od chochol
Auto používáme takřka každý den a nejdelší trasy jsou běžně 28 km tam, 28 km zpátky, tzn. že vybíjíme cca na zůstatek 40-50%, výjimečně na nižší hodnoty. Nabíjíme až na výjimky jen 10A doma ze zásuvky (DC jen, když zapomenu v noci dobít včas ;) ). Pro to, aby auto fungovalo pro naše potřeby tedy mohu kalkulovat i s celkovou kapacitou nižší než 60% původní hodnoty. Je samozřejmě otázka, nakolik to bude použitelné při cestě po silnici 1. třídy mezi Perštejnem a Karlovými Vary. :roll:

Na cesty přes 50km od domova používáme LPG spalováka, protože dobíjení AC/DC vyjde na veřejných stanicích dráž, než LPG.

Re: Výměna baterií

Napsal: pát 21. kvě 2021 12:32:56
od dracekvo
Co vím, tak i u nových aut diagnostika ukazovala něco mezi 45-47Ah.
Podle mého se degradace baterie postupně zrychluje. Můj odhad při nejlepší konstalaci je u toho auta max. 15 let, nebo 150 tis km, aby mu zůstal ještě aspoň nějaký dojezd okolo 60-70km bez topení.
Proč to tak bude, je napsáno výš. Třeba kvůli tomu, abych v zimně netrápil baterku velkejma cyklama, jsem si do auta udělal beznínový bufík. Stojí mě to tak 30l benzínu za sezónu. Jako bonus je v zimě teplo, možnost předtopení interiéru a téměř stejný dojezd.
Jaká jsi lokalita? Třeba diagnostiku v okolí někdo má.

Já jsem tento rok chtěl zkusit postavit náhradu článku LEV50, ale vlezla mi do toho větší údržba spalováku, takže tento pokus se odkládá na příští rok.

Momentální projekt je rez :D

Re: Výměna baterií

Napsal: pát 21. kvě 2021 12:37:33
od chochol
dracekvo: Jsme na hranici KV a UL kraje. Malá vesnice jménem Perštejn. Široko-daleko jsem tady jedinný "magor" s C-Zerem nebo jeho bratry. Topení naftové teplovzdušné jsem právě kvůli šetření baterie namontoval na podzim loňského roku pod podlahu.

Re: Výměna baterií

Napsal: pát 21. kvě 2021 12:41:16
od dracekvo
V KV jsem byl minulý rok na dovče. Letos se tam asi nedostanu. Třeba tam pojede někdo jiný.

Re: Výměna baterií

Napsal: sob 22. kvě 2021 12:32:18
od Lama
chochol píše:dracekvo: Jsme na hranici KV a UL kraje. Malá vesnice jménem Perštejn. Široko-daleko jsem tady jedinný "magor" s C-Zerem nebo jeho bratry. Topení naftové teplovzdušné jsem právě kvůli šetření baterie namontoval na podzim loňského roku pod podlahu.

Do Perštejna jsem jezdil každoročně na volejbalový turnaj ... 8-) Já jsem mezi Domažlice - Klatovy, tak třeba se někdy potkáme... 8-)

Jinak u té baterky dochází k narůstání vnitřního odporu a baterka prostě "vadne". Když chcete naplno zrychlit poklesne hodně napětí a rozsvítí se želva, i když máte téměř plnou baterku. A želva se také rozsvítí mnohem dříve, než na posledních několik km. Mám zde kolegu, takže ro je z praxe. Najeto má myslím už něco přes 100 tis., ale už mezi 80-90tis km začínal být nespokojen s dojezdem. Nyní mu to navíc na DC nabíjí jak říkal "strašně pomalu", takže na delší jízdu už je to už nepoužitelné.

Re: Výměna baterií

Napsal: ned 23. kvě 2021 14:24:00
od chochol
Lama: Jinými slovy budu mít za necelé dva roky doma auto, které mi bude na nic? I když na plno prakticky nezrychlujeme, ale do kopců se dostáváme s ručičkou do 2/3 budíku úplně standartně.

To jste mne vůbec nepotěšil. Potřebuji, aby to u nás těch 60 km na jedno nabití ujelo a to minimálně ještě 6 let.

Pokud budou problémy s jízdou už za dva roky, mohu si rovnou jiné auto pořídit teď (, dokud se "dá" Zoro ještě za něco prodat). Baterka k solární elektrárně (po vykuchání z auta) za 100 - 150 tis. je na mne moc velký luxus. Zoro měl peníze šetřit nebo aspoň být celkovými náklady srovnatelný s LPG a podle Vašich informací bude km 2-3 krát dražší, než s plynovým Meganem. (Porovnávám vstupní cenu, zůstatkovou cenu, pojištění, servis a přímé náklady na PHM).

A mimochodem, volejbal se tady už 15 možná 20 let nedělá a turnaje nepořádají. Bohužel. :roll:

Re: Výměna baterií

Napsal: ned 23. kvě 2021 18:43:22
od garmont
Chochol - který máte rok výroby? Chtělo by to znát aktuální kapacitu baterie by se dalo predikovat jak dlouho jest vydrží. Jaký vám to ted ukazuje dojezd při plném nabití?

