Výměna baterií
Moderátor: Josef
Re: Výměna baterií
Zpráva odeslána díky..
Re: Výměna baterií
Jinak na francouzkém foru jsem se dočetl že nelze dát do auta jinou baterii (jako celý kompet) protože elektronika v autě ja naprogramovaná tak že je k ní přiřazená určitá baterie a jinou nepřijme.. http://www.vehiculeselectriques.fr/view ... 60&t=15870
Re: Výměna baterií
Pokud se vymění stejný článek za stejný, neměl by být problém.Články nemají žádnou identifikaci, nebo čip který by ovlivnil elektroniku v autě.A navíc je na YouTube video z takové výměny...Video je na začátku tohoto vlákna..
Re: Výměna baterií
Myslel jsem celou baterii jako takovou ne jenom jeden článek..
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna baterií
Co funguje, do toho nevrtat.A nestahovat gatě, brod je daleko.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výměna baterií
C-zero ještě mám dotaz - ty máš 88 nebo 80 článků?
Re: Výměna baterií
c-zero:
jo, bude to stát 120 tis. zhruba. Nejlepší poměr cena/kapacita jsem našel u článků Samsung INR18650-29E 2900mAh E7 - 8.25A
a nejlepší cenu asi na této stránce. https://eu.nkon.nl/samsung-inr18650-29e.html
Množstevní slevu mají do 600ks. Tak třeba při nákupu nad 2 tis, by se ještě nechalo dohodnout. Aje to z EU, takže žádné DPH a CLO.
Lepší zdroj značkovejch baterek sem nenašel.
Jenže pokud vemu kalkulačku a odprostím se od emocí, že 120 tis je moře pěnez, tak mě to počtama vyjde jinak. Řekněme že po 4-5 letech si koupím opět ojetý elektromobil za 200 tis, s kterým budu žít dalších 5 let, než zdechnou baterky.
Najedu cca 60 tis. Cena poježdění 3,3kč/km.
Pokud do současného pažouta investuju 120 tis. Tak budu mít na dalších dobrých 10 let pokoj a dojezd normální jízdou 150km. S ročním nájezdem mi to vychází investice 1kč/km. Což pořízením jiného ojetého elektromobilu nedosáhnu.
Ještě dotaz, co budeš dělat s těma kastlíkama od baterek? kdybys je nutně nepotřeboval, věnoval bys jeden?
jo, bude to stát 120 tis. zhruba. Nejlepší poměr cena/kapacita jsem našel u článků Samsung INR18650-29E 2900mAh E7 - 8.25A
a nejlepší cenu asi na této stránce. https://eu.nkon.nl/samsung-inr18650-29e.html
Množstevní slevu mají do 600ks. Tak třeba při nákupu nad 2 tis, by se ještě nechalo dohodnout. Aje to z EU, takže žádné DPH a CLO.
Lepší zdroj značkovejch baterek sem nenašel.
Jenže pokud vemu kalkulačku a odprostím se od emocí, že 120 tis je moře pěnez, tak mě to počtama vyjde jinak. Řekněme že po 4-5 letech si koupím opět ojetý elektromobil za 200 tis, s kterým budu žít dalších 5 let, než zdechnou baterky.
Najedu cca 60 tis. Cena poježdění 3,3kč/km.
Pokud do současného pažouta investuju 120 tis. Tak budu mít na dalších dobrých 10 let pokoj a dojezd normální jízdou 150km. S ročním nájezdem mi to vychází investice 1kč/km. Což pořízením jiného ojetého elektromobilu nedosáhnu.
Ještě dotaz, co budeš dělat s těma kastlíkama od baterek? kdybys je nutně nepotřeboval, věnoval bys jeden?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Dracekvo
Možná ti to pomůže, brouzdal jsem na Aliexpressu a našel jsem články rozměrově i vzhledově totožné jako články LEV50...Pokud chceš provést celkovou výměnu, tak bych šel do těchto článků..výměna tě příjde na 130tkč, je to přes postNL, takže žádná daň a navíc je teď mají ve slevě a posledních 116ks...
1 pcs 3.7v 50ah lithium battery 3.7V 50Ah Lithium ion 50ah li-ion bateria for DIY 12v 24v power tools moped bicycle motor
https://s.click.aliexpress.com/e/cXYCI5eD
Možná ti to pomůže, brouzdal jsem na Aliexpressu a našel jsem články rozměrově i vzhledově totožné jako články LEV50...Pokud chceš provést celkovou výměnu, tak bych šel do těchto článků..výměna tě příjde na 130tkč, je to přes postNL, takže žádná daň a navíc je teď mají ve slevě a posledních 116ks...
1 pcs 3.7v 50ah lithium battery 3.7V 50Ah Lithium ion 50ah li-ion bateria for DIY 12v 24v power tools moped bicycle motor
https://s.click.aliexpress.com/e/cXYCI5eD
Re: Výměna baterií
Já raději půjdu do značkových článků.
Tady té číně nevěřím. Přece jen je to investice né zrovna malá a nerad bych se dočkal toho, že se články po dvou letech odporoučí do věčných lovišť. Zatím jezdím. Uvidíme jaká bude situace na trhu, až budu muset řešit výměnu baterky. Pořád hlídám zahraniční fóra, jestli se do toho pustí někdo první
Tady té číně nevěřím. Přece jen je to investice né zrovna malá a nerad bych se dočkal toho, že se články po dvou letech odporoučí do věčných lovišť. Zatím jezdím. Uvidíme jaká bude situace na trhu, až budu muset řešit výměnu baterky. Pořád hlídám zahraniční fóra, jestli se do toho pustí někdo první
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
98 clanku? Nekde jsem cetl 88 a ze pry I miev ma o 2 clanky navic a tim.o.trochu vetsi kapacitu? Nevite jak to opravdu je?
Re: Výměna baterií
Pokud vlastníte Miev, tak ten má 16kWh baterii o 88.článcích.Jen do roku 2012 to jsou články s horší technologii cyklování (asi 1000cyklů)...Po roce 2012 je obsazen novějšími články Lev50n a s lepším cyklováním (cca 5500cyklů)
Vozy Ion a c-zero, jsou do roku 2012 s 16kWh baterii s 88.články a horším cyklováním a po roce 2012 zmíněné vozy mají lepší techologii článků ale jen 14,5kWh při 80.článcích
Vozy Ion a c-zero, jsou do roku 2012 s 16kWh baterii s 88.články a horším cyklováním a po roce 2012 zmíněné vozy mají lepší techologii článků ale jen 14,5kWh při 80.článcích
Re: Výměna baterií
Je jich tam 80 nebo 88?
Re: Výměna baterií
Citron a Peugeot má do roku 013 88 článku a potom dávali jenom 80. , Imiev má 88 pořád
Re: Výměna baterií
Tieto clanky by som do EV nedaval
Samsung INR18650-29E 2900mAh E7 - 8.25A
maju totiz max. nabijaci prud len 1C (nemozno nabijat cez Chademo, hriali by sa),
a maximalny vybijaci prud 1C (pre c-zero cca 16kW, pricom motor ma vykon 49kW)
Samsung INR18650-29E 2900mAh E7 - 8.25A
maju totiz max. nabijaci prud len 1C (nemozno nabijat cez Chademo, hriali by sa),
a maximalny vybijaci prud 1C (pre c-zero cca 16kW, pricom motor ma vykon 49kW)
mam c-zero,
svojpomocne - fotovoltaicka elektraren + bateria z 18650 clankov
svojpomocne - elektrobike
svojpomocne - fotovoltaicka elektraren + bateria z 18650 clankov
svojpomocne - elektrobike
Re: Výměna baterií
Otázka čím teda ty články v budoucnu nahradit..