Re: Výměna baterií

Napsal: ned 23. kvě 2021 20:47:08
od Lama
chochol píše:Lama: Jinými slovy budu mít za necelé dva roky doma auto, které mi bude na nic? I když na plno prakticky nezrychlujeme, ale do kopců se dostáváme s ručičkou do 2/3 budíku úplně standartně.

To jste mne vůbec nepotěšil. Potřebuji, aby to u nás těch 60 km na jedno nabití ujelo a to minimálně ještě 6 let.

Pokud budou problémy s jízdou už za dva roky, mohu si rovnou jiné auto pořídit teď (, dokud se "dá" Zoro ještě za něco prodat). Baterka k solární elektrárně (po vykuchání z auta) za 100 - 150 tis. je na mne moc velký luxus. Zoro měl peníze šetřit nebo aspoň být celkovými náklady srovnatelný s LPG a podle Vašich informací bude km 2-3 krát dražší, než s plynovým Meganem. (Porovnávám vstupní cenu, zůstatkovou cenu, pojištění, servis a přímé náklady na PHM).

A mimochodem, volejbal se tady už 15 možná 20 let nedělá a turnaje nepořádají. Bohužel. :roll:

Já jsem vás nechtěl vystrašit, jen jsem uvedl příklad z praxe a také, že jsem jezdil s MiEVem a mám další kolegy, kteří dodnes jezdí a občas jim měřím baterku... Takže se nebojte, tak strašné to snad nebude, zvláště, když budete o auto (baterie) hezky pečovat. Musel jsem vám to ale napsal, jelikož vaše tabulka se mi zdá hodně optimistická.

Jinak vidím před sebou dřevěnou vyřezávanou plaketu "70. PERŠTĚJNSKÉ LÉTO 2015", kde jsem pískal jako rozhodčí a ještě i v letech pozdějších ;) Nicméně utíká to a turnaj se postupně zmenšoval, až z posledních několika letech bohužel už nebyl, ale rozhodně to není tak dávno (našel jsem i pozvánku z r.2018).

Re: Výměna baterií

Napsal: ned 23. kvě 2021 21:31:05
od chochol
Garmond: První registrace myslím květen 2011. S dojezdem je to složité. Když mám poslední jízdu od Chomutova přes kopec, tak ukazuje cca 98-105, od K. Varů 110, ale i 122 a po jízdě z hor cca 130 a asi před rokem i 150. Reálně jsem z plné baterie do nuly najel v lednu bez topení 102 km s půlhodinovým dobíjením 10A.
Aktuálně se zbývajícími třemi dílky po jízdě do KV po krátkém nočním dobíjení a včerejší Škole smyku v Mostě s dvojím rychlodobíjením ukazuje dojezd 22 km. Ráno budu vědět dojezd po plném nabití.

Lama: To jsme se s volejbalem, možná i tím, o čem debatujeme hlavně nepochopili. Já myslel tu extra nebo jinou ligu nebo co to u nás bývalo za družstvo v dávné minulosti. To se ještě hrávalo u koupaliště na krásných kurtech, které už dnes vlastně ani neexistují. Pak tým skončil kvůli financím jinde. A to bylo někdy v době, kdy jsem se do naší vsi nastěhoval, což už bude 20 let.
Netřeba se omlouvat za strašení. Nahlížím na věci reálně a uvažuji v horizontu dalších let. Ze svého platu (i s přihlédnutím ke brigádám) další elektromobil (pokud možno ne 10 let starý) nekoupím pravděpodobně dřív, něž v prosinci 2030 a to ještě na leasing s nulovou akontací.
Navíc pořád řeším celkové náklady na provoz, protože aspoň dalších 5 let bude dost pravděpodobně krutých.

Re: Výměna baterií

Napsal: pon 24. kvě 2021 8:51:18
od dracekvo
Je třeba zachovat klid. Většinou baterie neumírá jako celek, ale pouze některé články.
Jejich výměna není raketová věda a nechají se sehnat i v rozumném stavu.

Re: Výměna baterií

Napsal: čtv 09. zář 2021 13:05:28
od JonasPP
Neskúšal niekto tieto batérie?? Píšu tam, že náhrada za LEV50.
https://www.fotovoltaik.cz/CATL-4015095 ... tion#anch1
Len cenovo pri 88 článkoch to bude iná pecka.

Re: Výměna baterií

Napsal: čtv 09. zář 2021 13:21:35
od garmont
Už podle fotky mi přijdou rozměrově jiné.. mají i jiné provedení kontaktů než LEV..

Re: Výměna baterií

Napsal: čtv 09. zář 2021 21:12:03
od Mike
JonasPP píše:Neskúšal niekto tieto batérie?? Píšu tam, že náhrada za LEV50.
https://www.fotovoltaik.cz/CATL-4015095 ... tion#anch1
Len cenovo pri 88 článkoch to bude iná pecka.

no, mozna ten jiny rozmer je jen maly problem.
Jako zasadni problem je omezeni nabijeciho proudu, nelze pouzit rychlonabijeni a dalsi veci je rozdilne napeti. CATL ma clanky i podle uvedene specifikace do 4,2V ale LEV50 a LEV 40 jsou max 4,1V, tak ani by nebylo mozne vyuzit plnou kapacitu techto clanku.
Zasadni je vsak to nabijeni.