Re: Výměna baterií
Pravda. Ty hodnoty článků jsem ještě tak do podrobna nezkoumal. Bral jsem to tak, že když je u nich napsáno 8A, tak dokážou dávat 8A
Takže asi v budoucnu bude nutné vzít nějaké hotové články třeba jako zde.
https://www.aliexpress.com/item/1pc-Hig ... 63102.html
Nicméně stejně to moc nehrotím. Doba výměny je ještě daleko a kdyby mi odešel nějaký článek, tak si raději koupím náhradní. Budu to řešit až mi dojezd klesne na 50km. Což ještě nějakej rok snad potrvá.
Takže asi v budoucnu bude nutné vzít nějaké hotové články třeba jako zde.
https://www.aliexpress.com/item/1pc-Hig ... 63102.html
Nicméně stejně to moc nehrotím. Doba výměny je ještě daleko a kdyby mi odešel nějaký článek, tak si raději koupím náhradní. Budu to řešit až mi dojezd klesne na 50km. Což ještě nějakej rok snad potrvá.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Zasadni je, ze vnitrni odpor clanku pro EV musi byt nizsi nez 1mOhm a to zadny clanek 18650, ktery je v beznem prodeji nema.
Re: Výměna baterií
Dá se tomu věřít, že je to pravej samsung sdi 60Ah?
Za tu cenu je to nějaký podezřelý
https://nexun.pl/pl/p/Samsung-SDI-60Ah/554
Za tu cenu je to nějaký podezřelý
https://nexun.pl/pl/p/Samsung-SDI-60Ah/554
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Hezký den.
Kvůli dojíždění do práce autem (Praha modré zóny) uvažuji o nákupu EV. Čtyřmístný, co nejmenší, to jsou zrovna tyto. Z čeho mám obavu, u aut z let 2011-2013, které si můžeme finančně dovolit, jsou právě zde probírané akumulátory. Ty nyní prodávané uvádějí dojezd kolem 100km (nám stačí min.50, ale včetně zimy, léta, atd...). Předem bych proto chtěl zjistit, jak je to reálně s těmi výměnami článků.
Plato s bateriemi by mi muselo sundat v nějakém servisu, předchozí diagnostika a pak měření sundaných baterií, to bych musel zvládnout nějak sám, do toho se nikomu moc nechce... Z jaké aplikace jsou ty hrafy, kde poznám nejslabší články, na které by se stačilo zaměřit a vyměnit jich třeba 10, místo celé sestavy? Je reálné to provést v "domácích" podmínkách?
Je velká výhoda, shánět za každou cenu model z roku 2013 již s články LEV50N, nebo se spíš rozhodovat podle najetých km, apod?
Díky za zkušenosti.
Kvůli dojíždění do práce autem (Praha modré zóny) uvažuji o nákupu EV. Čtyřmístný, co nejmenší, to jsou zrovna tyto. Z čeho mám obavu, u aut z let 2011-2013, které si můžeme finančně dovolit, jsou právě zde probírané akumulátory. Ty nyní prodávané uvádějí dojezd kolem 100km (nám stačí min.50, ale včetně zimy, léta, atd...). Předem bych proto chtěl zjistit, jak je to reálně s těmi výměnami článků.
Plato s bateriemi by mi muselo sundat v nějakém servisu, předchozí diagnostika a pak měření sundaných baterií, to bych musel zvládnout nějak sám, do toho se nikomu moc nechce... Z jaké aplikace jsou ty hrafy, kde poznám nejslabší články, na které by se stačilo zaměřit a vyměnit jich třeba 10, místo celé sestavy? Je reálné to provést v "domácích" podmínkách?
Je velká výhoda, shánět za každou cenu model z roku 2013 již s články LEV50N, nebo se spíš rozhodovat podle najetých km, apod?
Díky za zkušenosti.
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
ešte pred rokom bola taká možnosť, LEAF 24kWh, repasia/výmena/oprava bola 4-5k€. tento rok suma vyskočila o 5.000€ hore!
druhá vec je skutočná degradácia, to vedia užívatelia toho ktorého BEV "odmerať".
druhá vec je skutočná degradácia, to vedia užívatelia toho ktorého BEV "odmerať".